Kłopot z ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez toms » 2 sty 2004, 11:53

jestem posiadaczem mazdki mx 6 z 93 roku . Miałem kilka samochodów z ABS ale nigdy nie spotkałem się z takimi objawami działania systemu tzn. przy suchej nawierzchni hamowanie jest jak najbardziej poprawne i skuteczne ale gdy pojawi się gorsza przyczepność nawet przy dość spokojnym hamowaniu natychmiast ABS jest załączany , a jak doszedł śnieg o lodzie nie wspomnę jadę jak na łyżwach . Czy takie zachowanie jest normalne ? Czy może jest to spowodowane systemem napędu na przednie koła ? Czy istnieje możliwość regulacji systemu ABS . Dzięki za podpowiedzi .
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2003, 21:13
Posty: 89
Skąd: wawa
Auto: mx 6 1993 2,0 16V

Postprzez GrzegorzSz » 2 sty 2004, 12:21

W kazdym aucie najmniejszy poslizg powoduje zalaczenie ABSu – takie jest jego zadanie. Moze masz po prostu zbyt lyse opony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez toms » 2 sty 2004, 12:59

opony są ok a kłopot jest tak na letnich jak i zimowych
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2003, 21:13
Posty: 89
Skąd: wawa
Auto: mx 6 1993 2,0 16V

Postprzez GrzegorzSz » 2 sty 2004, 13:20

Ok, rozumiem, ze po prostu jest za bardzo czuly. Z tego co zernalem pobieznie w serwisowke, chyba jest tam regulacja cisnienia, przy ktorym zalacza sie ABS, ale nie jestem tego pewien. Wszedzie jest napisane, aby wymienic cala pompe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Smirnoff » 2 sty 2004, 16:55

KJest regulacja czułości ABS w 626/MX6 ??? Pierwsze słysze, ale jeśli, to gdzie to regulowac mozna? A tak apropos pompy – skąd ja to znam ...... :P
Pozdro
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez GrzegorzSz » 2 sty 2004, 16:58

Jak pisalem – nie jestem pewien. Bede robil swoj ABS to zerkne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez newbie » 3 sty 2004, 21:00

NIE MA.
Monitorowanie prędkości kół celem zapobieżenia ich zatrzymania ma miejsce jedynie w poniższej sytuacji:

1) wciśnięty pedał hamowania
2) VSS > 10 km/h
3) ER (Engine Running...Alt Signal)

NIC WIĘCEJ SIĘ NIE LICZY !!
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez GrzegorzSz » 3 sty 2004, 21:09

Czyli jasne – uklad nieregulowan.

Tylko w takim razie, gdzie szukac przyczyny takie zbyt czulego dzialania ukladu? Sam jestem tego ciekaw, gdyz mialem jedno takie auto, ale szybko sie go pozbylem. Tez podobnie jak u toms'a reagowal nazbyt szybko i czesto, tzn. po najmniejszym zblokowaniu kol – reakcja natychmiastowa. W madzie bym doszedl – mam caly uklad w zapasie. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez newbie » 3 sty 2004, 21:17

Przyczyn może być naprawdę wiele.
Np. ruchomy sensor rotor na CVJ, lub źle działający VSS...ale bez rozwarcia ani zwarcia.
Za duże ciśnienie w klasycznej częsci układu ham. jest raczej mało prawdopodobne. Niedomagania serwa idą raczej w tę drugą stronę.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez zbyniu » 4 sty 2004, 13:15

Witam
A może tak z innej strony się przyczepić może to nie sprawa ABS tylko jakości opon lub amortyzatorów – objaw będzie podobny .
Pozdrawiam ZBYSZEK
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2003, 16:07
Posty: 122
Skąd: myszków
Auto: 626ge 2.5,1.8,ESPACE 3.0V6 24V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6