automat – hamowanie silnikiem

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Gość » 23 lip 2007, 23:23

Panowie,
po dramacie autokaru we Francji, zdalem sobie sprawe ze wlasnie jade po raz pierwszy w zyciu moja mazda 323f (1996r.) z automatyczna skrzynia w wysokie alpy. Zabieram wlasna rodzine i corke siostry... jezdzic chyba umiem ale wolalbym jednak wiedziec jak z tym hamowaniem jest:
– czy mozna na dlugim odcinku hamowac silnikiem (uszkodzenie skrzyni?)
– jaka pozycja jest teoretycznie najlepsza: S+hold, L, L+hold
– jak poczuc ze wlasnie jaraja sie hamulce i co wtedy zrobic (jesli w ogole da sie cos zrobic)
– jakie macie ogolne rady zakladajac ze droga sklada sie z odcinkow prostych a nastepnie serpentyn na 90 stopni, tak przez 35km, sredni spadek 12%... co zrobic zeby na koniec nie przebic barierki...

przeszukalem inne watki ale nigdzie ten temat nie jest wprost poruszony. Z gory dzieki i sorry jesli pytania sa naiwne...

pozdr
Gość
 

Postprzez polnik@studio » 24 lip 2007, 07:35

w sumie to raczej ogólny :)
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez brii » 24 lip 2007, 09:38

A ja bym to widział w eksploatacji
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez es » 24 lip 2007, 11:27

W instrukcji do mojego pontiaca hamowanie przy jezdzie z gorki uzyskuje sie przez zmiane przelozenia na nizsze. U mnie zamiast drive pozycje 2 lub nawet 1. Uwaga na przegrzewanie. Dlugi zjazd na wzglednie wysokich obrotach i niewielkiej predkosci wymaga uwagi. Patrz na wskazowke temperatury. Z reszta wjazd tez moze przyczyniac sie do przegrzewania skrzyni.

Zakladam, ze masz wersje auta przeznaczona na Europe. Maja one duzo wydajniejszy system chlodzenia oleju w transmisji (zapewne ma dodatkowa chlodnice). Jest on przystosowany do srednio wyzszych predkosci niz w USA. Nie powinienes zrobic krzywdy autku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Moto