Panowie,
po dramacie autokaru we Francji, zdalem sobie sprawe ze wlasnie jade po raz pierwszy w zyciu moja mazda 323f (1996r.) z automatyczna skrzynia w wysokie alpy. Zabieram wlasna rodzine i corke siostry... jezdzic chyba umiem ale wolalbym jednak wiedziec jak z tym hamowaniem jest:
– czy mozna na dlugim odcinku hamowac silnikiem (uszkodzenie skrzyni?)
– jaka pozycja jest teoretycznie najlepsza: S+hold, L, L+hold
– jak poczuc ze wlasnie jaraja sie hamulce i co wtedy zrobic (jesli w ogole da sie cos zrobic)
– jakie macie ogolne rady zakladajac ze droga sklada sie z odcinkow prostych a nastepnie serpentyn na 90 stopni, tak przez 35km, sredni spadek 12%... co zrobic zeby na koniec nie przebic barierki...
przeszukalem inne watki ale nigdzie ten temat nie jest wprost poruszony. Z gory dzieki i sorry jesli pytania sa naiwne...
pozdr
automat – hamowanie silnikiem
Strona 1 z 1
w sumie to raczej ogólny 
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
W instrukcji do mojego pontiaca hamowanie przy jezdzie z gorki uzyskuje sie przez zmiane przelozenia na nizsze. U mnie zamiast drive pozycje 2 lub nawet 1. Uwaga na przegrzewanie. Dlugi zjazd na wzglednie wysokich obrotach i niewielkiej predkosci wymaga uwagi. Patrz na wskazowke temperatury. Z reszta wjazd tez moze przyczyniac sie do przegrzewania skrzyni.
Zakladam, ze masz wersje auta przeznaczona na Europe. Maja one duzo wydajniejszy system chlodzenia oleju w transmisji (zapewne ma dodatkowa chlodnice). Jest on przystosowany do srednio wyzszych predkosci niz w USA. Nie powinienes zrobic krzywdy autku.
Zakladam, ze masz wersje auta przeznaczona na Europe. Maja one duzo wydajniejszy system chlodzenia oleju w transmisji (zapewne ma dodatkowa chlodnice). Jest on przystosowany do srednio wyzszych predkosci niz w USA. Nie powinienes zrobic krzywdy autku.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości