Czujnik oblodzenia – lampka ze "śnieżką"
A czy ktoś wie, czy ten czujnik zapala od razu śnieżynkę, czy to tylko sam czujnik, a gdzieś jeszcze jest układ sterujący, który mierzy temperaturę?
Sądzę że tylko czujnik (choć ostatecznie nie sprawdziłem). Kostka czujnika ma 3 styki – jak podejrzewam są to: +12V (po włączeniu zapłonu, zapewne), masa i wyjście na kontrolkę na desce. Można to obadać miernikiem.
W sumie nie widziałem jak to działa, ale wydaje mi się że kontrolka nie świeci non-stop, tylko gaśnie po jakimś czasie. Za tę "logikę" też pewnie czujnik odpowiada.
W sumie nie widziałem jak to działa, ale wydaje mi się że kontrolka nie świeci non-stop, tylko gaśnie po jakimś czasie. Za tę "logikę" też pewnie czujnik odpowiada.
Briareos napisał(a):Sądzę że tylko czujnik (choć ostatecznie nie sprawdziłem). Kostka czujnika ma 3 styki – jak podejrzewam są to: +12V (po włączeniu zapłonu, zapewne), masa i wyjście na kontrolkę na desce.
3 ? Dziś dobierałem się do kostki ( ), i odchodzą od niej tylko 2 przewody, więc to jest sam czujnik, a cała inteligencja siedzi gdzie indziej, co udowadnia wypowiedź krzynio323f
krzynio323f napisał(a):i można ja podłączyć tylko rzeba miec czujnik ale i tak nie działa po podłączeniu,, DLACZEGO TEGO NIE WIEM ?
Czy ktoś wie gdzie siedzi układ sterujący tą śnieżynką, bo tak się napaliłem na nią, że chcę sobie samemu dorobić
Ale ciekawa sprawa z tą kontrolką, pierwszy raz ją widzę – na forum, u siebie w BA z '97 nie spotkałem :/
Podobnie sprawa ma się z kontrolką ABS'u, ale za to zapala mi się często na śliskiej nawierzchni kontrolka ręcznego (?)
Podobnie sprawa ma się z kontrolką ABS'u, ale za to zapala mi się często na śliskiej nawierzchni kontrolka ręcznego (?)
- Od: 11 lip 2006, 19:39
- Posty: 116
- Skąd: Bielsko-Biała / Czaniec
- Auto: Coupe v6 (Już nie 323F BA '97)
No fakt, jak patrzyłem na kostkę to nie sprawdziłem ile ma kabli.
Za logikę pierdółek w Maździe odpowiada zawsze CPU – problem tylko taki, że zwykle nie ma on zamontowanych elementów do układów wyposażenia których nie ma. Jeśli czujnik był tylko w niektórych BA, to cała reszta może mieć takie okrojone CPU, wtedy nawet dołożenie czujnika nic nie zmieni – działać nie będzie.
Za logikę pierdółek w Maździe odpowiada zawsze CPU – problem tylko taki, że zwykle nie ma on zamontowanych elementów do układów wyposażenia których nie ma. Jeśli czujnik był tylko w niektórych BA, to cała reszta może mieć takie okrojone CPU, wtedy nawet dołożenie czujnika nic nie zmieni – działać nie będzie.
A czy to napewno sniezka?bo np w renault 19 tez jest taka kontrolka tzn kolko i dookola przerywane linie i jest to kontrolka dotyczaca okladzin, jesli w tym wypadku jest tak samo, to warto by sprawdzic czy nie trzeba odpowietrzyc hamulcow bo ci tloczki nie odbijaja? To co napisalem moze byc kompletna bzdura ale w renówkach tak bylo, a kontrolka rzeczywiscie troche przypomina sniezke;] jakby sie uprzec;]
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 14 gru 2006, 08:58
- Posty: 10
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323f 1,8 78 kW 1989/90
skibot napisał(a): To co napisalem moze byc kompletna bzdura ale w renówkach tak bylo
heretyk , Mazde do Renault porownuje
jesli sniezka przypomina kolko to ja nie wiem ale kilka stron wczesniej jest zdjecie jak ta kontrolka wyglada
moze to jest wersja z wyposazeniem na jakis inny rynek np skandynawia ,wszystko niby to samo ale jakas drobna roznica moze byc , po kabelkach trzeba by bylo dojsc do jakiego czujnika to idzie i zalatwione ,napewno z racji koloru pomaranczowego moze to byc ostrzezenie ze cos jest nie tak
DEVIL
META SYSTEM – AUTOALARMY – GPS -KENWOOD MAGNAT AUDISON HERTZ – MONTAŻ , SPRZEDAŻ
696 442 463
RX 7 SA2 -było , 323 F BG 1992– jest , 626 Cronos 2.0 – jest
Chrysler leBaron 2,2 Tintercooler – jestPontiac TS 3,8 – jest
META SYSTEM – AUTOALARMY – GPS -KENWOOD MAGNAT AUDISON HERTZ – MONTAŻ , SPRZEDAŻ
696 442 463
RX 7 SA2 -było , 323 F BG 1992– jest , 626 Cronos 2.0 – jest
Chrysler leBaron 2,2 Tintercooler – jestPontiac TS 3,8 – jest
- Od: 23 mar 2005, 16:42
- Posty: 384
- Skąd: Warszawa , Gocław
- Auto: Mazda 626GW 2,0FS było Pontiac TS3.8 , Chrysler leBaron2,2T intercooler , Mazda RX7 SA2
dokladnie wszystko na ten temat bylo juz w tym topicu powiedziane i wyjasnione nie rozumiem kolejnych dziwnych teorii nt śnieżki
i dokladnie swieci tylko wtedy gdy jest zimno (nie wiem czy inne czynniki jak np wilgotnosc powietrza itp sa brane pod uwage)
i dokladnie swieci tylko wtedy gdy jest zimno (nie wiem czy inne czynniki jak np wilgotnosc powietrza itp sa brane pod uwage)
Hehehe, wlasnie od kilku dni zapala mi sie tez sniezynka pomaranczowa.Myslalem ze to cos od klimy.Ale klime sprawdzilem jest ok.Jeden facet w POZNANIU powiedzial ze to kontrolka od spryskiwaczy ze jest za malo plynu.Drugi ze to kontrolka wody.WIEC pytam CO TO ZA KONTROLKAMi sie jakos zapala a jest Kurw... ciepło.I pali sie dokladnie taka co jest na zdjeciu a nie zadne kolko z renault
A nie zalałeś przypadkiem instalacji, albo jej nie uszkodziłeś? Czujnik znajduje się przy zderzaku z przodu (widać go po podniesieniu maski, przed chłodnicą, po lewej stronie). Inna możliwość to uszkodzenie czujnika.
gadula88 napisał(a):3 ? Dziś dobierałem się do kostki ( ), i odchodzą od niej tylko 2 przewody
Zwroc tez uwage, ze masz dwa kable a trzecie polaczenie moze byc realizowane masą.
Briareos napisał(a):gaśnie po jakimś czasie. Za tę "logikę" też pewnie czujnik odpowiada.
Skoro czujnik jest kolo niedaleko silnika (przy chlodnicy) a wszystko tam sie nagrzewa to pewnie lampka gasnie po jakims czasie czyli gdy temp przekroczy te 3*C
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
No właśnie ja też bym prosił o zdjęcie tego czujnika. Bo mam czujnik wyjęty z obudowy filtra powietrza od 1.5. I nawet pasuje on trochę do opisu wyglądu.
gadula88 napisał(a):o właśnie ja też bym prosił o zdjęcie tego czujnika. Bo mam czujnik wyjęty z obudowy filtra powietrza od 1.5. I nawet pasuje on trochę do opisu wyglądu.
W BA stojac przed maską czujnik znajduje sie po lewej stronie przed chłodnicami a jeśli go nie ma to na 100% jest kostka do czujnika w każdej BA.
Tylko jak wczesniej nie było czujnika to ta kostka jakoś nie działa nawet jak włożysz czujnik, ale to już chyba jakoś trzeba właczyć
Mniam GTR 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości