Ubywający płyn w chłodnicy
Strona 1 z 1
Płyn lubi sobie "znikać" jeżeli jest walnięta uszczelka pod głowicą – sprawdź to koniecznie. Zalej zbiorniczek wyrównawczy do pełna, rozgrzej auto, otwórz maskę i po odkręceniu korka w zbiorniczku wyrównawczym dodaj gazu i obserwuj bacznie, jeżeli płyn będzie się "bąbelił" to prawdopodobnie uszczelka do wymiany 
Zgadzam sie, ze prawdopodobnie do wymiany jest uszczelka pod glowica. Jesli chlodnica przecieka, sprobuj ja uszczelnic jakims plynem. Ale skoro nie ma wyciekow, to raczej uszczelka – koszt wymiany nie przekroczy 200 zl, musisz chyba jeszcze zmienic przy tym olej.
Witam
A ja sprawdził bym korek chłodnicy bo bardzo często padają na oko nic nie widać a płyn przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego a w skutek uszkodzonego korka nie wraca do chłodnicy .Miałem tak już w kilku MAZDAch i wiem że jest to bardzo częsty defekt a wygląda na padniętą uszczelkę pod głowicą .
Pozdrawiam ZBYSZEK
Koszt w JC około 30zł
A ja sprawdził bym korek chłodnicy bo bardzo często padają na oko nic nie widać a płyn przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego a w skutek uszkodzonego korka nie wraca do chłodnicy .Miałem tak już w kilku MAZDAch i wiem że jest to bardzo częsty defekt a wygląda na padniętą uszczelkę pod głowicą .
Pozdrawiam ZBYSZEK
Koszt w JC około 30zł
- Od: 16 lis 2003, 16:07
- Posty: 122
- Skąd: myszków
- Auto: 626ge 2.5,1.8,ESPACE 3.0V6 24V
Ja najpierw sprawdził bym stan przewodów gumowych czy napewno nigdzie nie jest dziurawy, bo należy pamiętać że nawet przez mały otwór po rozgrzaniu silnika będzie uciekać para i po kilku dniach może nie być wcale wody. Sprawdził bym również stan zbiornioczka wyrónwawczego oraz korków, które to w wielu przypadkach działają jak odpowietrzniki.
Jeżeli to nie da rezultatu należałoby skontrolowac termostat i tu pytanie, czy silnik nie ma zbyt wysokiej temperatury i czy wentylator się włącza.
Jeżeli tak jak to powiedział Xsix zauważysz, że po odpaleniu silnik w zbiorniczku widać uchodzące bańki powietrza, a raczej spalin(czuć wtedy bardzo spaliny) to masz najprawdopodobniej do roboty uszczelkę pod głwoicą.
Pozdro
Jeżeli to nie da rezultatu należałoby skontrolowac termostat i tu pytanie, czy silnik nie ma zbyt wysokiej temperatury i czy wentylator się włącza.
Jeżeli tak jak to powiedział Xsix zauważysz, że po odpaleniu silnik w zbiorniczku widać uchodzące bańki powietrza, a raczej spalin(czuć wtedy bardzo spaliny) to masz najprawdopodobniej do roboty uszczelkę pod głwoicą.
Pozdro
Normalnie odkręć korek chłodnicy i rzuć soczewą czy guma nie wygląda podejrzanie. Jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje podejrzenie kup nowy (D30003 w JC) i wymień. Korek pracuje jak zawór....w Twoim aucie jak ciśnienie w chłodnicy przekroczy 0,9bar nadmiar płynu przepływa do zbiornika...potem po ostygnięciu bez żadnych oporów ma za zadanie wrócić do chłodnicy.
Zrób to zanim rozbierzesz silnik w poszukiwaniu przecieku albo odpowietrznika.![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Zrób to zanim rozbierzesz silnik w poszukiwaniu przecieku albo odpowietrznika.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
XsiX napisał(a):Płyn lubi sobie "znikać" jeżeli jest walnięta uszczelka pod głowicą – sprawdź to koniecznie. Zalej zbiorniczek wyrównawczy do pełna, rozgrzej auto, otwórz maskę i po odkręceniu korka w zbiorniczku wyrównawczym dodaj gazu i obserwuj bacznie, jeżeli płyn będzie się "bąbelił" to prawdopodobnie uszczelka do wymiany
tak na marginesie płyn może również "bombelić" gdy traci swoje właściwości i obniża się jego temp. wrzenia – dotyczy to np. lata gdy po jeździe w korku, silnik rozgrzany na maxa, gasimy go a spod maski słychac własnie ze zbiorniczka wyrównawczego ból ból ból.
przerobiłem to w camaro, po zmianie płynu na nowy problem znikł (pojemność układu 19L
- Od: 21 paź 2003, 21:49
- Posty: 543
- Skąd: W-wa
Radzilbym sprawdzic pompe wodna mi tez znikal plyn i nie wiedzialem skad bo nigdy nie wyciekal na rozgrzanym silniku. Problem sie pojawial gdy silnik ostygl i wtedy plyn wyciekal wymienilem pompe i jest ok 

MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
- Od: 20 paź 2003, 15:28
- Posty: 214
- Skąd: KOSZALIN
- Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA
U mnie wyciekało jak silnik był ciepły, przy zimnym nic, no i okazało się że ciekło przez łożysko w pompie wodnej, parę dni pociekło powoli, a potem szybciej, zalałem raz płyn i jak odpaliłem to przy otwartej masce aż do góry leciało
, wymieniłem pompe i jest ok

chester1
myślisz że kolega nie rozwiązał jeszcze problemu przez te 4 lata (możliwe że już samochód zmienił
Kandydaci na klubowiczów musza zebrac jakieś punkty za aktywność
myślisz że kolega nie rozwiązał jeszcze problemu przez te 4 lata (możliwe że już samochód zmienił
Kandydaci na klubowiczów musza zebrac jakieś punkty za aktywność
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6