Ubywający płyn w chłodnicy

Postprzez Sebastian » 3 sty 2004, 14:19

:( Mam od jakiegoś czasu mały problem ze znikającym płynem w zbiorniku na płyn do chłodnicy. Ostatnio chłodnica była sprawdzana a mały wyciek został usunięty. Sam byłem przy testowaniu chłodnicy było wszystko ok. Wstawiłem chłodnicę zalałem płyn i po 3 dniach zaglądam do zbiornika a tam pusto:) Próbowałem znaleźć wyciek ale bez skutku czy ktoś może wie czy przez nieszczelności w silniku może wyciekać płyn do chłodnicy. Prosze o pomoc bo zbankrutuje!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 14:05
Posty: 92 (0/1)
Skąd: Minkowice Oławskie
Auto: Mazda 626 GE 2.0 Sedan 92r

Postprzez XsiX » 3 sty 2004, 14:29

Płyn lubi sobie "znikać" jeżeli jest walnięta uszczelka pod głowicą – sprawdź to koniecznie. Zalej zbiorniczek wyrównawczy do pełna, rozgrzej auto, otwórz maskę i po odkręceniu korka w zbiorniczku wyrównawczym dodaj gazu i obserwuj bacznie, jeżeli płyn będzie się "bąbelił" to prawdopodobnie uszczelka do wymiany :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Globy » 3 sty 2004, 14:50

Zgadzam sie, ze prawdopodobnie do wymiany jest uszczelka pod glowica. Jesli chlodnica przecieka, sprobuj ja uszczelnic jakims plynem. Ale skoro nie ma wyciekow, to raczej uszczelka – koszt wymiany nie przekroczy 200 zl, musisz chyba jeszcze zmienic przy tym olej.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Paweł » 3 sty 2004, 15:23

Ja bym sprawdzil: pompe wodna, termostat, czujnik temperatury oraz mocowanie przewodow do bloku chlodnicy.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez zbyniu » 3 sty 2004, 15:39

Witam
A ja sprawdził bym korek chłodnicy bo bardzo często padają na oko nic nie widać a płyn przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego a w skutek uszkodzonego korka nie wraca do chłodnicy .Miałem tak już w kilku MAZDAch i wiem że jest to bardzo częsty defekt a wygląda na padniętą uszczelkę pod głowicą .
Pozdrawiam ZBYSZEK


Koszt w JC około 30zł
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2003, 16:07
Posty: 122
Skąd: myszków
Auto: 626ge 2.5,1.8,ESPACE 3.0V6 24V

Postprzez xXx » 3 sty 2004, 16:27

Ja najpierw sprawdził bym stan przewodów gumowych czy napewno nigdzie nie jest dziurawy, bo należy pamiętać że nawet przez mały otwór po rozgrzaniu silnika będzie uciekać para i po kilku dniach może nie być wcale wody. Sprawdził bym również stan zbiornioczka wyrónwawczego oraz korków, które to w wielu przypadkach działają jak odpowietrzniki.
Jeżeli to nie da rezultatu należałoby skontrolowac termostat i tu pytanie, czy silnik nie ma zbyt wysokiej temperatury i czy wentylator się włącza.


Jeżeli tak jak to powiedział Xsix zauważysz, że po odpaleniu silnik w zbiorniczku widać uchodzące bańki powietrza, a raczej spalin(czuć wtedy bardzo spaliny) to masz najprawdopodobniej do roboty uszczelkę pod głwoicą.


Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez newbie » 3 sty 2004, 20:46

Normalnie odkręć korek chłodnicy i rzuć soczewą czy guma nie wygląda podejrzanie. Jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje podejrzenie kup nowy (D30003 w JC) i wymień. Korek pracuje jak zawór....w Twoim aucie jak ciśnienie w chłodnicy przekroczy 0,9bar nadmiar płynu przepływa do zbiornika...potem po ostygnięciu bez żadnych oporów ma za zadanie wrócić do chłodnicy.
Zrób to zanim rozbierzesz silnik w poszukiwaniu przecieku albo odpowietrznika. :]
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Carrrlos » 3 sty 2004, 21:35

XsiX napisał(a):Płyn lubi sobie "znikać" jeżeli jest walnięta uszczelka pod głowicą – sprawdź to koniecznie. Zalej zbiorniczek wyrównawczy do pełna, rozgrzej auto, otwórz maskę i po odkręceniu korka w zbiorniczku wyrównawczym dodaj gazu i obserwuj bacznie, jeżeli płyn będzie się "bąbelił" to prawdopodobnie uszczelka do wymiany :(

tak na marginesie płyn może również "bombelić" gdy traci swoje właściwości i obniża się jego temp. wrzenia – dotyczy to np. lata gdy po jeździe w korku, silnik rozgrzany na maxa, gasimy go a spod maski słychac własnie ze zbiorniczka wyrównawczego ból ból ból.
przerobiłem to w camaro, po zmianie płynu na nowy problem znikł (pojemność układu 19L :D )
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez HERCIK » 4 sty 2004, 17:48

Radzilbym sprawdzic pompe wodna mi tez znikal plyn i nie wiedzialem skad bo nigdy nie wyciekal na rozgrzanym silniku. Problem sie pojawial gdy silnik ostygl i wtedy plyn wyciekal wymienilem pompe i jest ok <ganja>
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez marek » 4 sty 2004, 20:23

U mnie wyciekało jak silnik był ciepły, przy zimnym nic, no i okazało się że ciekło przez łożysko w pompie wodnej, parę dni pociekło powoli, a potem szybciej, zalałem raz płyn i jak odpaliłem to przy otwartej masce aż do góry leciało <lol> , wymieniłem pompe i jest ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Sierzant » 7 sty 2004, 10:20

Mam pytanko do użytkowników mazdy 626 2.0 D ile mieści układ chłodzenia, ponieważ chciałbym zmienić a nie wiem ile kupić.
Początkujący
 
Od: 3 sty 2004, 21:18
Posty: 16
Skąd: RYBNIK
Auto: MAZDA a jakże!!!

Postprzez xXx » 7 sty 2004, 11:22

Nie mam Diesla, ani nawet 626, ale jak kupisz 5 L to bedzie dobrze moim zdaniem :)


Tak w zasadzie nie masz dużego wyboru czy 4 czy 5 jedna rybka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez HERCIK » 7 sty 2004, 12:08

Po spuszczeniu calego starego plynu powinno wejsc od 3,5 do 4 litrow bo nigdy wszystko nie zleci.
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez xXx » 7 sty 2004, 12:19

Na bloku silnika na dole powinna być śruba, za pomocą której spuszcza się cały płyn z silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez chester1 » 25 kwi 2008, 20:23

Sprawdz czy plyn nie ucieka z kraniku sustowego przy chlodnicy:)
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2008, 00:23
Posty: 201
Skąd: Stalowa Wola
Auto: 626 , GE , 2,5V6

Postprzez Hazu » 25 kwi 2008, 22:49

chester1
myślisz że kolega nie rozwiązał jeszcze problemu przez te 4 lata (możliwe że już samochód zmienił

Kandydaci na klubowiczów musza zebrac jakieś punkty za aktywność ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6