Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Puhcio » 9 lut 2007, 17:50

Reagan napisał(a):P1000 – który nie wiadomo co znaczy bo jest niepełny czy jakoś tak.


Z tego co pamiętam, bo nie błąd tylko kod, że uzyskano połączenie z ECU. Wszystko OK ;)

Reagan napisał(a):E.P.C.


Rozszyfrowali co ten skrót znaczy ? Bo EPC to Electronic Parts Catalog :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez voytecku » 9 lut 2007, 19:23

Reagan napisał(a):P1000 – który nie wiadomo co znaczy bo jest niepełny czy jakoś tak.

P1000 OBD II Monitor Testing Not Completed

To wyskakuje jak nie mozna odczytac danych z poszczegolnych podmodulow. Z reguly wyskakuje jak nie swieci sie lampka CHECK.

Reagan,
Daj znac jak po wymianie zaworu bedzie autko smigac. Chcialbym jechac na prosta czynnosc jak wymiana oleju i filtra, ale nie chce zeby mnie nacieli. Bo jak place za 8L oleju, to chce miec w skrzyni 8L, a nie 2L :)

Reagan napisał(a):P.S. – auto Trojanroba ponoć śmiga

Najwazniejsze pytanie, a jak smiga? Bo moja tez smiga, zle z 1-2 ciagle szarpie.

Dzwonilem kiedys do autotransmisji i jak powiedzialem, ze mam skrzynie od silnika millera, to gosc przestraszyl sie, zamilkl i po chwili wydusil, ze to rarytas :) I najlepiej, zebym przygotowal 10K na naprawe :)

To juz wole zregenerowana skrzynie zamowic z USA z dwuletnia gwarancja.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Reagan » 12 lut 2007, 10:11

Puhcio napisał(a):Rozszyfrowali co ten skrót znaczy ? Bo EPC to Electronic Parts Catalog usmiech



Electronic P.... (coś tam) Control – elektrozawór regulacji ciśnienia. Zaraz będe miał rysunek z serwisu to postaram się wkleić. W serwisie kosztuje 340zł ale nie są pewni czy to E.P.C.. Jak chcesz poczytać coś więcej http://forum.automat.pl/forum/viewtopic ... hlight=epc

voytecku napisał(a):Dzwonilem kiedys do autotransmisji i jak powiedzialem, ze mam skrzynie od silnika millera, to gosc przestraszyl sie, zamilkl i po chwili wydusil, ze to rarytas usmiech I najlepiej, zebym przygotowal 10K na naprawe usmiech

To juz wole zregenerowana skrzynie zamowic z USA z dwuletnia gwarancja.


Wojtek cały Twój samochód to rarytas :) . Tam możesz stać i patrzyć im na ręce, więc zobaczysz ile wymienią. Do ceny skrzyni z USA trzeba jeszcze doliczyć transport demontaż i montaż w Polsce. Z ciekawości to ile u nich skrzynia kosztuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez voytecku » 12 lut 2007, 21:23

Reagan napisał(a):Wojtek cały Twój samochód to rarytas usmiech . Tam możesz stać i patrzyć im na ręce, więc zobaczysz ile wymienią

Wymiania cala skrzynie i zaspiewaja 10K :) Niestety, nie jestem ekspertem w wielu sprawach i moga mnie robic w konia, mowiac ze do wymiany.

Reagan napisał(a):Z ciekawości to ile u nich skrzynia kosztuje?

Regenerowana skrzynia KJ kosztuje 1,6K$, KL 1,3K$. To sa koszta podobne do naprawy skrzyn w Polsce. Ale dzis moze zadzwonie do jeszcze innej firmy i zapytam, ile u nich kosztuje.

Jutro zadzwonie do Autotransmisji i zapytam, ile chca za wymiane oleju i filtra.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez KRZYCH.C4 » 28 kwi 2007, 08:56

WITAM
Mam problem z asb w 626 2,5 v6 cronos 93 rok po przekroczeniu 45 km/h hold miga i nie ma 4 biegu . Szczytałem błedy asb jest kilka czujnik temp. czujnik predkości i temp. oleju w asb moze ktoś pomoże.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 02:07
Posty: 24
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 6 GH 2,2 D

Postprzez piotrek929 » 28 kwi 2007, 10:04

na początek wejdź pod auto i sprawdź wtyczki łączące wiązke z tymi czujnikami.
skrzynia ewidentnie wchodzi w tryb awaryjny, pracuje jak w trybie HOLD (tylko 2 i 3 bieg).
problem zaczyna sie po przekroczeniu 45km/h, ale sprawdż czy nie ma zależności od temperatury skrzyni, czy na zimnej skrzyni(oleju) też ten objaw występuje.
sprawdź bezpieczniki w skrzynce odpowiedzialne za układ sterowania AT. gdyby poleciał czujnik prędkości, nie miał byś odczytu na prędkościomierzu, a licznik km stoi w miejscu.

ja miałęm problem takowy kiedyś, ze padł czujnik prędkości, ale w taki sposób że przy pewnej wysokiej temperaturze przestawal pracowac i skrzynia przechodzila w tryb awaryjny.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez KRZYCH.C4 » 28 kwi 2007, 13:22

nie ma znaczenia czy jest zimna czy ciepła zawsze zaczyna migać po przekroczeniu 45 m/h a gdzie są te bezpieczniki pod maską cze w środku auta
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 02:07
Posty: 24
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 6 GH 2,2 D

Postprzez piotrek929 » 4 maja 2007, 23:10

co sądzicie o oleju do skrzyni Texaco Texamatic 7045E

http://www.texaco.i-g.pl/produkty.php?id=4

niech ktoś mądry poczyta, tam sa na stronie texaco napisane normy i standarty jakie spelnia ten , olej.

a może wie ktoś jaka skrzynia jest w moim aucie i jaki tam producent przewidzial olej?
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez jazzzy » 5 maja 2007, 10:58

piotrek929 napisał(a):a może wie ktoś jaka skrzynia jest w moim aucie i jaki tam producent przewidzial olej?


najszybciej bedzie chyba zadzwonic do Japonii i dopytac sie wprost
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez Bodek » 3 cze 2007, 22:41

A o co chodzi z
Globy napisał(a):Niestety skrzynie Mazdy (przynajmniej Mazdy) nie lubia tez dlugotrwalej podrozy w trybie podwyzszonych obrotow – odlaczenie nadbiegu oraz wyprzedzanie przy ok. 150 km/h niech zakonczy sie powrotem do 4. przelozenia.


Też mi przyjdzie jeździć nieduo z A/T i nie wiem tak dokładnie o czym mowa j/w. Czy moznaby jakiś link z dokładną obsługą jady z Automatem?? Zalecenia, wskazówki, jakieś techniki ....

Dzięki !!!!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez voytecku » 4 cze 2007, 19:21

Bodek napisał(a):Też mi przyjdzie jeździć nieduo z A/T i nie wiem tak dokładnie o czym mowa j/w. Czy moznaby jakiś link z dokładną obsługą jady z Automatem?? Zalecenia, wskazówki, jakieś techniki ....

Dzięki

Jaka mazda bedziesz jezdzil? Gdzies na glownej stronie www.mazdaspeed.pl jest vademecum obslugi ASB.

Jesli bedziesz mial jakies pytania, daj znac.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Bodek » 5 cze 2007, 00:26

teraz mam 626 GD, ale zamieżam zmienić na 626 CRONOS, 2,5 A/T

i potrzebuje właśnie dobrej lekcji jazdy z automatem, oaz info o tym silniku i o skrzyni !!

Pozdrawiam !!!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez karpiej » 8 lip 2007, 10:13

Witam. Mam ogromny problem. Wczoraj jeździłem sobie normalnie moją xedoską ( 2,5 i skrzynie automatyczną ) i wszystko było wporządku. Aż do momentu kiedy zgasiłem silnk pod blokiem wyszedłem dosłownie na 5 minut i gdy chciałem ponownie zapalić nic z tego nie wyszło. Silnik kręcił kręcił ale zapalić nie chciał. Po dokładniejszych oględzinach zauważyłem że świeci się światełko HOLD i że pali bezpiecznik pod maską w puszcze ( gdyu tylko chce zakręcić silnik). Może ktoś wie co jest tego przyczyną? A i jeszcze jedno: może mi ktoś powiedzieć gdzie znajduję się komputerek ?
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 00:34
Posty: 9 (1/0)

Postprzez voytecku » 8 lip 2007, 10:41

Karpiejsno napisał(a):Silnik kręcił kręcił ale zapalić nie chciał.

Ktos mial problem, ze nie dalo sie odpalic cieplego silnika, a gdy byl zimny, wszystko w porzadku. Moze u Ciebie jest podobnie.

Karpiejsno napisał(a):Po dokładniejszych oględzinach zauważyłem że świeci się światełko HOLD

To wypadaloby przeskanowac skanerem, zeby wyciagnac blad. Z reguly migajace HOLD oznacza cos w ukladzie sterowania skrzynia.

Karpiejsno napisał(a):że pali bezpiecznik pod maską w puszcze ( gdyu tylko chce zakręcić silnik)

Ktory bezpiecznik?

Karpiejsno napisał(a):A i jeszcze jedno: może mi ktoś powiedzieć gdzie znajduję się komputerek

Masz na mysli ECU? ECU znajduje sie pod uchwytem na napoje.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez karpiej » 8 lip 2007, 10:55

chodzi mi o bezpiecznik w skrzynce pod maską po prawej stronie czterdziestka.
Dokładnie. Chodzi mi o ten komputer. Serdeczne dzięki za ta odpowiedź.

Edit by radar88
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 00:34
Posty: 9 (1/0)

PostTen post został usunięty przez radar88 7 wrz 2011, 13:22.
Powód: Post pod postem

Postprzez voytecku » 8 lip 2007, 13:18

Karpiejsno napisał(a):chodzi mi o bezpiecznik w skrzynce pod maską po prawej stronie czterdziestka.

Na pokrywie bezpiecznikow powinno byc oznaczenie do czego sluzy.

Karpiejsno napisał(a):Dokładnie. Chodzi mi o ten komputer. Serdeczne dzięki za ta odpowiedź

Drobiazg. Ale zeby dostac sie do niego, musisz rozebrac cala srodkowa konsole.

Uwazaj, zeby go nie spalic!

PS: Pochwal sie swoim Xedosem w dziale Nasze Mazdy :)

Pozdrawia,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez karpiej » 8 lip 2007, 18:34

Wielkie dzięki za szybka reakcję na moje pytania. Napewno z nich skorzystam. Wracając do bezpiecznika, króry oznaczony jest EGI INJ 40A. Nie mogę dojść co jest przyczyną przepalania się go za każdym razem gdy odpalam xsedośkę. Jak zrobie fotke to ją prześle!! Jestem posiadaczem jej przez 2 tygodnie!! Spox auto!!
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 00:34
Posty: 9 (1/0)

Postprzez Italiano » 9 lip 2007, 22:00

Karpiejsno napisał(a):EGI INJ 40A.

To jest najprawdopodobniej (z tego co m9i sie udało przetłumaczyć) od wtrysków/pompy wtryskowej.

Mam instrukcje po niemiecku i pisze tak przy tym bezpieczniku....Kraftstoffeinspritzung.
Gdzie mi przetłumaczyło że..."Kraftstoff"-paliwo, no a "einspritzung" to raczej wiadomo że będą to wtryski/wtrysk.

To tyle odemnie....powodzenia w usuwaniu usterki :) .
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez karpiej » 13 lip 2007, 12:04

Słuchajcie już wszystko w porządku. Był elektryk i posprawdzał wszystko. Rzeczywiście był problem z pompą paliwową. Ale główną przyczyną tego że wywalało bezpiecznik było zwarcie na kablu od pompy. A zwarcie robiło się od tego, że poprzedni właściciel zamontował sobie dodatkowe zabezpieczenie które wyłączało pompę ( dodam że nie powiadomił mnie o tym przy kupnie samochodu i przez to znalezienie usterki zajęło elektykowi prawie pół dnia ). Ale było to tak niechlujnie zamontowane że robiło się tam zwarcie. Tam były tylko połączone kabelki i nawet nie zaizolowane. Wiec to wszystko przez ten kabelek tak się robiło. Teraz wszystko jest już zrobione tak jak ma być i autko jeździ wspaniale.

Pozdrawiam ;)
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 00:34
Posty: 9 (1/0)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9