Problem z zawieszeniem (626 GE)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dexterrr... » 2 wrz 2004, 19:41

Słychać coś w rodzaju rytmicznego "tłuczenia" jakiegoś elementu z przodu samochodu
i szarpie samochodem wczasie skrętu.Im większe przyspieszenie tym bardziej.Samochód
mam niecałe 3 tygodnie.Auto 10-cioletnie.Sporo dostawał po zaworach na ciasnych zakrętach.Czy może to być wina uszkodzonych przegubów?
Za odpowiedzi z góry wielkie DZIĘKI :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2004, 19:21
Posty: 21
Skąd: Kozienice
Auto: 626 GE FP LPG '94

Postprzez rafels » 2 wrz 2004, 21:00

Stawiam na tuleje gumowe wahaczy, przeguby też, amorki...?
sprawdź to szybko o ile nie chcesz doprowadzić do tragedii :(
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2004, 20:12
Posty: 29

Postprzez polnik@studio » 2 wrz 2004, 21:52

przeguby bardzo możliwe bo na skręconych kołach dodawanie mocno gazu żeby zapiszczały aż opony to pierwszy stopien do ich końca ...
pozdrawiam
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez Smirnoff » 3 wrz 2004, 00:53

Hmm, przeguby przegubami, ale rozwiń myśl jak to "szarpie" ?? Ciężko tak od razu zdiagnozować temat szarpania, bo szarpać moze na rózne sposoby – wzdłużnie, poprzecznie, szarpać kierownicą itp itd..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez dexterrr... » 3 wrz 2004, 18:54

Same szarpnięcia nie są bardzo mocne.Odczuwalne tylko przy ostrym skręcie.
Nie są to szarpnięcia boczne , ani odczuwane w kierownicy , ale wzdłuż kierunku jazdy.
Przy tym jest nierówna praca silnika(tylko w czasie skrętu).Mam wrażenie jakby dwa elementy nie współpracowały ze sobą prawidłowo i trochę go przyhamowywały.
Dzięki za wszystkie porady <jupi>
Obejrzałem już zawieszenie.Wahacze nie wyglądają jeszcze źle i końcówki trzymają się dobrze.Amorki nie ciekną , sprężyny też ok.A więc jednak przeguby? :(
Z tego co zdążyłem się zorientować wymiana tylko zewnętrznego kosztuje około 500
(części + wymiana).A jest to tańszy przegub.
A może doradzicie jak załatwić to z jak najmniejszym wypróżnieniem kieszeni jeśli faktycznie to przegub.Tylko jak przekonać się o tym na 100 % ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2004, 19:21
Posty: 21
Skąd: Kozienice
Auto: 626 GE FP LPG '94

Postprzez VIP » 7 wrz 2004, 23:52

500 ? kupilem w JC za 130 zl zewnetrzny wymienilem sam a chyba duzo za wymiane nie biora :)

przejechalem na nim juz 5 tysiecy i jak anrazie trzyma za ta cene :)


co do tych szaran nei wiem czy dobrze rozumiem ale ja jak jade powoli i skrecam ale na full skret nie przyspieszajac nawet to mi tak jak by podskakuje i szarpie troche ale to chyba wina lekko przywych alusow

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez dexterrr... » 8 wrz 2004, 01:53

Dzięki za radę VIP.Podobno części z JC nie są zbyt dobre, ale cena jest kusząca.Skoro nie narzekasz na nie to może i ja się skuszę.Ciekawe jak długo taki przegub wytrzyma? A jeśli chodzi o wymianę to rzeczywiście można to zrobić samemu.Nie jest potrzebny żaden specjalistyczny sprzęt.Znajomi robili już to w innych samochodach.
Moja kieszeń nawet trochę się ucieszyła :)
DUŻE POZDRO
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2004, 19:21
Posty: 21
Skąd: Kozienice
Auto: 626 GE FP LPG '94

Postprzez Smirnoff » 8 wrz 2004, 02:18

Dexterrr, na 100% o rozwalonych przegubach przekonasz się w next sposób:
1) dajesz kiere w lewo na maxa i ruszasz dynamicznie –> jak puka z prawej strony, to przegub prawy dead
2) dajesz kiere w prawo na maxa i ruszasz dynamicznie –> jak puka z lewej strony, to przegub lewy dead
Ot wsio.
Jak nie puka przy skręcie ani jeden ani drugi, to znaczy, ze szarpie coś innego.
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez nor » 8 wrz 2004, 07:35

dokladnie to sa tuleje gumowe u mnie tez tak bylo z prawej strony przy ostrym wchodzeniu w zakret (prawy) takie dziwne szrpniecia i stuki, po wymianie problem zniknal.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez dexterrr... » 8 wrz 2004, 12:34

Teraz to już tylko do garażu pobawić się w doktorka :).STO...STO...STO...KROTNE DZIĘKI za wszystkie porady.
POZDRO DLA rafels polnik@studio Smirnoff VIP nor.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2004, 19:21
Posty: 21
Skąd: Kozienice
Auto: 626 GE FP LPG '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6