Witam, 
własnie zauważyłem że w moim autku dzieje się coś dziwnego podczas hamowania otóż: 
Kontrolka hamulca recznego zaświeca sie przy ostrym hamowaniu po czym gaśnie, 
myslałem że to brak płynu hamulcowego ale poziom jest ok.
Co dziwniejsze mechanik patrzył jak wyglądają klocki i są ok...
w instrukcji wyczytałem że to chyba jakiś błąd hamulców, tylko jaki !?
Byłem na stacji diagnostycznej i hamulce sa sprawne.
Czy ktoś wie czego z jakiej przyczyny swieci się ta kontrolka 
(wcześniej tego nie było) ?
EDIT, Porek: tym razem poprawiłem Twój temat na zgodny z regulaminem działu. Następnym razem proszę zapoznać się i stosować do regulaminu. 
Regulamin
			
			
				Kontrolka hamulca recznego zaświeca sie przy ostrym hamowaniu
		
				Strona 1 z 1
			
	
	lother napisał(a):Czy ktoś wie czego z jakiej przyczyny swieci się ta kontrolka
Zbyt niski poziom plynu hamulcowego, zuzycie klocków hamulcowych, zuzycie tarcz hamulcowych – trzy powody gdy powinna zapalać się kontrolka. Sprawdź też przewody hamulcowe czy Ci czasem nie "puchną". Kiedy ostatnio był wymieniany płyn hamulcowy? Może stracil juz swoje właściwości?

- Od: 30 sty 2005, 12:07
 - Posty: 1016
 - Skąd: Kościerzyna
 - Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
 
WIELKIE dzięki za odpowiedzi...:–)
Myslę ze trzy powody o których pisał Chudy mogę wyeliminować, sprawdzali mi na stacji diagnostycznej klocki, tarcze i poziom płynu – powiedzieli że jest ok.
Nie mam pojecia kiedy płyn był zmieniany, więc chyba to najwyższy czas...
 
Sorry za laictwo w temacie mechaniki,
ale jak mogę sprawdzic czy ów przewody sa spuchnięte ?
Sprawdzę płyn i zobaczę czy coś się zmieniło – dam znać rezultatach.
			
			
				Myslę ze trzy powody o których pisał Chudy mogę wyeliminować, sprawdzali mi na stacji diagnostycznej klocki, tarcze i poziom płynu – powiedzieli że jest ok.
Nie mam pojecia kiedy płyn był zmieniany, więc chyba to najwyższy czas...
Sorry za laictwo w temacie mechaniki,
ale jak mogę sprawdzic czy ów przewody sa spuchnięte ?
Sprawdzę płyn i zobaczę czy coś się zmieniło – dam znać rezultatach.
Ostatnio edytowano 6 lip 2007, 10:03 przez lother, łącznie edytowano 2 razy
					
				
			
		- 
					
						lother
 
Doleję płynu i zobaczę co czy coś się zmieniło – dam znać rezultatach.
hehe nie musisz ... a kolesiom ze stacji diagnostycznej wskaż drogę do najbliższego okulisty
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
		Drinking wine and killing time
Redoo napisał(a):lother na kursie prawa jazdy nie uczyli?!
Zdawałem jakoś w 96 – sprawy mechaniki zostały mocno pominięte, ale... wtedy uczyli jeździć
  –  To dłuższa rozmowa i nie na ten wątek;–)- 
					
						lother
 
W przypadku problemów ze wspomagajniem (zbyt niskie ciśnienie wspomagania) kontrolka tez moze sie zaświecić. Tak przymajmniej wyczytałem w manualu od GF.
W pompie wspomagającej jest czujnik podciśnienia.
Proponuję wypiąc/zewrzeć do masy (wybrać odpowiednie) i sprawdzić.
Ps
Być może wszystko pokręciłem – ale sprawdźcie sami.
			
			
				W pompie wspomagającej jest czujnik podciśnienia.
Proponuję wypiąc/zewrzeć do masy (wybrać odpowiednie) i sprawdzić.
Ps
Być może wszystko pokręciłem – ale sprawdźcie sami.
Ostatnio edytowano 6 lip 2007, 10:47 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
					
				
			Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
		Już na szczęscie jest OK, płynu było prawie na full – dolałem i po problemie :–)
DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM.
			
			
		DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM.
- 
					
						lother
 
[czyli wlałeś więcej niż na full? 
[/quote]
Widzisz okazało się że dla tych diagnostów u ktorych bylem na full znaczy – prawie do pełna,a jak wszyscy wiemy prawie czyni róznicę...
Dolałem tam jakies 30-40 ml płynu – poziom podniósł się tak że jest 1mm nad sitkiem zbiorniczka to wystaczyło.
			
			
		Widzisz okazało się że dla tych diagnostów u ktorych bylem na full znaczy – prawie do pełna,a jak wszyscy wiemy prawie czyni róznicę...
Dolałem tam jakies 30-40 ml płynu – poziom podniósł się tak że jest 1mm nad sitkiem zbiorniczka to wystaczyło.
- 
					
						lother
 
U mnie w 6GG dzieje sie tak samo, jak zaczynam pompowac hamulec na full to zapala sie i gasnie kontrolka recznego, kloki mam jeszcze jakies 35%, tarcze spoko, plynu jest idealnie tyle ile powwinno byc, wiec nie wie co jest grane. Ale tak jak mowie jak pompuje na full to wtedy na chwilke i gasnie. Ale w sumie tez mnie to zdziwilo.
			
			Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
		Po czyszczeniu zacisku hamulcowego i odpowietrzeniu hamulców właśnie zauważyłem to samo. Przy mocniejszym hamowaniu zapala się "kontrolka od ręcznego". Płynu chyba rzeczywiście nie nalałem na FULL a tylko prawie full. Jak doleje to sprawdzę czy to rzeczywiście jest przyczyną. Mam nadzieję, że tak :–)
			
			
		
- Od: 8 maja 2006, 17:12
 - Posty: 163
 - Skąd: warm.-maz., mazowieckie
 - Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)
 
wojtek75, na pewno pomoże dolanie płynu pod sam korek 
 Przy hamowaniu płyn po prostu odpływa spod czujnika i stąd ten odczyt.
			
			
		
		
				Strona 1 z 1
			
	
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)


