Witam
Szukam wykresu mocy/momentu obrotowego silnika 1.8i 16V 114 KM (Mazda 323F BA 95).
Pomożecie ?
wykres mocy/mom obr – 1.8 16V 114KM ?
Strona 1 z 1
2min szukania na forum...


- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
Do niedawna Mazda 323F (BA) 1.8 16V DOHC
- Od: 30 lip 2006, 14:53
- Posty: 32
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Ford Mondeo MK3 1.8 16V DOHC
Na silniku mojego świeżego nabytku (1.8 FP )zauważyłem urządzonko do zmiany długości kolektora dolotowego (działające), według nomenklatury mazdy VRIS. Chciałbym wiedzieć przy jakich obrotach jest to załączane i jaki jest efekt (przyrost momentu ). W lanosie VGIS włącza się przy 4500 obr/min i powoduje zauważalny wzrost momentu np. podczas wyprzedzania. W mojej BJ jakoś nie wyczułem tego charakterystycznego pociągnięcia ale może po prostu nie wiedziałem kiedy to następuje (mało jeździłem bo stoi u lakiernika).
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 16 mar 2007, 13:27
- Posty: 192
- Skąd: Przeworsk
- Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW
FP ma VRIS?
Zawsze mi się wydawało że FP to taka "podróbka" BP, za to tańszy w produkcji (choć ma pewne zalety, np. brak HLA, nowszy system zapłonowy). W związku z tym na dolocie może mieć co najwyżej VICS, zabudowany w kolektor...
Ogólnie VICS i VRIS realizują tą samą funkcję, ale VICS jest 1-stopniowy. W BP się uaktywnia przy 4000 (co nawet widać czasem – polecam V bieg i lekką górkę, widać jak obrotomierz w okolicach 4000 znowu się nieco ożywia). Nie chodzi tu o przyrost momentu, tylko o brak jego spadku – dolot trzeba zaprojektować na wyższe różnice ciśnień dla małych prędkości i dużą przepustowość dla dużych. Są to wzajemnie wykluczające się warunki, więc normalnie jest jakiś kompromis. Mazda ma dzięki temu systemowi dobrą charakterystykę momentu/mocy w szerszym zakresie obrotów niż auta ze standardowym podejściem do zasilania silnika.

Zawsze mi się wydawało że FP to taka "podróbka" BP, za to tańszy w produkcji (choć ma pewne zalety, np. brak HLA, nowszy system zapłonowy). W związku z tym na dolocie może mieć co najwyżej VICS, zabudowany w kolektor...
Ogólnie VICS i VRIS realizują tą samą funkcję, ale VICS jest 1-stopniowy. W BP się uaktywnia przy 4000 (co nawet widać czasem – polecam V bieg i lekką górkę, widać jak obrotomierz w okolicach 4000 znowu się nieco ożywia). Nie chodzi tu o przyrost momentu, tylko o brak jego spadku – dolot trzeba zaprojektować na wyższe różnice ciśnień dla małych prędkości i dużą przepustowość dla dużych. Są to wzajemnie wykluczające się warunki, więc normalnie jest jakiś kompromis. Mazda ma dzięki temu systemowi dobrą charakterystykę momentu/mocy w szerszym zakresie obrotów niż auta ze standardowym podejściem do zasilania silnika.
Briareos napisał(a): może mieć co najwyżej VICS, zabudowany w kolektor...
Ogólnie VICS i VRIS realizują tą samą funkcję, ale VICS jest 1-stopniowy. W BP się uaktywnia przy 4000 .
Pewnie chodzi o VICS, bo zauważyłem że po dodaniu gazu urządzonko to potrafi zamknąć jakąś klapkę (jednostopniowo) – mając doświadczenie z lanosa wysnułem wniosek ,że musi to mieć związek z skróceniem dolotu. Nie wiedziałem jednak że istnieje dwa typy tych urządzeń. Faktycznie działanie tego jest słabo zauważalne, dlatego pytałem przy jakiej prędkości zaczyna działa, bo nie odczułem charakterystycznego przyrostu momentu. Te wykresy momentu mało dokładne są i nie widać wpływu zadziałania skrócenia dolotu.
Dzięki za odpowiedź – jestem posiadaczem BJ-tki z FP zaledwie od tygodnia i dopiero zbieram informacje o tym czym mam zamiar jeździć.
- Od: 16 mar 2007, 13:27
- Posty: 192
- Skąd: Przeworsk
- Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości