Problem z regulacją reflektorów, regulacja xenonów (ksenonów)
Od dluzszego czasu mam problem z regulacja wysokosci reflektorow. Po wlaczeniu swiatel (obojetnie czy mijania czy drogowych) pojawialo sie "skrobanie" wydobywajace sie z reflektora. Wystarczylo popukac w reflektor i dzwiek ustawal by za chwile pojawic sie znowu. Regulacja dzialala, a najnizsze polozenie swiatel powodowalo calkowity zanik tegoz dzwieku. Teraz juz nic nie stuka, ale i regulacja przestala dzialac jak nalezy.
Choroba ta zaczela sie rozprzestrzeniac i obecnie zarazil sie kolejny reflektor. Na razie jest to 1sze stadium, ale jak sie tym nie zajme to regulacja padnie jak i przy poprzednim.
Czy jest na to jakies lekarstwo? Smarowanie, wymiana silniczka czy musze rozgladac sie za nowymi reflektorami? Chcialem kupic sobie zestaw ksenonow, a do tego regulacja by sie przydala. Nie jestem sam na drodze...
pozdrawiam
Choroba ta zaczela sie rozprzestrzeniac i obecnie zarazil sie kolejny reflektor. Na razie jest to 1sze stadium, ale jak sie tym nie zajme to regulacja padnie jak i przy poprzednim.
Czy jest na to jakies lekarstwo? Smarowanie, wymiana silniczka czy musze rozgladac sie za nowymi reflektorami? Chcialem kupic sobie zestaw ksenonow, a do tego regulacja by sie przydala. Nie jestem sam na drodze...
pozdrawiam
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3091 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
darow napisał(a):Od dluzszego czasu mam problem z regulacja wysokosci reflektorow. Po wlaczeniu swiatel (obojetnie czy mijania czy drogowych) pojawialo sie "skrobanie" wydobywajace sie z reflektora. Wystarczylo popukac w reflektor i dzwiek ustawal by za chwile pojawic sie znowu. Regulacja dzialala, a najnizsze polozenie swiatel powodowalo calkowity zanik tegoz dzwieku. Teraz juz nic nie stuka, ale i regulacja przestala dzialac jak nalezy.
Choroba ta zaczela sie rozprzestrzeniac i obecnie zarazil sie kolejny reflektor. Na razie jest to 1sze stadium, ale jak sie tym nie zajme to regulacja padnie jak i przy poprzednim.
Czy jest na to jakies lekarstwo? Smarowanie, wymiana silniczka czy musze rozgladac sie za nowymi reflektorami? Chcialem kupic sobie zestaw ksenonow, a do tego regulacja by sie przydala. Nie jestem sam na drodze...
pozdrawiam
w xenonach powinno być autopoziomowanie..
Dokładnie , tylko czasami nie działa jak nalezy ......raz działa raz nie .....Pawnik napisał(a):w xenonach powinno być autopoziomowanie..
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Pawnik napisał(a):w xenonach powinno być autopoziomowanie..
To autopoziomowanie jest w samych reflektorach? Z tego co wiem to sa 2 czujniki z tylu i przodu pojazdu i na podstawie ich odczytow ustawiane sa lustra reflektorow.
Poza tym raczej myslalem o zestawie montowanym do istniejacych reflektorow a nie wymiane calych reflektorow. Wszystko z racji tego ze: taki zestawik zawsze moge wyjac i przelozyc do innego auta oraz to, ze potrzebuje angielskie reglektory a ebay to nie allegro – czesci zamiennych tu jak na lekarstwo, nie wspominajac o cenach...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3091 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
co do autopoziomowania,
Panowie w serwisie VW ostatnio próbowali mi wmówic że autopoziomowanie tak naprawdę w xenonach działa tylko po uruchomieniu samochodu,
wtedy sie autopoziomuja i finito, podczas jazdy juz nic dalej sie nie dzieje z reflektorami,
mowili także, ze o autopoziomowaniu w czasie rzeczywistym (górki, wyboje) nie ma mowy,
jestem ciekaw na ile byli fachowi a na ile głupoty gadali, choc tak na logike rzecz biorac, mogli wg mnie miec racje
Panowie w serwisie VW ostatnio próbowali mi wmówic że autopoziomowanie tak naprawdę w xenonach działa tylko po uruchomieniu samochodu,
wtedy sie autopoziomuja i finito, podczas jazdy juz nic dalej sie nie dzieje z reflektorami,
mowili także, ze o autopoziomowaniu w czasie rzeczywistym (górki, wyboje) nie ma mowy,
jestem ciekaw na ile byli fachowi a na ile głupoty gadali, choc tak na logike rzecz biorac, mogli wg mnie miec racje
- Od: 7 kwi 2007, 23:13
- Posty: 213
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS
Tak własnie miałem zaraz po zakupie samochodu , po uruchomieniu silnika i zapaleniu swiateł widac było jak "wstają" obecnie cos chyba padłoBrt napisał(a):Panowie w serwisie VW ostatnio próbowali mi wmówic że autopoziomowanie tak naprawdę w xenonach działa tylko po uruchomieniu samochodu,

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Pawnik napisał(a):darow napisał:
reflektorami? Chcialem kupic sobie zestaw ksenonow, a do tego regulacja by sie przydala. Nie jestem sam na drodze...
pozdrawiam
w xenonach powinno być autopoziomowanie..
Ksenony ustawia się ręcznie, śrubokrętem, tak jak inne reflektory (mam na mysli regulację wysokości wiązki w stanie bez obciążenia). Mechanizm samopoziomowania potem dba o to, aby ustawienia te były zachowane przy zmianach obciążenia samochodu. Żeby było jasne: samopoziomowanie nie zastępuje regulacji świateł ! Wiele stacji obsługi o tym nie wie !
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth-napisał
Ksenony ustawia się ręcznie, śrubokrętem, tak jak inne reflektory (mam na mysli regulację wysokości wiązki w stanie bez obciążenia). Mechanizm samopoziomowania potem dba o to, aby ustawienia te były zachowane przy zmianach obciążenia samochodu. Żeby było jasne: samopoziomowanie nie zastępuje regulacji świateł ! Wiele stacji obsługi o tym nie wie !
Całkowicie się z tym zgadzam.
Ja takze po zakupie M6 (z xenanami) przerabiałem regulację i działanie samopoziomowania.Wyladowałem aż w nie autoryzowanym serwisie "Mazdy Land Rover"we Wrocławiu (podłączyli pod kompa ) i ,że wszystko działa i jest ok.
Dobrze że było to badanie potraktowane "gratis"
Ale ja dalej uważałem ,że jeden reflektor świeci za wysoko i sam ustawiłem śrubokretem wysokosć i do tej pory jest dobrze po 15 tys. km nikt mi już nie mruga.
Ale czasami coś się tak ustawi
????
tj jak się odpali silnik np. na postoju przód samochodu do góry – światła w dół.to tak zostaje-świeci bardzo blisko. Wtedy zatrzymuję się na równej drodze ,"gaszę światła" i silnik a nastepnie zapalam silnik włączam światła i wtedy sama" Madzia" reguluje sobie wysokść świecenia .Jesli nie za pierwszym razem .robię tak jeszcze raz. -ale tak było tylko raz.
Ksenony ustawia się ręcznie, śrubokrętem, tak jak inne reflektory (mam na mysli regulację wysokości wiązki w stanie bez obciążenia). Mechanizm samopoziomowania potem dba o to, aby ustawienia te były zachowane przy zmianach obciążenia samochodu. Żeby było jasne: samopoziomowanie nie zastępuje regulacji świateł ! Wiele stacji obsługi o tym nie wie !
Całkowicie się z tym zgadzam.
Ja takze po zakupie M6 (z xenanami) przerabiałem regulację i działanie samopoziomowania.Wyladowałem aż w nie autoryzowanym serwisie "Mazdy Land Rover"we Wrocławiu (podłączyli pod kompa ) i ,że wszystko działa i jest ok.
Dobrze że było to badanie potraktowane "gratis"
Ale ja dalej uważałem ,że jeden reflektor świeci za wysoko i sam ustawiłem śrubokretem wysokosć i do tej pory jest dobrze po 15 tys. km nikt mi już nie mruga.
Ale czasami coś się tak ustawi
tj jak się odpali silnik np. na postoju przód samochodu do góry – światła w dół.to tak zostaje-świeci bardzo blisko. Wtedy zatrzymuję się na równej drodze ,"gaszę światła" i silnik a nastepnie zapalam silnik włączam światła i wtedy sama" Madzia" reguluje sobie wysokść świecenia .Jesli nie za pierwszym razem .robię tak jeszcze raz. -ale tak było tylko raz.
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
- Od: 14 gru 2006, 12:37
- Posty: 87
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback
Uwazam ze trochę to upierdliwe , mechanizm /komputer sam powinien to wykryc i ustawic tak jak byc powinno ( bez ingerencji kierowcy ) U mnie jest podobnie – jade z tym do kolegow niech podepną ,madzie pod WDS-a ( ja jeszcze sie nie dorobiłem takiego testera )Gawro57 napisał(a):jak się odpali silnik np. na postoju przód samochodu do góry – światła w dół.to tak zostaje-świeci bardzo blisko. Wtedy zatrzymuję się na równej drodze ,"gaszę światła" i silnik a nastepnie zapalam silnik włączam światła i wtedy sama" Madzia" reguluje sobie wysokść świecenia
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa ja jestem za tym zeby komputer niczego nie wykrywal. Zadnych spraw zwiazanych ze zbiornikiem paliwa, lampami, klamkami, lusterkami, ogrzewaniem, skladaniem siedzen, tapicerka i jeszcze kilkoma rzeczami. Komputer niech sobie steruje wtryskami i walkami co do reszty to mam mocno mieszane uczucia. Bo te komputery ktore moim zdaniem sa na poziomie dobrego kalkulatora sa stanowczo za bardzo awaryjne.
Patrzac z perspektywy jezdzenia ponad miesiac 6 powiem ze samochod jest dziwny. Wyglada pieknie, ludzie sie ogladaja, robia mu zdjecia, i czesto slysze teksty typu "ale wypie@#%$ mazda" "zobacz ta fure" "takim samochodem to sie wolno nie jezdzi" itd. Wyglad mordy budzi respekt i na trasie ludzie zjezdzaja na pobocze jak zauwaza w lusterku ze sie zblizam. Jezdzi lepiej niz wyglada. Jednak 3 litry robia swoje i kiedy nie ma korkow w miescie to jazda przypomina telepotrowanie. Wsiadasz chrum chrum i wysiadasz na miejscu. Dzwiek silnika jest fascynujacy. Metaliczne chrum. No i ta swiadomosc, ze kiedy docisniesz to tak naprawde malo kto odjedzie. Wszystkie nowe TDI, HDI, wytryski, wtryski, itp badziewie wciagam jedzac kebaba i popijajac pepsi. ALE, podpiecie do komputera wszystkiego wlacznie z wzorem tapicerki i kolorem podsufitki jest mocno irytujace. Bo jak wiadomo komputer to durna maszyna i lubi pier@#$ sie w obliczeniach. Plastiki kokpitu sa mocno sredniej jakosci i zaczynaja juz u mnie lekko telepac a to mnie wkurza mega bardzo mocno. Moja mazda nie ma skladanych lusterek ( WTF! ). Poza tym nie moge jezdzic z pasazerami bo robia sie bladzi i nerwowo szukaja reka pasow.
Ogolnie bardzo dobre auto za bardzo male pieniadze. Praktycznie w takim roczniku, z takim silnikiem nie kupi sie nic. Wszystko o podobnych mocach bedzie drozsze i zdecydowanie brzydsze. A jesli szukac tylko pod katem mocy to jesli sie znajdzie to bedzie na pewno mniej funcjonalne (coupe).
Czy ktos zdejmowal boczne panele kokpitu? Mam na mysli te ktore widac po otwarciu drzwi. Od ktorej strony sie je wyczepia? Nie chce polamac a mam do tego spore predyspozycje.
Patrzac z perspektywy jezdzenia ponad miesiac 6 powiem ze samochod jest dziwny. Wyglada pieknie, ludzie sie ogladaja, robia mu zdjecia, i czesto slysze teksty typu "ale wypie@#%$ mazda" "zobacz ta fure" "takim samochodem to sie wolno nie jezdzi" itd. Wyglad mordy budzi respekt i na trasie ludzie zjezdzaja na pobocze jak zauwaza w lusterku ze sie zblizam. Jezdzi lepiej niz wyglada. Jednak 3 litry robia swoje i kiedy nie ma korkow w miescie to jazda przypomina telepotrowanie. Wsiadasz chrum chrum i wysiadasz na miejscu. Dzwiek silnika jest fascynujacy. Metaliczne chrum. No i ta swiadomosc, ze kiedy docisniesz to tak naprawde malo kto odjedzie. Wszystkie nowe TDI, HDI, wytryski, wtryski, itp badziewie wciagam jedzac kebaba i popijajac pepsi. ALE, podpiecie do komputera wszystkiego wlacznie z wzorem tapicerki i kolorem podsufitki jest mocno irytujace. Bo jak wiadomo komputer to durna maszyna i lubi pier@#$ sie w obliczeniach. Plastiki kokpitu sa mocno sredniej jakosci i zaczynaja juz u mnie lekko telepac a to mnie wkurza mega bardzo mocno. Moja mazda nie ma skladanych lusterek ( WTF! ). Poza tym nie moge jezdzic z pasazerami bo robia sie bladzi i nerwowo szukaja reka pasow.
Ogolnie bardzo dobre auto za bardzo male pieniadze. Praktycznie w takim roczniku, z takim silnikiem nie kupi sie nic. Wszystko o podobnych mocach bedzie drozsze i zdecydowanie brzydsze. A jesli szukac tylko pod katem mocy to jesli sie znajdzie to bedzie na pewno mniej funcjonalne (coupe).
Czy ktos zdejmowal boczne panele kokpitu? Mam na mysli te ktore widac po otwarciu drzwi. Od ktorej strony sie je wyczepia? Nie chce polamac a mam do tego spore predyspozycje.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
- Od: 5 mar 2007, 14:32
- Posty: 157
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Nissan Murano 3.5 V6
Brt napisał(a):Panowie w serwisie VW ostatnio próbowali mi wmówic że autopoziomowanie tak naprawdę w xenonach działa tylko po uruchomieniu samochodu,
wtedy sie autopoziomuja i finito, podczas jazdy juz nic dalej sie nie dzieje z reflektorami,
mowili także, ze o autopoziomowaniu w czasie rzeczywistym (górki, wyboje) nie ma mowy,
jestem ciekaw na ile byli fachowi a na ile głupoty gadali, choc tak na logike rzecz biorac, mogli wg mnie miec racje
bo tak jest reflektor poziomuje sie tylko przy uruchomieniu auta! Potem już się nie zmnienia połozenie! Myśle że szybko by padły silnicznki gdzyby miał co chwile zmieniac położenie zwłaszcza na naszych rdogach. Co do regulacji to mi się zdaje że poziom on bierze ze stabilizatora. Widać go po ściągnięciu koło od strony kierowcy. Jest tam taka dzwignia podpięta do stabilizatora!
- Od: 30 paź 2007, 15:54
- Posty: 114
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 2.0 CD 136KM 2003r. GY
kiero , niestety Ty i serwisanci VW nie macie racji, przynajmniej w przypadku 6-ki. Żeby nie wdawać się nudne teorie przeprowadź prosty test(rozumiem, że masz fabryczne xenony). Włącz światła i kluczyk na zapłon, niech Ktoś usiądzie na próg bagażnika, a Ty posłuchaj jak pracują silniczki w reflektorach przy każdym przysiadaniu(chyba, że nie pracują, to masz lampy do wymiany).
Właśnie dlatego padają, poczytaj forum.
kiero napisał(a):Myśle że szybko by padły silnicznki gdzyby miał co chwile zmieniac położenie zwłaszcza na naszych rdogach.
Właśnie dlatego padają, poczytaj forum.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
kiero napisał(a): Myśle że szybko by padły silnicznki gdzyby miał co chwile zmieniac położenie zwłaszcza na naszych rdogach.
Na nierównych drogach prędkość poziomowania ulega zmniejszeniu wg instrukcji.
kiero napisał(a):Co do regulacji to mi się zdaje że poziom on bierze ze stabilizatora. Widać go po ściągnięciu koło od strony kierowcy. Jest tam taka dzwignia podpięta do stabilizatora!
To przedni czujnik, drugi znajduje się przy tylnym zawieszeniu. Plus do tego dochodzą czujniki dsc.
Czyli prosty test żeby sprawdzić silniczki: prosimy sporego kolegę lub podjeżdżamy w sobotni wieczór do najbliższej dyskoteki i zapraszamy "placka" do tyłu; samochód stawiamy przodem do ściany i widzimy czy wiązka się koryguje. Muszę to zapamiętać 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6