Witam,
nie wiem czy ten temat był juz poruszany, ale ja mam pytanie:
– mam przejechane 100 kkm i czas najwyższy sprawdzić jak sie spisuje katalizator. Czy jest jakis sposób na sprawdzenie drożności bez rozbierania całości ?
Wiadomo, że jak kat jest juz zapchany , to i temperatura wzrasta i auto może być troche mułowate.
Wycięcie kata też raczej nie wchodzi w grę, bo będą podawane błędne wartości do sond i komputera.
Jakie więc mogą być objawy zawalonego kata i jak to można sprawdzić ?
Problem tez polega na tym, że kat zapycha się powoli i jak ktos jeździ codziennie, to praktycznie niemożliwością jest zaobserwowanie przez kierowcę zmian.
Drożność katalizatora – jak sprawdzić?
Strona 1 z 1
Na stacji diagnostycznej ( emisja spalin )Czy jest jakis sposób na sprawdzenie drożności bez rozbierania całości ?
Sondy masz przed katalizatorem więc nie maja wpływu na błędne odczyty ( tylko ekologia ) zawsze mozesz zrobić z niego tłumik.Wycięcie kata też raczej nie wchodzi w grę, bo będą podawane błędne wartości do sond i komputera.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
[quote="Jaksa"] Na stacji diagnostycznej ( emisja spalin )[quote]
Eeee...
Jak to
Tam sprawdzi jedynie ilość chyba 02 w spalinach na wolnych obrotach. Spaliny i tak beda wylatywać jeno troszkę wolniej i czyżby to miało zdiagnozować stan kata
Urządzenie odczytuje chyba emisje spalin , a nie ich prędkość wylatywania.
A może ja cos nie kumam...
Eeee...
Jak to
Tam sprawdzi jedynie ilość chyba 02 w spalinach na wolnych obrotach. Spaliny i tak beda wylatywać jeno troszkę wolniej i czyżby to miało zdiagnozować stan kata
Urządzenie odczytuje chyba emisje spalin , a nie ich prędkość wylatywania.
A może ja cos nie kumam...
Pozdrawki
Daro W.
Daro W.
- Od: 20 paź 2003, 15:38
- Posty: 115
- Skąd: Wawa
- Auto: MX3 V6 '93; APRILIA RSV MILLE
Katalizator ma za zadanie oczyszczac spaliny a nie je zwalniać – więc jak na stacji okaże się że masz podwyższona ilość CO itd. tzn. że katalizator nie spełnia już swojego zadania – czyli się powoli zapycha
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości