Karwoś napisał(a):Interesuje się tym bo nie wiem jak powinna wyglądać mapa wtrysku gdzie na osi Y umieszczamu czas otwarcia wtrysku od 1 do 18 a na osi X obroty – jeżeli ( w jednostkach bez wymiarowych) przy 2000obr i 10ms mamy powiedzmy liczbę 50 to czy przy 5000obr i czasie 10ms powinna być wartość mniejsza czy większa od 50
ten wykres będzie ściśle zależny od stopnia napełnienia cylindra powietrzem i napewno nie będzie przebiegał liniowo w zależnosci od obrotów silnika.
Obroty silnika maja tu drugorzędne znaczenie,
Przecież obroty 5000 osiąga silnik przy wcisnięcu 1/3 skoku pedału gazu.
A przy dużym obciążenu nawet wciśniecie do oporu gazu nie daje tych obrotów natychmiast.
Karwoś napisał(a):Najławiejsze (a zarazem najtrudniejsze) byłoby ustaelnie takiego obciążenia silnika np przy 5000obr i 15ms – w tym czasie przerzucam na Pb i obserwuję czas wtrysku PB – jeżeli jest taki sam jak na LPG tzn że jest wszystko ok – ale bez hamowni nie da się tego zrobić – a i z nią jest dość trudno.
Mozna to zrobić bez hamowni.
Zeby było bezpiecznie jedna osoba jedzie na 5 biegu(o ile to realne na drodze) wciskając gaz do dechy a obroty reguluje wciskając hamulec lub zaciągając ręczny a druga osoba sprawdza jak zmienia się czas wtrysku benzyny przy pracy na gazie i na lpg.
W ten sposób można uzyskać max czasy wtrysków dla poszczególnych obrotów silnika.
Ja też z mazdą mam problem z ustawieniem instalacji.
Zrobienie wszystkiego w/g instrukcji producenta instalacji powoduje że samochodem nie daje się jeździć.
W/g instrukcji mnożnik powinien byc w zakresie od 1 do 1,4
U mnie najlepiej chodzi gdy mnożnik jest w zakresie od 1,5 do 2
tylko też pojawia się komunikat o zapętlaniu wtrysków.
Może jest to też związane ze zbyt wolnymi wtryskiwaczami gazu na ale do tego sterownika 1 omowych nie mogę podpiąć.