Automat vs manual

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez natalia24 » 4 cze 2007, 11:56

sama byłam przeciwniczką automatycznej skrzyniki od niedawna jestem posiadaczką mazdy mx 6 z automatem i nie narzekam. skąd to twierdzenie że automat jest dla kobiet? prędzej powiedziałabym że dla leniwych bądź lubiących często rozmawiać przez tel kom <lol>
natalia24
 

Postprzez fotokrak » 6 cze 2007, 15:18

natalka, mnie tez tak sie wydawało że automat to nie to, a teraz....
jestem na kupnie nowego samochodu, własnie przez brak automatu mazda 5 odpada, bedzie Previa II T3

A z innej beczki, ile należy dolać oleju (pół szklanki szklanka?) do skrzyni automat by zwiększyć poziom z minimum do maximum?
Pisze tutaj bo nie śmiem zakładać nowego tematu <lol>
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2006, 13:35
Posty: 137
Skąd: LONDYN
Auto: MX-3 1,6

Postprzez qlesh » 6 cze 2007, 15:40

Czy jak się puści gaz w samochodzie ze skrzynią automatyczną, to tak jak w manualu na biegu, nie jest spalane paliwo przez silnik (hamowanie silnikiem)? Zawsze gdy jechałem automatem miałem wrażenie, że po puszczeniu gazu zachowuje się jak manual na luzie... prawie nie hamuje, a na pewno mniej da sie to odczuć niż w manualu.
Co w zimie, jak automat radzi sobie z wyjechaniem np. z kopnego śniegu, oblodzonej nawierzchni, co jeżeli np. przednia lub tylna oś zaczyna wyjeżdżać na zewnątrz łuku, jak się ratować?
Co z holowaniem automatu? Podobno nie wszystkie auta z ASB można holować i to samo w drugą stronę, holowanie z ASB?
I najważniejsze pytanie, czy możliwe by samochód z automatem palił mniej więcej tyle samo, co samochód z manualną skrzynią? Oczywiście przy tym samym stylu jazdy.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez fotokrak » 6 cze 2007, 15:54

dużo pytań
z mojej praktyki to powiem tak, co do zakrętów, można jechac cały czas na D, ale jak chcesz wejsc ostrzej w zakręt należy albo wcisnąc HOLD albo machnac na S albo jeszcze S+ HOLD
najnowsze skrzynie automat oczywiscie działaja jeszcze inaczej, mają wiele trybów pracy i są bardziej złożone, zresztą można sobie poczytać o najlepszych samochodach sportowych tam też montowana czesto bywa automatyczna skrzynia a mimo to samochód ma niesamowite osiągi.
hamowanie silnikiem... można przez machniecie na S a potem S+HOLD a tak to masz racje toczy sie jak na luzie

co do wykopywania, nie miałem jeszcze możliwości bo u mnie nie ma śniegu :) ale z piachu i z bardzo stromego podjazdu z garażu, z załadowana madzią około 200 kg spokojnie wyjechałem w trybie L+Hold Na D cofnęło mnie gdy puściłem hamulec, a wiec prawdopodobnie użyłbym tego trybu S lub L

spalanie nieznacznie wyższe ale ja jeżdżąc po mieście uzyskiwałem bardzo długo wynik tuż ponad 7/100 standard 8 ale to Beata jak bierze samochód i buntuje na światłach bo się ścigac chce pieron hahaha co dziwne chłopaki w na ręcznej w Polsce meldują po 8-10.
nie che mi sie patrzeć do ksiażki ale tak holowanie albo na pace albo do tyłu, jedno jest pewne nie odpalisz na po pych :)
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2006, 13:35
Posty: 137
Skąd: LONDYN
Auto: MX-3 1,6

Postprzez qlesh » 6 cze 2007, 16:05

No wiem, na pych nie powinno się chyba też odpalać samochodów z silnikami gdzie jest rozrząd na pasku zębatym... ale z tego co wiem mało ludzi o tym słyszało :).
Co to jest konkretnie te L, S, D1, D2, widywałem to wiele razy przy różnego rodzaju skrzyniach automatycznych, ale nigdy nie wiem kiedy się tego używa i w jakim celu.
Każdy automat ma funkcję hold (czy hold to o czym myślę? :|)
Chciałbym się dowiedzieć czegos konkretnego na temat jednej, konkretnej skrzyni biegów, mianowicie w Mitsubishi Galant, `99 2,5 V6 z tiptronikiem. Nie wiem czy ma tryb sport i co ona tam ma jeszcze. Domyślam się fotokrak, że pewnie nie możesz mi powiedzieć za dużo o tym konkretnym przypadku ;) bo jeszcze się taki nie urodził co by każdemu dogodził.
Zastanawiam się, czy lepsze to będzie chociaż w minimalnym stopniu od manuala. Chodzi mi o koszty eksploatacji, niezawodność, no i jak z taką skrzynią jeździć prawidłowo, jak ją dobrze wykorzystywać do rozpedzenia samochodu i ogólnie co robić żeby nie zepsuć.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez fotokrak » 6 cze 2007, 16:47

kolejne literi
L to jak by jazda na 1 lub 2 biegu gdy wsiśniesz HOLD będziesz jechał ciagle na 1
S slow, Jedziesz na 1,2,3 gdy wcisniesz HOLD zostaniesz na 2 a 2ka wskoczy przy wyzszych obrotach
D normalny tryb jazdy gdy wcisniesz Hold samochod przełacza w wyzszych obrotach i nieprzełacza na na 4 bieg
W skrzyniach autotematycznych wszędzie zasada jest ta sama,
mogą być jeszcze własnie w terenowkach opcje półbiegu i napedu na 4 koła, tryb jazdy w terenie.
w samochodach sportowych przełączenie na tryb półautomatyczy, czyli ty decydujesz kiedy przełączyć na wyższa turbine ale machasz lewarkiem lub klabkami przy kierownicy tak jak w formule z lewej albo z prawej strony, trochę jeździłem Mitsubichi Shogun w automacie, nie ma róznicy praktycznie w codziennej eksploatacji

Automat wydaje sie lepszy w jeździe ciężkim samochodem bo jednak nie palisz sprzegła
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2006, 13:35
Posty: 137
Skąd: LONDYN
Auto: MX-3 1,6

Postprzez qlesh » 6 cze 2007, 17:33

Za mało jeździłem automatem żeby nie mieć tylu wątpliwości, pytań. Chętnie bym powiększył swoją wiedzę na ten temat, ale nie bardzo wiem gdzie i jak :D
Szkoda, że przez to nie mogę jakoś zdecydowanie się opowiedzieć za manualem lub automatem ;)
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez voytecku » 6 cze 2007, 21:48

qlesh napisał(a):Co z holowaniem automatu? Podobno nie wszystkie auta z ASB można holować i to samo w drugą stronę, holowanie z ASB?

Mozna holowac, ale z predkoscia nie wieksza niz polowa maksymalnej predkosci uzyskiwana na 1 biegu. Ale tylko na krotkich dystansach.

Zeby holowac inne pojazdy/przyczepy/ wypadaloby miec dodatkowa chlodnice oleju skrzyni, wtedy bedzie zwiekszona zywotnosci.

fotokrak napisał(a):S slow

S jak Second :)

fotokrak napisał(a):można przez machniecie na S

w jaki sposob robisz machniecie z D na S?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez fotokrak » 6 cze 2007, 22:40

voytecku napisał(a):w jaki sposob robisz machniecie z D na S?

Pozdrawiam,
voytecku.

Normalnie jeden styk do tyłu, wtedy dostaję większe przełożenie czyli redukcja jeżeli o to chodzi to L jest zabezpieczona przyciskiem i powinno ją włączać tylko po zatrzymaniu pojazdu
tak przy okazji przypomnę się, to wie ktoś ile tego oleju trzeba wlać miedzy minimum a maxymum?
na razie wlałem 100Ml ale na bagnecie nie mogłem skumac czy już czy wiecej bo wyciągał się cały ubabrany
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2006, 13:35
Posty: 137
Skąd: LONDYN
Auto: MX-3 1,6

Postprzez Faja » 6 cze 2007, 23:03

Dla mnie z menualem jest wiekrza zabawa:)
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez qlesh » 6 cze 2007, 23:19

Faja może. Pomijam tu kwestię zabawy manualem, dla mnie chyba większa przyjemność, tudzież zabawa, jest ze słuchania dźwięku V6 na automatycznej skrzyni.
Chodzi mi raczej o ekonomię i żywotność tego wynalazku oraz zasady bezawaryjnej i błogiej eksploatacji.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez andrev001 » 7 cze 2007, 05:42

No teraz mam manuala, więc się wypowiem :D

Zdania nie zmieniam. Automat jest najlepszy. Focus jest ostatnim autem jakie kupiłem z manualną skrzynią. Choć przyznam, że sprawia mi frajdę, ale męczy i ogranicza rozmowe na telefonie, tudzież jedzenie. No, ale coś za coś...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 06:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Postprzez fotokrak » 7 cze 2007, 10:35

Faja napisał(a):Dla mnie z menualem jest wiekrza zabawa:)


No jeżeli ktoś jeździ tylko dla przyjemności i poza miastem to spoko, ale jak sie jeździ całymi dniami i do tego w korku to juz przestaje być zabawne tylko męczące, a ja jadąc od klienta do klienta samochodem odpoczywam.
Co do rozmowy przez telefon mam słuchawki no i teraz za gadanie przez telefon jest 60 funtów i 3 punkty z 12, no i zatrzymują prawko na kilka tygodni tak że poza anglie nie wyjedziesz.
mnie już raz zapukał w szybę ale skończyło sie na upomnieniu, ale zona kolegi i kolega już zapłacili
natomiast ponieważ lewa ręka jest całkowicie nie potrzebna do prowadzenia kierunkowskaz w prawej (w polce prawa) to wykorzystuje ja do trzymania kubka z kawa, czy tez kanapeczki... albo po prostu delektuje sie delikatnością skórki... na kolanie pasażerki hahaha

co do wytrzymałości nic nie mogę powiedzieć, bo mój samochód mimo wieku na wg 2 mechaników na 99% miał przejechane 33000 mil bez przekręcania, a teraz po roku ma 48000 praktycznie całość zrobiłem w mieście.
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2006, 13:35
Posty: 137
Skąd: LONDYN
Auto: MX-3 1,6

Postprzez Faja » 7 cze 2007, 12:54

Panowie przez telefon nie wolno gadać ani jesć czy cokolwiek co by odwracało waszą uwage...

fotokrak napisał(a):natomiast ponieważ lewa ręka jest całkowicie nie potrzebna do prowadzenia kierunkowskaz w prawej (w polce prawa)

w Polsce kierunkowskaz raczej obsługuje sie lewą ręką:)
I gadanie typu jestem zmeczony przekładaniem biegów to zostawmy panią i jak tak to wam przeszkadza komunikacja miejska waszym przyjacielem:)
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez nemi » 7 cze 2007, 20:25

Faja napisał(a):I gadanie typu jestem zmeczony przekładaniem biegów to zostawmy panią i jak tak to wam przeszkadza komunikacja miejska waszym przyjacielem:)

Filozof z Ciebie... Spędziłem kiedyś ok. 6 godzin w korku na trasie. Miałem straszną frajdę i ubaw po pachy z manuala :|
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez BratCukierka » 7 cze 2007, 20:32

Filozof z Ciebie, że szkoda słów. Spędziłem kiedyś ok. 6 godzin w korku na trasie. Miałem straszną frajdę i ubaw po pachy z manuala


faktycznie korki nie sprawiają frajdy gdy masz manuala :/ co nie zmienia faktu że wole manuala gdyż w porównaniu do automatów sie tak nie psują :) no ale czasami to jednak chciałbym automat :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Sokool » 7 cze 2007, 21:43

BratCukierka napisał(a):gdyż w porównaniu do automatów sie tak nie psują

:| Widziałem na praktykach dość sporo volviaków w automatach i mimo dość sporego przebiegu wszystko chodziło niemal idealnie.

A wielki korek + manual = tragedia. Tu automaty mają miażdżącą przewagę, zresztą w mieście często też.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Faja » 7 cze 2007, 21:43

nemi napisał(a):Filozof z Ciebie... Spędziłem kiedyś ok. 6 godzin w korku na trasie. Miałem straszną frajdę i ubaw po pachy z manuala ysz

my wracając z Włoch stalismy ok 7 godzin w korku z powodu gigantycznego karambolu co najleprze miał on miejsce przed zjazdem na całej szeroksci wiec nie było co robić i był tam ruch co prawda znikomy bo przez 1 godzine staliśmt cały czas... ale potem to moj stary asz zrezygnował z autostrady i jechania na 6 biegu cały czas i wybrał trase boczna a raczej głowna nie autostradowa gdzie mogł sie jeszcze nabawić manetka:D przez cała droge nie powiedział ani nie skrzywił miny na to ze ma menuala:)
Co nie wyklucza ze automat jest tez dobry bo ma on swoje dobre strony np dla osoby strtujacej samochodem gdy jakaś osoba chce szybko wejsc w zakret a czesc ludzi wchodzi na luzie z menualem to automat mu poprostu nie pozwala....:) Oczywiscie automat to jest luksus i ujme to tak a menual to przyjemnosc z jazdy i zarazem wielka frajda :D
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Sokool » 7 cze 2007, 21:45

Faja napisał(a):ale potem to moj stary asz zrezygnował z autostrady i jechania na 6 biegu cały czas i wybrał trase boczna a raczej głowna nie autostradowa gdzie mogł sie jeszcze nabawić manetka:D przez cała droge nie powiedział ani nie skrzywił miny na to ze ma menuala:)

Oj widać że nie jeździsz...
Co innego jechać sobie dynamicznie po krętej drodze i mieszać biegami, a co innego wlec się w korku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez BratCukierka » 7 cze 2007, 21:47

Oj widać że nie jeździsz...
Co innego jechać sobie dynamicznie po krętej drodze i mieszać biegami, a co innego wlec się w korku.


Sokool masz racje :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Moto