
Automat vs manual
sama byłam przeciwniczką automatycznej skrzyniki od niedawna jestem posiadaczką mazdy mx 6 z automatem i nie narzekam. skąd to twierdzenie że automat jest dla kobiet? prędzej powiedziałabym że dla leniwych bądź lubiących często rozmawiać przez tel kom 

-
natalia24
natalka, mnie tez tak sie wydawało że automat to nie to, a teraz....
jestem na kupnie nowego samochodu, własnie przez brak automatu mazda 5 odpada, bedzie Previa II T3
A z innej beczki, ile należy dolać oleju (pół szklanki szklanka?) do skrzyni automat by zwiększyć poziom z minimum do maximum?
Pisze tutaj bo nie śmiem zakładać nowego tematu
jestem na kupnie nowego samochodu, własnie przez brak automatu mazda 5 odpada, bedzie Previa II T3
A z innej beczki, ile należy dolać oleju (pół szklanki szklanka?) do skrzyni automat by zwiększyć poziom z minimum do maximum?
Pisze tutaj bo nie śmiem zakładać nowego tematu

Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
- Od: 15 cze 2006, 13:35
- Posty: 137
- Skąd: LONDYN
- Auto: MX-3 1,6
Czy jak się puści gaz w samochodzie ze skrzynią automatyczną, to tak jak w manualu na biegu, nie jest spalane paliwo przez silnik (hamowanie silnikiem)? Zawsze gdy jechałem automatem miałem wrażenie, że po puszczeniu gazu zachowuje się jak manual na luzie... prawie nie hamuje, a na pewno mniej da sie to odczuć niż w manualu.
Co w zimie, jak automat radzi sobie z wyjechaniem np. z kopnego śniegu, oblodzonej nawierzchni, co jeżeli np. przednia lub tylna oś zaczyna wyjeżdżać na zewnątrz łuku, jak się ratować?
Co z holowaniem automatu? Podobno nie wszystkie auta z ASB można holować i to samo w drugą stronę, holowanie z ASB?
I najważniejsze pytanie, czy możliwe by samochód z automatem palił mniej więcej tyle samo, co samochód z manualną skrzynią? Oczywiście przy tym samym stylu jazdy.
Co w zimie, jak automat radzi sobie z wyjechaniem np. z kopnego śniegu, oblodzonej nawierzchni, co jeżeli np. przednia lub tylna oś zaczyna wyjeżdżać na zewnątrz łuku, jak się ratować?
Co z holowaniem automatu? Podobno nie wszystkie auta z ASB można holować i to samo w drugą stronę, holowanie z ASB?
I najważniejsze pytanie, czy możliwe by samochód z automatem palił mniej więcej tyle samo, co samochód z manualną skrzynią? Oczywiście przy tym samym stylu jazdy.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

dużo pytań
z mojej praktyki to powiem tak, co do zakrętów, można jechac cały czas na D, ale jak chcesz wejsc ostrzej w zakręt należy albo wcisnąc HOLD albo machnac na S albo jeszcze S+ HOLD
najnowsze skrzynie automat oczywiscie działaja jeszcze inaczej, mają wiele trybów pracy i są bardziej złożone, zresztą można sobie poczytać o najlepszych samochodach sportowych tam też montowana czesto bywa automatyczna skrzynia a mimo to samochód ma niesamowite osiągi.
hamowanie silnikiem... można przez machniecie na S a potem S+HOLD a tak to masz racje toczy sie jak na luzie
co do wykopywania, nie miałem jeszcze możliwości bo u mnie nie ma śniegu
ale z piachu i z bardzo stromego podjazdu z garażu, z załadowana madzią około 200 kg spokojnie wyjechałem w trybie L+Hold Na D cofnęło mnie gdy puściłem hamulec, a wiec prawdopodobnie użyłbym tego trybu S lub L
spalanie nieznacznie wyższe ale ja jeżdżąc po mieście uzyskiwałem bardzo długo wynik tuż ponad 7/100 standard 8 ale to Beata jak bierze samochód i buntuje na światłach bo się ścigac chce pieron
co dziwne chłopaki w na ręcznej w Polsce meldują po 8-10.
nie che mi sie patrzeć do ksiażki ale tak holowanie albo na pace albo do tyłu, jedno jest pewne nie odpalisz na po pych
z mojej praktyki to powiem tak, co do zakrętów, można jechac cały czas na D, ale jak chcesz wejsc ostrzej w zakręt należy albo wcisnąc HOLD albo machnac na S albo jeszcze S+ HOLD
najnowsze skrzynie automat oczywiscie działaja jeszcze inaczej, mają wiele trybów pracy i są bardziej złożone, zresztą można sobie poczytać o najlepszych samochodach sportowych tam też montowana czesto bywa automatyczna skrzynia a mimo to samochód ma niesamowite osiągi.
hamowanie silnikiem... można przez machniecie na S a potem S+HOLD a tak to masz racje toczy sie jak na luzie
co do wykopywania, nie miałem jeszcze możliwości bo u mnie nie ma śniegu
spalanie nieznacznie wyższe ale ja jeżdżąc po mieście uzyskiwałem bardzo długo wynik tuż ponad 7/100 standard 8 ale to Beata jak bierze samochód i buntuje na światłach bo się ścigac chce pieron

nie che mi sie patrzeć do ksiażki ale tak holowanie albo na pace albo do tyłu, jedno jest pewne nie odpalisz na po pych
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
- Od: 15 cze 2006, 13:35
- Posty: 137
- Skąd: LONDYN
- Auto: MX-3 1,6
No wiem, na pych nie powinno się chyba też odpalać samochodów z silnikami gdzie jest rozrząd na pasku zębatym... ale z tego co wiem mało ludzi o tym słyszało
.
Co to jest konkretnie te L, S, D1, D2, widywałem to wiele razy przy różnego rodzaju skrzyniach automatycznych, ale nigdy nie wiem kiedy się tego używa i w jakim celu.
Każdy automat ma funkcję hold (czy hold to o czym myślę?
)
Chciałbym się dowiedzieć czegos konkretnego na temat jednej, konkretnej skrzyni biegów, mianowicie w Mitsubishi Galant, `99 2,5 V6 z tiptronikiem. Nie wiem czy ma tryb sport i co ona tam ma jeszcze. Domyślam się fotokrak, że pewnie nie możesz mi powiedzieć za dużo o tym konkretnym przypadku
bo jeszcze się taki nie urodził co by każdemu dogodził.
Zastanawiam się, czy lepsze to będzie chociaż w minimalnym stopniu od manuala. Chodzi mi o koszty eksploatacji, niezawodność, no i jak z taką skrzynią jeździć prawidłowo, jak ją dobrze wykorzystywać do rozpedzenia samochodu i ogólnie co robić żeby nie zepsuć.
Co to jest konkretnie te L, S, D1, D2, widywałem to wiele razy przy różnego rodzaju skrzyniach automatycznych, ale nigdy nie wiem kiedy się tego używa i w jakim celu.
Każdy automat ma funkcję hold (czy hold to o czym myślę?
Chciałbym się dowiedzieć czegos konkretnego na temat jednej, konkretnej skrzyni biegów, mianowicie w Mitsubishi Galant, `99 2,5 V6 z tiptronikiem. Nie wiem czy ma tryb sport i co ona tam ma jeszcze. Domyślam się fotokrak, że pewnie nie możesz mi powiedzieć za dużo o tym konkretnym przypadku
Zastanawiam się, czy lepsze to będzie chociaż w minimalnym stopniu od manuala. Chodzi mi o koszty eksploatacji, niezawodność, no i jak z taką skrzynią jeździć prawidłowo, jak ją dobrze wykorzystywać do rozpedzenia samochodu i ogólnie co robić żeby nie zepsuć.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

kolejne literi
L to jak by jazda na 1 lub 2 biegu gdy wsiśniesz HOLD będziesz jechał ciagle na 1
S slow, Jedziesz na 1,2,3 gdy wcisniesz HOLD zostaniesz na 2 a 2ka wskoczy przy wyzszych obrotach
D normalny tryb jazdy gdy wcisniesz Hold samochod przełacza w wyzszych obrotach i nieprzełacza na na 4 bieg
W skrzyniach autotematycznych wszędzie zasada jest ta sama,
mogą być jeszcze własnie w terenowkach opcje półbiegu i napedu na 4 koła, tryb jazdy w terenie.
w samochodach sportowych przełączenie na tryb półautomatyczy, czyli ty decydujesz kiedy przełączyć na wyższa turbine ale machasz lewarkiem lub klabkami przy kierownicy tak jak w formule z lewej albo z prawej strony, trochę jeździłem Mitsubichi Shogun w automacie, nie ma róznicy praktycznie w codziennej eksploatacji
Automat wydaje sie lepszy w jeździe ciężkim samochodem bo jednak nie palisz sprzegła
L to jak by jazda na 1 lub 2 biegu gdy wsiśniesz HOLD będziesz jechał ciagle na 1
S slow, Jedziesz na 1,2,3 gdy wcisniesz HOLD zostaniesz na 2 a 2ka wskoczy przy wyzszych obrotach
D normalny tryb jazdy gdy wcisniesz Hold samochod przełacza w wyzszych obrotach i nieprzełacza na na 4 bieg
W skrzyniach autotematycznych wszędzie zasada jest ta sama,
mogą być jeszcze własnie w terenowkach opcje półbiegu i napedu na 4 koła, tryb jazdy w terenie.
w samochodach sportowych przełączenie na tryb półautomatyczy, czyli ty decydujesz kiedy przełączyć na wyższa turbine ale machasz lewarkiem lub klabkami przy kierownicy tak jak w formule z lewej albo z prawej strony, trochę jeździłem Mitsubichi Shogun w automacie, nie ma róznicy praktycznie w codziennej eksploatacji
Automat wydaje sie lepszy w jeździe ciężkim samochodem bo jednak nie palisz sprzegła
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
- Od: 15 cze 2006, 13:35
- Posty: 137
- Skąd: LONDYN
- Auto: MX-3 1,6
Za mało jeździłem automatem żeby nie mieć tylu wątpliwości, pytań. Chętnie bym powiększył swoją wiedzę na ten temat, ale nie bardzo wiem gdzie i jak
Szkoda, że przez to nie mogę jakoś zdecydowanie się opowiedzieć za manualem lub automatem
Szkoda, że przez to nie mogę jakoś zdecydowanie się opowiedzieć za manualem lub automatem
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

qlesh napisał(a):Co z holowaniem automatu? Podobno nie wszystkie auta z ASB można holować i to samo w drugą stronę, holowanie z ASB?
Mozna holowac, ale z predkoscia nie wieksza niz polowa maksymalnej predkosci uzyskiwana na 1 biegu. Ale tylko na krotkich dystansach.
Zeby holowac inne pojazdy/przyczepy/ wypadaloby miec dodatkowa chlodnice oleju skrzyni, wtedy bedzie zwiekszona zywotnosci.
fotokrak napisał(a):S slow
S jak Second
fotokrak napisał(a):można przez machniecie na S
w jaki sposob robisz machniecie z D na S?
Pozdrawiam,
voytecku.
voytecku napisał(a):w jaki sposob robisz machniecie z D na S?
Pozdrawiam,
voytecku.
Normalnie jeden styk do tyłu, wtedy dostaję większe przełożenie czyli redukcja jeżeli o to chodzi to L jest zabezpieczona przyciskiem i powinno ją włączać tylko po zatrzymaniu pojazdu
tak przy okazji przypomnę się, to wie ktoś ile tego oleju trzeba wlać miedzy minimum a maxymum?
na razie wlałem 100Ml ale na bagnecie nie mogłem skumac czy już czy wiecej bo wyciągał się cały ubabrany
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
- Od: 15 cze 2006, 13:35
- Posty: 137
- Skąd: LONDYN
- Auto: MX-3 1,6
Faja może. Pomijam tu kwestię zabawy manualem, dla mnie chyba większa przyjemność, tudzież zabawa, jest ze słuchania dźwięku V6 na automatycznej skrzyni.
Chodzi mi raczej o ekonomię i żywotność tego wynalazku oraz zasady bezawaryjnej i błogiej eksploatacji.
Chodzi mi raczej o ekonomię i żywotność tego wynalazku oraz zasady bezawaryjnej i błogiej eksploatacji.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

No teraz mam manuala, więc się wypowiem
Zdania nie zmieniam. Automat jest najlepszy. Focus jest ostatnim autem jakie kupiłem z manualną skrzynią. Choć przyznam, że sprawia mi frajdę, ale męczy i ogranicza rozmowe na telefonie, tudzież jedzenie. No, ale coś za coś...
Zdania nie zmieniam. Automat jest najlepszy. Focus jest ostatnim autem jakie kupiłem z manualną skrzynią. Choć przyznam, że sprawia mi frajdę, ale męczy i ogranicza rozmowe na telefonie, tudzież jedzenie. No, ale coś za coś...
- Od: 30 paź 2005, 06:23
- Posty: 294
- Skąd: Chicago
- Auto: '03 Ford Focus ZX3
Faja napisał(a):Dla mnie z menualem jest wiekrza zabawa:)
No jeżeli ktoś jeździ tylko dla przyjemności i poza miastem to spoko, ale jak sie jeździ całymi dniami i do tego w korku to juz przestaje być zabawne tylko męczące, a ja jadąc od klienta do klienta samochodem odpoczywam.
Co do rozmowy przez telefon mam słuchawki no i teraz za gadanie przez telefon jest 60 funtów i 3 punkty z 12, no i zatrzymują prawko na kilka tygodni tak że poza anglie nie wyjedziesz.
mnie już raz zapukał w szybę ale skończyło sie na upomnieniu, ale zona kolegi i kolega już zapłacili
natomiast ponieważ lewa ręka jest całkowicie nie potrzebna do prowadzenia kierunkowskaz w prawej (w polce prawa) to wykorzystuje ja do trzymania kubka z kawa, czy tez kanapeczki... albo po prostu delektuje sie delikatnością skórki... na kolanie pasażerki

co do wytrzymałości nic nie mogę powiedzieć, bo mój samochód mimo wieku na wg 2 mechaników na 99% miał przejechane 33000 mil bez przekręcania, a teraz po roku ma 48000 praktycznie całość zrobiłem w mieście.
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
- Od: 15 cze 2006, 13:35
- Posty: 137
- Skąd: LONDYN
- Auto: MX-3 1,6
Panowie przez telefon nie wolno gadać ani jesć czy cokolwiek co by odwracało waszą uwage...
w Polsce kierunkowskaz raczej obsługuje sie lewą ręką:)
I gadanie typu jestem zmeczony przekładaniem biegów to zostawmy panią i jak tak to wam przeszkadza komunikacja miejska waszym przyjacielem:)
fotokrak napisał(a):natomiast ponieważ lewa ręka jest całkowicie nie potrzebna do prowadzenia kierunkowskaz w prawej (w polce prawa)
w Polsce kierunkowskaz raczej obsługuje sie lewą ręką:)
I gadanie typu jestem zmeczony przekładaniem biegów to zostawmy panią i jak tak to wam przeszkadza komunikacja miejska waszym przyjacielem:)
Zoom-Zoom!
Faja napisał(a):I gadanie typu jestem zmeczony przekładaniem biegów to zostawmy panią i jak tak to wam przeszkadza komunikacja miejska waszym przyjacielem:)
Filozof z Ciebie... Spędziłem kiedyś ok. 6 godzin w korku na trasie. Miałem straszną frajdę i ubaw po pachy z manuala
Filozof z Ciebie, że szkoda słów. Spędziłem kiedyś ok. 6 godzin w korku na trasie. Miałem straszną frajdę i ubaw po pachy z manuala
faktycznie korki nie sprawiają frajdy gdy masz manuala :/ co nie zmienia faktu że wole manuala gdyż w porównaniu do automatów sie tak nie psują
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
BratCukierka napisał(a):gdyż w porównaniu do automatów sie tak nie psują
A wielki korek + manual = tragedia. Tu automaty mają miażdżącą przewagę, zresztą w mieście często też.
nemi napisał(a):Filozof z Ciebie... Spędziłem kiedyś ok. 6 godzin w korku na trasie. Miałem straszną frajdę i ubaw po pachy z manuala ysz
my wracając z Włoch stalismy ok 7 godzin w korku z powodu gigantycznego karambolu co najleprze miał on miejsce przed zjazdem na całej szeroksci wiec nie było co robić i był tam ruch co prawda znikomy bo przez 1 godzine staliśmt cały czas... ale potem to moj stary asz zrezygnował z autostrady i jechania na 6 biegu cały czas i wybrał trase boczna a raczej głowna nie autostradowa gdzie mogł sie jeszcze nabawić manetka:D przez cała droge nie powiedział ani nie skrzywił miny na to ze ma menuala:)
Co nie wyklucza ze automat jest tez dobry bo ma on swoje dobre strony np dla osoby strtujacej samochodem gdy jakaś osoba chce szybko wejsc w zakret a czesc ludzi wchodzi na luzie z menualem to automat mu poprostu nie pozwala....
Zoom-Zoom!
Faja napisał(a):ale potem to moj stary asz zrezygnował z autostrady i jechania na 6 biegu cały czas i wybrał trase boczna a raczej głowna nie autostradowa gdzie mogł sie jeszcze nabawić manetka:D przez cała droge nie powiedział ani nie skrzywił miny na to ze ma menuala:)
Oj widać że nie jeździsz...
Co innego jechać sobie dynamicznie po krętej drodze i mieszać biegami, a co innego wlec się w korku.
Oj widać że nie jeździsz...
Co innego jechać sobie dynamicznie po krętej drodze i mieszać biegami, a co innego wlec się w korku.
Sokool masz racje
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości