kolektor wydechowy

Postprzez pepe24 » 23 lip 2006, 04:43

Mam pytanko
Zauważyłem ze mam pęknięty kolektor wydechowy. Załatwiłem sobie inny ale od 1300 16V i jest trochę inny ma wyprowadzenie osobno z każdego kanału z głowicy czterech rur złączony na końcu w jedność. Natomiast mój jest inny wygłąda jak by był zlany w jedność. Ja mam pojemność 1600. Czy będzie pasował ten kolektor i ewentualnie czy nie będzie ruznicy w pracy silnika?Może juz ktoś doświadczył podobnej wymiany?
Proszę o porade.
pepe24
 

Postprzez toady » 23 lip 2006, 10:08

Jezeli ten kolektor bedzie pasowal do bloku silnika to powinno dzialac.
Mam wrazenie, ze jestes pierwszym smialkiem, ktory sie na to porywa i bedziesz mial okazje podzielic sie z nami doswiadczeniami :)

P.S. Mam 1.6i 16V i moj kolektor wyglada jakby 4 rury idace w dol i laczace sie w jedną.
Zrobie dzis zdjecie i wkleje, to sobie porownasz.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez Grzyby » 24 lip 2006, 14:26

pepe24 – doczytaj proszę regulamin i popraw temat
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Xus » 13 wrz 2006, 15:42

podlacze sie z pytaniem do watku czy ktos juz robil sobie kolektor na zamowienie do mx-3 1,6 jaka jest jego cena i czas oczekiwania na niego?

a moze pasuje z jakiesgos innego auta chodzi mi jakis lepszy niz mam teraz bo jest tragiczny zakoczony katalizatorem;/

4w1 lub 4/2w1
na 1/4 mili scigaja sie szybkie samochody.....na zakretach szybcy kierowcy...
moje zabawki
Honda <---kilikac i glosowac
Mazda <---kilikac i glosowac

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2006, 10:43
Posty: 218
Skąd: Zielona Góra/Coventry
Auto: MX-3 1,6 16v DOHC

Postprzez carlo80 » 14 wrz 2006, 19:25

dolaczam sie do pytania :]

czy pasuje kolektor z 323f 1600 do 323bg 1300?

Ktos ma jakies doswiadczenia?
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez carlo80 » 5 paź 2006, 09:30

nikt nie pomoze ? nikt nie wie?
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez corey » 16 paź 2006, 23:43

pasuje na 100%

kolektor w 1.3 jest stalowy rurowy , jest mega niedopracowany , przerabialismy i szlifwalismy juz taki kolektor , po portingu i szlifie roznica jest zauwazalna
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez Pyton162 » 17 paź 2006, 09:05

moze warto podpasowac kolektor od poloneza caro plus 4w2w1 , tak wyglada:
Obrazek
ja jestem na etapie dopasowywania tego kolektora do mojego fiata
Pyton162
 

Postprzez carlo80 » 17 paź 2006, 23:35

ten z caro , wyglada na pewno lepiej od mazdowskiego gdzie krotkie sa ramiona i zlaczone prawie od razu w jednosc.
CZy sama polerka i ewentualny szlif da zauwazalna zmiane w pracy auta?
Corey, robiles taka poprawke w aucie?

Czy zmieniac jednak na kolektor chociazby z caro , a jak nie to na mazdowski 323 z 1600cm3?
[/b]
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez corey » 18 paź 2006, 23:14

Obrazek


tutaj niedokonczony , zeszlifowalismy jeszcze wejscia na rurkach
w seri byly wystajace bomble nawet na pol centymetra!!!

Obrazek

silnik bardziej elastyczny i lepiej sie wkreca

roznica nie kolosalna ale odczuwalna
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez corey » 18 paź 2006, 23:16

ogolnie kolektor z caro bym sobie darowal
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez check » 5 cze 2007, 20:24

jako,że temat jest o kolektorze to pozwólcie,że się przyłącze.. otóż mam pytanie.Czy kolektor będzie pasował z 323f bg 1.6 16v do 323f bg 1.8 16v SOHC ?
Pozdrawiam,Kamil :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez carlo80 » 5 cze 2007, 20:30

na oko to powinien z tego co widzialem :)
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez tekknoraver » 5 cze 2007, 20:44

Corey może pytanie i laikowate...ale jak się wykonuje taką polerkę?bo u mnie coś chyba się stało z kolektorem że auto nieprzyjemnie chodzi przy mocniejszym ruszaniu i coś osłabło do 2.5 tyś...i myślę ze przy okazji robienia tego to można by i taki szlif zrobić...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez check » 5 cze 2007, 21:59

carlo80 napisał(a):na oko to powinien z tego co widzialem

ciekawe jak jest w praktyce.. może ktoś miał z tym doczynienia i wie na 100% ??

A jak z kolektorem ssącym będzie pasował z 1.6 16V do 1.8 SOHC ??
Pozdrawiam,Kamil . :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323