Zakładanie przewodów WN

Postprzez rafbru » 5 cze 2007, 19:14

Pozdrawiam forumowiczów.

Zakupiłem właśnie nowe przewody WN NGK i zamierzam je założyć w miejsce starych (bodajże Seiwa). Nigdy tego nie robiłem i w związku z tym mam pytanie czy są jakieś rzeczy o których powinienem wiedzieć podczas wykonywania tej operacji? Czy np. mam wcześniej odłączyć przewód masy od akumulatora?
Operacja nie wygląda na skomplikowaną ale wole zapytać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2007, 13:31
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE Sedan 1993r 2.0 Gaz

Postprzez marakus » 5 cze 2007, 19:19

Nie trzeba odłączać aku. Przypilnuj tylko kolejności cylindrów w stosunku do aparatu zapłonowego. Po za tym nie ma żadnych kłopotów.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez XsiX » 5 cze 2007, 19:30

pamiętaj żeby końcówki kabli wcisnąć z odpowiednią siłą do kopułki
u mnie jeden z kabli był wciśnięty zbyt słabo (końcówka nie osiadła w metalowym gdzieździe)
i po roku kabelek był do wymiany <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Marcin » 6 cze 2007, 08:41

marakus napisał(a):Przypilnuj tylko kolejności cylindrów w stosunku do aparatu zapłonowego

Dokladnie!
W tym celu wymieniaj je po kolei.Nie wyciagaj wszystkich starych na raz bo na bank sie pomylisz.
Pozdro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez rafbru » 6 cze 2007, 08:47

Już wymieniłem. Auto nabrało wigoru i nie występują już zauważalne po ciemku przebicia. Polecam kabelki (RC-ZX29 firmy NGK za 174zł kupione w autojarex.pl)!

PS. Najwięcej się natrudziłem z wydostaniem plastikowego zaczepu podtrzymującego kable – wypadł i ugrzązł gdzieś między aparatem a silnikiem i musiałem rozebrać dolot aby go wydostać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2007, 13:31
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE Sedan 1993r 2.0 Gaz

Postprzez Marcin » 6 cze 2007, 09:00

rafbru napisał(a):Auto nabrało wigoru

A wczesniej jakie objawy?Masz LPG?

rafbru napisał(a):174zł

kurde troche trza wydac na kabelki :|
tak wlasnie mysle nad wymiana bo mam chyba nie od tego modelu bo troszke inaczej poprowadzone.Porownywalem ostatnio z Mx-6 Bimbaka.
I w ogole wydaje mi sie ze sa bardzo stare-az strach wyciagac ze swiec...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez deejaybialy » 6 cze 2007, 14:03

Marcin_626 bosh ostatnio qpowalem po znajomosci 215pln :–(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2006, 13:54
Posty: 77
Skąd: chełm
Auto: BYLO – MX6 KL...

Postprzez rafbru » 6 cze 2007, 16:43

Marcin_626 napisał(a):I w ogole wydaje mi sie ze sa bardzo stare-az strach wyciagac ze swiec...

Nie wiesz jak pół roku temu klął mechanik, który wymieniał w mojej GE świece i kable WN rozpadały mu się w rękach...
Efekty są takie jak napisałem, liczę jeszcze na niższe spalanie gazu (obecnie wypija do 17 litrów LPG na 100km) i równiejszą pracę silnika na wolnych obrotach. Instalacja gazowa to sekwencyjny wtrysk gazu IV generacji (Elpigaz).

Przy okazji rozbierania dolotu zauważyłem kilku centymetrowe pęknięcie gumowego łącznika łączącego plastikowy dolot z filtrem powietrza (w prawym dolnym rogu na zdjęciu).

Obrazek

Obrazek
Może wiesz jak się ta guma nazywa i gdzie można ją kupić bez przepłacania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2007, 13:31
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE Sedan 1993r 2.0 Gaz

Postprzez Grzyby » 6 cze 2007, 17:09

rafbru napisał(a):gdzie można ją kupić bez przepłacania?

raczej nigdzie poza ASO nowej nie kupisz.
Szukaj na złomach, ew. zmierz i próbuj dobrać od czegoś w sklepach motoryzacyjnych.
To jest przed przepływką więc nic złego się nie dzieje (poza kiepskim wyglądem).
Zawsze możesz zawinąć taśmą :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Tasior » 10 cze 2007, 01:19

A ma ktos może schemat jak podłaczyc kable WN do 323F 1,5 16V BA 1995r ??? Chcialbym sprawdzic czy mam dobra kolejnosc??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Waluś » 10 cze 2007, 12:17

Tasior napisał(a):Chcialbym sprawdzic czy mam dobra kolejnosc??

gdybyś nie miał, to albo byś nie odpalił wcale, albo chodził by tak nie równo że byś zauważył :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Tasior » 10 cze 2007, 13:17

No niby tak, ale widzialem jak mi to facet zakladal i musialem sie odwrocic bo nie moglem na to patrzec!!!! :) Mimo wszystko bardzo prosze jak ktos ma jakis rysunek, zdjecie czy schemat o udostepnienie, bo ja juz zadnemu mechanikowi nie wierze!!!! Oni sa gorsi niz ja!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Waluś » 10 cze 2007, 14:49

zwykle robi się tak:
szukasz kolejności zapłonu dla danego silnika (czasem jest napisany na bloku lub głowicy) Pierwszy cylinder to jest ten od strony rozrządu. Potem patrzysz na kopółkę rozdzielacza. zawsze zaznaczony jest pierwszy (jedynką lub kreską) i zakładasz po kolei od pierwszego według schematu (czyli np. 1-4-3-2 a więc pierwszy na kreska do pierwszej świecy, potem idąc tak jak się wałek rozrządu kręci – tego nie pamiętam ale chyba w prawo – czyli następny jest 4 idąc w prawo po kopółce potem 3 i 2) tylko trzeba znać kolejność zapłonu.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Marcin L » 23 cze 2007, 00:37

rafbru – umyj tę gumę i zaklej dobrą taśmą ;)))

wiem że nie brzmi to fachowo ale powinno działać :)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez rafbru » 25 cze 2007, 17:18

Marcin L napisał(a):rafbru – umyj tę gumę i zaklej dobrą taśmą


Tak też zrobiłem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2007, 13:31
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE Sedan 1993r 2.0 Gaz

Postprzez BABEL » 6 lip 2007, 22:46

A jednak można się natknąć na problemy przy zakładaniu kabli WN :(
Kupiłem kable Janmora do swojej kaczki i normalnie fajki są zrobione z za miękkiego materiału i mają złą "konstrukcję" – przy próbie wciśnięcia ich na świece, gną się na wszystkie strony i ni chu chu nie da się ich prawidłowo zapiąć. Jakimś fuksem udało mi się dwa dobrze założyć a przy pozostałych dwóch po 20 minutach zrezygnowałem i założyłem stare, które zacisnęły się za pierwszym razem.
Jakieś pomysły żeby te pozostałe 2 jakoś założyć żeby ich zbytnio nie "zmęczyć"?
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2005, 14:20
Posty: 25
Skąd: Rzeszów
Auto: 121'91 1.3 16V CT, Rover 214

Postprzez Tasior » 7 lip 2007, 12:04

Okleic dla sztywnosci tasma izolujaca tylko termoodporna, albo obcisnac na nich koszulke termokurczliwa, tylko nie za mocno. jeslki jedna koszulka nie pomoze to dwie i jak juz zlapie to mozna mi wierzyc ze tak sie bedzie trzymac ze ho ho :) A i sztywnosc bedzie dobra, naprawde!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez mariofrost » 27 mar 2008, 11:28

Podepne się pod ten temat.
Byłem kupić kable WN.Podałem wszytkie dane dotyczące silnika. itp... A sprzedawce zastrzelił mnie pytaniem. Jaki kształt majką końcei fajek(ta częśc nakładana na świecę) – proste czy zagiete pod kątem ok 45 stopni.
Owszem mógłbym sprawdzić u siebie lae boje się ruszyć przeody, aby się nie rozleciały.

Mazda 626 Ge , 93r. 2,0 16 v
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 11:37
Posty: 42
Skąd: Płock
Auto: Nissan Primera '00 1,8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki