Ślizgające się sprzęgło?
Moj brat (identyczny samochód jak mój, przebieg 145kkm) zauważył ostatnio podobny objaw (dziś sam sprawdzałem). Przy przyspieszaniu przy ok. 2400obr/min wyczuwa się objaw jakby występował lekki uślizg sprzęgła, takie dziwne minimalne "poruszenie" obrotów, po czym dalej idzie normalnie. Ma się obawiać o sprzęgło??
- Od: 12 lut 2007, 14:45
- Posty: 5
- Skąd: Jaworzno
- Auto: 323f 2.0 DiTD '01
Ma się obawiać o sprzęgło??
Tak, ale problem na razie "zniknie" by wrócić "ze zdwojoną" siła na początku jesiennego ochłodzenia.
Pół roku spokoju (na 99%) – tak u mnie było.
Pocieszenie: sprawdza się nieźle tarcza DAIKINa z JC za 180zł. Dla "świętego spokoju" możesz kupić w ASO za ok 350zł. Też DAIKIN, ale inaczej wykonana – patrz fotki. Łozysko tylko ORY (tym bardziej, ze różnice groszowe pomiędzy zamiennikiem)
Ale roboty od sk...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Czyli albo to co innego (?)
Raczej to...Choć dziwne w świetle Twoich dodatkowych informacji.
Aby się upewnić:
-noc – najzimniej na dworze.
-5 bieg
-pod górkę
-obroty ok 2,5 tys obr/min
-kickdown
I wszystko jasne...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Od niedawna jestem posiadaczem mazdy 323F, 2.0 DiTD, 2002r, (RF), 94k km. Zauważyłem, że sprzęgło się ślizga. Przy wdepnięciu pedału gazu tak przy ~3000 obrotów na 4-ce. Nie próbowałem na innych biegach, bo wole nie eksperymentować. Sprzęgło łapie raczej wysoko, ale nie przy samym końcu. Ruszam bez dodawania gazu.
Czy te objawy zwiastują wymianę tarczy sprzęgłowej i innych rzeczy, które się wtedy wymienia, czy raczej powinienem poszukać mechanika i wyregulować sprzęgło?
Czy te objawy zwiastują wymianę tarczy sprzęgłowej i innych rzeczy, które się wtedy wymienia, czy raczej powinienem poszukać mechanika i wyregulować sprzęgło?
-
piko
Sprzęgło ślizgać zaczyna się na wyższych biegach a nie na niższych.
piko – absolutnie wątpię w twój dystans... Przed te 94 dołóż dwójkę (no, może jedynkę) i wtedy będzie bliższe prawdy. Sprzęgło ślizgające się niestety wymaga wymiany. Sprawdź czy to nie jest jednodniowa usterka albo "przywidzenie". Na trasie i piąty bieg; obroty silnika ok 2000rpm min.
piko – absolutnie wątpię w twój dystans... Przed te 94 dołóż dwójkę (no, może jedynkę) i wtedy będzie bliższe prawdy. Sprzęgło ślizgające się niestety wymaga wymiany. Sprawdź czy to nie jest jednodniowa usterka albo "przywidzenie". Na trasie i piąty bieg; obroty silnika ok 2000rpm min.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy – jesli chodzi o przebieg to wpisy w niemieckiej ksiazce serwisowej koncza sie 15.05.2005 na 61k km, a ile pozniej moja mazda zrobila to wie tylko ona. No ale w tym momencie wielkiego znaczenia to nie ma, co najwyzjej moje samopoczucie moze sie pogorszyc.
Ile moge jezdzic z takim sprzeglem? Czy jak nie bede ostro przyspieszal to moge sobie z tym zyc? Czy rozsypie mi sie gdzies na trasie i skoncza sie biegi? Mialem kiedys cos takiego w Escorcie '89. Rozpadlo sie sprzeglo i moglem mieszac drazkiem ile chcialem, a i tak zadnego biegu nie bylo.
Wymiana sprzęgała wiąże się z wywaleniem całego silnika, czy w jakiś magiczny sposób silnik zostaje na miejscu?
Ile moge jezdzic z takim sprzeglem? Czy jak nie bede ostro przyspieszal to moge sobie z tym zyc? Czy rozsypie mi sie gdzies na trasie i skoncza sie biegi? Mialem kiedys cos takiego w Escorcie '89. Rozpadlo sie sprzeglo i moglem mieszac drazkiem ile chcialem, a i tak zadnego biegu nie bylo.
Wymiana sprzęgała wiąże się z wywaleniem całego silnika, czy w jakiś magiczny sposób silnik zostaje na miejscu?
-
piko
Poślizg sprzęgła będzie postępował coraz szybciej, w końcu staniesz na drodze, najprawdopodobniej przy podjeżdżaniu pod jakąś górkę. Całego silnika nie trzeba wywalać, tylko skrzynie, jedno mocowanie silnika i parę drobniejszych rzeczy.
- Od: 31 sty 2007, 13:10
- Posty: 93
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB
Zaczalem nowy watek z tymi samymi objawami pracy sprzegla – http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=36438
magicadm troche się uspokoiłem po przeczytaniu sprawozdania z jazdy i naprawy twojej m. w mojej, przy normalnym operowaniu gazem nawet by sie nie zauwazylo tego. Moj ojciec napewno zrobilby na tym sprzegle jeszcze z 200k km
A tak BTW – podoba mje sie to autko, ide sie przejechac
Od niedawna jestem posiadaczem mazdy 323F, 2.0 DiTD, 2002r, (RF), 94k km. Zauważyłem, że sprzęgło się ślizga. Przy wdepnięciu pedału gazu tak przy ~3000 obrotów na 4-ce. Nie próbowałem na innych biegach, bo wole nie eksperymentować. Sprzęgło łapie raczej wysoko, ale nie przy samym końcu. Ruszam bez dodawania gazu.
Czy te objawy zwiastują wymianę tarczy sprzęgłowej i innych rzeczy, które się wtedy wymienia, czy raczej powinienem poszukać mechanika i wyregulować sprzęgło?
magicadm troche się uspokoiłem po przeczytaniu sprawozdania z jazdy i naprawy twojej m. w mojej, przy normalnym operowaniu gazem nawet by sie nie zauwazylo tego. Moj ojciec napewno zrobilby na tym sprzegle jeszcze z 200k km
A tak BTW – podoba mje sie to autko, ide sie przejechac
-
piko
Tak jak napisał sboard – nie wyjmuje się motoru.piko napisał(a):Wymiana sprzęgała wiąże się z wywaleniem całego silnika, czy w jakiś magiczny sposób silnik zostaje na miejscu?
Jeśli ktoś zarżnął sprzęgło przy takim minimalnym dystansie to albo jest to "wada dystansu", albo ktoś nie wiedział, że to nie jest automat, albo jeździł non stop na półsprzęgle.
Sprzęgło powinno wytrzymać ze 200-300kkm spokojnie. Mazda to nie eskort (całkiem świadomie to piszę i wcale nie uszczypliwie). Dlatego uważam, że masz lipny przebieg.
Książki serwisowe też można podrobić – nawet oryginalnie po niemiecku. Niedawno ktoś opisywał to o mazdzie 6, gdzie niemiecki komis wydał mu oryginalnie podrobioną książkę; facetowi wyrwało rozrząd zanim dojechał do warsztatu...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
No wiem – mam fotkę sprzęgła po 30kkm.... to znaczy resztek, które z niego zostały 

Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
eh te kobiety ......Riki napisał(a):Kobieta w Focusie 1.6 zakatowała sprzeglo po tak malym przebiegu

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Fakt , moja slubna juz mowi ze za wolne auto kupiłemRiki napisał(a):ale szczerze mowiac niektore niezle śmigaja

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Bez OT mi tutaj...!
widok sprzęgła zarżniętego przez niewiastę
kup Pan auto – starsza kobieta jeździła
widok sprzęgła zarżniętego przez niewiastę

kup Pan auto – starsza kobieta jeździła

Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
U mnie również powoli dają znać o sobie pierwsze objawy zużycia sprzęgła. Obroty falują na 4., 5. biegu po depnięciu gazu do podłogi.
Jednak jest jeszcze jedna sprawa. Odkąd sprzęgło zaczęło ślizgać się na 4. biegu (wcześniej tylko 5.) czasami występuje taki objaw tylko na czwórce (gaz do podłogi), że obroty lecą trochę do góry, a budą trzęsie jakby silnik miał zaraz zgasnąć, podobnie jak przy nieumiejętnym ruszaniu, ale w końcu autko się jakoś rozpędza.
Czy to również jest wynikiem zużywającego się sprzęgła czy przyczyny należy szukać gdzie indziej?
Którą firmę wybrać? LUK, Exedy czy może oryginał jest w podobnej cenie?
Jednak jest jeszcze jedna sprawa. Odkąd sprzęgło zaczęło ślizgać się na 4. biegu (wcześniej tylko 5.) czasami występuje taki objaw tylko na czwórce (gaz do podłogi), że obroty lecą trochę do góry, a budą trzęsie jakby silnik miał zaraz zgasnąć, podobnie jak przy nieumiejętnym ruszaniu, ale w końcu autko się jakoś rozpędza.
Czy to również jest wynikiem zużywającego się sprzęgła czy przyczyny należy szukać gdzie indziej?
Którą firmę wybrać? LUK, Exedy czy może oryginał jest w podobnej cenie?
- Od: 3 wrz 2009, 15:55
- Posty: 105
- Skąd: Lębork / Gdańsk
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość