Wymiana uszczelki pod glowica – jaką siłą dokręcać śruby?
Strona 1 z 1
Witam!mam pytanko,mam do wymiany uszczelke pod glowica w mazdzie 626 pojemnosc 2.0 16V DOHC z 1998 roku i nie wiem z jaka sila dokrecic glowice.Prosil bym o jak najszybsza pomoc bo za 2 dni bede juz robil!
-
Gość
oczywiście uszczelkę kupiłeś oryginał??
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
daro592 napisał(a):Prosil bym
A ja poproszę o zapoznanie się z regulaminem tego działu i poprawienie nazwy tematu (regulamin jest jako temat przyklejony i zawiera przykłady poprawnego nazewnictwa)
P.S. Wykorzystaj do tego przycisk z prawej strony "zmień"
BratCukierka napisał(a):oczywiście uszczelkę kupiłeś oryginał??
też mam taką nadzieję – jeśli jest inaczej, daruj sobie robotę. Za chwilę bedziesz ją powtarzał.
daro592 napisał(a):Witam!mam pytanko,mam do wymiany uszczelke pod glowica w mazdzie 626 pojemnosc 2.0 16V DOHC z 1998 roku i nie wiem z jaka sila dokrecic glowice.Prosil bym o jak najszybsza pomoc bo za 2 dni bede juz robil!
Glowice sie dokreca troche w inny sposob niz inne marki juz otym bylo pisal jaksa .
schemat dokrecania
8 4 1 5 9
7 3 2 6 10
SILA docisku :
17-22 Nm
85-90°
85-90°
- Od: 20 cze 2004, 15:39
- Posty: 354
- Skąd: Wieden/Zamosc
- Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.
Witam. Zmieniałem uszczelkę pod głowicą. Głowicę dokręcałem zgodnie z danymi w manualu (kolejnośc i siła) pożyczonym kluczem dynamometrycznym. Śruby pomierzyłem w normie. Nie udało się dokręcać zgodnie z instrukcją bo jak śruby dostały opór to nie dało się ich obrócić jeszcze o 90 stopni bo klucz pykał na ustawionej sile. Po odpaleniu okazało się spaliny dostają się do płynu chłodniczego. Dokręciłem śruby głowicy zwykłym kluczem o 90 stopni i pomogło na postoju. Po krótkiej trasce 10 km znowu węże twarde. Nie wiem co robić. Czy ktoś ma jakieś rady w w dokręcaniu głowicy?
- Od: 9 sie 2012, 11:40
- Posty: 5
- Auto: mazda 626 GF (97') 2.0 115 km pb+lpg
rekib1 napisał(a):Czy ktoś ma jakieś rady w w dokręcaniu głowicy?
Jeśli zmieniłeś uszczelkę a nie planowałeś głowicy to dokręcanie może tu nic nie pomóc, prawdopodobnie jest krzywa i przeciągając śruby uszkodzisz uszczelkę – choć prawdopodobnie i tak już jest do wymiany.
-
miro62
rekib1 napisał(a):Witam. Zmieniałem uszczelkę pod głowicą. Głowicę dokręcałem zgodnie z danymi w manualu (kolejnośc i siła) pożyczonym kluczem dynamometrycznym. Śruby pomierzyłem w normie. Nie udało się dokręcać zgodnie z instrukcją bo jak śruby dostały opór to nie dało się ich obrócić jeszcze o 90 stopni bo klucz pykał na ustawionej sile. Po odpaleniu okazało się spaliny dostają się do płynu chłodniczego. Dokręciłem śruby głowicy zwykłym kluczem o 90 stopni i pomogło na postoju. Po krótkiej trasce 10 km znowu węże twarde. Nie wiem co robić. Czy ktoś ma jakieś rady w w dokręcaniu głowicy?
Witam chciałem się dowiedzieć jaka jest długość tych śrub?
- Od: 27 sie 2014, 11:16
- Posty: 15
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda626 1997r GF 1.8 77kw
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6