Wymiana uszczelki pod glowica – jaką siłą dokręcać śruby?

Postprzez Gość » 31 maja 2007, 11:58

Witam!mam pytanko,mam do wymiany uszczelke pod glowica w mazdzie 626 pojemnosc 2.0 16V DOHC z 1998 roku i nie wiem z jaka sila dokrecic glowice.Prosil bym o jak najszybsza pomoc bo za 2 dni bede juz robil!
Gość
 

Postprzez BratCukierka » 31 maja 2007, 17:13

oczywiście uszczelkę kupiłeś oryginał??
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Grzyby » 31 maja 2007, 20:20

daro592 napisał(a):Prosil bym

A ja poproszę o zapoznanie się z regulaminem tego działu i poprawienie nazwy tematu (regulamin jest jako temat przyklejony i zawiera przykłady poprawnego nazewnictwa)
P.S. Wykorzystaj do tego przycisk z prawej strony "zmień"


BratCukierka napisał(a):oczywiście uszczelkę kupiłeś oryginał??

też mam taką nadzieję – jeśli jest inaczej, daruj sobie robotę. Za chwilę bedziesz ją powtarzał.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez yaaro » 10 cze 2007, 21:07

a co koledzy sądzą o uszczelkach pod gowicę firmy Takoma ? Czy też są beznadziejne ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:13
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Auto: kiedyś Xedos 6 B6, obecnie KF + Acura TL

Postprzez Achemenid » 12 cze 2007, 13:50

daro592 napisał(a):Witam!mam pytanko,mam do wymiany uszczelke pod glowica w mazdzie 626 pojemnosc 2.0 16V DOHC z 1998 roku i nie wiem z jaka sila dokrecic glowice.Prosil bym o jak najszybsza pomoc bo za 2 dni bede juz robil!


Glowice sie dokreca troche w inny sposob niz inne marki juz otym bylo pisal jaksa .

schemat dokrecania

8 4 1 5 9
7 3 2 6 10


SILA docisku :

17-22 Nm
85-90°
85-90°
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez rekib1 » 15 maja 2013, 18:44

Witam. Zmieniałem uszczelkę pod głowicą. Głowicę dokręcałem zgodnie z danymi w manualu (kolejnośc i siła) pożyczonym kluczem dynamometrycznym. Śruby pomierzyłem w normie. Nie udało się dokręcać zgodnie z instrukcją bo jak śruby dostały opór to nie dało się ich obrócić jeszcze o 90 stopni bo klucz pykał na ustawionej sile. Po odpaleniu okazało się spaliny dostają się do płynu chłodniczego. Dokręciłem śruby głowicy zwykłym kluczem o 90 stopni i pomogło na postoju. Po krótkiej trasce 10 km znowu węże twarde. Nie wiem co robić. Czy ktoś ma jakieś rady w w dokręcaniu głowicy?
Początkujący
 
Od: 9 sie 2012, 11:40
Posty: 5
Auto: mazda 626 GF (97') 2.0 115 km pb+lpg

Postprzez miro62 » 16 maja 2013, 19:06

rekib1 napisał(a):Czy ktoś ma jakieś rady w w dokręcaniu głowicy?

Jeśli zmieniłeś uszczelkę a nie planowałeś głowicy to dokręcanie może tu nic nie pomóc, prawdopodobnie jest krzywa i przeciągając śruby uszkodzisz uszczelkę – choć prawdopodobnie i tak już jest do wymiany.
miro62
 

Postprzez AdaskoEoe » 6 paź 2014, 10:51

rekib1 napisał(a):Witam. Zmieniałem uszczelkę pod głowicą. Głowicę dokręcałem zgodnie z danymi w manualu (kolejnośc i siła) pożyczonym kluczem dynamometrycznym. Śruby pomierzyłem w normie. Nie udało się dokręcać zgodnie z instrukcją bo jak śruby dostały opór to nie dało się ich obrócić jeszcze o 90 stopni bo klucz pykał na ustawionej sile. Po odpaleniu okazało się spaliny dostają się do płynu chłodniczego. Dokręciłem śruby głowicy zwykłym kluczem o 90 stopni i pomogło na postoju. Po krótkiej trasce 10 km znowu węże twarde. Nie wiem co robić. Czy ktoś ma jakieś rady w w dokręcaniu głowicy?



Witam chciałem się dowiedzieć jaka jest długość tych śrub?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sie 2014, 11:16
Posty: 15
Skąd: Łódź
Auto: Mazda626 1997r GF 1.8 77kw

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6