KL+eaton początek

Postprzez mx6sc » 15 maja 2007, 01:25

witam
zaczołem dłubanie mx6 ge kl z kompresorem (zaczołem jakis czas temu)
wreście mam WYMAGANE części ipomysł nabiera realnych krztałtów
bazą jest mx z 1993 roku w wersji usa (po wymianie silniczka)
a komponęty pochodzą z mercrdesa c klasy 230 oczywiśćie z kompresorem
narazie zrobione jest mocowanie kompresora , intercoolera , przygotowany dystans pod filtr oleju , zamontowane niezbędne wskażniki i kupa gratów została rozmontowana
Planyję w tym tygodniu wyspawać kolektory wydechowe i orurowanie dolotu :D
niestety nie doszły jeszcze pompa paliwowa i bov (ale zamówione i maja byc w tym tygodniu)
plan jest następujący:
-doładować silnik ciśnieniem 0,5 bara w możliwie jak naj mniej inwazyjny (w jednostkę napędową) sposób
mam nadzieje że wszystko zagra jak powinno i autko wyjedzie na wakacje we wzmocnionej wersji
ps. fotki dodam jak niedługo pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez riplej » 16 maja 2007, 22:37

no zapodaj jakies foty interesujacy temat zacząłes respect <spoko>
Miejmy tylko nadzieje ze niewystąpia problemy przy któryms etapie prac :)
A z tym kompresorem mto juz gdzies widziałem na necie ten pomysł ale za cholere niemoge sobie przypomniec :| ale życze ukonczenia pomysłu i oczekiwanych efektów :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2007, 01:02
Posty: 58
Skąd: Rabka-Zdrój(PL)Limerick(IRL)
Auto: Az3 1.5 16V DOHC i Mx3 V6 1993

Postprzez Fiveopac » 16 maja 2007, 22:53

Zaraz, zaraz
mx6sc napisał(a):przygotowany dystans pod filtr oleju

eee nr.1? po co?
mx6sc napisał(a): wyspawać kolektory wydechowe

eee nr.2? po co? do kompresora ??
mx6sc napisał(a):bov

eee nr.3? do kompresora ????

Prosze u przejmie o skorzystanei z funkcji korekcji bledow w wordzie lub firefox 2. Dziekuje :)

Ponadto poprawilem twoj temat. Prosze nastepnym razem o zapoznanie sie z regulaminem dzialu!
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez yaaro » 17 maja 2007, 16:11

Gratuluję pomysłu i tego, że już zacząłeś. Wielu myśli o kompresorze, za to niewielu jest gotowych podjąć tę próbę. Temat bardzo interesujący. Sam też myślę o kompresorze od MB do swojego KF. Napisz jaki to model Eatona i ile Cię kosztował. Czy ma sprzęgło elektryczne i bypassvalve ? (chyba tak to się pisze). No i czy te spawanie kolektora wydechowego ma mieć związek ze sprężarką, bo tego nie rozumiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:13
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Auto: kiedyś Xedos 6 B6, obecnie KF + Acura TL

Postprzez mx6sc » 18 maja 2007, 00:31

Fiveopac dystans po to by jakoś ro pomiescic ( filtr wypada dokładnie tem gdzie wlot do komporesora)
kolektory bo nie mam zamiaru robić dolotu pod belką
po co bov???? dziwne pytannie
ps foty i poprawa błędów niedługo staram się to ogarnąć (począkujący internauta) i dzięki za poprawe tematu
yaaro kompresor jest ze sprzęgłem elektromagnetycznym (jak klima)
jest to dość stary model z 230 a cena śmieszna a co do pytania o kolektory to głównie z braku miejsca
i tragicznego wykonania (nie jakości) są w przygotowaniu nowe
zamiast "bypas" będzie bov mniej rurek i efekt bardziej funn
koszty podam na koniec
pozdrawiam
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez mx6sc » 18 maja 2007, 01:25

a to fotki (mam nadzieje)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

miało to być mało widoczne (niby serja) ale co tam

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

a tak było zanim zaczołem dłubać i testować
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Fiveopac » 18 maja 2007, 15:44

mx6sc Poweidz, gdzie widzisz mocowanie tego kompresor i jaki to typ? Daaawaj foty :]
Na seryjnym kolku bedziesz mial cos miedzy 0,4 a 0,5 bara.
Bov'a raczje nie montuje sie przy kompresorach poniewaz ma on tendencje do syczenia na biegu jalowym i przy hamownaiu silnikiem (komp jak wiesz na sztywno jest powiazany z silnikiem czyli w przeciwienstwie do turbo ma on bezwladnosc taka sama jak silnik i w wymienionych sytuacjach laduje on takze przy zamknietej przepustnicy).

Pozwolilem sobie wkleic twoje zdjecia na forum, tak bedzie wygodniej :)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Quaki » 18 maja 2007, 16:28

Obwiam sie ze Fiveopac ma tutaj racje co do BOV do kompresora stosuje sie z regoly DV dzieki czemu nie bedziesz non stop slyszal ladoanie kompresora (bov nie uszkodzi ci go ale kazde odpuszczenie nogi z gazu bedzie powdowalo denerwujace syczenie z tym ze nie tak jak w turbinie a dosc dlugie ciezko to wytlumaczyc
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Boris86 » 19 maja 2007, 11:58

mx6sc widze że udało mi sie Cie namówić do podzielenia sie z nami szczegółami projektu...
Fajnie ... Fajnie... czekamy na dalsze relacje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez mx6sc » 19 maja 2007, 12:29

Fiveopac dięki za fotki a z tym syczeniem to fakt coś pomyśle
narazie jest sporo pracy a mało czasu pokoleji a poprawki na koniec
jak popracuję i będzie co pokazać to coś jeszcze powklejam (jak się nauczę :D )
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez yaaro » 19 maja 2007, 16:30

Skoro masz sprzęgło elektromagnetyczne, to proponuję Ci tak to skonfigurować aby w momencie odpuszczenia nogi z gazu kompresor był wysprzęglany, wtedy nie będzie zadnego syczenia, bo nie będzie pompował
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:13
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Auto: kiedyś Xedos 6 B6, obecnie KF + Acura TL

Postprzez mx6sc » 20 maja 2007, 00:09

no to widze że niektórzy wjedzą po co spece od mercedesa wkładają kompresory ze sprzęgłem
powinno się udać dak ustawić żeby pomppoweł od jakiś 1800-2000 obr/min.
ale na to przyjdzie czas narazie musiałem poprawić mocowanie kompresora i jutro muszę
zmienić uszczelki pod pokrywami zaworów
jutro postara się zrobić pare fotek pokazujących sposób montarzu kompresora i wskaznika afr
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez KALII » 20 maja 2007, 22:15

No ładnie ładnie widzę że od naszej ostatniej rozmowy spore postępy.
Jak interesuje cię zestrojenie auta na szerokopasmówce zapraszam po skończeniu prac. :D
Początkujący
 
Od: 13 lip 2006, 16:28
Posty: 16

Postprzez mx6sc » 20 maja 2007, 22:21

kilka fotek z dzisiaj
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
niestety to stare mocowanie ale miejsce jest to samo a
dokładne zamocowanie (równe) kompresora to chyba najnudniejsza sprawa całej zabawy <killer>
po kilku pasowaniach i poprawjenniu mocowania udało się
teraz z górki :D
pozostaje jeszcze kłopoot z kolektorami bo nie wjem czy się wyrobje przed lakiernikiem

co do strojenia to odezwe sie napewno tylko nie wjem kiedy bo jak do tej pory to 1 planowany termin buł na koniec marca i nie dało rady :(
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Lukas1234 » 28 maja 2007, 13:09

Witam mam do was małe pytanko, chciałbym zwiększyć moc w mojej 2,5 V6 i tak mi zasugerowali kompresor, jaki to mógł by być?? ile bym dostał mocy około??? i jak to wpłynie za zużycie paliwa, dużo wzrośnie??? i w jakich cenach można dostać takie kompresory, mogą być używane???? Pozdrawiam i liczę na wasze rady, a bym zapomniał, przy dołożeniu kompresora co jeszcze trzeba zmienić by sie silnik nie rozleciał?? czy wystarczy tylko zamontować kompresor? pozdrawiam
Lukas1234
 

Postprzez Boris86 » 28 maja 2007, 14:23

proponuje przeczytać najpierw ten wątek i drugi o kompresorze... i wszystkie odpowiedzi na twoje pytania sie znajdą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez mx6sc » 30 maja 2007, 21:25

Lukas1234 dokładnie na zadane pytania odpowiem na początku lipca (mam nadzieje :D )
ale z grubsza to wygłada tak
-moc- zależna od doładowania ja licze na 225-230hp
spalanie wzrośnie ok.30%
a teraz ceny to jest nie do określenia jeden kupiłem za 1300pln. i był do pupy a po długim szukaniu znalazłem idealny (model i stan) i dałem za niego wraz z IC niecałe700pln.
najwygodniej jest wsadzic eaton m62 z mercedesa 230 kompresor
co do zmian w silniku to jedyna zmiana przy doł. do 0,5 bara to zasilenie ja robie najtańszą wersie więc montuje dodatkową listwe
koszt gratów to minimum jakies 3000pln plus robota
pozdrawiam
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez krzynio » 31 maja 2007, 15:54

Fajny projekt !!!! Życze powodzenia i tych 230 KM na hamowni <spoko>
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez Lukas1234 » 31 maja 2007, 15:56

dzięki za pomoc!! pozdrawiam
Lukas1234
 

Postprzez henry » 2 cze 2007, 23:58

witam

do autora postu
jaki model jest twojego kompresora?
Początkujący
 
Od: 2 cze 2007, 23:48
Posty: 12

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje