Drgania silnika na wolnych obrotach – czym spowodowane?
Tasior poczytaj sobie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =szarpanie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =szarpanie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =szarpanie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =szarpanie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =szarpanie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =szarpanie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =szarpanie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =szarpanie
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Myślę, że warto powrócić do tematu po wtorkowej wizycie w serwisie (czyszczenie).
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
farciarz napisał(a):kajot_84 sprawdź po pierwsze swój akumulator jak i to, czy masz właciwe ładowanie. Możliwe że tam masz gdzieś właśnie problem i pod obciążeniem prądu zaczyna Ci wariowaćgdyż może już coś niedomagać.
Witam
dzięki farciarz za odzew
Szczerze powiem ze tego nie sprawdzałem. Mailem taki przypadek ze klika razy rozladowal mi sie akumulator na maksa (3 lub 4) w ciągu 1 miesiąca. Akumulator może miec wplyw na nierówna prace silnika
Pozdrawiam
- Od: 26 cze 2005, 13:47
- Posty: 56
- Skąd: Wroclaw
- Auto: 626 GLX 2.0 L `92, MX-3 24V6
Piszczy, bo pewnie wody w akumulatorze masz mało albo jest w agonii. Pewnie piszczy tylko tuż po rozruchu a później jest OK?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Nie. Piszczy po rozruchu i potem cly czas, czasami na chilke sie uspokoi potem znow piszczy....Nie jest to taki glosny pisk jak przy rpzruchu – wiem o jaki pytasz i ustaje. U mnie jest jednostajny i nie az tak na maksa glosny. A jak z tym aku moze powodowac drgania silnika? Bi tak teraz mysle ze jak otworze drzwi i wlacza sie awaryjne (opcja alrmu0 to silnik jakby pulsowal w rytm awaryjnych :/ i tak smao tez sluchac wydech
- Od: 26 cze 2005, 13:47
- Posty: 56
- Skąd: Wroclaw
- Auto: 626 GLX 2.0 L `92, MX-3 24V6
Wątpię.kajot_84 napisał(a):A jak z tym aku moze powodowac drgania silnika?
Też tak mam. To normalne. Wzrasta zapotrzebowanie na prąd, ECU to wykrywa i podnosi obroty silnika, aby zapewnić wystarczającą ilość energii. Gdy awaryjne się wyłączą, to ECU dostrzeba spadek zapotrzebowania na prąd i zmniejsza obroty. I tak w kółkokajot_84 napisał(a):jak otworze drzwi i wlacza sie awaryjne (opcja alrmu to silnik jakby pulsowal w rytm awaryjnych
Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):Sprawdzić ustanienia zapłon/skład mieszanki. Po przełączeniu na tryb serwisowy obroty na rozgrzanym silniku powinny możliwie najmniej się różnić. Jak zgaśnie, to dobrze nie jest – wymagana regulacja.
Dokładnie taki objaw zaobserwowałem u siebie na rozgrzanym znacznie spadaja obroty – jak to sie reguluje ewntualnie poprosze namiar czego szukac to pogrzebie na forum.
- Od: 22 lis 2006, 14:41
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323F 94' 204kkm 16V
zwierasz zwory TEN i GND w zlaczu diagnostycznym i potem regulujesz srubka na przepustnicy. Patrz o ile przekrecasz srubke zenys w razie czego mogl wrocic do poprzedniego ustawienia. Na forum bylo duzo razy...
- Od: 26 cze 2005, 13:47
- Posty: 56
- Skąd: Wroclaw
- Auto: 626 GLX 2.0 L `92, MX-3 24V6
kbilski napisał(a):jak to sie reguluje
ustawiasz zapłonu. Następniekajot_84 napisał(a):zwierasz zwory TEN i GND w zlaczu diagnostycznym i potem
Powodzeniakajot_84 napisał(a):regulujesz srubka na przepustnicy.
..::GofNet::..
PS. Założenie wstępne: ztrowy czujnik temperatury, sonda LAMBDA, termostat.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Bylem dzis w serwisie japonczykow. Niestety spreżania w cylindrach nie zmierzyli bo nie mieli chwilowo jak. Podlaczyli komputer i wyskoczyli 3 błedy:
1. Błąd czujnika przepustnicy
2. Błąd przepływomierza
3. Błąd sondy lambda
Ale......
!! Przyjecjalem do domu po pracy, wyjałem skrzynke z narzędziami i powiedziale ze troche pogrzebie. Porozkrecalem obudowe od filtra powietrza, rurki, obejrzalem przeplywomierz, pobawilem sie roznymi wtyczkami
i gdzies tam pod spodem znalazlem dwa przewody na jakiejs metowej "łapce" kltóre niby maja ślad po śrubie ktora by je trzymała ale nie były nighdzie przykręcone. Byly to przewody z paskiem podłóznym, wiec według ogólnych zasad elektrycznych powinny to być przewody masy. Pokazałem im to w serwisie gdzies to do masy przykręcili i obroty sie troche ustabilizowały. facet wyrególował wysokość obrotów bo po dokręceniu tych przewodów były 1200 – 1500 i oddał mi samochód.
Ad 1. Facet sie przejechal moim autem i powiedzial ze reaguje dobrze, wiec czujnik też raczej zachowuje sie dobrze.
Ad 2. Przepływomierz po odłaczeniu od komputera powoduje gwłtowny spadek obrotów i silnik głupieje wiec chyba tez dziala (pytanie tylko czy poprawnie)??
Ad 3. Sonda lambda....podobno moze wystepować błedna informacja bo mam zalozony gaz i komputer od gazu cos tu moze mieszać.
Najprawdowpodobniej podczas montazy gazu przeszkadzały im te przewody w dostaniu sie gdzies do silnika wiec je rozkrecili,a pozniej zapomnieli!!!!!! Taka jest moja teoria, a faceta z serwisu też, bo potwierdzil ze to chyba najbardziej prawdopodobne!!!!
Wiec tak to wygłada.
Ma ktoś jakieś sugestie czy to jest to czy raczej to cos innego??
Swoją droga dwa przowdy stare od WN były az białe, ale palce w kopółce wygłądają ladnie i sa srebrne. czyścic to jeszcze czy to raczej możliwe ze tylko przewody sie zabrudziły i zasniedziały??? A moze były za luzne i ocierajac sie o palec po prostu tam skakała iskra??? Czyscic to w takim razie???
1. Błąd czujnika przepustnicy
2. Błąd przepływomierza
3. Błąd sondy lambda
Ale......

Ad 1. Facet sie przejechal moim autem i powiedzial ze reaguje dobrze, wiec czujnik też raczej zachowuje sie dobrze.
Ad 2. Przepływomierz po odłaczeniu od komputera powoduje gwłtowny spadek obrotów i silnik głupieje wiec chyba tez dziala (pytanie tylko czy poprawnie)??
Ad 3. Sonda lambda....podobno moze wystepować błedna informacja bo mam zalozony gaz i komputer od gazu cos tu moze mieszać.
Najprawdowpodobniej podczas montazy gazu przeszkadzały im te przewody w dostaniu sie gdzies do silnika wiec je rozkrecili,a pozniej zapomnieli!!!!!! Taka jest moja teoria, a faceta z serwisu też, bo potwierdzil ze to chyba najbardziej prawdopodobne!!!!
Wiec tak to wygłada.
Ma ktoś jakieś sugestie czy to jest to czy raczej to cos innego??
Swoją droga dwa przowdy stare od WN były az białe, ale palce w kopółce wygłądają ladnie i sa srebrne. czyścic to jeszcze czy to raczej możliwe ze tylko przewody sie zabrudziły i zasniedziały??? A moze były za luzne i ocierajac sie o palec po prostu tam skakała iskra??? Czyscic to w takim razie???
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
Tasior napisał(a):A moze były za luzne i ocierajac sie o palec po prostu tam skakała iskra?
Sorki...ale jak mogą przewody ocierać się o palec
Jednaj jeśli ustawiali Ci mapę wtrysku przy tych odłączonych kabelkach które powinny być przypięte do masy to proponuję teraz jeszcze jedną wizytę u gazownika i ponowną regulację w ramach gwarancji
Acha. Mam nadzieję, że mechanik robił tą regulację w trybie serwisowym...a nie tylko pokręcił sobie śrubką.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Jest i to duża. To tak, jakbyś chciał zamknąć reklamę na stronie internetowej, w której krzyżyk "zamknij" ciągle ucieka przed myszką.Tasior napisał(a):A to jakas róznica czy w trybie serwisowym czy nie
Jeśli nie przełączysz się w tryb serwisowy, to będziesz sobie kręcił i kręcił a ECU będzie to i tak po swojemu korygował. Nie ustawisz więc w ten sposób. Dobrze to widać podczas ustawiania zapłonu, gdzie w trybie użytkowym kąt wyprzedzenia ciągle się zmienia i nie można określić, czy zapłon jest prawidłowy. W trybie serwisowym zaś tego problemu nie ma, bo ECU jest "na prochach"...
Nie ma to znaczenia, czy z kompem, czy bez kompa. Ważne, czy ECU w trybie serwisowy, czy też i nie!
Dobry mechanik ustawi i bez Laptopa...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
wiem ze troche off topic ale w dziale 626 dolaczylem sie do tematu z tym pytaniem i nie widze odzewu a nie chce zakladac watku. Czy paski napedu firmy TRW sa lepsze ot GATES`a? bo ak powiedizla mi Pan w sklepie a roznica w cenie to 10 pln? 
- Od: 26 cze 2005, 13:47
- Posty: 56
- Skąd: Wroclaw
- Auto: 626 GLX 2.0 L `92, MX-3 24V6
Nie wiem, jak TRW, ale paski Gates'a są chwalone. U mnie w firmie w maszynach za 400 tys. euro za sztukę wszystkie paski napędzjące robota i poszczególne osie są właśnie firmy Gates i żaden nie sprawiał problemów. Co prawda dla aut producent zaleca (przynajmniej jeszcze dwa lata temu zalecał) wymiany co 60kkm a np. Mitsuboshi przekonuje do 100kkm, ale myślę, że to jest raczej chwyt reklamowy. Oba tyle zapewne by wytrzymały.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Kurcze dalej nie waidomo co zorbic :/ w sumie roznica w cenie nie tak duza na dwoch paskach wyjdzie 20 pln ( gates jest dorzyszy) ale czytalem tez na forum opinie o GATES i same pozytywy choc pan w sklepie mowi ze widzila mase zerwanych paskow GATES`a (rozrzad)..wiec nie wiem
a o TRW na forum nie znalazlem :/
dzieki za odzew
Pozdrawiam
dzieki za odzew
Pozdrawiam
- Od: 26 cze 2005, 13:47
- Posty: 56
- Skąd: Wroclaw
- Auto: 626 GLX 2.0 L `92, MX-3 24V6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości