piski w silniku – problem z wspomaganiem kierownicy

Postprzez osdeb » 25 maja 2007, 07:12

Witam!
Znów mam problem a mianowicie taki:
jak odpale auto to czasami strasznie piszczy i domyślam się że to pasek linowy się ślizga. Czasami mam problemy z wspomaganiem kierownicy tzn. nachwilę przestaje działać (na około 1 sec) i znów działa dziś te dwa objawy wystąpiły razem piski i przerywanie wspomagania. Stojąc na parkingu z zapalonym silnikiem podczas kręcenia kierownicą występują piski i wspomagania momentami przerywa.

Pomóżcie w ustalenu przyczyny takiego zachowania!

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 maja 2007, 18:43
Posty: 26
Auto: mazda 626 2,5 v6

Postprzez Gawron » 25 maja 2007, 07:51

No to masz pasek klinowy do wymiany ewentualnie do naciągnięcia
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2006, 14:44
Posty: 78
Skąd: gdzieś w zachodniopomorski
Auto: 323BG 91r sedan 1.3i 16V

Postprzez janek# » 27 maja 2007, 11:09

Też stawiałbym na paski, sprawdź pasek od napięcia alternatora i od wspomagania. Są na tym samym kole pasowym. Piszczenie przy uruchamianiu może też być spowodowane wadliwym funkcjonowaniem rozrusznika.
<b>... to jest moja Mazda, jest wiele jej podobnych, ale TA jest Moja ...</b>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 17:10
Posty: 61
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GE '93 1.8i 16V

Postprzez osdeb » 28 maja 2007, 07:51

Dzięki za rade ale byłęm u mechanika i powiedział że paski wyglądają jak nowe i są dobrze napięte. Ale piski mogą występować z powodu np. wycieków z pompy wody która kapie na paski klinowe. Ponadto przy większym skręceie kół jak występują piski to także pojawiają się jakieś krople na drodze.
Początkujący
 
Od: 20 maja 2007, 18:43
Posty: 26
Auto: mazda 626 2,5 v6

Postprzez Redoo » 28 maja 2007, 08:54

osdeb :| no to lipton :D
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez GrubySwiniak » 28 maja 2013, 20:07

Zdaję sobie sprawę że to dość stary wątek, ale czy mógłby ktoś odpowiedzieć na niego i zdiagnozować o co chodzi? Mam podobne objawy, które wystąpiły po wymianie paska klinowego :/
Początkujący
 
Od: 1 lis 2012, 23:37
Posty: 4
Skąd: Wola k. Pszczyny
Auto: Mazda Xedos6 2.0 V6 `93r.

Postprzez szumki44 » 29 maja 2013, 00:11

Sprawdz naciag paskow.
I ile na nich przejedziles ?
Sprawdz czy nie sa zabrudzone.
Ewentualnie mozna wymienic kola pasowe jak sa juz wyzabkowane badz maja wyrazne uszczerbienia ktore moga przyspieszyc zurzycie paska...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez roccomistrz » 29 maja 2013, 18:07

Zależy jakiej firmy pasek kupiłeś. Przerabiałem ten temat. Paski europejskie nie nadają się do naszych mazd ponieważ mają inny kształt klina i się ślizgają. Paski japońskie mają grubszy klin.
Ewentualnie wyślizgane koło pasowe. A może po prostu piszczy łożysko alternatora ?!?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6