Jakie świece zapłonowe do 626 GF/GW ?
Jakoś nie kojarzę z forum stosowania zamienników tych platynowych PZFR6F.
Nie lepij jednak wydać parę złotych na zalecane? W końcu to jest wydatek na wiele tys. km.
Nie lepij jednak wydać parę złotych na zalecane? W końcu to jest wydatek na wiele tys. km.
Mozna ale wymiana co 30 tysiecy km.procol napisał(a):Czy mozna zastosowac swiece V-LINE 33 BKR5E-11, czy moze lepiej V-LINE 14 BKR6E-11 jako dobry (?!) zamiennik?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Mozna ale wymiana co 30 tysiecy km.procol napisał(a):Czy mozna zastosowac swiece V-LINE 33 BKR5E-11, czy moze lepiej V-LINE 14 BKR6E-11 jako dobry (?!) zamiennik?
A po jakim przebiegu wymienia sie zalecane swiece PZFR6F?
procol napisał(a):A po jakim przebiegu wymienia sie zalecane swiece PZFR6F?
Platynki na gazie wytrzymały 20 tysi a kupe kosztują.
MAZDA 626, 2,0 16V, 1998, 116kM, GF, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
- Od: 12 paź 2005, 08:16
- Posty: 52
- Skąd: Warszawa
- Auto: MAZDA 626, Volvo S80 T6
To niestety nie wina świeczek ale słabych kabelków, które dobiły świece.
U mnie na szczęście poszła tylko jedna.
Wymiana kabli i jednej swiecy i kolejny rok bez problemu
U mnie na szczęście poszła tylko jedna.
Wymiana kabli i jednej swiecy i kolejny rok bez problemu
- Od: 8 paź 2005, 22:59
- Posty: 12
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 626 2.0 GW +LPG
No to w takim razie jakie swieczki do 626 GF 2.0 z sekwencyjnym LPG
BERU świeca zapłonowa PLATIN 14 FR-7 DPU
BERU Z229
Beru Z206 dedykowana do LPG
DENSO PKJ16CR8
Denso IK16
Denso VK16
NGK PZFR6F
NGK Laserline LPG 6 dedykowana do LPG
Wszystkie powyzej platynowe, irydowe badz platynowo-irydowe
Ewentualnie podejdzie zwykla NGK BKR6E-11 albo
Iskra gas-super 02G?
Z ciekawostek na cewce zaplonowej widnieje napis Motorcraft.
Przewody zaplonowe bede wymienial na NGK.
Pozdr.
BERU świeca zapłonowa PLATIN 14 FR-7 DPU
BERU Z229
Beru Z206 dedykowana do LPG
DENSO PKJ16CR8
Denso IK16
Denso VK16
NGK PZFR6F
NGK Laserline LPG 6 dedykowana do LPG
Wszystkie powyzej platynowe, irydowe badz platynowo-irydowe
Ewentualnie podejdzie zwykla NGK BKR6E-11 albo
Iskra gas-super 02G?
Z ciekawostek na cewce zaplonowej widnieje napis Motorcraft.
Przewody zaplonowe bede wymienial na NGK.
Pozdr.
- Od: 21 cze 2008, 00:02
- Posty: 126
- Skąd: Cz-wa
- Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu
Najtaniej moge kupic
BERU Z229 po 45zl
NGK pzfr6f po 52 zł
DENSO pkj16cr8 – 59 zł
więc jesli sie zdecyduje na platynowe/irydowe to bede bral BERU, a jak nie to NGK V-Line 14 (BKR6E-11) – komplet ok 40zł, Jaksa pisał kiedyś, że można spokojnie na BKR6E11 jeździć, tyle, że częstsze kontrole i wymiana co 20tys.
co do samych kabli NGK po 230zł i BERU po 300zl, ktore ewentualnie brac??
W chwili obecnej siedza kable BERU, nie wiem czy to bylo wkladane w oryginale, czy w Niemczech ktos juz wymienial.
http://allegro.pl/item1038905118_beru_p ... 8_2_0.html
identyczne, ponzalem po tym logo takiej cewki/spiralki na samych kablach
W weekend bede diagnozowal kable i swiece to sie zobaczy co do wymiany jest.
Pozdr.
BERU Z229 po 45zl
NGK pzfr6f po 52 zł
DENSO pkj16cr8 – 59 zł
więc jesli sie zdecyduje na platynowe/irydowe to bede bral BERU, a jak nie to NGK V-Line 14 (BKR6E-11) – komplet ok 40zł, Jaksa pisał kiedyś, że można spokojnie na BKR6E11 jeździć, tyle, że częstsze kontrole i wymiana co 20tys.
co do samych kabli NGK po 230zł i BERU po 300zl, ktore ewentualnie brac??
W chwili obecnej siedza kable BERU, nie wiem czy to bylo wkladane w oryginale, czy w Niemczech ktos juz wymienial.

identyczne, ponzalem po tym logo takiej cewki/spiralki na samych kablach
W weekend bede diagnozowal kable i swiece to sie zobaczy co do wymiany jest.
Pozdr.
- Od: 21 cze 2008, 00:02
- Posty: 126
- Skąd: Cz-wa
- Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu
swego czasu testowalem m.in. czteropunktowe Boscha i potem NGK..
i niestety potwierdzam opinie innych, że najlepiej chodzi zestaw ori, zalecany przez mazde wg instrukcji i dotyczy to też kabli wysokiego..
pozdr.
E.
i niestety potwierdzam opinie innych, że najlepiej chodzi zestaw ori, zalecany przez mazde wg instrukcji i dotyczy to też kabli wysokiego..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Po dzisiejszej diagozie/wykreceniu swieczki u mnie NGK PZFR6F niestety przebicia – widoczne sciezki przebiciowe na izolatorach, odstep na swiecach 1mm, ciekawe czemu, ustawilem na 0,8mm, przewody tak jak pisalem BERU-czyli wyglada na to ze juz po wymianie, dzis jeszcze w nocy sprawdze czy widoczne sa przebicia przy pracy na LPG.
Doraznie odczyscilem izolatory w swiecach oraz wyczyscilem fajki w srodku szmata i troszke WD40.
Jak narazie przestal wogole momentami dosc ostro szarpac w zakresie 1-2tys obr/min.
Jutro zakupuje NGK BKR6E albo BKR5E V-Line, ustawie odstep na 0,7mm – w platynach dedykowanych jest 0,8mm.
Zastanawiam się czemu w GE wkladane sa z odstepem 1,1mm, a w GF platyny z 0,8mm.
W katalogu IC wystepuje kilka zamiennikow Bosha i tam wlasnie wszystkie maja 0,8mm, dedykowane do LPG 0,7mm. Natomiast platynowe czy irydowe Bosha bez znizek kosztuja ok 30zl.
Nad przewodami zastanawiam sie, jezeli zdecyduje sie to kupie chyba Sentechy (obecne podobno sa sporo lepsze, kiedys robili izolowane z wierzchu masa silikonowa i stracili na swojej renomie) obecne sa niby dedykowane do LPG czyli bardziej odporne na przebicia i wyzsze napiecia....zobaczymy
W zasadzie placac za kable i swiece 130-140zl za komplet moze lepiej wymienic zestaw swiece+kable co 20tys, niz liczyc ze zestaw kabli i platynowych swieczek wytrzyma 80 czy 90tys....
A z ciekawości yakazi dostepne tylko w ASO MAzdy jako "mazdowskie"
Aha jaka jest roznica w przewodach RC-ZX49 (do GF) RC-ZX29 (do GE)
Pozdr.
Doraznie odczyscilem izolatory w swiecach oraz wyczyscilem fajki w srodku szmata i troszke WD40.
Jak narazie przestal wogole momentami dosc ostro szarpac w zakresie 1-2tys obr/min.
Jutro zakupuje NGK BKR6E albo BKR5E V-Line, ustawie odstep na 0,7mm – w platynach dedykowanych jest 0,8mm.
Zastanawiam się czemu w GE wkladane sa z odstepem 1,1mm, a w GF platyny z 0,8mm.
W katalogu IC wystepuje kilka zamiennikow Bosha i tam wlasnie wszystkie maja 0,8mm, dedykowane do LPG 0,7mm. Natomiast platynowe czy irydowe Bosha bez znizek kosztuja ok 30zl.
Nad przewodami zastanawiam sie, jezeli zdecyduje sie to kupie chyba Sentechy (obecne podobno sa sporo lepsze, kiedys robili izolowane z wierzchu masa silikonowa i stracili na swojej renomie) obecne sa niby dedykowane do LPG czyli bardziej odporne na przebicia i wyzsze napiecia....zobaczymy
W zasadzie placac za kable i swiece 130-140zl za komplet moze lepiej wymienic zestaw swiece+kable co 20tys, niz liczyc ze zestaw kabli i platynowych swieczek wytrzyma 80 czy 90tys....
A z ciekawości yakazi dostepne tylko w ASO MAzdy jako "mazdowskie"
Aha jaka jest roznica w przewodach RC-ZX49 (do GF) RC-ZX29 (do GE)
Pozdr.
- Od: 21 cze 2008, 00:02
- Posty: 126
- Skąd: Cz-wa
- Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu
Swiece wymienione NGK BKR6E V-Line 28 (made in france) – zmnijeszona szczelina z 0,8mm na 0,7mm – placilem 9 zl za swiece
Kable Sentech – placilem 96 zl za komplet w sklepie moto w Cz-wie – kable wizualnie OK, dobrze siedza w glowicy oraz na cewce, zatrzaski dobrze trzymaja sie na swiecach.
Silnik nie szarpie przy niskich obrotach, dobrze wchodzi na obroty, generalnie wszystko OK.
Co do kabli Sentech to jest to marka firmy GG Profits, ktora to produkuje kable na licencji BOUGICORD, kable z rdzeniem ferrytowym.
http://www.gg.com.pl/index.php?cms=9
Tu male info na ich temat, dostarczaja kable na pierwszy montaz do Wielkiej Brytanii do fabryki Hondy oraz do Wegier do fabryki Suzuki.
http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... taj&id=555
GG Profits produkuje rowniez kable pod marka Startech na rynek wschodni – Rosja, Ukraina..
Czas pokaze jak sie beda sprawowac.
Pozdr.
Kable Sentech – placilem 96 zl za komplet w sklepie moto w Cz-wie – kable wizualnie OK, dobrze siedza w glowicy oraz na cewce, zatrzaski dobrze trzymaja sie na swiecach.
Silnik nie szarpie przy niskich obrotach, dobrze wchodzi na obroty, generalnie wszystko OK.
Co do kabli Sentech to jest to marka firmy GG Profits, ktora to produkuje kable na licencji BOUGICORD, kable z rdzeniem ferrytowym.
http://www.gg.com.pl/index.php?cms=9
Tu male info na ich temat, dostarczaja kable na pierwszy montaz do Wielkiej Brytanii do fabryki Hondy oraz do Wegier do fabryki Suzuki.
http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... taj&id=555
GG Profits produkuje rowniez kable pod marka Startech na rynek wschodni – Rosja, Ukraina..
Czas pokaze jak sie beda sprawowac.
Pozdr.
- Od: 21 cze 2008, 00:02
- Posty: 126
- Skąd: Cz-wa
- Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu
Inter Cars Cena STAN ZDJ
Świeca zapłonowa mazda 626 gf – CENNIK INTER-CARS
BERU
0002330903 Z 229 0002330903 57,90 zł >9
0002335908 Z 206 0002335908 56,50 zł 0 Możesz obejrzeć listę części znajdujących się w komplecie klikająć plus po lewej stronie
0900004173
BOSCH
0 242 232 501 0 242 232 501 23,63 zł >9
0 242 235 556 0 242 235 556 13,09 zł >9
0 242 235 666 0 242 235 666 11,29 zł >9
0 242 236 544 0 242 236 544 33,51 zł >9
0 242 240 593 0 242 240 593 11,76 zł >9
0 242 240 653 0 242 240 653 30,54 zł 0
F 000 KE0 P07
DENSO
PKJ16CR8 DNSPKJ16CR8 75,84 zł >9
VK16 DNSVK16 66,93 zł 0
NGK
1565
7550 PZFR6F 7550 68,15 zł >9
Świeca zapłonowa mazda 626 gf – CENNIK INTER-CARS
BERU
0002330903 Z 229 0002330903 57,90 zł >9
0002335908 Z 206 0002335908 56,50 zł 0 Możesz obejrzeć listę części znajdujących się w komplecie klikająć plus po lewej stronie
0900004173
BOSCH
0 242 232 501 0 242 232 501 23,63 zł >9
0 242 235 556 0 242 235 556 13,09 zł >9
0 242 235 666 0 242 235 666 11,29 zł >9
0 242 236 544 0 242 236 544 33,51 zł >9
0 242 240 593 0 242 240 593 11,76 zł >9
0 242 240 653 0 242 240 653 30,54 zł 0
F 000 KE0 P07
DENSO
PKJ16CR8 DNSPKJ16CR8 75,84 zł >9
VK16 DNSVK16 66,93 zł 0
NGK
1565
7550 PZFR6F 7550 68,15 zł >9
- Od: 21 maja 2010, 18:14
- Posty: 4
piszecie jakies dziwne rzeczy widze. dedykowane to denso jakies tam, w ic mi powiedzieli niecale 80pln za sztuke.
zakupilem NGK zamiennik za 8pln sztuka i chodzila jak zloto, wytrzymaly 30tysi ale co to jest? platynowe dedykowane sa przeznaczone na 100kkm wiec ja wole wymienic 3 razy na zamiennik i miec kupe kasy w kieszeni niz dac nastepnemu wlascicielowi frajde ze ma platyny. wymienialem ostatnio bo stuknelo 30kkm i zakupilem DENSO ale nie wiem jakie, zamiennik taki jaki wyskoczyl w ic i tez jezdzi bez problemow.
generalnie nie widze potrzeb wymiany na platynowe, chyba ze ktos jest taki pedantyczny i ma za duzo pieniedzy.
Mazda 626GF 1.8 90KM
co do sprawdzenia kabli to w nocu spryskac kable woda (psikacz taki jak np. w plynach do szyb) i jak bedzia widac jak prac sobie po nich lata to znak ze trzeba wymienic.
pozdro
zakupilem NGK zamiennik za 8pln sztuka i chodzila jak zloto, wytrzymaly 30tysi ale co to jest? platynowe dedykowane sa przeznaczone na 100kkm wiec ja wole wymienic 3 razy na zamiennik i miec kupe kasy w kieszeni niz dac nastepnemu wlascicielowi frajde ze ma platyny. wymienialem ostatnio bo stuknelo 30kkm i zakupilem DENSO ale nie wiem jakie, zamiennik taki jaki wyskoczyl w ic i tez jezdzi bez problemow.
generalnie nie widze potrzeb wymiany na platynowe, chyba ze ktos jest taki pedantyczny i ma za duzo pieniedzy.
Mazda 626GF 1.8 90KM
co do sprawdzenia kabli to w nocu spryskac kable woda (psikacz taki jak np. w plynach do szyb) i jak bedzia widac jak prac sobie po nich lata to znak ze trzeba wymienic.
pozdro

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Witam
U mnie gaziarze przy montażu instalacji założyli świece BOSCH zgodnie z katalogiem. Śmigają jak złoto. Co prawda nie długo jak narazie ale jest dużo dużo lepiej niż na starych. Acha i najlepsze że zapłaciłem zaledwie 55 złociszy za cały komplet 4 sztuk tych świec. Choćbym miał je zmieniać co 30 tysiaków to i tak mi się to opłaci. Wczoraj zmieniłem również przewody madzia zaczęła poszarpywać i przymulać. Założone SENTECH 90 zł komplet. Wózek odzyskał kopytko:):):)Pozdrawiam
U mnie gaziarze przy montażu instalacji założyli świece BOSCH zgodnie z katalogiem. Śmigają jak złoto. Co prawda nie długo jak narazie ale jest dużo dużo lepiej niż na starych. Acha i najlepsze że zapłaciłem zaledwie 55 złociszy za cały komplet 4 sztuk tych świec. Choćbym miał je zmieniać co 30 tysiaków to i tak mi się to opłaci. Wczoraj zmieniłem również przewody madzia zaczęła poszarpywać i przymulać. Założone SENTECH 90 zł komplet. Wózek odzyskał kopytko:):):)Pozdrawiam
- Od: 7 maja 2010, 22:45
- Posty: 15
- Auto: Mazda 626 1999r 1,8 + gaz sekwencja
ja mam ngk jakieś średnie ale nowość za 11zł do tego LPG i juz 5k za sobą na razie OK będę pisał co i jak oczywiśćie kable zapłonowe nowe
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
A ja właśnie zakupiłem te nowe NGK do lpg Laser Line i zobaczymy czy są warte tych 65zł za szt. Obecnie autko ma włożone zwykłe v-line i przy niskich prędkościach obrotowych szarpie,ale to może z powodu wieku bo nie wiem kiedy były montowane / na takich przyjechało z Belgii /
- Od: 5 wrz 2010, 17:23
- Posty: 15
- Skąd: śląskie
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 85kW LPG 1998
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6