Remont Z5
ja mam z5 97 data produkcji 06.12.1996 3generacja 108k km i silnik chodzi jak marzenie kompresja olej /jezdze na volvolain maxlife 10w40 zero wyciekow : ) kwestia uzytkowania przez poprzedniego wlasciciela
yama napisał(a):kwestia uzytkowania przez poprzedniego wlasciciela
Jeśli mozna to się niestety nie zgodze
- Od: 10 lip 2006, 15:37
- Posty: 294
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: Mazda 323F BA GT
No mylisz się . bo Mazda 323F BJ też miala ten motor.pawlak32 napisał(a):co do wersji po liftingu to dziwi mnie fakt, ze skoro poprawili ten motor to czemu produkowano go przez niecale 2 lata A moze sie myle
W BJ jest ZL jako 1,5 oraz ZM jako 1,6.ArtX napisał(a):Mazda 323F BJ też miala ten motor.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
czyli w BA jest tylko Z5, niema od 97 do 98 ZL? Jeśli nie to co było zmienione w tym Z5 po 1997 roku? pytam bo chcę kupić 323f ba, najbardziej mi się podoba, tylko ze zaduzro jest awarii z Z5 a 1,8 trudno znaleźć w dobrej cenie. Może jednak coś w Z5 poprawili po 97 roku? face lifting był chyba w 1996 (deska rozdz.) a w 1998 jeszcze dodano nowy znaczek mazdy, moze wraz znim jakieś zmiany w silniku?
a szkoda ze tyle kłopotów z tą z5, bo najładniejsze to auto z tych między którymi wybieram.
A są to:
323f ba
długo nic
corolla (97-2001) 3 drzwiowy
civic (95-2000) 3 drzwiowy
długo nic
almera (95-2000) 3 drzwiowa
golf 3
długo nic
astra 1 hatchback

a szkoda ze tyle kłopotów z tą z5, bo najładniejsze to auto z tych między którymi wybieram.
A są to:
323f ba
długo nic
corolla (97-2001) 3 drzwiowy
civic (95-2000) 3 drzwiowy
długo nic
almera (95-2000) 3 drzwiowa
golf 3
długo nic
astra 1 hatchback
- Od: 23 maja 2007, 22:11
- Posty: 93
- Skąd: Mikołów/ Żory
- Auto: Mazda 6 GH 2.5 2012r.
pawlak32 napisał(a):yama napisał(a):kwestia uzytkowania przez poprzedniego wlasciciela
Jeśli mozna to się niestety nie zgodzeProblem wystepuje, poniewaz w tych silnikach wypalają się zawory, a kwestia użytkowania ma wpływ, czy stanie się to po przejechaniu 120tys km czy przy 150 tys km. Fakt faktem, iż najwięcej tego typu problemów jest w silnikach Z5... więc coś w tym musi być. A co do wersji po liftingu to dziwi mnie fakt, ze skoro poprawili ten motor to czemu produkowano go przez niecale 2 lata
A moze sie myle ?... Inna sprawa są przebiegi. Mnie osobiscie smiesza przebiegi w autach 15 letnich na poziomi 120 tys ... Obejrzyjcie sobie program" Zakup kontrolowany" jak przedstawiaja autko okolo 2001 rocznika to ma juz ono grubo ponad 100 tys wiec jakim cudem samochod 18 letni ma miec 120
No dla mnie jest to nierealne. Czesto widze fotele poprzecierane od wsiadania a przebieg 160kkm i zaden element zawiasu nie jest oryginalny .. no sorry
) Ale sie rozpisalem. No ale wiadomo, kazdy swoje zachwala. Jesli mozna porusze odrazu jedna rzecz. Mam niezly ubaw czytajac kto ile wyciaga. Posty typu " katalogowo 165 ja w 4 osoby z załadunkiem na gazie 215" to mną rzucają o ziemię. Pozdrawiam i przepraszam za OT
Wypalają się zawory?????
Tez ma problemy z łykaniem olejujakubbor napisał(a):corolla (97-2001) 3 drzwiowy
Daj spokój.....jakubbor napisał(a):almera (95-2000) 3 drzwiowa
golf 3
długo nic
astra 1 hatchback
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
jakubbor tak od połowy 97 roku poprawiono ten silnik i z egzemplarzami od tego okresu nie powinno być problemów, także możesz smiało kupować
Ofc jak trafisz na zajechany silnik to nic nie pomoże, ale mam nadzieje że to Cię nie spotka
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Poznasz głupiego po postach jego


- Od: 23 sie 2006, 20:59
- Posty: 836
- Skąd: Mysłowice
- Auto: Prelude BB9
No dobrze jest inna nazwa ale pojemność i moc ta sama,czym ten silnik się różni od "zwyklego" Z5 poza takimi zmianami jak wyeliminowanie halaśliwego lańcucha między walkami rozrządu , trochę zmienionym dolotem itp.Jaksa napisał(a):W BJ jest ZL jako 1,5
michi napisał(a):Mylisz się, w Z5 po faceliftingu tj. 97-98 zlikwidowano problem pierścieni
Więc powiedz znajomemu żeby szukał efki z tych lat
michi napisał(a):tak od połowy 97 roku poprawiono ten silnik i z egzemplarzami od tego okresu nie powinno być problemów, także możesz smiało kupować
To to muszę Was Panowie zmartwić. Mam BA z Z5 z II połowy 1997 r. (data produkcji 29.09.1997r.). Jeżdżę nią od 2 lat, początkowo był spokój, brała przyzwoite ilości oleju w granicach 1l. na 10000 km, nie kopciła. Dopiero w czasie ostatniej jesieni zaczął się problem. Kopcenie po nocy na niebiesko, a teraz doszedł coraz większy apetyt na olej (ostatnio dolałam 1l. po 3000 km). Samochód traktuję przyzwoicie, silnik nie jest zażynany, wszystko przy aucie robione jest w odpowiednich terminach u Jaksy. Silnik ma na chwilę obecną przejechane 200.000 km – przebieg prawdopodobnie jest prawdziwy, choć głowy nie dam. Auto sprowadzone jest z Niemiec – jak było tam traktowane, nie wiadomo. Jednak zalanie motodoktorem, czy innym świństwem wyszłoby, jak sądzę, na jaw już po pierwszej wymianie oleju, tymczasem przez półtora roku był święty spokój. A jeżdżę sporo. Obecnie przymierzam się do wymiany silnika, bo w remont raczej bawić się nie będę. A autka zmieniać nie chcę...
Pozdrawiam
A
- Od: 31 sie 2005, 21:38
- Posty: 184
- Skąd: Warszawa/Otwock
- Auto: 323F BA 1.5 97r.
Doprecyzowując:
I 1994/04 – 1996/09
II 1996/10 – 1998/04 –> eFki z tego okresu miały zdecydowanie mniejsze problemy z pierścieniami
chociaż jak pisze amra – nie ma reguły...
I 1994/04 – 1996/09
II 1996/10 – 1998/04 –> eFki z tego okresu miały zdecydowanie mniejsze problemy z pierścieniami
chociaż jak pisze amra – nie ma reguły...
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
No i proszę... a nie mówiłem
Te roczniki nie mają jeszcze takich przebiegów, a poza tym te wprowadzone zmiany nijak się mają do rozwiązania problemu kopcenia.
A ja się tak zabawiłem i wyszło mi to na dobre, bo silnik poza pierścieniami, uszczlelkami i uszczleniaczami nie miał zużycia.koszt remontu 1/3 wartości silnika i wytrzyma mi kolejne 200 tys
amra napisał(a):Obecnie przymierzam się do wymiany silnika, bo w remont raczej bawić się nie będę
A ja się tak zabawiłem i wyszło mi to na dobre, bo silnik poza pierścieniami, uszczlelkami i uszczleniaczami nie miał zużycia.koszt remontu 1/3 wartości silnika i wytrzyma mi kolejne 200 tys
Zobaczymy po 200 tys. poza tym masz najlepszy przyklad tego wyżej.no_fear napisał(a):1996/10 – 1998/04 –> eFki z tego okresu miały zdecydowanie mniejsze problemy z pierścieniami
A może jednak SWAP? Sam przechodziłem to ostatnio, i wyszło mi, że koszt pełnego remontu jest taki sam, jak przełożenie silnika z Z5 na BP. A i tak nie ma pewności, że wszystko będzie OK. Zawsze co prawda nie ma pewności, czy nowy silnik będzie dobry. Ale porównując przypadki brania oleju w Z5 a BP, nie jest źle
U siebie po przejechaniu 2tys km od wymiany oleju, olej nadal jest czyściutki i nic go nie ubyło. W starym Z5, olej byłby już czarny i z pół bagnetu by nie było
PS. Dla zainteresowanych SWAPem, kilka przydatnych informacji: link
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
PS. Dla zainteresowanych SWAPem, kilka przydatnych informacji: link
do Pioteq25
w sprawie przebiegu no coz ja mam faktury z serwisu ASO do 90k km wiec przebieg jest bardzo prawdopodobny
wypalanie gniazd ogolnie masz racje ale "nowsze ' wersje juz tak szybko sie nie niszcza i spokojnie wystuka sie jeszcze pare km
w sprawie przebiegu no coz ja mam faktury z serwisu ASO do 90k km wiec przebieg jest bardzo prawdopodobny
wypalanie gniazd ogolnie masz racje ale "nowsze ' wersje juz tak szybko sie nie niszcza i spokojnie wystuka sie jeszcze pare km
MAZDA &M....ITSUBISHI
A ja dzis 8:10 oddalem fure do remonttu
.Bo ostatnio co wlalem 0,5 l oleju i spila to w 300-400 km szok.JUz z nia coraz gorzej bylo.Niebede sie bawil w przekladki silnikow,bo kupisz nastepna pasc i tyle.Zrobie wiem,ze bede jezdzil,a szybko niezamierzam sie z nia rozstawac.Takze brala duzo oleju,z rana niebieska chmurka ale taka slaba,do tego slabiutkie cisnienie.Jak odbiore to powiem co bylo robione i ile kosztowala mnie ta przyjemniosc.A jak pojezdze ,to opisze jak sie sprawuje.A robi mi to [tiiit] dobry mechanik 
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Witam, u mnie również szykuję się remont silnika (spalanie w mieście 15l, olej 2l na 1000km, dymek lekki itp.) Prosze jeśli ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika w Łodzi, szukam dobrego bo mechaników "garażowych" tytaj nie brakuje. Pozdrawiam
Raz na wozie raz w nawozie
- Od: 1 mar 2007, 19:11
- Posty: 27
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda Mx3 v6, 94'
miałem mazde 626 w dieslu rocznik 86. Teraz mam 626 comprexa 92 r. Chciałem kupić 323f Z5 ale niestety sie rozmyśliłem. W moich 626 (obu) padały uszczelki pod głowicą i pękały głowice. Co doczytałem się o Z5? Szybko zużywające się pierścienie tłokowe (po ok 150 000 tys km – To miałem kiedyś Łade 2107 i nic takiego sie nie działo) oraz problemy z głowicą (uszczelniacze, pęknięcia, zawory). I przy tym brały ogromne ilości oleju! Myślałem o 323f 2.0 V6, ale też sie doczytałem że jak sie preferuje dynamiczną jazde to zaczyna olej brać. To przepraszam bardzo! JAK NALEŻY JEŹDZIĆ AUTEM O CHARAKTERZE SPORTOWYM Z SILNIKIEM V6 POD MASKĄ??? Widać że chyba wszystkie mazdy z przebiegiem ponad 150 000 tys miały problem z braniem oleju. KISZKA!!!Chyba wróce do starej Łady, albo może jakąś Corse kupie!
Zbigniew napisał(a):Chyba wróce do starej Łady, albo może jakąś Corse kupie!
kup sobie jakiegoś eco-teca zobaczysz że potrafi zjeść 2-3l oleju na 15 kkm

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Zbigniew napisał(a):Myślałem o 323f 2.0 V6, ale też sie doczytałem że jak sie preferuje dynamiczną jazde to zaczyna olej brać. To przepraszam bardzo! JAK NALEŻY JEŹDZIĆ AUTEM O CHARAKTERZE SPORTOWYM Z SILNIKIEM V6 POD MASKĄ?
Wszystko sprowadza sie do definicji dynamicznej jazdy jak zamierzasz kręcić z pod każdych świateł do czerwonego pola to przepraszam bardzo, każdy silnik będzie brał. Jak będziesz jeżądził normalnie to V6 nie będzie łykał oleju.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości