Czy można kręcić zimny silnik na wysokie obroty ?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez dorisicee » 16 maja 2007, 18:35

Sprzedaje auto mazdę mx3,miało byc sprawdzony stan tech auta.Pan mechanik pooglądał, odpalił i pod górkę na jedynce dał mu w palnik do 7,5 tys obrotów na max moment obrotowy 8tyś.o ile sie nie mylę można łatwo zatrzeć silnik i uszczelka w moment idzie. Proszę o poradę w tej sprawie.
Początkujący
 
Od: 11 maja 2007, 20:34
Posty: 13
Skąd: Lublin
Auto: Mazda mx3 1.8 v6 140kM

Postprzez Brt » 16 maja 2007, 18:44

zatrzeć silnika nie zatrze...

ale uszczelniacze bardzo tego nie lubią...

brt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 23:13
Posty: 213
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS

Postprzez iiyama » 16 maja 2007, 23:06

oj to jest niezdrowe, tak bez rozgrzewki...
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 10:20
Posty: 437 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: ASZ+

Postprzez Mariusz 1972 » 17 maja 2007, 10:44

Omijajmy takich mechaników dużym łukiem <glupek2> . Takie działanie jest bardzo niezdrowe dla silnika .
BO PRZYJACIOŁOM SIĘ UFO
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2007, 17:43
Posty: 25
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: Mazda 626, 1840 DOHC, HB, '94r

Postprzez Artiks » 17 maja 2007, 10:53

Z autem jak z kobietą jak dobrze nie rozgrzejesz to nie pójdzie jak trzeba <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Nefar » 17 maja 2007, 11:32

Ja tak zalatwilem uszczelke pod glowica w hondzie civic. Tyle ze to byla zima, temp sporo ponizej zera, i nie zrobilem tego raz tylko kilka razy dzien po dniu i nie na jednym biegu tylko na kazdym.

Tak naprawde zeby zarznac auto trzeba miec albo naprawde wielki talent albo sporego pecha (ktos wczesniej zarzynal) a padlo w twoich rekach.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez Bimbak » 17 maja 2007, 12:38

Dając w palnik na zimnym raz nic się nie stanie chyba że auto jest w słabej kondycji to może wpierdzielić pierścienie, uszczelki itp....
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez brii » 17 maja 2007, 13:00

Jeśli silnik nie jest uturbiony to tragedii nie będzie, ale lepiej tak nie robić
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez organo » 17 maja 2007, 13:09

spoko przy tej temp silnika nic mu za jednym razem sie nie stanie olej teraz juz zaciutki wiec bez obaw ale nie jest to oczywiscie zalecane na zimny silniku
po prostu kieyd olej jest jeszcze gesty nie wszedzie dociera i nie ma dokladnego smarowania elementow co przy dlugotrwalym obciazenie spowoduje trwaly uszczerbek na silniku :)
pozatym w gre wchodzi jeszcze rownomierne rozgrzewanie silnika gdy jest tak mocna wysilnony niektore elementy rozgrzewaja sie bardzo szybko a inne wolniej powstaja naprezenia ktore moga spowodowac np wydmuchanie uszczelki pod glowica itp ale to jest zalezne od ogolenj temp otoczenia czyli im zimniej na dworze tym ostrozniej autko rozgrzewac :) a no i kwestia oleju sytektyk duzo lepsze smarowanie na zimnym niz mineralny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez anonimka » 17 maja 2007, 13:11

Witam serdecznie Pani Doroto :)

SPrawcą tego zamieszania jestem ja , i auto było sprawdzane na moja prośbe przez osobę której kwalifikacji nikt z was nie powinien podważac.

Nefar napisał(a):Tak naprawde zeby zarznac auto trzeba miec albo naprawde wielki talent albo sporego pecha (ktos wczesniej zarzynal) a padlo w twoich rekach.


Z informacji, które dostałam ja, auto chodziło około 3 min na jałowym biegu, było 3 razu odpalane, i wyjechało z garażu. Potem dostało w palnik (1 raz)– teraz każdy z was mówi, że co to za mechanik ale sami mowicie ze trzeba sprawdzic czy auto nie kopci jak jest zimne i trzeba je przygazowac...... każdy z was sparwdzał by to jak się zachowa silnik....

ArtX napisał(a):Z autem jak z kobietą jak dobrze nie rozgrzejesz to nie pójdzie jak trzeba


"wszystko co ciepłe jest dobre.... gorzej jak postoi i jest niespodzianka..... a była taka fajna mam ją dwa dni i juz sie zepsuła :| "


Pani Doroto serdecznie przepraszam ,jeżeli coś poszło nie tak. Mysle, że jutro zjawie się w Lublinie, w tej chwili załatwiam sprawy, bede z Panią w kontakcie tel.
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez Waluś » 17 maja 2007, 16:51

dorisicee Poprawiłem temat. Proszę następnym razem o bardziej czytelne formułowanie temtów, tak aby można było go potem odszukać w wyszukiwarce.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Mariusz 1972 » 18 maja 2007, 10:34

anonimka napisał(a):kwalifikacji nikt z was nie powinien podważac.

Z całym szacunkiem, ale zawsze będę krytykował takie działania. Silnik na zimno nawet nie ma odpowiedniego smarowania, a jeszcze takie obroty. W ten sposób niech testuje swoje auto.
BO PRZYJACIOŁOM SIĘ UFO
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2007, 17:43
Posty: 25
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: Mazda 626, 1840 DOHC, HB, '94r

Postprzez brii » 18 maja 2007, 11:14

Olej jeśli nie jest minerałem i nie mamy ciężkiej zimy szybko dociera we wszystkie miejsca. Silnik kiedy nie jest rozgrzany ma więcej "luzów" i ma większe prawo zakopcić, ale zwalić się nie zwali jeśli nie będzie tak chodził długo...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bimbak » 18 maja 2007, 11:38

brii napisał(a):Silnik kiedy nie jest rozgrzany ma więcej "luzów" i ma większe prawo zakopcić, ale zwalić się nie zwali jeśli nie będzie tak chodził długo

tym bardziej że ponoć już wcześniej chodził 3 min i wyjechał z ciepłego garażu wiec smarowanie miał na pewno zapewnione tyle że nie osiągał jeszcze temp. roboczej

Ale wiadomo – lepiej nie zachęcać do takich praktyk bo zmęczony życiem silnik może tego nie tolerować.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez dorisicee » 18 maja 2007, 11:42

mogę śmiało stwierdzić ze nie chodził 3min!!!!!może półtorej minute tak,ale nie trzy!!!!!poza tym nie był jeżdżony przez dwa dni i stał w garażu.dba sie o swoje a o cudze....
Początkujący
 
Od: 11 maja 2007, 20:34
Posty: 13
Skąd: Lublin
Auto: Mazda mx3 1.8 v6 140kM

Postprzez Mayk » 18 maja 2007, 12:18

Jeśli stał w garażu i później chwilę pochodził napewno nie mogło mu się nic stać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2006, 16:13
Posty: 169 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-5 NBFL

Postprzez xANDy » 18 maja 2007, 12:47

No – ostatnio widziałem resztki z silnika po małym butowaniu (na duży nie zdążyła się honda załapać) – na zimnym od razu dostała w palnik (na ćwiartkę). Mostki korbowodów były PŁASKIE, a jeden tłok wyszedł bokiem przez miskę.

Ważne jest, żeby silnik się trochę ugrzał. Kręcenie niemal do odcięcia pod obciążeniem w ogóle jest mało sensowne, bo raczej mało miarodajne.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez TYNIO » 18 maja 2007, 22:17

Zimne silniki lubią tak wysokie obroty jak np. my gdy o trzeciej rano śpimy sobie pod ciepłą kołderką i ktoś raptownie wylewa na nas wiadro zimnej wody :D
MAZDA to jest jazda
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 22:07
Posty: 126 (0/1)
Skąd: OLSZTYN
Auto: xedos 9 2.5l KL

Postprzez xANDy » 19 maja 2007, 21:28

Czy można kręcić zimny silnik na wysokie obroty ?

Odpowiedź brzmi – MOŻNA
Ale to może być jego ostatnie odpalenie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez dorisicee » 19 maja 2007, 22:48

Jedno pytanie mnie nurtuje,po co tak testowac auto NIE swoje aby nastepnym razem własciciel mógł nie odpalić???jednak po tescie okazało sie że silnik zdrów jak ryba... ale po co było az takim kosztem do tego dochodzic.nie podzielam metod tego mechanika
Początkujący
 
Od: 11 maja 2007, 20:34
Posty: 13
Skąd: Lublin
Auto: Mazda mx3 1.8 v6 140kM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto