Różnice między wersją europejską i USA (A-Spec)
Hej
Na początek może się przywitam, mam na imię Mariusz.
Wszystko na to wskazuje, że będę szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3, którą chcę zakupić w USA. Mam w związku z tym kilka watpliwości natury technicznej:
Analizując różnice pomiędzy wersjami (USA vs UE) wersja amerykanska nie posiada m.in.:
1. TCS – DCS
2. Automatycznej klimatyzacji
3. Radio z innym skokiem częstotliwości
Mając to na uwadze chciałbym się upewnić, czy istnieje możliwość zakupu oraz zainstalowania w/w opcji w polskim ASO?
Jeśli tak – jakie byłyby orientacyjne koszty?
Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
Mariusz
Na początek może się przywitam, mam na imię Mariusz.
Wszystko na to wskazuje, że będę szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3, którą chcę zakupić w USA. Mam w związku z tym kilka watpliwości natury technicznej:
Analizując różnice pomiędzy wersjami (USA vs UE) wersja amerykanska nie posiada m.in.:
1. TCS – DCS
2. Automatycznej klimatyzacji
3. Radio z innym skokiem częstotliwości
Mając to na uwadze chciałbym się upewnić, czy istnieje możliwość zakupu oraz zainstalowania w/w opcji w polskim ASO?
Jeśli tak – jakie byłyby orientacyjne koszty?
Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
Mariusz
-
Gość
Odnośnie:
1. DSC (ESP) – zmienić należy wiązkę elektryczną, ABS Unit na DSC Unit, dołożyć dodatkowo czujnik kąta skrętu kierownicy, czujnik przyspieszeń/obrotu, wyłącznik DSC... kosztów wolisz nie znać... uwierz mi
2. Klimatronik – wymienić trzeba naprawdę dużo... montaż nie wchodzi w grę.
3. Tuner – ma inny raster częstotliwości (0,2 co nieparzyste)... wymiana na nowy ze ścianą frontową, to koszt powyżej 3000zł... Prawdopodobnie ludzie zajmujący się na codzień radiami samochodowymi są w stanie zmienić ten raster (na pewno za mniejsze pieniądze).
1. DSC (ESP) – zmienić należy wiązkę elektryczną, ABS Unit na DSC Unit, dołożyć dodatkowo czujnik kąta skrętu kierownicy, czujnik przyspieszeń/obrotu, wyłącznik DSC... kosztów wolisz nie znać... uwierz mi

2. Klimatronik – wymienić trzeba naprawdę dużo... montaż nie wchodzi w grę.
3. Tuner – ma inny raster częstotliwości (0,2 co nieparzyste)... wymiana na nowy ze ścianą frontową, to koszt powyżej 3000zł... Prawdopodobnie ludzie zajmujący się na codzień radiami samochodowymi są w stanie zmienić ten raster (na pewno za mniejsze pieniądze).
Dzieki za szybką i rzeczową odpowiedź. Teraz mam wszystko jasne, powstało trochę nowych wątpliwości
To wyjaśnia, dlaczego jest taka duża różnica w cenie. Ogólnie autko jak dla mnie jest fantastyczne, ladna sportowa sylwetka, ponad 160KM + 17 calowe felgi tworzą zgraną całość
Teraz pozwolę sobie jeszcze na zadanie kilku pytan czy:
DSC (ESP) – to cecha którą sobie można darować, czy faktycznie przydaje się – jakieś praktycznie odczucia użytkowników? Może byłyby mi tu potrzebne
Klimatronik? mam teraz ręczną klime w mojej Hondzie. Nie narzekam, choć możliwość dokładniejszej regulacji nie byłaby zła. To jest również pytanie do użytkowników, czy warto się nad tym rozczulać
Podsumowując: dostaję na plus większy silniczek + XEONO + 17 cali za niecałe $19.000 – na minus to co wyżej.
Podrawiam
Mariusz
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
To wyjaśnia, dlaczego jest taka duża różnica w cenie. Ogólnie autko jak dla mnie jest fantastyczne, ladna sportowa sylwetka, ponad 160KM + 17 calowe felgi tworzą zgraną całość

Teraz pozwolę sobie jeszcze na zadanie kilku pytan czy:
DSC (ESP) – to cecha którą sobie można darować, czy faktycznie przydaje się – jakieś praktycznie odczucia użytkowników? Może byłyby mi tu potrzebne
Klimatronik? mam teraz ręczną klime w mojej Hondzie. Nie narzekam, choć możliwość dokładniejszej regulacji nie byłaby zła. To jest również pytanie do użytkowników, czy warto się nad tym rozczulać
Podsumowując: dostaję na plus większy silniczek + XEONO + 17 cali za niecałe $19.000 – na minus to co wyżej.
Podrawiam
Mariusz
Ostatnio edytowano 16 sie 2005, 17:47 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz
-
Gość
Czy to są wszystkie różnice między wersją EU a US? NIe chce mi się wierzyć że tak. Bo ceny aut z US są znacząco niższa od UE. Będę wdzięczny za info. W tym roku kupię Mazdę 3 lub 6 i poważnie biorę pod uwagę auto z USA, oczywiście nie chciałbym wtopić.
-
Gość
Kolega ma mazdę 3 i nie ma regulacji świateł( ale to w niczym nie przeszkadza bo zawieszenie jest odpowiednio sztywne i ogrzewanych lusterek ( co do lusterek jego wóz pochodzi z Kaliforni ) . A co do cen to w Ameryce tak już jest z 6 zł za galon paliwa ,elektronika za grosze no i samochody ze śmiesznie niską ceną . ( nie ździw się jak różnica wyniesie nawet 50 % )
- Od: 5 maja 2006, 17:00
- Posty: 87
- Skąd: Bartoszyce
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2002
ja juz 3ke z USA mam w domu.. niestety skala w radiu jest faktycznie co 0,2
moze ktos to przeprogramuje.. ale za to 2.3 i 170 HP ;]
-
magu199
Dzięki za info, a co z przeróbką świateł, w stanach mają inne przepisy dotyczące oświetlenia pojazdów?
-
Gość
Niektóre radia mają możliwość przestawienia tak, by działały normalnie.
Co do różnic ... dochodzi jescze :
– mile zamiast kilometór
– wskazania temperatury w fahrenheit'ach zamiast w stopniach celsjusza
Co do różnic ... dochodzi jescze :
– mile zamiast kilometór
– wskazania temperatury w fahrenheit'ach zamiast w stopniach celsjusza
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
witam wszystkich
Powracam po 3 latach niewiernosci do MAZDY. Zakupilem amerykańska 3 2.3 w tiptronicu. Bajka. ALE SKAD BRAC CZESCI??? Nawet ASO się w tym gubi...
Czy zwyczajny filtr powietrza lub oleju od europejskiej 2.0 pasuje?
W tej chwili potrzebuję 1 łożysko, ale co będzie potem???
Chętnie wymienię się doświadczeniami z posiadaczem JAKIEGOKOLWIEK amerykańskiego modelu 3
Powracam po 3 latach niewiernosci do MAZDY. Zakupilem amerykańska 3 2.3 w tiptronicu. Bajka. ALE SKAD BRAC CZESCI??? Nawet ASO się w tym gubi...
Czy zwyczajny filtr powietrza lub oleju od europejskiej 2.0 pasuje?
W tej chwili potrzebuję 1 łożysko, ale co będzie potem???
Chętnie wymienię się doświadczeniami z posiadaczem JAKIEGOKOLWIEK amerykańskiego modelu 3
-
Gość
witam przysli zdjecia tej mazdy chyba mam taka na czesci i dokładny opis skibacmg@o2.pl 601421711
-
Skiba
przenoszę do EKSPLOATACJA
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
Ja mam 2.3 ale w maździe 6 – kupowałem filtr powietrza – bez problemu – tzn troche poszukałem i w filtronie kupiłem – tylko że 2.3 w 6 jest też w europie – a 2.3 w 3 nie ma – ale mogę się mylić. Wydaje mi się że raczej nie powinno być problemów z częściami – a napewno części mechaniczne – wahacze, piasty, łożyska na pewno się takie same.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Silniki z tych aut sa te same, aczkolwiek prosze o potwierdzenie kogos z ASO.
Narazie wymienilem filtr powietrza i jest identyczny z 2.0l. Podejrzewam ze z lozyskiem bedzie to samo. Kolega JaroM3 powiedzial, ze czesci mechaniczne szybciej znajduje od Mondeo (sic!)
-
Gość
–> 3/5/6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości