Pb 95 vs Pb 98 vs Pb 100 – czy jest sens tankowania mocnego paliwa w naszych Mazdach?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Puhcio » 11 maja 2007, 19:49

Dziwne mają te normy.

W instrukcji do volvo jest napisane :
Norma benzyny : 91 – 98 okt, przy czym zalecane jest 98 dla zachowania osiągów silnika.

Tankowałem kilka razy 98, bo była promocja – 98 w cenie 95. Ale ostatnio tylko 95 ..
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Karwoś » 11 maja 2007, 19:55

Do STI czy EVO powinno się lać tylko 98. To samo do nowych VW FSI – ciekawe ile osób tego przestrzega.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Puhcio » 11 maja 2007, 20:00

zaleca się 98 pewnie przy silnikach wysilonych ... by ograniczyć możliwość spalania sutkowego ?
Ostatnio edytowano 11 maja 2007, 20:04 przez Puhcio, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez slav » 11 maja 2007, 20:03

Misiek-Bełchatów napisał(a):Shell V-Power Racing


ja tez to leje, ale z tego wzgledu ze mam gaz i zalezy mi na jak najlepszym paliwie w baku , przynajmniej teoretycznie .
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez Adaś » 11 maja 2007, 20:05

u mnie w baku jest naklejka MIN 95 .. mam to rozumieć jako minimum 95?
i tak jeźdze na Shell Vpower 95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Nefar » 11 maja 2007, 20:24

W tym tygodniu na discovery w programie piaty bieg zrobili test 3 samochody i 3 rozne paliwa.

Byl golf GTI, subaru impreza sti i jakis zwykly samochod.
Benzyna zwykla, Shell Vpower 99, i BP tez jakas wzmacniana.

Przy zwyklym aucie zadna roznica.
W golfie 8KM wiecej na BP – 10km na shelu
W sti roznica pomiedzy najslabsza a najlepsza to 25km

Wniosek byl taki ze masz powyzej 150km to lej lepsza. Jak masz mniej to nie ma sensu bo zbyt male roznice sa.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez Siw-y » 11 maja 2007, 20:47

z tego co kiedys czytalem to do wolnossacych 95 a uturbionych 98
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Jakub-wawa » 11 maja 2007, 21:32

Ja tez leje shell v-power 95 chociaż przez pewien czas lałem 98 na neste po namowie taty.
Moj ojciec lał przez pewien czas 95 na neste po czym do wtryskiwaczy dostało sie trochę syfu, musiał wymienić 4 cewki zapłonowe jedna po drugiej padała no i stwierdził że przestawi się na 98 i teraz po roku eksploatacji fury na tej benzynie nie ma z tym problemu.
Może wcześniejsze problemy wynikały z tego ze jego fura made in Italy :P
Obrazek
Mazda+ Uniden 510+ Siro 150:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2006, 10:40
Posty: 141
Skąd: Warszawa-Radzymin
Auto: 323fBA i PuntoII sporting

Postprzez brii » 11 maja 2007, 21:50

Karwoś napisał(a):Do STI czy EVO powinno się lać tylko 98.

Skąd to info – mam przyjemność bójać się Foresterm z tym silnikiem i nie ma w zaleceniach nic o 98 – piszą żeby lać 95 :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez cob_ra » 11 maja 2007, 22:58

Adaś napisał(a):jeźdze na Shell Vpower 95

no właśnie ja ostatnio zalałem ją, zrobiłem 100km i mi dziwnie wskazówka nisko spadła, jak lałem 95 normalną to tak mi nie szalała wskazówka :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2006, 16:18
Posty: 724 (2/4)
Skąd: skierniewice
Auto: Była 323c
Honda Accord VI 1,8
Honda Accord VIII 2.0

Postprzez Faja » 11 maja 2007, 23:00

Ogolnie v-power 100 na shellu jest najleprzy MPs zapie.... najlepiej na nim:) ale z 95 wydaje mi sie ze jest najleprza na BP...
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez voytecku » 11 maja 2007, 23:44

Puhcio napisał(a):by ograniczyć możliwość spalania sutkowego ?

Puhcio, zgaduje ze chodzi Ci o stukowe :)

verva98 lub vpower i autko jest zwawsze, a do tego wiecej mozna przejechac niz na zwyklej 95.

tankuje tylko taka benzyne.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Puhcio » 12 maja 2007, 08:57

voytecku napisał(a):Puhcio, zgaduje ze chodzi Ci o stukowe


Tak, literówka :D

voytecku napisał(a):verva98 lub vpower i autko jest zwawsze


Muszę porobić testy spalania na 95 i 98 ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez sołtys » 14 maja 2007, 06:48

Puhcio napisał(a):Dziwne mają te normy.

W instrukcji do volvo jest napisane :
Norma benzyny : 91 – 98 okt, przy czym zalecane jest 98 dla zachowania osiągów silnika.

Tankowałem kilka razy 98, bo była promocja – 98 w cenie 95. Ale ostatnio tylko 95 ..


Zaryzykuję odpowiedz.

Panowie z artykułu, zapomnieli o jednej rzeczy, przspieszenie zapłonu w pewnych granicach powoduje wzrost mocy, jeżeli auto posiada czujnik spalania stukowego, to reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu w zależności od niego, ponieważ 98 ma wyższą liczbę oktanową niż 95, pozwala ona na wieksze wyprzedzenie zapłonu i większą moc. Reasumując w autach gdzie nie na czujnika spalania stukowego, a zatem kąt wyprzedzenia zapłonu nie zależy od oktanowości tracimy, w autach z czujnikiem zyskujemy. Nie znam silnika volvo ,ale podejrzewam że właście o to chodziło piszącym instrujcję do niego.

Wystarczyło by wziąść np KL-a do testów, aby uzyskać dokładnie odwrotne wyniki.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez sini » 14 maja 2007, 14:47

a ja tankuje tylko 98 na BP, no ale ja mam gaz więc na benzynce pomykam tylko dopóki się silniczek nie nagrzeje, czyli ok 1-2 km, więc mogę sobie pozwolić na paliwko o kilkanascie groszy droższe.
Mam mazdę i nie zawaham się jej uzyć !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2006, 18:52
Posty: 75
Skąd: warszawa
Auto: 323f BA 1.5 kat Z5 '96 + LPG

Postprzez tekknoraver » 15 maja 2007, 02:03

A ja latam na "dziewięćpiątce",kilka razy próbowałem już 98 ale jakoś różnicy nie było widać więc wróciłem do 95 :) po co mam płacić więcej jak i tak nie odczuwam żadnych różnic.Co do tego że autko jest cichsze to też raczej różnicy nie zauważyłem :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez tomekrvf » 15 maja 2007, 10:56

Ech, nie dajcie się nabrac na marketingową papkę czyli paliwa typu Vpower racing, verva itp itd. Lepiej dbać o właściwy stan techniczny samochodu, wymieniać na czas filtry, świece, dbać o właściwe ciśnienie w ogumieniu. Na tym można zyskać 2 razy więcej mocy i oszczędzić paliwo niż na jakimś Vpałerze
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Karwoś » 15 maja 2007, 11:19

Dokładnie!!!
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez behemot » 15 maja 2007, 12:37

Ja zawsze tankowałem 98. Różnicy w mocy nie czuć ale spala trochę mniej niż 95, tak że na 100 km różnica w cenie się wyrównuje (testowałem na całym zbiorniku). Natomias na 98 chodzi ciszejl, równiej no i bezpieczniej dla silnika, a wynika to ze stosowania innych dodatków. Jak dla mnie komfort jazdy jest ważny. Nigdy nie zalałem 99 czy jakieś V-Power i na temat tych zup wypowiadał się nie będę.


tomekrvf napisał(a):Lepiej dbać o właściwy stan techniczny samochodu, wymieniać na czas filtry, świece, dbać o właściwe ciśnienie w ogumieniu.

To się rozumie samo przez się. Ja bym raczej zwrócił uwagę na samą stację. Często 98 na stacji w jakiejś pipidówce jest gorsza niż 95 na BP czy Orlenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 13:16
Posty: 122 (0/1)
Skąd: Zwoleń
Auto: xedos 6, CA, KF + SGI

Postprzez Faja » 15 maja 2007, 14:35

Hmm powiem tak zatankowaliśmy 95 na BP i jest straszna róznica samochód jest głośniejszy i zachowuje sie jak by stracił 20 km...
Zalecane jest 98 do MPS-a ale co 3 taknowanie mozna lać 95 :)
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto