Mazda 323F GT BA KL/KL-ZE '95
Hickx napisał(a):Jedź na hamownię przed i po montażu. Zobaczymy co ta "castorama" zza oceanu dała
w tym miesiącu nie mam już finansów na takie zabawy założyć z powrotem stary dolot to nie problem:)
Dziś zabrałem się za przymiarki dostosowania CAI do KF-a. Pierwszy problem to odpowiednie skrócenie pierwszej rury (przepustnica – przepływomierz), a ponieważ nie chcę tego zrobić na odwal się poczekam aż mbmaster upora sie z zaciskiem i razem to pomierzymy i diaksem utniemy. Kolejna sprawa to muszę dokupić dłuższy wąż od odmy, EGRu i jedną opaskę silikonową na przepustnicę bo obecna jest za szeroka. Ponieważ mój budżet przez najbliższe dni wynosi 0 więc o tydzień przynajmniej się to przesunie. Ale pomimo tych problemów postanowiłem zamontować część zestawu od przepływomierza do stożka (założyłem na razie stary bo pod ręką nie miałem zestawu do spryskania BOMZa:)
Efekt jest taki, że o wiele fajniej i rasowo silnik ryczy
Po przejazdach testowych delektując się dźwiękiem nie stwierdziłem żeby rura się nagrzała.
Poniżej foto 50% zestawu:)
Najpierw trzeba było zdemontować pozostałości po oryginalnym dolocie zaznaczone czerwoną strzałką – ta rura wchodzi w błotnik i składa sie z 3 elementów – jeszcze nie wyjąłem ostatniego, bo to już trzeba zdejmować osłonę pod silnikiem i koło z osłoną, żeby dostać się do tego – ale będzie to zrobione:)
a tutaj efekt 50% – nie robiłem fotek co i jak podłączać bo już są we wcześniejszych relacjach
Jak widać dolot przymocowany jest kątownikiem do przepływomierza
Efekt jest taki, że o wiele fajniej i rasowo silnik ryczy
Po przejazdach testowych delektując się dźwiękiem nie stwierdziłem żeby rura się nagrzała.
Poniżej foto 50% zestawu:)
Najpierw trzeba było zdemontować pozostałości po oryginalnym dolocie zaznaczone czerwoną strzałką – ta rura wchodzi w błotnik i składa sie z 3 elementów – jeszcze nie wyjąłem ostatniego, bo to już trzeba zdejmować osłonę pod silnikiem i koło z osłoną, żeby dostać się do tego – ale będzie to zrobione:)
a tutaj efekt 50% – nie robiłem fotek co i jak podłączać bo już są we wcześniejszych relacjach
Jak widać dolot przymocowany jest kątownikiem do przepływomierza
Jeszcze muszę pomyśleć o odgrodzeniu stożka tak, żeby ciepłe powietrze z wentylatora chłodnicy nie leciało na niego – ten problem mają też chłopaki w KL-ach:)
Bardzo ciekawe auto. Wygląda tak..hmm.. spokojnie Jednak jak się pozna silnik to juz się o spokoju nie myśli Ogólnie bardzo ładne autko, w koncu to 323F Super kolorek heheh mój ulubiony:P
- Od: 14 lut 2007, 23:09
- Posty: 110
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda6 GH LF-VD
były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI
We wtorek zamontowałem skórzaną kierownicę od Mazdy 626 (dziś poprawiałem bo w pośpiechu na spocie założylismy krzywo:) – jak sie okazało, w środku troszkę różnią się mocowania, przez co Airbag nie do końca dochodzi, ale już wiem jak to załatwić. Na tą chwilę AB lekko odstaje u góry, ale nie chce mi się tego na razie poprawiać, ponieważ będę wysyłał kierownice do regeneracji skóry (jest trochę wytarta miejscami)
Założyłem dziś też klubowe podkładki;)
co do CAI to pierwszy element z odmą i wejściem na podciśnienie EGR nie pasuje – mierzyłem wiele razy i nie będzie dobrze założone, a lipy nie ma co odstawiać – w czerwcu kupię prostą rurę z wyjściem na odmę i będzie ok.
Założyłem dziś też klubowe podkładki;)
co do CAI to pierwszy element z odmą i wejściem na podciśnienie EGR nie pasuje – mierzyłem wiele razy i nie będzie dobrze założone, a lipy nie ma co odstawiać – w czerwcu kupię prostą rurę z wyjściem na odmę i będzie ok.
BenyV6 napisał(a):No ładnie to wyglada,pstryknij jeszcze fotke kierownicy
taka sama jak w 323F BA, tylko obszyta skórą:)
BenyV6 napisał(a):Myslalem ze kupiles z innego modelu,fajnie wyglada ta po liftingu 323f ze znaczkiem.
kupiłem od 626 GE – były takie same. Jak stanieją kierownice od Mazdy 6 to może zmienię bo bardzo mi się podoba:)
Adaś Cze no musze przyznac ze ladna ta Madzia
- Od: 14 maja 2007, 01:02
- Posty: 6
- Skąd: Wodzislaw ŚL.
- Auto: 323F 2.0 V6 "Madzia"
Wykres z hamowni z dzisiaj:
Pierwszy wynik jest z założonym CAI, natomiast tez drugi na oryginalnym dolocie ( z brudnym filtrem:P)
Generalnie dałem trochę ciała bo nie założyłem jeszcze tego nowego stożka Bomz Racing i jeżdzę dalej na takim za 30zł
Grabowski powiedział, że wynik mógłby być lepszy ponieważ odpinałem kostkę od przepływomierza i prawdopodobnie komputer musi mieć czas, żeby nauczyć się z powrotem ile ma łykać powietrza, a pomiar był robiony od razy po zdemontowaniu seryjnego dolotu i założeniu CAI ze stożkiem:)
Pierwszy wynik jest z założonym CAI, natomiast tez drugi na oryginalnym dolocie ( z brudnym filtrem:P)
Generalnie dałem trochę ciała bo nie założyłem jeszcze tego nowego stożka Bomz Racing i jeżdzę dalej na takim za 30zł
Grabowski powiedział, że wynik mógłby być lepszy ponieważ odpinałem kostkę od przepływomierza i prawdopodobnie komputer musi mieć czas, żeby nauczyć się z powrotem ile ma łykać powietrza, a pomiar był robiony od razy po zdemontowaniu seryjnego dolotu i założeniu CAI ze stożkiem:)
Ostatnio edytowano 16 cze 2007, 14:49 przez Adaś, łącznie edytowano 1 raz
do pomiaru dzisiejszego zanim odpaliłem auto założyłem oryginalny dolot żeby power rura CAI się nie nagrzała za bardzo podczas jazdy do Grabowskiego. Jak ruszyłem to myślałem, że coś popsułem a auto nie jedzie, w środku cisza silnika nie słychać, generalnie niefajnie
kolejny przykład na to że moce katalogowe są lekko zawyżone albo mazdeczki z biegiem lat gubią konie
- Od: 21 paź 2006, 10:40
- Posty: 141
- Skąd: Warszawa-Radzymin
- Auto: 323fBA i PuntoII sporting
No ładnie... troche kucy uciekło ale i tak fajnie
P.S. Poszprzątałem tu troche
P.S. Poszprzątałem tu troche
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
art3city to zacznij zaokraglac do 130...bedziesz blizej prawdy...
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
siwy_dymek napisał(a):art3city to zacznij zaokraglac do 130...bedziesz blizej prawdy...
albo niżej.. podobno na poprzednim Dyno Day w zeszłym roku wszystkie kF miały po 120KM
Panowie wniosek taki, że trzeba zadbać o kondycję swoich silników. Wymiana świec, przewodów, kopułki, palca, filtrów powietrza oraz paliwa na pewno poprawiłaby obecne wyniki.
Katalizatory o ile macie też nie są nowe, a wiadomo że mazdy biorą olej, więc przepływ spalin zmniejsza się znacznie...
Do posiadaczy 323F BA KF kieruję również sugestię, aby sprawdzili drożność pre-katów zamontowanych w niektórych rocznikach przy głowicy, chodzi o ten krótki element kolektora wydechowego, który zatyka się najprędzej
Katalizatory o ile macie też nie są nowe, a wiadomo że mazdy biorą olej, więc przepływ spalin zmniejsza się znacznie...
Do posiadaczy 323F BA KF kieruję również sugestię, aby sprawdzili drożność pre-katów zamontowanych w niektórych rocznikach przy głowicy, chodzi o ten krótki element kolektora wydechowego, który zatyka się najprędzej
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości