Szarpanie silnika

Postprzez Riki » 30 kwi 2007, 21:27

Jaksa napisał(a):ale od goscia niczego się nie dowiesz telefonicznie


Fakt.... co najwyzej mozna sie umówic <lol> :P ale ma mase roboty...


xANDy napisał(a):Niedługo będzie fotorelacja

Czekamy z niecierpliwościa :) chociaz i tak niedlugo zobaczę na żywo :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez gruby » 2 maja 2007, 19:53

Drodzy Panowie , jeszcze jedno pytanie odnośnie zaworu SPV. Prawdopodonie będę mógl przed demontażem pompy itp. napraw ukladu zasilania paliwa podmienić zawor cisnienia i regulacji wtrysku na probę
Wobec tego mam pytanie:
Czy czujnik SPV wykręca sie normalnie z pompy bez zadnej ingerencji ze srodka pompy ?
Pozdrawiam
gruby
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2007, 21:20
Posty: 11
Skąd: ślask

Postprzez xANDy » 2 maja 2007, 20:15

gruby napisał(a):Czy czujnik SPV wykręca sie normalnie z pompy bez zadnej ingerencji ze srodka pompy ?
Zapytaj osobiście Zjacka – on to chyba robił, tomekrvf również zna sie na tym doskonale. Wydaje mi się, że całkowicie jest to bezpieczne z wyjątkiem sterylności :]
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 2 maja 2007, 20:19

xANDy napisał(a):Wydaje mi się, że całkowicie jest to bezpieczne
Dobrze Ci się wydaje.
xANDy napisał(a):z wyjątkiem sterylności
Dokładnie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez gruby » 9 maja 2007, 00:00

Nie wiem jakie sa zwyczaje na tym forum , ale moze zakoncze temat i podam jak u mnie skonczyła sie sytuacja z ,, szarpaniem silnika,,
Umowilem sie z mechanikiem do ktorego mial podjechac facet z taka sama mazda na podmianke SPV. Niestety nie zjawil sie. mechanik odkrecil zawor SPV i nie wiem co on tam robił ale auto juz nie szarpie , chodzi idealnie :)
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2007, 21:20
Posty: 11
Skąd: ślask

Postprzez magicadm » 9 maja 2007, 11:11

gruby napisał(a): mechanik odkrecil zawor SPV i nie wiem co on tam robił ale auto juz nie szarpie , chodzi idealnie :)

Ile za to zapłaciłeś???
Mi to wygląda na zanieczyszczenie zaworu :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 9 maja 2007, 13:27

gruby napisał(a):Nie wiem jakie sa zwyczaje na tym forum , ale moze zakoncze temat
Prawidłowo – o to chodzi!!
WIĘC...
magicadm napisał(a):Ile za to zapłaciłeś?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez gruby » 9 maja 2007, 17:11

Witam
Zaplaciłem 80 zl i dalej dobrze chodzi :) idealnie <jupi>
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2007, 21:20
Posty: 11
Skąd: ślask

Postprzez PIETRO » 12 sie 2007, 22:49

Według mnie to typowy objaw niesprawnego EGR, miałem to samo, sugerowałem w warsztacie, opwiadali róznę głupoty, łacznie ze zmianą softu, i było tak samo, sam w końcu musiałem sobie zrobić, objawy te same tylko ok. 2000 obr, im cieplejszy tym obajwy delikatniejsze, a jak bardzo gorąco to nawet zanikały, co jest związane z tym, że przy wysokiej temp. zawór sie odklejał.
SYMPATYK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2004, 10:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa -Bielany
Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r

Postprzez Koty » 29 wrz 2007, 17:11

Witajcie,

Mam Mazde 323F 2.0 BJ DiTD 1999. 209kkm.

Auto odpala bez żadnych problemów (zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku).
Od ok 2000 obrotów występuje skakanie slinika (przerywanie). To dzieje się przez paręnaście minut do czasu kiedy silnik pożądnie się nagrzeje. Potem jest juz dobrze.
Dodatkowo zanotowałem lekkie zwiększenie zużycia paliwa.

Naczytałem się na forum (doskonała skarbnica wiedzy) o EGR i IC. Postanowiłem przeczyścić.
IC był zasyfiony (teraz jest jak nowy).Co do EGR to odkrylem ze został już zaślepiony wcześniej.Dodatkowo lewa śruba miała zjechany gwint.
Po czyszczeniu założyłem wszystko z powrotem. Auto odpala bez problemów lecz to "skakanie" nie zniknęło.

Pytanie.
Czy nieszczelność która jest pomiędzy EGR a silnikiem może mieć wpływ na to szarpanie?
Czy oprócz tego przyczyna może leżeć jeszcze gdzieś indziej?
Czy mogę z tym jeździć (we wtorek mam spotkanie z mechanikiem)?
Proszę o pomoc.
Studiuje w Niemczech i tu tez mam wizyte u mechanika.On bierze 1euro za minute pracy!!!Chciałbym mu powiedzieć za co ma sie zabrać.Czy da sie w miarę szybko nagwintować ten otwór by dokręcić EGR? [/b]

Pozdrawiam
Bartek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2007, 13:17
Posty: 10
Skąd: Bremerhaven
Auto: 323f BJ 2.0 DiTD '98

Postprzez xANDy » 11 paź 2007, 09:43

Koty napisał(a):Czy nieszczelność która jest pomiędzy EGR a silnikiem może mieć wpływ na to szarpanie?
na 90% nie, i nie jest to niebezpieczne – po prostu najwyżej nieco sadzy będzie rozchodziło się po bokach..
Prawdę mówiąc mam kilka pomysłów, ale żaden nie jest dobry. Zakładam, że filtr paliwa miałeś zmieniany jakiś czas temu i paliwo dochodzi do silnika we właściwej ilości...?

Możesz też zdjąć rurę dolotową i sprawdzić czy masz dużo szlamu w metalowej części kolektora.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Koty » 11 paź 2007, 20:00

Wszytskie filtry powymieniane, rozrząd też.
Filtr paliwa wymienilem zaraz jak zaczęły się te problemy z szarpaniem.
Za tydzień jadę do Polski i odwiedzę serwis mazdy w szczecinie.

Podpowiedzcie mi proszę co miałbym zasugerować mechanikom by mogli odrazu zabrać sie do roboty (bede mial malo czasu-pare godzin zaledwe).

Jeszcze taka ciekawostka.
Ostatnio przejechalem ponad 1000km w 3 dni.
Po 600km jeden dzień przerwy i auto prawie wogule nie szarpało, po2 dniach to samo.
Po przyjechaniu do domu i 2 dniach postoju szarpie jak dawniej.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2007, 13:17
Posty: 10
Skąd: Bremerhaven
Auto: 323f BJ 2.0 DiTD '98

Postprzez xANDy » 11 paź 2007, 22:50

Koty – nie wysiadaj z auta – po prostu diesel lubi jeździć!


Czy rura wydechowa jest zabrudzona wyłącznie sadzą czy jest na niej jakaś mazista substancja?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Koty » 13 paź 2007, 15:23

Sprawdziłem. Żadnej mazistej substancji na na wylocie róry wydechowej nie zanotowałem.
Tylko czysta sadza, czarna jak diabeł :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2007, 13:17
Posty: 10
Skąd: Bremerhaven
Auto: 323f BJ 2.0 DiTD '98

Postprzez xANDy » 13 paź 2007, 15:32

Mi to po prostu wygląda na SPV. Zawór SPV ulegający po prostu zamuleniu, ale mogę się oczywiście mylić.
Można spróbować zalać xeramic do czyszczenia i wypalić tak ze 3/4 baku...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Koty » 20 paź 2007, 22:08

Dziś odwiedziłem serwis mazdy w szczecinie.
diagnoza:
padnięty zawór EGR i zawór TCV (nie pamietam czy tak to sie nazywa ale chodzi o ten cylindryczny znajdujący sie zaraz na przodzie silnika po lewej stronie-pasażera).
Czy są jakieś magiczne metody oczyszczania tego zaworu?Nowy to koszt 1750pln.
Czy według Was ten zawór może powodować nie cykliczne szarpania na zimnym silniku?
Poza tym gość w ASO stanowczo odradził stosowania wszelkich specyfików do paliwa w dieslu.Dlaczego opinie są tak skrajnie różne?? Jaka jest prawda?

I jeszcze jedno, wczoraj zabrakło mi paliwa na trasie. Nie zaświeciła mi sie kontrolka rezerwy i auto traciło moc aż zgasło .Czy oprócz tego, iż mogla sie przepalić lampka są jakieś inne przyczyny?Po interwencji ADAC i 5l ropy samochód odpalił i dojechałem do stacji.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2007, 13:17
Posty: 10
Skąd: Bremerhaven
Auto: 323f BJ 2.0 DiTD '98

Postprzez MACIEKbm » 20 paź 2007, 23:57

EGR zawór zaślep wogóle....zbędna rzecz
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez MACIEKbm » 21 paź 2007, 00:00

O
Koty napisał(a):Nie zaświeciła mi sie kontrolka rezerwy

Też mam ten problem... kontrolka rezerwy nie zapala się podczas jazdy...działa dopiero po ponownym włączeniu zapłonu .Co może być przyczyną?
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez MarekW » 21 paź 2007, 11:19

Przed wymiana TCV sprawdz czy wtyczka kontakatuje. Trudno ją wyjać z góry, ale jak sie uprzesz i pare rzeczy odsuniesz to się da do niej dobrać (mając rękę zginana w 10 miejscach :–) ).
U mnie chyba pomogło poruszanie wtyczką bo efekt dławienia i spadku mocy przy okolo 3000 obr. zniknął. Jeżdząc po mieście doszedłem do 4000obr i madzia ciągnie bez problemów. Muszę troche pojeżdzić, aby potwierdzić, że moje problemy ustąpiły.

Poszukaj używanego TCV, ja dałem 200pln (ponoć sprawny).
Co do SPV to jest to największy zawór na pompie wtryskowej i jak nie działa to samochód nie odpala. A skoro jeździsz to chyba nie jest to SPV.

Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 21 paź 2007, 16:08

MarekW napisał(a):jak nie działa to samochód nie odpala. A skoro jeździsz to chyba nie jest to SPV.
Praktyka pokazuje, że często jednak działa ale na wolnych obrotach (szczególnie) szarpie albo robi cyrki. Nie ma sposobu na oczyszczenie tego zaworu (niestety), można jedynie tak jak napisałem
xANDy napisał(a):spróbować zalać xeramic do czyszczenia i wypalić tak ze 3/4 baku...
Jest to sprawdzona metoda, która wielu osobom uratowała portfel (po zalaniu dziwnego paliwa).
Zawór SPV jest dolegliwością wszystkich pomp wtryskowych z elektroniczną kontrolą dawki (w silnikach opla to samo, w fiatowskich – tam gdzie były – również ten problem występuje).

Zawór TCV można po prostu wyjąć, przeczyścić styki, sprawdzić, czy nie przecieka (przesiąka przez piny) i zamontować z powrotem uszczelniając silikonem (dokładniejszy opis gdzieś na forum).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6