Przegrzany silnik ? Problem z termostatem – GD

Postprzez Rokoś » 18 sie 2004, 22:46

Za dlugo nowym nabytkiem sie nie pocieszylem.

Wczoraj mialem pierwsza wyprawe autem , ok 180 km niby wszystko w porzadku ale:
dojechalem do domu wszystko noby ok, bylo ciemno i po burzy wiec nic nie zauwazylem...
Dzis idac do pracy spojrzalem pod auto , zobaczylem na betonie cos jak gdyby wyschnieta kaluze, jednak poszedlm dalej do pracy. Po poludniu mialem pojechac na miasto jedak postanowilem zajrzec proofilaktycznie pod maske co sie okazalo, przetarlem oczy ze zdziwienia:
caly silnik lacznie z komora zostal zalany dziwna mazia , pekl przewod gorny od chlodzenia ten co idze do bloku, rozerwalo go , trzymal sie jedynie na objemkach, pierwsze spojrzenie to brazowawa maź jednak slabo lepiaca sie, dalej spojrzalem na olej na bagnecie – czysty, korek to samo, jedak przewody chlodnicy , chlodnica delikatnie z mazia brazowawa.....pomyslalem no ladnie pewnie uszczelka pod glowica i olej a chlodnicy, jednak tu mam przypuszczenia ze moze ta maz to stare pozostalosci po porzednich plynach bo to wygladalo cos jak rdza..... taki syf

dalej kobinujac , wymineilem pekniety przewod , zalalem chlodnice woda.... i zalaczylem silnik, silnik normalnie pracuje, jednak po wylaczeniu go musze trzymac auto na wlaczonych kontrolkach zeby mi zalaczyl wiatrak. doszedlem ze wczorajsza przyczyna rozewania przewodu byl brak zalaczenia sie wiatraka i wychlodzenia plynu. Jendak wiatrak ten nie wlacza sie na chwile tylko pracuej z 5 minut widac na wskazniku chlodzenia ze walczy z temp.

Dalej sprawa mnie zdolowala na maksa gdzyz mam przypuszczenia , ze mogla pojsc uszczelka , i olej przedostaje sie do wody (jednak poziom oleju sprawdze rano bede mial pewnosc ze jest ok lub nie ) dalej dziwni mnie to ze wiatrak tak dlugo chodzi , nastepnie bije sie z myslami , czy przypadkiem nie walnal jakis pierscien....zastanawia sie rowniez czy nie ma przypadkiem przedmuchow na jakims z cylinmdorw , jednak ciezko bylo mi to sprawdzic gdyz na odkrconym kurku od chlodnicy wydostawalo sie powietrze jednak mogl byc uklad chlodzenia zapowietrzony....

co dalej, silnik zapala bez problemu od cykniecia, nie widze zeby stracil na mocy, i nie dymi....

sam nie wiem co myslec mam na ten temat.... pomozcie cos poradzic, nie chce mechanikow bo oni zaraz wymysla jakis pretekst zeby wkladac kase, a nie mialem na mysli robic glowicy, albo calego silnika... szlag czlowieka trafia, tak milo , wygodnie i cudownie sie tym jezdzi a tu taki ZONK :(

wiem ze jutro wiatrak podpinam zeby wlaczal sie niezaleznia , ale co dalej , sprawdzac cisnienie na cylidnrach ?
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2004, 21:39
Posty: 30
Skąd: Ciechanów
Auto: sprzedany

Postprzez Huano » 18 sie 2004, 22:53

Nie wiem czy dobrze rozumiem – ale wyglada na to ze wywalilo Ci plyn z chlodnicy – ta brazowa maz – taka glutowata? Moze byly zmieszane jakies rozne plyny chlodzace i sie "zwazyly" do postaci gluta... A wentylator albo sie w ogle nie zalaczyl albo zalaczyl sie za pozno – czyli mozliwe ze masz padniety termostat... Wymieniles wszystkei plyny/filtry itd. po zakupieniu autka? No i miejmy nadzieje ze nie przegrzalo silnika...bo wtedy faktycznie bedzie ZONK... :(
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez radziu » 18 sie 2004, 23:03

Witam,

Tak jak mowi Huano. Ta rdzawa maź to płyn z chłodnicy. Jak nie był długo wymieniany to ma brązowy, a może raczej rdzawy kolor. Ale to norma w chłodnicy przy długo nie zmienianym płynie. Termostat pewnie masz padnięty i dlatego szalej Ci wentylator. A co do takiej trasy, która zrobiłeś to jak jechałeś w miarę równo to wentyl i tak by się nie włączył, ewentualnie jak po mieście już gdzieś jechałes jak się silnik nagrzał i wentyl nie zadziałał to wtedy mogło Ci wywalić płyn z chłodnicy. A jak wlejesz nowy płyn to musisz chwilę odczekać żeby się termostat otworzył to Ci zassie z chłodnicy i ze zbirniczka wyrównawczego i wtedy jeszcze trzeba będzie sporo dolać.

Pozdro
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez Rokoś » 18 sie 2004, 23:07

jeszcze nic nie wymienialem gdzyz , ta trasa to bylo przyciagniecie autka....

ale czy padniety termostat spowodowal by to, ze wentylator by sie nie zalaczyl, a gumowa rure by az tak rozerwalo na strzepy ? przeciez to musi byc niezle cisnienie zeby to rozerwac ....

sprawdze olej jutro rano i jak bede mial mozliwosc w pracy to poinformuje co i jak
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2004, 21:39
Posty: 30
Skąd: Ciechanów
Auto: sprzedany

Postprzez Huano » 18 sie 2004, 23:09

Z tego co pamietam w moim to bylo okolo 7 litrow plynu ...
Ostatnio edytowano 18 sie 2004, 23:18 przez Huano, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez radziu » 18 sie 2004, 23:15

Według mnie mogło. Jak sie nie wlaczyl termostat to nie bylo obiegu plynu po bloku i po chlodnicy.Ciecz sie rozszerzyla (pewnie bylo ponad 120 stopni) i skonczylo sie tak jak sie skonczylo czyli rozerwaniem gumowej rury.Ale to jest tylko przypuszczenie. Jak bedziesz wiedzial na 100% to napisz to bedzie nowe doswiadczenie ;)

Pozdro
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez Rokoś » 18 sie 2004, 23:20

dobra trzeba byc mezczyzna , jutro posprawdzam wszystko....

7 litrow, dzis wlalem z 5 to widze ze troche mam do konca zalania chlodnicy :)

dziwi mnie to ze wentylator po jezdzie np w miescie i wylaczeniu silnika, nie zalacza sie tylko trzeba przekrecic zaplon do zapalonych kontrolek zby sie zalaczyl i dotego pracuje tak dlugo, moze to wina ze jest nie za duzo plynu w chlodnicy no i termostatu, ? przeciez nikt chyba nie grzebal w elektryce ....

uff
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2004, 21:39
Posty: 30
Skąd: Ciechanów
Auto: sprzedany

Postprzez radziu » 18 sie 2004, 23:30

Przy wylaczonym silniku to normalne, ze wentyl nie pracuje. Jak silnik nie pracuje to po co go chlodzic i rozladowywac akumulator? u mnie w 323F Bg jest to samo. Jak wylacze po jezdzie goracy silnik i pozniej przekrece kluczyki w stacyjce to tez mi sie wlacza wentyl i po jakims czasie sie wylacza. Jak auto stoi i powietrze nie chlodzi chlodnicy i nie ma obiegu wody po bloku to wentyl musi duzo dluzej pracowac zeby schlodzic wode ponizej 90 stopni
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez Huano » 18 sie 2004, 23:31

Hmmm...według "mondrej" (specjalnie napisalem z bledem – bo ta ksiazka nie jest madra – ona jest wlasnie mondra) ksiazki to wychodzi na to ze pojemnosc naszego ukladu chlodniczego to 9,5 dm3!! :)
A wentylator z tego co mi sie wydaje powinien pracowac (oczywiscie jesli musi schlodzic silnik) nawet po wyjeciu kluczyka. Ale to zalezy od marki autka...
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez radziu » 18 sie 2004, 23:52

Kolega ma Nissana Primere 91' i jak wylaczy silnik to i wentyl gasnie czyli tak jak u mnie w 322F BG, ale to jak mowi Huano to zalezy pewnie od producenta...
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez Globy » 18 sie 2004, 23:52

W Mazdach wentylator chodzi tylko na przekreconym kluczyku w poz. II. Sprawdz korki od ukladu chlodzenia, poniewaz z powodu ich nieszczelnosci moga dziac sie cyrki – od tego zaczalbym caly serwis. Pojemnosc ukladu chlodzenia w FE wynosi 7,5 litra.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Jaksa » 19 sie 2004, 00:02

Jak zwyklę odpowiedz precyzyjna.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Rokoś » 19 sie 2004, 07:14

jest ranek , poszedlem sprawdzic poziom oleju. Stan wg nie ulegl zmianie...

po robocie zastanowie sie na termostatem
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2004, 21:39
Posty: 30
Skąd: Ciechanów
Auto: sprzedany

Postprzez Globy » 19 sie 2004, 08:41

Jaksa napisał(a):Jak zwyklę odpowiedz precyzyjna.

Staram sie robic dobre wrazenie :D
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez adam626 » 19 sie 2004, 10:11

wyjmij termostat
po zalaniu woda kilka razy trzeba silnik rozgrzać i ostudzić wtedy przy sprawnym korku układ się odpowietrza przez zbiornik wyrównawczy, w którym trzeba pilnować poziomu cieczy
jak pisał Globy w maździe wentylator nie działa przy wyłaczonym zapłonie
najczęściej w tym silniuku siada termostat i daje bardzo dziwne objawy
u mnie była maks temperatura na wskaźniku
zimne powietrze z ogrzewania
i para pod maską
a nic nie pękło
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Jaksa » 19 sie 2004, 23:47

Staram sie robic dobre wrazenie
Dobra dobra......chyba już wszystkie ksiązki przeczytałeś które są dostępne w księgarniach i necie co? <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Globy » 20 sie 2004, 11:31

Ta, forum MazdaSpeed to najlepsza lektura :D Ma sie troche tych "pomocy". Czekamy na dalsze wiadomosci o usterce od Kolegi.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Rokoś » 20 sie 2004, 15:48

No i po usterce smiac sie czy plakac

pojechalem do znajomego mechesa on tylko sie zapytal czym jest chlodzone auto , woda czy plyn , ja ze woda no to mam odpowiedz. Dlatego wywalilo mi rure bo woda sie gotowala

nic mu nie dolega nie ma zadnych innych awarii, silnik zdrowy jak ryba :)

Z racji nie zasmiecania forum mam jeszcze pytanka:
– ile litrow wynosi rezerwa? i czy na wskazniku trzeba wyjezdzic cale czerwone pole zeby zabraklo wachy ?
– czy mazda ma podswietlane przelaczniki uchylania szyb ?

i jeszcze czy trzeba odpowietrzac chlodniczke ogrzewania , bo chce wymienic plyn ?


Dzieki za pomoc, dobrze ze sie opanowalem bo juz wczoraj chcialem wyjmowac termostat :D
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2004, 21:39
Posty: 30
Skąd: Ciechanów
Auto: sprzedany

Postprzez adam626 » 20 sie 2004, 15:52

wyjęcie termostatu to kilka minut jak nie ma płynu w chłodnicy
współczesne samochody mają ciśnieniowe układy chłodzenia
przy podwyższonym ciśnieniu temperatura moze przekraczać
temperaturę wrzenia wody nawet jeśli układ zalany jest wodą

ciesze się że wszystko ok
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Globy » 20 sie 2004, 18:50

W GE lampka rezerwy swieci sie, gdy w zbiorniku zostaje ok. 10 litrow paliwa, co stanowi 1/6 zbiornika – domyslam sie, ze w GD jest podobnie (zbiornik tej samej pojemnosci). Wydaje mi sie tez, ze wskazowka moze opasc az "za" czerwone, gdy zabraknie Pb. W Mazdzie nie podswietlaja sie przyciski podnoszenia szyb ani panel sterowania elektrycznymi lusterkami – troche szkoda, jak jest w GF i "szostce"?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6