EGR- mozna wywalic w mazdach...
mbmaster napisał(a):Od 10 zaczynam
jak mi się uda wstać to wpadnę.. gdzie będziesz robił?
Ja nawet wykręciłem egr i próbowałem go wyczyścić jak się dało. Niestety mimo użycia różnej chemii nie udało się przywrócić pierwotnego działania. Zawór się nie domykał całkowicie sprawdzałem lejąc wodę w jednej strony. Chyba zaślepię to całkowicie.
wklejam fotorelacje z usuwania egr z nissana primery by Coobcio....(autor wie i zgodzil sie na umieszczenie swojego tematu tutaj)
Moze komus to pomoze... pozdrawiam
EGR – to system recylkulacji spalin, odbywa się to po przez to ze część gorących spaliny z kolekotra wydechowego wlatuje wprost do kolektora ssacego gdzie nastepnie z cala mieszanka wlatuje do cylindró i jest przepalane. Dzięki temu inżyinerom Nissana udało się o 7% obnizyć zawartość dwutlenku azotu w splinach kosztem spadku mocy.
Można zrobić prosty zabieg i zablokować doplyw spalin do kolekotra ssacego. Poniżej zamieszcze opis jak tego dokonać i uwolnić pare kucy w calym zakresie obrotów
Odp. na pytanie dalczego to tuning za dwa zł:)
Widok na standardowy 150 silnik w Primerze GT
odkręcamy osłonę termiczna z kolektora wydechowego
tniemy rure EGR i wycigamy uciekty fragment i zdejmujemy z niego nakrętkę
Odkręcamy nakrętkę od rury EGR
w powstaly otwor w kolektorze wsadzamy monetę 2ZŁ
Zakręcamy ją nakrętka zdjetą z rurki EGR
czesc rurki ktora zostala w samochodzie zaklejamy taśmą
nie wiem czemu nie ma zdjec wiec wklejam link do tematu na NKP
http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopi ... sc&start=0
Moze komus to pomoze... pozdrawiam
EGR – to system recylkulacji spalin, odbywa się to po przez to ze część gorących spaliny z kolekotra wydechowego wlatuje wprost do kolektora ssacego gdzie nastepnie z cala mieszanka wlatuje do cylindró i jest przepalane. Dzięki temu inżyinerom Nissana udało się o 7% obnizyć zawartość dwutlenku azotu w splinach kosztem spadku mocy.
Można zrobić prosty zabieg i zablokować doplyw spalin do kolekotra ssacego. Poniżej zamieszcze opis jak tego dokonać i uwolnić pare kucy w calym zakresie obrotów
Odp. na pytanie dalczego to tuning za dwa zł:)
Widok na standardowy 150 silnik w Primerze GT
odkręcamy osłonę termiczna z kolektora wydechowego
tniemy rure EGR i wycigamy uciekty fragment i zdejmujemy z niego nakrętkę
Odkręcamy nakrętkę od rury EGR
w powstaly otwor w kolektorze wsadzamy monetę 2ZŁ
Zakręcamy ją nakrętka zdjetą z rurki EGR
czesc rurki ktora zostala w samochodzie zaklejamy taśmą
nie wiem czemu nie ma zdjec wiec wklejam link do tematu na NKP
http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopi ... sc&start=0
- Od: 23 lut 2007, 15:58
- Posty: 30
- Skąd: POD BYdgoszcza
- Auto: almera n15- narazie;)
Jak widać na załączonych obrazkach to koleś z nissana ma LPG Ciekawe czy przy instalacji gazowej tez to cos daje 
-
Lukasz_zdw
Z tego co wiem to nie sa zdjecia samochodu pomyslodawcy.... Coobcio, ktory podzielil sie foto relacja z zatykania egr jezdzi primera z silnikiem SR20De + T w tej chwili jego samochod osiaga moc 320 KM wiec facet chyba wie co mowi...
nie pamietam na ktorej stronie w temacie o EGR na forum NKP jest zdjecie ilosci gratow po calkowitym wywaeniu egr... pare kilo to napewno to wazy:)
pozdrawiam
nie pamietam na ktorej stronie w temacie o EGR na forum NKP jest zdjecie ilosci gratow po calkowitym wywaeniu egr... pare kilo to napewno to wazy:)
pozdrawiam
- Od: 23 lut 2007, 15:58
- Posty: 30
- Skąd: POD BYdgoszcza
- Auto: almera n15- narazie;)
Ja zostawilem EGR ale rurka zostala zaslepiona wiec do kolektora dolotowego nie dostaja sie zwroty z wydechu. Co moge powiedziec
zasatdniczo to nie jestem w stanie ocenic czy to cos poprawia poniewaz po zmianie kolektorow wydechowych auto pracuje zupelnie inaczej. Pozdrawiam
Zoom zoom Zoom
Witam,
dziś zaślepiłem to ustrojstwo tyle że nie dwu złotówką bo nie wejdzie, tylko miałem w domu 20 groszy aluminiowe jeszcze chyba z czasów PRLu
Ps
3 miesziące temu czyściłem cały kolektor dolotowy bo tyle tam było nagaru że głowa boli, więc nie chce tego robić znowu.A jak nic nie zmieni się na gorsze po tym zabiegu to tak zostanie, czyli zaślepione
pozdro
dziś zaślepiłem to ustrojstwo tyle że nie dwu złotówką bo nie wejdzie, tylko miałem w domu 20 groszy aluminiowe jeszcze chyba z czasów PRLu
Ps
3 miesziące temu czyściłem cały kolektor dolotowy bo tyle tam było nagaru że głowa boli, więc nie chce tego robić znowu.A jak nic nie zmieni się na gorsze po tym zabiegu to tak zostanie, czyli zaślepione

pozdro
-
Gość
Teraz napiszę jakie zmiany nastąpiły po ww zabiegu...
1.wzrost mocy – 2sec szybciej do setki
2.niższe spalanie ok 1l/100
3.v max 200km/h
...a tak na poważnie to zaobserwowałem że obroty lepiej trzyma (nie falują tak),oraz pewność że nie będę miał już zasyfionego kolektorka nagarem
pozdr
1.wzrost mocy – 2sec szybciej do setki

2.niższe spalanie ok 1l/100
3.v max 200km/h


...a tak na poważnie to zaobserwowałem że obroty lepiej trzyma (nie falują tak),oraz pewność że nie będę miał już zasyfionego kolektorka nagarem
pozdr
Ostatnio edytowano 29 mar 2009, 17:49 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz
-
Gość
Czy na zdjęciu które podaje jest przewód biegnący do zaworu EGR (ten koloru miedzianego)?
http://img463.imageshack.us/my.php?image=egruv1.jpg
Zamierzam go zaślepić profilaktycznie
i dla własnego samopoczucia dlatego pytam żeby nie namieszać z czymś innym. Czy jeśli próbuje go zaślepić to muszę koniecznie przeciąć tą rurkę i wsadzić tam tą monetę? Czy wystarczy jak jakoś wsadzę tam monetę bez przecinania tej rurki ? Zawsze chciałbym mieć możliwość przywrócić wszystko do pierwotnego stanu.
http://img463.imageshack.us/my.php?image=egruv1.jpg
Zamierzam go zaślepić profilaktycznie
- Od: 9 paź 2006, 22:36
- Posty: 70
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994
qbus napisał(a):Czy na zdjęciu które podaje jest przewód biegnący do zaworu EGR (ten koloru miedzianego)?
TAK, odkręć i zaślep jak chcesz ale z tego co mi się wydaje to EGR działa tylko jak silnik jest zimny po rozgrzaniu silnika już nie działa
Mniam GTR
1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
xXx napisał(a):Układ EGR działa przez cały czas, a dokładniej wtedy kiedy silnik pracuje przy stałym obciążeniu...
Możliwe, choć odłaczenie EGR w KL u mnie nic nie dało przynajmniej tak mi się wydaje
Mniam GTR
1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje