Prawidłowe działanie kompresora klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez sysop9012 » 3 maja 2007, 19:20

Mam problem. Napełniłem klimę i po jej włączeniu kompresor raz się włącza raz wyłącza – widać to po obciążeniu silnika. Niby coś chłodzi ale czy powinien chodzić cały czas? Wcześniej jeździłem 8 miesięcy w ogóle bez gazu w obwodzie- może to termostat?
Mazda 323F 94-98 klima ręczna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 21:12
Posty: 47

Postprzez jaskul » 4 maja 2007, 08:10

mam te same odczucia że po naciśnieciu guziczka AC kompresor nie działa cały czas – raz sie załącza raz nie pracuje – ogólnie schładza atmosfere wewnątrz ale jak będzie pracować z taką wydajnością to w upały nie da rady.
W hondzie civic jak nacisne AC to włączam kompresor i przy tych temp. jak teraz to może zamrozić wnętrze. W maździe jakby climatronic działał niepozwalający mi za zimno zrobić:) czy tak ma być??
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 12:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Postprzez organo » 4 maja 2007, 12:08

sysop9012

moze masz za malo nabitego gazu i czujnik nie zawsze pozwala na wlaczenie klimy
niewiem dokladnie jak dziala tez ten czujnik przy parowniku bo on takze jezeli chlodzi za mocno cos wylacza ale niewiem czy klime czy wiatrak na chlodnicy

jaskul

u mnie tez du.. blada chlodzi jak by chcialo a nie moglo jak ostatnio bylo tak naprawde goraco to musialem szyby po otwierac hehe
niewiem w czym lezy problem jak to rozgryze to napisze sa przypuszczenia z mojej strony ze osuszacz dal ciala a ja dalem ze podczas nabijania odrazu nie wymienilem :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez Pioteq25 » 4 maja 2007, 15:43

Sprężarka nie ma pracować nonstop. Ostatnio mierzyłem temperaturę powietrza z kratki i przy 5-6 stopniach wyłączała się sprężarka – temperaturę ustawiłem na minimum, a na zewnątrz było ok. 25C

Fajna lektura o klimie:
http://www.autoklimatyzacja.com.pl/?page=klimatyzacja
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez sysop9012 » 4 maja 2007, 15:48

Jednak ja mam wrażenie, że klimatyzacja wyłącza się zbyt często. Jeździłem Thalią i tam nawet zimą klimatyzacja chodzi non stop (przynajmniej kompresor się nie wyłącza) a u mnie co jakieś 2-3 minuty słychać jak załącza się sprzęgło w sprężarce...

czy może być to czujnik temperatury na parowniku?
-----------------------------------------------------
Pomóc Ci przy promowaniu własnej strony?
Napisz do mnie!
http://www.wypromuj.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 21:12
Posty: 47

Postprzez Pioteq25 » 4 maja 2007, 15:51

Zmierzy dokładnie przy jakiej temperaturze wyłącza, a przy jakiej włącza się sprężarka i będziesz wiedział o co chodzi.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez sysop9012 » 4 maja 2007, 16:41

Właśnie sprawdziłem. Przy 2,5k obrotów i włączonej recyrkulacji klimatyzacja tak samo jak u Ciebie wyłacza się przy 6 stopniach. Czyli wszystko ok? Jednak martwi mnie sprawa że ona zbyt często się włącza i wyłącza... czyli jak osiągnie 6 stopni to praktycznie co 30 sekund załącza się – ma to wpływ na obroty gdyż radykalnie spadają.
-----------------------------------------------------
Pomóc Ci przy promowaniu własnej strony?
Napisz do mnie!
http://www.wypromuj.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 21:12
Posty: 47

Postprzez Pioteq25 » 4 maja 2007, 19:34

Znalazłem w manualu że sprężarka jest m.in. załączana przez termo-wyłącznik który powinien się załączać przy temperaturze >3,6C Znajduje się przy parowniku. To by wyjaśniało minimalną temperaturę powietrza z kratki na poziomie 5-6C
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez MANIX » 4 maja 2007, 19:46

w mojej efce było tak samo i po czytaniu wielu postó chłopaki stwierdzam że jest to objaw całkowicie normaly, fabryczny teraz mam BMW i sprężarka też działa w ten sposó że raz się włącza i wyłącza tylko stwierdzam że BMW robi troche lepsze te klimy i lepiej chłodzą tzn zimniejsze powietrze leci
Była Mazda 323F BA GT 2.0 V6 teraz jest BMW 320 e36 niestety markę zdradziłem ale w klubie zostaje i dalej kocham Mazdę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2006, 19:18
Posty: 125
Skąd: Wolsztyn
Auto: BMW 320, Honda CBR 11000 XX

Postprzez sysop9012 » 4 maja 2007, 20:23

kurcze nawet na logikę to przyjąć to powinno być ok. właśnie jadę do znajomego co ma serwis klimy, sprawdzi mi to i dam znać
-----------------------------------------------------
Pomóc Ci przy promowaniu własnej strony?
Napisz do mnie!
http://www.wypromuj.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 21:12
Posty: 47

Postprzez jaskul » 4 maja 2007, 21:32

no ale to jest troche bezsensu to jest klima manualna mam dwa auta civic 2001 rok i naciskam guzik to klima chodzi cały czas w aucie zrobi sie zimniutko. W madzi tak jak piszą inni czuje jak kompresor raz się załącza raz wyłącza i w sumie schładza ale nie mrozi :)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 12:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Postprzez sysop9012 » 5 maja 2007, 02:44

jaskul dokładnie. W Thalii mam tak samo, wciskam przycisk i wszystko chodzi fajnie i cacy. Niestety gość od klimy trochę zapił :) odwiedzę go w sobotę wieczorem i dam znać co mi zdiagnozuje.

Zrobiłem dziś test odroszenia szyby i zauważyłem że przy recyrkulacji kompresor wyłącza się rzadziej – a jak jest u Was?
-----------------------------------------------------
Pomóc Ci przy promowaniu własnej strony?
Napisz do mnie!
http://www.wypromuj.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 21:12
Posty: 47

Postprzez sysop9012 » 14 maja 2007, 23:32

Już mam, upuściliśmy trochę gazu i działa cały czas. Więc objaw włączającego i wyłączającego się kompresora jest niedobry. Pojeżdżę jeszcze w upały i zobaczę jak chłodzi :)
-----------------------------------------------------
Pomóc Ci przy promowaniu własnej strony?
Napisz do mnie!
http://www.wypromuj.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 21:12
Posty: 47

Postprzez jaskul » 15 maja 2007, 21:29

rozumiem
trzeba będzie się udać do serwisu klimatyzacji, w zeszłym roku zaraz jak kupiłem wymieniałem skraplacz i napełniałem układ wiec może coś nie tak jest.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=160195&p=2697787#p2697787

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=160439
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 12:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Postprzez Orin » 15 maja 2007, 23:36

Za dużo panowie kombinujecie – objaw wyłączającego się kompresora klimy jest objawem PRAWIDŁOWYM. W BA kompresor jest automatycznie wyłączany np poprzez termistor umieszczony przyt wymienniku ciepła w kabinie. Dla tego modelu temperatura graniczna to ok 7 st. C (nie mam dokładnych danych co do stopnia). Dla porównania w BG termistor wyłącza w granicach 0.3-0.7 st. C.

Co do upuszczenia gazu i pracy non stop – radzę zrezygnować z usłyg tego "mechanika"... Zastanówcie się – co będzie mieć dłuższą żywotność – kompresor któy włącza się jak musi co pewien okres czasu czy też kompresor który pracuje non-stop?? :] Dla ułatwienia dodam – najczęściej w kompresorze zużywa się sam układ sprężający gaz, a nie sprzęgło elektromagnetyczne sprzęgające koło pasowe sprężarki z paskiem klinowym.

Jeśli jednak jesteście autorytetami z mechaniki mogącymi się równać z japońskimi inżynierami, to z chęcią posłucham dlaczego kompresor ma działać cały czas :) Od razu napiszę że ja nikim takim nie jestem jednak zamiast na domysłach bazuję na serwisówkach do mojego auta – przynajmniej wiem że mu krzywdy nie zrobię ;)

P.S.
W lodówce też wam cały czas pracuje kompresor?? :D A jeśli nie to czy ktoś z Was "spuszczał gaz" by działał non-stop?? <lol> No przecież inaczej "nie działa prawidłowo" hahaha
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez jaskul » 16 maja 2007, 07:07

jak już wspomniałem mam dwa autka hondę civic 2002 od nowości i tam od wyjechania z salonu do teraz po włączenik guzika AC sprężarka chodzi cały czas z kratek leci zimne powietrze w aucie robi sie przyjemny chłodek.
Mazdę 1999 BJ kupiłem w zeszłym roku w sierpniu klima nie działała wymieniłem skraplacz napełniłem układ byłem na kontroli i jest szczelny. Nie było okazji sprawdzać rok temu bo sie jesień zaczeła i używałem AC tylko do odraszania szyby. Teraz gdy sie zrobiło cieplej i naciskam guzik AC czuje wyraźnie zaałączenie sprężarki wachnięcie wolnych obrotów itp. zaczyna lecieć zimne powietrze, po jakimś czasie sprężarka się wyłacza potem załącza ponownie efekt jest następujący z kratek leci chłodne a nie zimne powietrze które nie jest wstanie schłodzić auta. Wg mnie coś jest nie tak i dlatego pojadę do serwisu, ale jeśli tak wymyślili zaj...ści inżynierowie Mazdy i tak ma być to kopne ich w du..ę bo taką klimę to se mogą wsadzić. Lepiej okno otworzyć.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=160195&p=2697787#p2697787

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=160439
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 12:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Postprzez sysop9012 » 22 maja 2007, 22:24

Witajcie :) Trochę się robi zamieszania z tą klimą. Jak widać temp u mnie w pokoju 26stopni, wilgotność 45% to prawie jak Afryka :)

Temat włączającej i wyłączającej się sprężarki do mnie powrócił. Dziś byłem w zakładzie już profesjonalnym. Podłączono mi urządzenie które cały czynnik odzyskało, układ wyczyściło itp i jak się okazało miałem 300 gramów czynnika a powinno być 700 to mi go uzupełnili. Autkiem jeździłem cały dzień (duży upał) i kompresor się nie wyłączył. Dopiero teraz wieczorem poczułem jak się cyklicznie włącza i wyłącza. Można zrozumieć że to wyłącza go termistor w parowniku i teraz jest ok. Wcześniej wyłączało się przez zbyt niskie ciśnienie.

Jutro w upale sprawdzę jaka temperatura jest w powietrzu wychodzącym z wentylacji przy danej temp. na zewnątrz. Jeśli ktoś się chce pobawić zapraszam do opublikowania pomiarów. Moje przeprowadzę tak:

– wentylacja na 4 poziom na "twarz"
– recyrkulacja włączona
– drzwi i okna zamknięte
– klima włączona ;)
– obroty 1,5k
– czas pracy 5 minut

zmierzę temp. w samochodzie po 5 minutach, temp. powietrza i temp na zewnątrz. Samochód postawię w cieniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 21:12
Posty: 47

Postprzez sysop9012 » 23 maja 2007, 16:36

Oto wynik moich "badań":


Klimatyzacja chodziła po 5 minut do każdego badania (obroty około 1,5), następnie badanie trwało około 2 minut. W każdym przypadku klima się włączała i wyłączała. Drzwi i szyby zamknięte, powietrze na twarz.

Temperatura na dworze: 27 stopni, wilgotność 41%

1. WŁĄCZONA RECYRKULACJA
Wilgotność w samochodzie: 37%
Temperatura na wylocie z kratki: 10 stopni
Temperatura po 5 minutach w samochodzie: 20 stopni

2. WYŁĄCZONA RECYRKULACJA
Wilgotność w samochodzie: 40%
Temperatura na wylocie z kratki: 14 stopni
Temperatura po 5 minutach w samochodzie: 22 stopnie

3. BEZ KLIMATYZACJI, RECYRKULACJA WYŁĄCZONA:
Wilgotność w samochodzie: 61% przez 5 minut spada do 55%
Temperatura na wylocie z kratki: 28 stopni
Temperatura po 5 minutach w samochodzie: 31 stopni

w 1 przypadku wg. książkowych wskazań (przy otwartych drzwiach) powinno być około 3-7 stopni w kratkach, ja mierzyłem na wylocie bo nie mam takiego cienkiego termometru. Jak myślicie czy to jest dobrze czy źle?

jaskul: i jak jest dalej u Ciebie? Ja zauważyłem, że jak ustanę na słońcu to klima chodzi jakby dłużej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 21:12
Posty: 47

Postprzez jaskul » 6 cze 2007, 08:23

Byłem w serwisie klimy i wszystko jest w pożądku kompresor ma prawo co jakiś czas sie włączać i wyłaczać zależne to jest od temperatury – Mazda dba abyśmy sie nie przeziębili :)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 12:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323