Kierunkowskazy szybkosc mrugania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez faraon » 20 kwi 2007, 20:20

Czy to normalne w MZDZi 323 FBA V6 24V ze tak szybko migaja kierunki.Czy cos spierdzieliłem.Wumienialem kierunki na CLEAR ale chyba nic nie uszkodzilem
Ostatnio edytowano 1 maja 2007, 06:42 przez faraon, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2007, 18:45
Posty: 3080 (0/2)
Auto: Mazdolot Gh RF
Mitowisi Carisma

Postprzez Ikswonarab » 20 kwi 2007, 20:30

Przed Twoją wymianą mrugały wolniej? sprawdz czy któraś żaówka nie jest przepalona
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2007, 00:34
Posty: 24
Skąd: Poznań/Luboń
Auto: MX-6 GE FS

Postprzez faraon » 20 kwi 2007, 20:41

Nie zwracałem uwagi czy mrugały wolniej.Zmieniałem tez zarowki wszedzie na ledy i jak mam teraz sprawdzac kazda pokolei to jestem chory. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2007, 18:45
Posty: 3080 (0/2)
Auto: Mazdolot Gh RF
Mitowisi Carisma

Postprzez organo » 20 kwi 2007, 23:09

hehe zmieniles na ledy dobre wiec teraz masz turbo migacze :)
a do zeczy Ledy pobieraja duzo miej pradu wyniku czego przerywacz dziala jak by jakas zarowka byla spalona . Najprosciej tak mi sie wydaje w stawic w obieg jeszcze zwykla zarowke gdzies tam nawet pod blache aby jej nie bylo widac i bedzie w porzo ewentualnie jakies oporniki czy cos ale juz niewiem jakie trzeba by sie kogos podpytac jakie by pasowaly

a jak ci myrgaja bardzo szybko to tk napewno nie moze, byc pany policjanty sie przyczepia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez AbatinXS » 21 kwi 2007, 02:26

Wymien przerywacz na elektroniczny to nie bedzie Tobie szybko migać ... ten co masz jest na bimetalu ktory sie nagrzewa i schładza okolo 1 raz na sekunde mając opór żarówek 2 x 21W plus małą zaroweczkę z boku diody pobierają od 0,02W do 1 max 5 W (diody mocy) , moze cos takiego ?

http://www.allegro.pl/item187751280_urz ... iatel.html

http://www.allegro.pl/item186905138_prz ... _nowy.html

lub poszukaj na www.elektroda.pl w dziale dla samochodow mozna cos takiego zrobic samemu :)
Nie ma drogi na skróty do miejsca do którego dojść warto...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2006, 02:35
Posty: 32
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 96 klima 1.5

Postprzez faraon » 30 kwi 2007, 18:13

Wymienilem zarowki na stare typowe i mrugaja wolniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2007, 18:45
Posty: 3080 (0/2)
Auto: Mazdolot Gh RF
Mitowisi Carisma

Postprzez Misiek-Bełchatów » 30 kwi 2007, 20:53

faraonpoland Proszę zastosować się do regulaminu i poprawnie nazwać temat!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez jarek-ekonomik » 30 kwi 2007, 22:10

to kup te srebrne do kierunków i beda lepiej swiecic
Początkujący
 
Od: 12 cze 2016, 20:21
Posty: 172 (0/1)

Postprzez gadula » 1 maja 2007, 09:43

AbatinXS napisał(a):ten co masz jest na bimetalu ktory sie nagrzewa i schładza okolo 1 raz na sekunde mając opór żarówek 2 x 21W plus małą zaroweczkę z boku diody pobierają od 0,02W do 1 max 5 W (diody mocy)


Chyba powinno być na odwrót :) Mniejszy prąd diód, to wolniejsze nagrzewanie bimetalu, czyli zamiast migać, powinny świecić :]
A tak po za tym, to chyba od lat 90, standardem jest elektroniczny przerywacz. Zazwyczaj na specjalizowanym układzie (jeśli dobrze pamietam to U2043, lub U6043, ale głowy nie dam), który przy mniejszym obciążeniu, zwiększa częstotliwość błysków, sygnalizując w ten sposób przepalenie żarówki.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez faraon » 1 maja 2007, 09:59

To juz sam niewiem kogo mam posłuchac.Gdy wymienilem zarowki "diodowe led" na zwykłe :D wszystko wrociło do normy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2007, 18:45
Posty: 3080 (0/2)
Auto: Mazdolot Gh RF
Mitowisi Carisma

Postprzez jarek-ekonomik » 1 maja 2007, 11:05

kup zwykłe srebrne te co na pomaranczowo bedą swieciły koszt jest nie duzy i tylko wymieniasz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Początkujący
 
Od: 12 cze 2016, 20:21
Posty: 172 (0/1)

Postprzez marek » 1 maja 2007, 11:40

gadula88 napisał(a):który przy mniejszym obciążeniu, zwiększa częstotliwość błysków, sygnalizując w ten sposób przepalenie żarówki


Czyli zgadzałby się objaw że na diodach szybciej mruga (mniejsze obciążenie). Trzeba wstawic opornik adekwatny do mocy diod.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez gregorius 323 F » 26 maja 2009, 08:39

Witam opornik nic nie da tylko zmniejszy jasność tych diód jedyne wyjście i do tego skuteczne to ten elektroniczny przerywacz.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez Syprinter » 27 gru 2011, 12:36

Witam, ja mam taki problem że lewy kierunkowskaz działa mi z normalną szybkością a prawy trochę za szybko. Awaryjne działają normalnie. Jak przejrzałem żarówki w lampach okazało się że tylna była lekko zaśniedziała. Po wyczyszczeniu dalej dzieje się to samo. Zmieniałem nawet żarówkę z tą z lewej lampy i dalej to samo. Styk w tej lampie też czyściłem. Rozebrałem przerywacz i wydaje się ok, tzn. nie ma nic przepalonego ani rozlutowanego, a poza tym skoro awaryjne działają normalnie to raczej nie powinien być to chyba przerywacz ? Ma ktoś może jakieś pomysły gdzie mogę jeszcze szukać ?
Jestem w trakcie doprowadzania do ładu mojej madzi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 gru 2011, 12:55
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f BA 1.5 KAT 1996

Postprzez Seraf » 27 gru 2011, 13:49

Syprinter napisał(a):..... a poza tym skoro awaryjne działają normalnie to raczej nie powinien być to chyba przerywacz ? Ma ktoś może jakieś pomysły gdzie mogę jeszcze szukać ?


jak się wsadzi ledy to też awaryjne będą działać normalnie a kierunkowskazy za szybko
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez łukaszinio » 27 gru 2011, 14:08

Syprinter sprawdz jakiej mocy masz żarowki po L i po P stronie roznica w częstotliwości migania może być spowodowana iż prawa strona może mieć inne obciożenie znamionowe od lewej tzn mniejsze lub większe. a bimetal ma to do siebie że pod mniejszym obciążeniem szybciej się nagrzewa i blaszka bimetalowa szybciej wykonuje prace .zjawisko to jest spowodowane zmniejszoną rezystancją przejścia w obwodzie kieronkowskazow. po prostu jeśli np prawa miga szybciej to tam może być mnejsza moc znamionowa żarowek :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez Syprinter » 27 gru 2011, 23:35

łukaszinio napisał(a):Syprinter sprawdz jakiej mocy masz żarowki po L i po P stronie roznica w częstotliwości migania może być spowodowana iż prawa strona może mieć inne obciożenie znamionowe od lewej tzn mniejsze lub większe. a bimetal ma to do siebie że pod mniejszym obciążeniem szybciej się nagrzewa i blaszka bimetalowa szybciej wykonuje prace .zjawisko to jest spowodowane zmniejszoną rezystancją przejścia w obwodzie kieronkowskazow. po prostu jeśli np prawa miga szybciej to tam może być mnejsza moc znamionowa żarowek :D


Dzięki "łukaszinio", jesteś chyba jasnowidzem. Jestem ci niezmiernie wdzięczny. Okazało się, że tak jak mówiłeś miałem inną żarówkę w prawym reflektorze kierunkowskazów. W lewym oryginalnie było 12v 21w a w prawym miałem 12v 5w :D więc jest różnica. Teraz już wszystko śmiga jak trzeba. Dzięki wielkie. Zastanawiam się dlaczego sam na to nie wpadłem, bo niedawno zorientowałem się że moja madzia miała lekkiego dzwona w prawy przód. Ale spodu nie ruszyło. Musiał pójść tylko zderzak, reflektor główny (który wymieniałem bo był anglik) i kierunek i może kawałek błotnika. Jeszcze raz wielkie ci dzięki. <jupi>
Jestem w trakcie doprowadzania do ładu mojej madzi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 gru 2011, 12:55
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f BA 1.5 KAT 1996

Postprzez łukaszinio » 7 sty 2012, 17:01

LUZIK :) (wymagający nauczyciel elektrotechniki_he he
POZDRO ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

PostTen post został usunięty przez Pi83 24 mar 2012, 22:52.
Powód: Zły dział

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323