Wycięcie katalizatora

Postprzez qbus » 1 mar 2007, 20:19

Pioteq25 napisał(a):Co ciekawe do wczoraj nie widziałem że mam jeszcze jeden katalizator przy kolektorze ysz

Też mam ten nieszczęsny podwójny katalizator, kiedyś znalazłem coś na ten temat na forum. Mam pytanie do Ciebie Pioteq25 czy jak wywalałeś katalizator to obydwa czy tylko jeden. Czy może zmieniałeś kolektor na ten bez kata ? Ile cię ta operacja kosztowała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2006, 22:36
Posty: 70
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994

Postprzez Pioteq25 » 1 mar 2007, 20:36

qbus
Wyciąłem drugi katalizator, ale ten pierwszy zostawiłem. Za to dałem 50zł- jak bym chciał zamiast rurki wstawić taki mały tłumik w kształcie katalizatora dopłaciłbym drugie 50zł. Gościu który mi to robił zawodowo zajmuje się tłumikami i powiedział że głupotą byłoby montować w miejsce kata strumienice w mojej mazdzie. Ten tłumik za 50zł niweluje dźwięki które się pojawią po wycięciu kata- mi się podoba a dziewczynie nie ;)

Czytałem że mazdy z pierwszych lat produkcji mają ten pierwszy katalizator przykręcany do kolektora a te w późniejszych latach mają zespolony kat z kolektorem i nie bardzo można go usunąć bez zmiany kolektora.
Sprawdziłem u siebie i faktycznie jest przykręcony do kolektora na chyba 6 śrub i jest możliwość usunięcia go bez większych problemów. Może przed usunięciem tego kata warto to rozkręcić i sprawdzić czy faktycznie się do tego kwalifikuje. Ja na razie go zostawiam.
Tak więc jeżeli masz auto z 94r to możesz łatwo usunąć tego kata jak bardzo ci zależy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Winetou » 1 mar 2007, 21:25

siup do tuningu
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Fiveopac » 1 mar 2007, 21:48

Winetou napisał(a):siup do tuningu

Rok leżało i dopiero teraz mi to wciskasz? hahaha
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Winetou » 2 mar 2007, 00:22

Fiveopac napisał(a):Rok leżało i dopiero teraz mi to wciskasz?

a jak miałem wciskać jak leżało? hahaha
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Adaś » 2 mar 2007, 00:32

KEEL napisał(a):
Pioteq25 napisał(a):... zyskałem chyba z 20km..

Też bym tak chciał :D

przetnij dolot na harmonijce to zobaczysz :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Pioteq25 » 2 mar 2007, 22:40

A jest ktoś kto wywalił równiez tego kata przy kolektorze? :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Redoo » 28 kwi 2007, 18:58

Mam pytanko mam katalizator do wymiany znaczy siem on jes ładny z wygladu ale jest na nim przejechane mase kilometrow i chyba jest zapchany bo cos mam muła w mazdzianie :D nie wiem co zrobic wstawic strumiennice czy moze puscic zwykła rurke??co bedzie lepsze??
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Pit » 28 kwi 2007, 20:27

Podpiąłem Twój temat do istniejącego. Ja wiem, że Ty znasz Regulamin :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Redoo » 28 kwi 2007, 20:39

Piotruś tak tak heeh :D ehh ci koordynatorzy <lol>
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez hellmi » 29 kwi 2007, 18:26

A ja mam takie pytanko:
Jak sprawdzić stan kata – tylko skład spalin, czy jeszcze jakiś inaczej? Pytam, bo jakiś czas temu byłem w zakładzie zajmującym się tłumikami, i majster popukał jakimś gumowym młotkiem w kata i stwierdził, ze jest OK, to samo zrobił z tłumikiem końcowym i stwierdził to samo. Dodał jeszcze, że i tak nie wiadomo co tam w środku siedzi, ale nie palił się jakoś do zaglądania. Generalnie chciałbym możliwie dokładnie auto sprawdzić (niedawno je kupiłem), a układ wydechowy, to jednak ważna część auta, ale jak go dokładnie sprawdzić – kazać tłumikarzowi go rozmontować?
Druga sprawa – czy uniwersalny katalizator bosala trzeba dobierać jakoś pod względem średnicy rur itd.. czy tylko pod względem pojemności? I czy to są dobre katalizatory – np. coś takiego: http://www.allegro.pl/item190283935_bos ... bukor.html
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2006, 18:42
Posty: 117
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f 1.5 1996

Postprzez Faja » 29 kwi 2007, 21:42

Wyciąć w cholerę !! kata :P
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez t0mall » 5 maja 2007, 22:45

No to w końcu strumienica czy rura ;) Bo też zastanawiam się nad wywaleniem kata ale zależy mi żeby było raczej cicho niż szybciej.
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2005, 17:11
Posty: 33
Skąd: Kwidzyn
Auto: 626 GE FS 2.0 93' LPG

Postprzez ravo » 6 maja 2007, 10:27

na kacie ja mialem cicho
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Redoo » 6 maja 2007, 11:05

Co do wyciecia kat...Sam nad tym mysle,rozmawiałem na ten temat ze specami od tuningu :D wniosek był jeden strumiennica nic nie daje no moze 0001km <lol> i to jeszcze nie we wszystkich sam...Wiem tylko tyle ze wniektorych modelach po wycieciu kata i wstawieniu strumiennicy odnotowano na hamowni spadek mocy :| Tak wiec temat rzeka oczywiscie kata mozna wyciac i sam tak zrobie ale tylko kompletna przerobka układu wydechowego moze dac troszku wiecej koni ale niestety za cene komfortu :| strumiennica (imitacja kat) to dobre rozwiazania na diagnostow ale za taka strumiennice trzeba zapłacic od 60 do 100zł zalezy z jakiego materjału wykonana a z tego co wiem to zamiennika kat jest dostepny za jakies 160zł :| sprawa warta przemyslenia :]
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Pioteq25 » 6 maja 2007, 11:45

Popytajcie u tłumikarzy – zamiast kata są zwykłe tłumiki o podobnych wymiarach. Korzyść jest taka ze dźwięk się nie psuje i wszystko na rzut oka jest zgodne z prawem ;)
Strumienica to taki chwyt na wyrwanie kasy od naiwnych podobnie jak z innymi gadżetami :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez wojtek75 » 18 maja 2007, 22:01

Pioteq25 napisał(a):Popytajcie u tłumikarzy – zamiast kata są zwykłe tłumiki o podobnych wymiarach. Korzyść jest taka ze dźwięk się nie psuje i wszystko na rzut oka jest zgodne z prawem

No i własnie czegoś takiego szukam!!!!! Strumienica np.AVG za ok.50zł to szajs...Dzwiek mnie wkurza, te rezonansy w okolicy 2000 i 2900 obr/min i w ogóle nawet na postoju! Wczesniej miałem zamiast katalizatora tłumik i było super. ALe nie wiem jaki pasuje..... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez Gość » 19 maja 2007, 09:30

wojtek75 napisał(a): ALe nie wiem jaki pasuje.....

znajdź tłumik o podobnych wymiarach, rurki można przespawać...
pozdr
Gość
 

Postprzez michalm320 » 31 maja 2007, 19:42

Wyciąłem, wspawałem rurkę i ........ jest fajnie, wydaje mi się że jest elastyczniejszy, od 3500 obr/min zaczyna mieć fajny dźwięk i tyci lepiej od tych obrotów przyspiesza. Mam jedynie cichą nadzieję że może spalanie spadnie poniżej 14 litrów na setkę po mieście :(
Początkujący
 
Od: 27 gru 2006, 17:42
Posty: 19
Auto: Mazda 323F 1.6 16V (BG)

Postprzez Waluś » 31 maja 2007, 21:19

Mam jedynie cichą nadzieję że może spalanie spadnie poniżej 14 litrów na setkę po mieście

raczej odwrotnie :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje