sprezarka klimatyzacji gorace przewody wychodzace od niej ?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez organo » 26 kwi 2007, 21:41

Witam jako ze nieznalazlem nic o przewodach od sprezarki klimy zakladam watek bo jestem bardzo ciekawy czy tak powinno byc

Otorz po kilku minutach pracy silnika dotykajac przewodu wysciowego od klimy jest bardzo gorocy ten drugi zreszta tez ale odrobine mniej i pytanie moje brzymi czy tak powinno byc ?

Cos z ta moja klima jest raczej nie tak nabijalem ja niedawno i tak mi sie wydawalo ze nie jest do konca tak jak byc powinno no ale czekalem do ciepelka i okazalo sie ze lipa powietrze z kratek ma temp ok 18' przy temp zew. jakies 25' na sloncu jak wylącze klime to mam jakies 26' wiec w sumie schladzanie jest ok 8-10' to jest raczej malo a jak bedzie naprawde gorąco to trzeba bedzie smigac z otwartymi szybkami :(
gdzies tam sie doczytalem ze co jakis czas trzeba wymienic osuszacz (filtr wew. klimy) moze ktos jest cos w stanie doradzic czy to moze byc przyczyna
tak sobie mysle ze teoretycznie jak by byl zapchany to sprezark nie miala by sily tloczyc czynnika i dlatego sie gdzieje ale moze sie myle prosze o odp . jezeli ktos jest w stanie cos doradzic

ps prosze modow o nie usuwanie tego postu przez kilka dni (na wypadek jak by sie kazali dopisac do problemow z klimą z natury wiem ze nikomu sie niechce czyt . kilku stron aby nakoncu udzielic komus porady do tego jeszcze troszkie odbiegajacych od ogolu problemu z klima bo mnie glownie zalezy o odp czy te przewody powinny byc gorace
Ostatnio edytowano 27 kwi 2007, 21:05 przez organo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez Lukano » 26 kwi 2007, 23:46

Moja sprężarka grzała się nie miłosiernie, aż się z niej dymiło kiedyś. Okazało się, że po przeglądzie klimatyzacji jakiś partacz zapomniał dodać do czynnika olej. Sprawdź to, sprężarko jest bardzo droga , lepiej żeby sie nie spaliła;) Jutro zobaczę, czy przewody są bardzo gorące podczas pracy klimy.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez xANDy » 27 kwi 2007, 08:22

W mojej madzi sprężarki nie dotykałem, jednak jedrna rurka (wychodząca) jest rozgrzana a druga lodowata. I tak powinno być.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez organo » 27 kwi 2007, 17:33

dzieki za podpowiedzi
Lukano
olej raczej napewno jest bo gosc patrzyl jeszcze czy w maszynce jest odpowiedni stan oleju przy nabijaniu gazu i chyba go widac w tym szkielku w osuszaczu klimy bo cos tam pluska oleistego i zielonego :)

Sprawdzalem dzis u kolesia w golfie IV tez oba sa gorace wiec raczej tak powinno byc

wiec teoretycznie wino moze lezec w czym innym czekam na jakies podpowiedzi co moze byc przyczyna slabego chlodzenia i takze czy wy tez macie te gorace przewody a sama sprezarka az taka goraca nie jest jak przewody
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez marcin20022002 » 27 kwi 2007, 19:14

Jężeli masz możliwość to sprawdż czy nie ubyło czynnika chłodzącego, bo jak jest bardzo mało to jeden przewód będzie ciepły a drugi w zależności od ilości czynnika jak by nie było nic czynnika sprężarka nie powinna się załaczać
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lut 2007, 19:15
Posty: 12
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 323f 1997 1.5

Postprzez xANDy » 27 kwi 2007, 19:49

Na filtrze klimy jest często takie "oczko" – służy ono prostej ocenie stanu ciśnienia w układzie. Jak jest za mało, to widać takie malutkie bąbelki, jak jest prawidłowa ilość to jest równa powierzchnia płynu (tak podaje manual).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez organo » 27 kwi 2007, 20:30

marcin20022002

za bardzo mozliwosci nie mam ale nabijalem doslownie z dwa tygodnie temu klima byla sprawdzana pod wzgledem szczelnosci wiec na 99% zakladam ze jest ok pozatym jakos nie chlodzilo super od razu tyle ze nie moglem przez kilka pierwszych di tego wyczuc bo temp na dworze byla mala wiec tak czy siak lecialo zimne :)

xANDy
oczko jest i widac jak tam sie przelewa podczas pracy klimy hmn w/g tego co piszesz to powino byc rowno ale z drugiej strony wczesniej wlasnie mialem za malo czynnika i sprezarka sie nie zalanczala wiec jak by bylo malo to by nie chodzilo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez organo » 27 kwi 2007, 21:04

niop a tak rozebralem dzis schowek wyciagnolem filtr kabinowy i zerkalem sobie co nieco od srodka i "termistat" czy jak to sie tam zwie jest doslownie caly w lodzie cos tam syczy wiec gaz sie tam ladnie rozpreza wiec chyba problem jest raczej w samym wymienniku ciepla czy ktos moze cos wie w tym temcie w czym takim razie jest problem czy ten wymiennik moze sie zapchac ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323