gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4
Objawy: Coraz częstsze gaśnięcie na wolnych obrotach. Bez dodania gazu silnik nie odpala. Po dodaniu gazu przy ok. 2000 obrotów zapala się kontrolka ładowania akumulatora i wody w filtrze paliwa po czym po przekroczeniu 2000 tyś obrotów obie lampki gasną. ( filtr paliwa przeczyszczony ). Przebieg 40 tyś km. Proszę o pomoc....
ps. Mazda=niezawodny samochód
ps. Mazda=niezawodny samochód
Po pierwsze ciekawy przebieg jak na ten rocznik (2003), powiem nawet, że nierealny...Pawnik napisał(a):Przebieg 40 tyś km. Proszę o pomoc....
Objawy dość dziwne. Co to znaczy filtr przeczyszczony?? to się wymienia a nie czyści. To pierwsza rzecz, którą należy sprawdzić, a potem okablowanie i błędy które zgłasza komputer.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Przebieg realny! Samochód wyprodukowany w 2003 r. Pierwsza rejestracja przez Niemca ( od którego kupiłem ) luty 2004 r. Regularnie serwisowany w niemieckim ASO, gdzie sprawdzany był przebieg w kompie. Pełna książka serwisowa ( co rok facet robił przegląd). Zresztą stan samochodu wskazuje na taki przebieg. Sprzedany z powodu uderzenia w tył ( niegroźnego: wymiana klapy, tylnego pasa i zderzaka). Niemiec – pedant nie mógł jednak znieść widoku walniętej Mazdy
Co do filtra – miałem na myśli jego odwodnienie a nie czyszczenie. Robi sie to taką pompką w komorze silnika.
Byłem dziś na kompie i diagnoza na 90 proc. zawór SCV ( za małe ciśnienie na wolnych obrotach ). Zobaczymy co będzie dalej po jego wymianie ( zawór w MABI 700 PLN). Jak nie pomoże zmienię opinie o marce
Co do filtra – miałem na myśli jego odwodnienie a nie czyszczenie. Robi sie to taką pompką w komorze silnika.
Byłem dziś na kompie i diagnoza na 90 proc. zawór SCV ( za małe ciśnienie na wolnych obrotach ). Zobaczymy co będzie dalej po jego wymianie ( zawór w MABI 700 PLN). Jak nie pomoże zmienię opinie o marce
Ostatnio edytowano 28 sty 2014, 14:20 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Pawnik napisał(a):Co do filtra – miałem na myśli jego odwodnienie a nie czyszczenie. Robi sie to taką pompką w komorze silnika
To nie jest pompka do odwodnienia. Na dole filtra masz zaworek (śrubkę plastikową), którą odkręcasz i spuszczasz wodę z dołu (a nie z góry!). A poza tym – WYMIEŃ filtr i dopiero wtedy cokolwiek próbuj grzebać. Gdy jest za bardzo zapchany to nie ma wystarczającej przepustowości i może zadławiać silnik.
Poza tym – bardzo ciekawy Niemiec, który kupił samochód i nim nie jeździł. To niepodobne do Niemca
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
tez się dziwiłem, ale fakty są nieubłagane ( moze dlatego, że miał 3 samochody?)
Co do pompki. Ona jest! Tak jest napisane w instrukcji. Trzeba oczywiście odkręcić korek spustowy plastikowy na dole i nacisnac pomkę u góry kilkakrotnie. Filtr wymienił Niemiec w zeszłym roku przy 30 kkm, ale co mi szkodzi wymienię go ponownie...
W każdym razie póki co głównym podejrzanym jest nieszczęsny zawór SCV...
Co do pompki. Ona jest! Tak jest napisane w instrukcji. Trzeba oczywiście odkręcić korek spustowy plastikowy na dole i nacisnac pomkę u góry kilkakrotnie. Filtr wymienił Niemiec w zeszłym roku przy 30 kkm, ale co mi szkodzi wymienię go ponownie...
W każdym razie póki co głównym podejrzanym jest nieszczęsny zawór SCV...
Ostatnio edytowano 28 sty 2014, 14:20 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Kiepskie te nowe układy paliwowe.......Pawnik napisał(a):W każdym razie póki co głównym podejrzanym jest nieszczęsny zawór SCV...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Patrząc na tytuły postów w moim dziale (diesel) to można powiedzieć, że to najbardziej felerny element tych madzi...Jaksa napisał(a):Kiepskie te nowe układy paliwowe.......
Coś tutaj mi nie pasuje... możliwe, że niemcy sprzedają TYLKO te padnięte sztuki tak jak to było z DiTD
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Coś tutaj mi nie pasuje... możliwe, że niemcy sprzedają TYLKO te padnięte sztuki tak jak to było z DiTD
wystarczy kupić mazdę 6 od odpowiedniego numeru VIN lub z wymienionym zaworem SCV w ramach akcji serwisowej i juz nie będzie problemu z SCV. Taki sam problem miała toyota.
A teorie spiskowe zostawmy naszym kochanym rządzącym.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
tomekrvf to napisałbyś OD którego numeru VIN a nie puszczał zajawkę...
Jaką rolę ma zawór SCV w zasilaniu CR? Wszystkie systemy CR mają takie rozwiązanie?
Jaką rolę ma zawór SCV w zasilaniu CR? Wszystkie systemy CR mają takie rozwiązanie?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):tomekrvf to napisałbyś OD którego numeru VIN a nie puszczał zajawkę...
Jaką rolę ma zawór SCV w zasilaniu CR? Wszystkie systemy CR mają takie rozwiązanie?
SCV pełni rolę zaworu wolnych obrotów ( silnika krokowego w benzyniakach ). Pytanie czy nowe zawory SCV też lubią padać, czy wada ta została już wyeliminowana?
Pawnik napisał(a):SCV pełni rolę zaworu wolnych obrotów ( silnika krokowego w benzyniakach ).
Niestety to nieprawda.
SCV odpowiednio wysterowywany przez PCM odpowiada za budowanie ciśnienia paliwa w rail-u.
Pawnik napisał(a):Pytanie czy nowe zawory SCV też lubią padać, czy wada ta została już wyeliminowana?
Odpowiedzialnym za wadę SCV jest DENSO. Na jakimś etapie produkcji skapowali się, że jest kupa i zmienili jego konstrukcję, po modyfikacji jest OK.
newbie a jak to ma się do zaworów SCV w DiTD – dlaczego tam padają, czy to też ten sam problem??
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
newbie napisał(a):Pawnik napisał(a):SCV pełni rolę zaworu wolnych obrotów ( silnika krokowego w benzyniakach ).
Niestety to nieprawda.
SCV odpowiednio wysterowywany przez PCM odpowiada za budowanie ciśnienia paliwa w rail-u.Pawnik napisał(a):Pytanie czy nowe zawory SCV też lubią padać, czy wada ta została już wyeliminowana?
Odpowiedzialnym za wadę SCV jest DENSO. Na jakimś etapie produkcji skapowali się, że jest kupa i zmienili jego konstrukcję, po modyfikacji jest OK.
Dzieki za sprostowanie, ale tak mi to wyjaśniał mechanik.
Niech żyją nowe SCV!
newbie napisał(a):SCV odpowiednio wysterowywany przez PCM odpowiada za budowanie ciśnienia paliwa w rail-u.
A konkretnie jest po stronie zasilania sekcji tłoczących i reguluje do nich dopływ paliwa. Ciekawe rozwiązanie w stosunku do boscha gdzie regulacja odbywa się po stronie wysokiego ciśnienia.
xANDy napisał(a):newbie a jak to ma się do zaworów SCV w DiTD – dlaczego tam padają, czy to też ten sam problem??
W DITD nie ma zaworu SCV tylko SPV.
Dzięki SPV można precyzyjniej sterować dawką paliwa czyli dawka paliwa nie jest w 100% zależna od ruchu tłoka w głowicy rozdzielaczowej pompy wtryskowej.
A dlaczego padają? Wszystko kiedyś musi się zepsuć:)
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Dokładnie tak Tomku , nie zawsze to co licznik wskazuje jest prawdątomekrvf napisał(a):Wszystko kiedyś musi się zepsuć:)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Zaryzykowałbym poprawienie tego twierdzenia na polskie warunki a mianowicie:Jaksa napisał(a):nie zawsze to co licznik wskazuje jest prawdą
Jaksa napisał(a):to co licznik wskazuje zawsze nie jest prawdą
No właśnie! teraz dopiero mi się zgadza. Bo wiem jak zbudowana jest pompa wtryskowa, rozumiem działanie SPV dlatego istnienie takiego zaworu w systemie CR byłoby jakoś takie mijające się raczej z celem...tomekrvf napisał(a):W DITD nie ma zaworu SCV tylko SPV.
a o denso mówili, że jest niezawodne... Czy padanie SPV w DiTD to też jakiś błąd, czy po prostu zużycie?tomekrvf napisał(a):Wszystko kiedyś musi się zepsuć:)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Żeby tylko w fordach...Pawnik napisał(a):Lepiej chyba, że zawodzi tylko ten zawór a nie cała pompa albo wtryski padające nagminnie np. w fordach...
Vito ciągną olej po 100kkm (trabant ), w mietkach cdi zapiekają się wtryski – trzeba czasem "rozłupać" wtrysk albo wyrwać z głowicy, żeby wyszedł, a też padają (i to wcale nie tak rzadko)... Fordowskie delphi padają nawet w granicach 20-50kkm, podobnie jest w KIA (np. carnival), to po prostu zmora – niestety wysokie ciśnienia są trudne w użytkowaniu
Tomcio – czy kiedykolwiek jak pracowałeś "w pewnej firmie" próbowaliście regenerować zawór SPV? czyścić go, rozbierać albo coś? Na czym polega to, że on "pada"? przecież chyba nie pali się cewka!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6