Skaczące, falujące obroty GE
Witam!!
Mam problem jak wielu innych uzytkownikow z wolnymi obrotami. Nie ma klopotow z ich stabilnoscia tylko z iloscia 500RPM (czuc delikatne drgania). Probowalem juz kasowania komputera i regulacji za pomoca srubki przepustnicy. Z ta regulacja sprawa miala sie tak: zwieralem w zlaczu diagnostycznym GND z TEN (na wylaczonym i rozgrzanym silniku). Pozniej odpalalem i w tej opcji obroty mialem na poziomie 1000 do 1050. Przy kreceniu srubki na przepustnicy moglem je zmniejszac (do 500 a moze i wiecej ale nie krecilem dalej) i zwiekszac (do 1100 max – przy czym mialem wrazenie ze zaraz srubka wykreci sie calkowicie). Po wylaczeniu silnika i zdjeciu zwory ze zlacza (GND i TEN).... nadal 500RPM niezaleznie czy pozostawilem przy regulacji na poziomie 500 czy 1100. Dodam ze jakiekilwiek wcisniecie pedalu gazu owocuje skokiem od razu do 1000RPM. Jakby miedzy 500 a 1000 byla dziura. Dodam (jesli to cos pomoze) ze filtr powietrza byl niedawno wymieniany. Prosze o podanie jakiegos sensownego wytlumaczenia (czytalem juz chyba wszystkie posty nt temat) i czego po kolei probowac lub prosze o adres jakiegos warsztatu w okolicach Gniezna, Poznania lub Swarzedza gdzie cos takiego usuna i nie zedra.
Pzdr
SHY
Mam problem jak wielu innych uzytkownikow z wolnymi obrotami. Nie ma klopotow z ich stabilnoscia tylko z iloscia 500RPM (czuc delikatne drgania). Probowalem juz kasowania komputera i regulacji za pomoca srubki przepustnicy. Z ta regulacja sprawa miala sie tak: zwieralem w zlaczu diagnostycznym GND z TEN (na wylaczonym i rozgrzanym silniku). Pozniej odpalalem i w tej opcji obroty mialem na poziomie 1000 do 1050. Przy kreceniu srubki na przepustnicy moglem je zmniejszac (do 500 a moze i wiecej ale nie krecilem dalej) i zwiekszac (do 1100 max – przy czym mialem wrazenie ze zaraz srubka wykreci sie calkowicie). Po wylaczeniu silnika i zdjeciu zwory ze zlacza (GND i TEN).... nadal 500RPM niezaleznie czy pozostawilem przy regulacji na poziomie 500 czy 1100. Dodam ze jakiekilwiek wcisniecie pedalu gazu owocuje skokiem od razu do 1000RPM. Jakby miedzy 500 a 1000 byla dziura. Dodam (jesli to cos pomoze) ze filtr powietrza byl niedawno wymieniany. Prosze o podanie jakiegos sensownego wytlumaczenia (czytalem juz chyba wszystkie posty nt temat) i czego po kolei probowac lub prosze o adres jakiegos warsztatu w okolicach Gniezna, Poznania lub Swarzedza gdzie cos takiego usuna i nie zedra.
Pzdr
SHY
Ostatnio edytowano 23 lut 2005, 18:14 przez SHY, łącznie edytowano 1 raz
Nie wiem czy dobrze mysle ale w przypadku zle ustawionego zaplonu chyba mialbym cos ze spalaniem, spalinami lub moca. Spalanie od 7 do 7,8 /100 (trasa, miasto nie wiem bo nie mam na miasto czasu
). Spaliny – jak kupowalem samochod jakies 3 miesiace temu bylem na stacji diagnostycznej i powiedzieli ze bardzo dobrze a juz wtedy te obroty takie byly. Moc – no coz wydaje sie ze dobrze choc nie jezdzilem inna wiec porownania nie mam. Moze sie cos nie zgadza w moim toku myslenia ale specjalista niestety nie jestem.
Pzdr
SHY
Pzdr
SHY
Wlasnie w najblizszym wolnym terminie zamierzam zrobic kontrolke do odczytu bledow to dowiem sie czy sa problemy z jakims czujnikiem. Co do sprawdzania zaplonu to chyba niestety w domowych warunkach i przy mojej niskiej swiadomosci na ten temat lepiej nie grzebac. Z tym trzeba sie raczej gdzies udac.
Pzdr
SHY
Pzdr
SHY
Sprawdzenie zapłonu to w miarę prosta sprawa. Musisz mieć lampę stroboskopową. Wpinasz ją na pierwszy przewód WN i mrugasz na koło pasowe (to na wale korbowym). Tam jest skala i na niej widzisz jak jest ustawiony. Żeby dokonać regulacji musisz poluzować śrubę mocującą aparat zapłonowy i obracając kopułką przyspieszasz lub opóźniasz zapłon.
- Od: 19 mar 2004, 11:54
- Posty: 62
witam:) kupilem autko, powymienialem wiele czesci ( filtry, oleje, paski, swiece + roznego rodzaju elementy ukladu jezdnego ) i okazuje sie ze...... silnik 1,8 16 V spala mi ok 15 litrow benzynki
co do silnika to nie mam zastrzezen bo pracuje rowno ale gdy auto sie nagrzeje to.... obroty wynosza niecale 500 i co w moim odczuciu jest za malo
poradzcie mi co mam zrobic albo gdzie mam sie zglosic
????
- Od: 14 lut 2011, 18:59
- Posty: 14
500rpm to chyba za malo jak na FS. Powinno byc 800 chyba. A 15 litrow to napewno cos jest zle bo mi 15 to pali w zime na krotkich trasach ale przy 2.5l. Podjedz do dobrego mechaniora najlepiej takiego co sie zajmuje mazda. Napewno od tych 500 obrotow wiecej nie pali wiec przyczyna jest gdzies indziej. A moze masz dziure w baku
Albo moze do ASO podjedz niech podepna pod komputer
Zoom zoom Zoom
RzedziK napisał(a):15 to kurcze duzo
no to cie pociesze i zmartwie. Jeśli jeździsz na krótkich odcinkach, to masz silnik nie dogrzany. Chodzi ciągle na ssaniu i będzie dużo palił. Ja mam do roboty tylko 4 km i silnik w tym czasie sie nie zdąży nagrzać i kiedy go gasze mam jeszcze 1,5 tys RPM na ssaniu. Więc spala mi też chyba z 15, czasem ciut mniej.
Przedewszystkim po odpaleniu auta odczekaj 2, 3 minuty, aż silnik choć w niewielkim stopniu się rozgrzeje i wtedy jedź. Ja od niedawna tak robie i zaoszczędzam około 2 litrów/100km. (zawsze to 13 nie 15
Pozatym nie licz spalania po każdym przejechaniu 100 km tylko przynajmniej po 400 – 500, wtedy masz dokładniejsze dane
A jeśli sytuacja będzie taka również, gdy będziesz jeździł w normalnych warunkach, to wtedy zacznij sie martwić

mbmaster napisał(a):500rpm to chyba za malo jak na FS. Powinno byc 800 chyba
tak ale pamiętajcie że skala obrotomierza w GE zaczyna się od 250 obr. Może RzedziK źle odczytał poprostu wsazanie obrotomierza
Jesli chodzi o spalanie to są dwie sprawy... przepływka (falowały by obroty) i sonda lambda. Sprawdź też szczelnośc układu paliwowego zanim zaczniesz próbować eliminować przepływke lub sonde (są to drogie elementy wiec zanim coś wymienisz musisz być pewien że nic nie cieknie)
Spalanie w pełni sprawnym GE FS powinno oscylować gdzieś od 7-9l zimą jak auto się nie nagrzewa dovbirze i robisz krótkie odcinki może ci 11 spalić ale to już max.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Waluś ma racje. Jak jezdzisz na krotkich odcinkach to musi Ci tyle palic bo tak jak on powiedzial, silnik sie nagrzewa. Ja robie FS-em na ziorniku zawsze minimum 750 km(jazda w miescie, troche trasa), nieraz wiecej, zawsze przy tankowaniu licze ile spalilo i nie narzekam
Moze tez kwestia tego jak jezdzisz ma wplyw: wyrzucanie na luz, gaz w podlodze przy wyprzedzaniu i przyspieszaniu, caly czas przy spieszasz a pozniej hamujesz przed skrzyzowaniem... tego sie nazbiera. Chociaz 15l to i tak za duzo na to wszystko przy 2.0 silniku.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Waluś ma racje. Jak jezdzisz na krotkich odcinkach to musi Ci tyle palic bo tak jak on powiedzial, silnik sie nagrzewa. Ja robie FS-em na ziorniku zawsze minimum 750 km(jazda w miescie, troche trasa), nieraz wiecej, zawsze przy tankowaniu licze ile spalilo i nie narzekam
Moze tez kwestia tego jak jezdzisz ma wplyw: wyrzucanie na luz, gaz w podlodze przy wyprzedzaniu i przyspieszaniu, caly czas przy spieszasz a pozniej hamujesz przed skrzyzowaniem... tego sie nazbiera. Chociaz 15l to i tak za duzo na to wszystko przy 2.0 silniku.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Witam jestem od niedawna włascicielem Mx-6 z silnikiem 2.0. Tutaj pytanie do uzytkowników tego autka ile srednio przejezdzacie na całym baku. JA w tej chwili mam przejechane 400 km i wskaznik paliwa jest juz przy rezerwie. Czy jest to normalne spalanie, czy nie. Z góry dzieki za odp.
- Od: 24 kwi 2007, 15:41
- Posty: 13
- Skąd: Wrocław
- Auto: 6 GH 2.0D
od 500-800km rezerwa najwcześniej zapalała mi się (aktualnie wskaźnik nie działa – jeszcze) między 400 a 450. Auto bez wysiłku robi 600km na zbiorniku . 500km to trzeba by non stop pałować. 800km możliwe tylko na trasie ... ale możliwe
zacznij od odczytania kodów błędów z gniazda diagnostycznego. Twoje auto przechodziło jakiś "tjuning"
zacznij od odczytania kodów błędów z gniazda diagnostycznego. Twoje auto przechodziło jakiś "tjuning"
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Niewiem co z tym tematem zrobić.
ja bym to przykleił do jakiegoś tematu o wysokim spalaniu..
np do tego:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... e+spalanie
Podejzewam ze moze lambda kaput ?
prawdopodobnie ..ale jak możesz to odczytaj kody błędów z gniazda diagnostycznego. Może też być przepływka ale jak nie masz LPG to raczej sama nie padnie chyba że ktoś ją mechanicznie uszkodzi. No i można by było zauważyć falowanie wolnych obrotów.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Bimbak napisał(a):ja bym to przykleił do jakiegoś tematu o wysokim spalaniu..
racja (Porek, proszę cię o jeszcze trochę porządkowania – w robocie nie mam czasu ostatnio, a w chacie net mi się co chwilę sypie)
Nie wiem co jest z moim autem.Bylem na regulacji gazu-gosc powiedzial,ze wczesniej mial za uboga mieszanke i dlatego duzo palil-ok 15l/100 km przy normalnej jezdzi-bez szalenstw typu "zawsze 1-szy na swiatlach).Powiedzial zebym najpierw zmienil filtr powietrza-rzeczywiscie-odkad go mam- 9 miesiecy nie byl zmieniany-wtedy przyjechac do regulacji.Filtr wymienilem i poprawilo sie o...7km:|wiec rzeczywiscie gosc go wyregulowal(wczesniej zbyt uboga mieszanka)i teraz zatankowalem jak zwykle – BP 50pln/ok 26litrow i autko mi zrobilo...170km:/ wyszlo ze ok 15 litrow:(
Co jeszcze moze byc nie tak-swiece,kable WS,filtr paliwa,oleju nowe..co moge jeszcze wyregulowac
bo chyba nie tyle ma to auto palic-brat ma Hanie 2.2 150km u jemu tyle pali a tu 90km tylko:/
Aha...eeee czuc mi smrod paliwa-to przewody paliwowe gosc powiedzial,ze trzeba zmienic-moze glupie pytanie ale czy to ma zwiazek z gazem
Pozdrawiam
Co jeszcze moze byc nie tak-swiece,kable WS,filtr paliwa,oleju nowe..co moge jeszcze wyregulowac
Aha...eeee czuc mi smrod paliwa-to przewody paliwowe gosc powiedzial,ze trzeba zmienic-moze glupie pytanie ale czy to ma zwiazek z gazem
Pozdrawiam
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6