Od razu powiem, ze 628 to poslizg na skrzyni, 172 to chyba uboga mieszanka. Reszte juz sprawdzam.
– 628: poslizg na sprzegle konwertera. Najczestsza przyczyna to zbyt niskie cisnienie liniowe oleju w skrzyni. Moze byc spowodowane zle dzialajacym zaworkiem sterujacym (moze tez byc sam zaworek sterujacy zapieciem tego sprzegla) lub wewnetrznymi uszkodzeniami (najczesciej pekniety koszyk), przez ktore ucieka cisnienie oleju. Jesli po wykasowaniu blad powroci w przeciagu kilkuset km, to zaczalbym sie martwic. Moze tez byc problem z czujnikiem predkosci.
– 172: uboga mieszanka (problem z sonda lambda?) – mam ten sam blad, ale nie wiem co to dokladnie jest
– 181: uboga mieszanka przy czesciowo otwartej przepustnicy.
– 182: bogata mieszanka na wolnych obrotach
– 521: nie przekreciles kola kierownicy podczas pierwszej fazy testu lub uszkodzony czujnik pracy wspomagania lub inny problem ze wspomaganiem.
Mazda 626 Cronos 1995
1, 2
To dobry wynik 

Zaraz siadam na tel. i dzwonię ile kosztuje zrobienie skrzyni
Wspolczuje. Ogolnie strata czasu. Od razu powiem Ci, ze okolo 3000-5000 PLN. Nie szukaj warsztatu, ktory zrobi najtaniej, tylko takiego ktory zrobi najlepiej. Zastanow sie tez nad opcja wymiany skrzyni na uzywana z 6-miesieczna gwarancja.
Szukam rady-czy z błędem 628 mogę przejechać ok.2000km
Bardzo ciezko odpowiedziec na to pytanie. Zalezy co jest przyczyna. Ogolnie nie powinno byc tak naglego pogorszenia stanu, nawet jesli wine ponosi niewydolnosc cisnienia. Dla pewnosci proponowalbym zrobienie kompleksowego badania cisnien. Ogolnie ostrzegam przed jedna rzecza: zbyt niskie cisnienie liniowe (glowne) oleju powoduje, ze elementy (wielotarczkowe sprzegla, jak w motocyklu) nie sa sciskane odpowiednia sila i predkoscia, co moze prowadzic do powaznego uszkodzenia elementow (bebnow) w ktorych sie one poruszaja. Oderwane kawalki bebnow dostaja sie do pompy oleju, niszczac jej gladzie, pozniej do plyty sterownika... W tych skrzyniach trzeba bardzo na to uwazac. Jak pisalem zbyt niskie cisnienie moze byc spowodowane zuzyciem sterownika (warto w pierwszej kolejnosci wymienic go na probe) lub peknieciem bebna/koszyka, przez ktore uchodzi cisnienie. Poniewaz warsztaty naprawiaja skrzynie i tak na uzywanych czesciach, dlatego remontu najlepiej dokonac jak najwczesniej od chwili odkrycia powtarzajacego sie problemu, aby uratowac jak najwiecej wlasnych podzespolow. Jednakze zrodlem bledu 628 moga byc tez zuzyte okladziny sprzegla, zuzycie innych elementow – np. znieszktalcenie plyty pompy, wytarcie lozyska na glownym walku turbiny (prowadzacych do obnizenia cisnienia) i byc moze inne...
the right man in the wrong place...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6