Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez Nefar » 21 kwi 2007, 15:02

Kurtyna na strone jest jedna. Oznaczenia moga byc. 8 poduch jest wtedy gdy w tylnych fotelach sa takie jak w przednich, albo w tylnych drzwiach.

Podobna sytuacje mialem w lagunie. Francuz mowil ze jest 8 a serwis powiedzial ze 6. Mimo ze znaczkow airbag mialem 8.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez Nefar » 21 kwi 2007, 18:45

Karwos mam jedno male pytanie jak ci chodzi radio? Lapie wszystkie stacje?
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez Karwoś » 21 kwi 2007, 19:06

Niestety jest w tych nieparzystych po przecinku – jak w Bia\lymstoku RMF jest na 100,2 – u mnie mozna ustawic 100.3 albo 100.1 – to jest problem bo niestety odbior nie jest za dobry – najwazniejsze że Zetka jest na nieparzystych po przecinku – 107.3 – to najczęściej leci. Oczywiście wolalbym przestroić na Europę ale żeby rozbierać caly kokpit do tego to mi sie srednio usmiecha – najwazniejsze dla mnie to ustalic przyczyne zaniku dzwieku w lewych glosnikach na CD po rozgrzaniu – jak to bede robil to i radio przestroję – a może jest jakis kod serwisowy żeby to zrobic??
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Nefar » 21 kwi 2007, 19:32

Kurna w bydgoszczy z tego co widze to ze 2 – 3 stacje sa nieparzyste. Mozna przestroic? Jesli tak to gdzie i jaki jest koszt?
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez Karwoś » 22 kwi 2007, 10:59

Przestroić można ale trzeba wyciągać całość – ja kiedyś CB przestrajałem u speca od CB – ale radia też przestrajał – nie wiem jak to jest w BOSE – to już raczej większa elektronika – i jak na to zareaguje wyświetlacz??
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez makj1 » 23 kwi 2007, 11:32

u mnie to samo zauważyłem po jakimś czasie przestają grać prawe głośniki na CD, włączając radio grają wszystkie 7 . Nieznam się na tym ,ale podejrzewam czytnik CD. Jest to troche wkurzające, może ktoś zna recepte na tą uciążliwość?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 14:45
Posty: 60
Skąd: Łódź
Auto: mazda 6 kombi,CiTD 136PS

Postprzez Karwoś » 23 kwi 2007, 12:04

W seriwise powiedziano mi że całą zmieniarkę wysyłają do serwisu BOSE i na tym się kończy – probramem zawsze jest zanik dzwięku w kótrejść ze stron na CD – przy FM wszystko działa jak trzeba – sam jestem ciekaw co jest przyczyna – najprawdopodobniej jakiś tranzystorek alebo oporniczek przestaje działąć po rozgrzaniu.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez scichy » 27 kwi 2007, 15:40

gacek napisał(a):Ktoś z forumowiczów kupował ostatnimy czasy nówkę ?


Kupował, kupował :D

Samochód odebrałem w połowie marca. Produkcja 2006 ale nie mogłem dłużej czekać.
Kupowałem przez Mazda Białystok – mają swój punkt także w Warszawie (konkretnie Stara Miłosna)

Nie wiem czy masz jakiegoś dealera w łodzi – jeżeli nie, to polecam albo Białystok albo Lublin.
W Lublinie mieli nawet troszkę lepsze ceny (1k pln) ale już nie kombinowałem – możliwość odbioru w Warszawie oraz dobra obsługa (także możliwość jazdy próbnej) przeważyły na korzyść Białegostoku.

Samochód jest super. Też się zdecydowałem na kombi – bagażnik + rozkładana na płask tylne siedzenia robią wrażenie. Środek jest wygodny, wszystko na swoim miejscu – zresztą nie będę powtarzał innych.
Jedyne zastrzeżenie jakie mam (choć małe) – słabe wygłuszenie nadkoli – jak się trafi na asfalcie jakiś piaseczek to mocno to słychać.

Wersja active jest chyba optymalnym wyborem – masz w cenie xenony i Bose.
Jeżeli chodzi o dodatki, to chyba nie masz specjalnego pola do manewru- poza czujnikiem parkowania i dywanikiem do bagażnika w katalogu dodatki są raczej tuningowe.

Ja się zdecydowałem na wersję benzyna 2,0 więc nie wiem czy w dieslu jest Webasto – wg mnie raczej nie jest montowane w standardzie.

Tapicerka jest albo czarna albo skóra (+6 k pln).

Ceny katalogowe są raczej już ostateczne. Za 2.0 benzyna kombi w wersji active zapłaciłem 98,9 (w cenie dodatkowo alarm)– i z tego co się mogłem zorientować (dość pewny sposób), to zarobek salonu był naprawdę minimalny.
Teraz widzę że ceny są trochę wyższe – więc może 1-2k pln uda ci się wyrwać.

Jeżeli chce ci się kombinować, to możesz się zastanowić nad kupnem samochodu w Danii
http://www.dansk-autoimport.dk – ja się ostateczne nie zdecydowałem bo z silnikiem benzynowym 2.0 nie było odpowiadającej mi wersji wyposażenia.
Do ceny w euro musisz po przeliczeniu na pln dodać 3.1% akcyzy i 22% podatku + koszty transportu, tłumaczeni, rejestracji itd, itp. Kurs eur/pln jest teraz znowu nisko, wiec licząc po 3,80 masz masz samochód (2.0 mocniejszy diesel wersja sport – mniej więcej to samo co active) za jakieś 96kpln + koszty sprowadzenia – czy warto, musisz sam ocenić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez mcbeth » 27 kwi 2007, 22:01

Oj kupował :) . Active plus kosztuje 4kzł więcej a dostajesz czujniki parkowania, skórę i przenośną nawigację (jest mapa Polski). IMO za samą czarną skórę warto tyle dopłacić. Fotele są inne (dłuższe siedziska) i fotel kierowcy z elektryką + pamięć 3 ustawień. Tkanina nawet w wersji TOP wygląda szmaciano w porównaniu ze skórą, która znakomicie się integruje z czarnym wnętrzem Madzi. Skóra podnosi wygląd o klasę.
Co do silnika to uważam, że albo benzyna 2.3 albo diesel 2.0 143KM. Benzyna 2.0 jest trochę za słaba do tego 1.5 tonowego samochodu. Dieselek zapewnia już przyjemność z jazdy, wyprzedza się czasem dla samej przyjemności przyspieszania a na zakrętach noga ciśnie gaz samoistnie <lol> .
Webasto jest standardem w dieslu (automatyczne, bez możliwości sterowania ręcznego – zestaw sterowania ręcznego na eBay to ok 1tys zł + montaż)
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Bolek » 27 kwi 2007, 23:21

Ja do tych rozważań o zakupie nowej 6-tki dodatm tylko, że w belgijskich salonach ceny na start są zblizone do tych w Pl z tym, że uzyskanie 15% upustu nie nastręcza szczególnych trudności.

Jakbym miał na czymś oszczędzać, nie brałbym nawigacji i bose.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez Karwoś » 28 kwi 2007, 09:22

Fakt na Bose można zaoszczędzić a potem samemu coś dokupić – będzie taniej a jak się to dobrze zrobi to i lepiej. Nawigacja to też taki bajer który w polsce za bardzo się nie sprawdza – nie mam i to tylko moje zdanie – moze się mylę.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez mcbeth » 28 kwi 2007, 11:08

Firmowe audio ma swoje zalety. Jest dobrze wbudowane w cały samochód, włącznie ze sterowaniem z kierownicy, ALC czy subem. Lepiej poza tym unikać rozbierania konsoli :) .
Nawigacja (ta od active plusa) to taki bajer (mały ekranik) – Dayton MS2110TMC. Pamięć na karcie SD (nie ma czytnika DVD), jest mapa Europy, w tym Polski. Większe miasta są dość dokładne, z ulicami i POI. Mniejszych właściwie tylko "szkielety". Generalnie nie jest to argument za "plusem", dlatego położyłem nacisk na tapicerkę. Jeśli są zainteresowani, to mogę "pstryknąć" i gdzieś wystawić fotkę skóry.
Aha. W "plusie" są w standardzie czujniki parkowania na przód i tył zaś w płatnej opcji od active są dostępne tylko na tył.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez gacek » 30 kwi 2007, 14:44

Madzia zakupina :)

Kombi 2.0 diesel kolor śliwkowy.
Cena 105000 . W Łodzi cena active była 107900 , wiem wiem w Lublinie za ta cenę miałbym active plus, ale uwieżcie nie chciało mi się załatwiac samemu wszystkich formalności i jechac potem po odbiór samochodu.
W cenie dostałem alarm, tylne czujniki cofania i dywaniki :)

Co do czujników cofania z Plus to są tylko na brzęczek z tego co się orientuje, Nwigację jeżeli będędopupowałto tylko garmina, a skóra no cóżnie zalezy mi aż na takim luksusie :)

Jak odbiorę to pstryknę kilka fotek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez gacek » 1 maja 2007, 08:01

Jak ci sie jeżdzi na skórze ?
W lecie , dupsko sie nie przykleja? :] Nie nagrzewa się od słońca ?
Inaczej jedni lubia skórę inni nie.
Nie każdy lubi siedzieć na skórze
Ma ktos materiałowa tapicerkę ?
Aha czy system bose mieli mp3?
Co do gwarancji to chyba 3 lata a nie 5 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez Karwoś » 1 maja 2007, 12:02

U mnie jest welur, Bose (nie ma mp3) cały samochód wyniósł mnie o ponad 2 razy mniej – silnik 2.3l. Ale też wiem co w nim siedzi co było wymienione itp. Jeździ się tak samo – ale zgadzam się w 100% – jak się kupuje nowy to ma się gwarancję i to jest najwiękrzy plus nowego samochodu. Inne są mniej istotne. Wersja 2,3 w czasie kiedy ja ją kupowałem kosztowała w salonie 118 000 – faktem jest że była lepiej wyposażona (dużo lepiej) niż wersje USA ale jednak wydanie prawie 70000 mniej za roczny samochód z przebiegiem 6000km wydawało mi się rozsądniejsze. Oczywiście gdybym mógł sobie pozwolić na 118000 to kupiłbym nowy.

Gratuluje zakupu i nieś się dobrze sprawuje.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Nefar » 1 maja 2007, 13:09

Jesli kupuje sie auto w europie to gwarancja jest. Roczne i tak zawsze bedzie spooooro tansze od nowki i tez bedzie mialo gwarancje. Ja nawet gdybym mial 118K to bym nowki nie kupil. Poprostu kupilbym inny samochod o klase wyzej.

BOSE ma mp3. Bynajmniej tak jest w moim samochodzie. :)
Skora jest wentylowana, wiec sie nie klei. Od slonca sie nagrzewa, nie wiem jak jest w mazdzie ale w wiekszosci nowych aut skora jest poprostu klimatyzowana.
U mnie welur. Skora duzo lepiej sie prezentuje o walorach uzytkowych mozna powiedziec tyle ze sie latwiej czysci ale tez latwiej ja zniszczyc.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez Bolek » 1 maja 2007, 13:57

Obyśmy mogli kupować jak najwięcej nowych samochodów. Osobiście jestem zdania, że sensu zaciskać pasa sobie i rodzinie, zadłużyć się tylko po to, żeby mieś to NOWE cudo – nigdy bym tego nie zrobił. Jednak jak jest nadwyżka – czemu nie kupić – brać nowe i się cieszyć! W końcu ktoś musi, żeby pojawiały się na runku używki – czemu mają to być tylko Niemcy, Amerykany itd?

Mi też skóra do tyłka się nie klei – a w Brukseli temperatury regularnie przekraczają 25 st. już od 1,5 miesiąca. Fotele są wygodne – mam ten typ, co mcbeth. Z BOSE i mp3 różnie bywa – zalezy od runku. Na Fr/Benelux dają z mp-czytaczem. Gwarancja 3 lata to std. Można dostać dodatkow 2 z racji jakiejś tam promocji/wynegocjować albo dokupić, nie pamiętam za ile.

A – no i jeszcze – bałbym się kupić używanego diesla (na takim mi zależało, bo robię niemal wyłącznie dłuższe trasy). Niby można go jak najdokładniej sprawdzić, jednak niegdy nie wiadomo. A jak się widzi np. takich Belgów, to standardowo jest odpalenie i rura. A późnej gaz -hamulec, gaz – hamulec...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez mcbeth » 1 maja 2007, 17:24

gacek napisał(a):Jak ci sie jeżdzi na skórze ?
W lecie , dupsko sie nie przykleja? :] Nie nagrzewa się od słońca ?
Inaczej jedni lubia skórę inni nie.
Nie każdy lubi siedzieć na skórze
Ma ktos materiałowa tapicerkę ?
Aha czy system bose mieli mp3?
Co do gwarancji to chyba 3 lata a nie 5 ?

Mi się jeździ super. Trochę gorzej pasażerowi (zwłaszcza mniejszemu), który sie trochę ślizga od boczku do boczku na zakrętach – ale tu sporo mojej (a raczej Madzi) winy :) .
Jak słoneczko grzeje, to skóra robi się ciepła, ale klima właściwie niweluje zjawisko.
Zimą jest chłodna, ale podgrzewanie foteli działa szybko i skutecznie – szybciej grzeje niż nawiewy i to jest fajne – to bezpośrednie ciepełko w d. w zimne dni :) .
Mój BOSE nie ma MP3. Powinien mieć napis 'MP3' przy klawiszu ładowania CD.
Przed zakupem podchodziłem do tej tapicerki bez emocji i raczej zdałem się w tym aspekcie na żonę, która nalegała na jej zakup. Teraz widzę, że jest to "ta odrobina luksusu", która daje jedną z większych frajd, gdy mam wsiąść do Madzi.

Gwarancję można przedłużyć o 2 lata do 150kkm za 200 euro.

Kolor ŚLIWKOWY ? Taki w ogóle jest ? Jaki ma kod ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez lukasz5 » 2 maja 2007, 02:46

Ja mam pytanie do użytkowników M6 z USA. Czy ktoś przerabiał te światła boczne wmontowane w przedni zderzak na kierunkowskazy?? Co z tylnym światłem przeciwmgielnym?
Dzięki za odp
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2006, 19:25
Posty: 45
Skąd: Kobiór/Łask
Auto: mazda6i, 2006, 2.3l, 5drzwi

Postprzez Pawnik » 13 maja 2007, 08:30

Jednak podobno ten silnik 1,8 jest absolutnie bezawaryjny. Dzięki niemu M6 prowadziła ( nie wiem jak teraz ) w statystykach niezawodności. Zgadzam się jednak, że do dynamicznej jazdy się nie nadaje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6