Drgania silnika na wolnych obrotach – czym spowodowane?

Postprzez Pioteq25 » 18 kwi 2007, 16:54

Co może być przyczyną, że silnik Z5 lekko drga na wolnych obrotach ~700obr/min?
Obroty są w miarę stabilne, choć czasami można zauważyć lekkie zmiany po wskazówce obrotomierza i na słuch. Również po drążku zmiany biegów i lusterkach bocznych widać drgania.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez karolq » 18 kwi 2007, 17:18

Może wypadający zapłon na którejś ze świec? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez Haszcz » 18 kwi 2007, 17:23

Mam to samo – wg mnie 700 obr to jest troche mało. Ja tez u siebie zuwazam takie drobne falowanie: 600-700 w zaleznosci od odbironików elektrycnych. Gdyby obroty były o ok 100 wyzsze nie bylo by tego problemu. Byc moze juz poduszki szilnika nie sa juz pierwszej nowosci i nie daja rady tej wartosci(?)
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez Pioteq25 » 18 kwi 2007, 17:41

karolq napisał(a):Może wypadający zapłon na którejś ze świec? :|


Świece i kable NGK mam po nie dużym przebiegu, więc trudno je podejrzewać chyba, że faktycznie je trafiło. Kopułkę i palca nie zmieniałem i nie wiem kiedy były wymieniane o ile wogóle były. Może coś innego pieprzy się w aparacie zapłonowym?


Haszcz napisał(a): Mam to samo – wg mnie 700 obr to jest troche mało. Ja tez u siebie zuwazam takie drobne falowanie: 600-700 w zaleznosci od odbironików elektrycnych. Gdyby obroty były o ok 100 wyzsze nie bylo by tego problemu. Byc moze juz poduszki szilnika nie sa juz pierwszej nowosci i nie daja rady tej wartosci(?)


Teoretycznie obroty powinny być na poziomie 700obr/min i 750obr/min przy automacie i tak staram się zawsze ustawiać. Podniesienie obrotów na 900-1000 raczej odpada z innych względów. Faktycznie silnik pracuje stabilniej na wyższych obrotach, ale lepiej znaleźć przyczynę czemu się tak dzieje.
Poduszki bez wymiany nie sprawdzę :(
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Pioteq25 » 18 kwi 2007, 17:43

Chodzi mi jeszcze po głowie luz zaworów, bo do tej pory nie zmieniłem płytek choć zmierzyłem że juz kilka wychodzi poza tolerancję.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Gość » 18 kwi 2007, 19:00

Pioteq25
nie wiem czy miałem ten sam problem, ale jak ustawiłem obroty na ssaniu tak na ok 1300 (tą śrubą co opisywałeś) to zauważyłem że przy rozgrzanym silniku (700obr) czuć było że silnik się "dusił" a jak włączyłem światła to lusterka robiły dyskotekę :D . Natomiast gdy dojeżdżałem np do świateł i wrzucałem na luz to obroty spadały na 500 po czym wracały na 700...
Teraz ustawiłem ssanie na 2000 i problemu nie ma ;)
Może u Ciebie jest podobnie
pozdr
Gość
 

Postprzez Pioteq25 » 18 kwi 2007, 20:01

KEEL
To nie jest to- u Ciebie był za bardzo zduszony zawór i dlatego działy się takie rzeczy z obrotami. Gdy obroty spadły do 500 to normalne że lusterka mogły grać techno :)

Mi chodzi o lekkie drgania, które są wyczuwalne na stałych wolnych obrotach. Czuć to w kabinie np. gdy stoję pod światłami i widać gołym okiem jak się otworzy maskę i spojrzy na silnik.
Jak jest wszystko cacy, to silnik powinien pracować równo i bez drgań, a ja widzę że się lekko trzęsie – takie arytmiczne drgania.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez KRZYSIU » 18 kwi 2007, 21:40

Ja mam tak samo też drży na 700 obrotów i jeszcze przy ruszaniu na jedynce bez dodania gazu spadają do zera i nieraz zgaśnie , a jak podnioslem troche obroty to glośniej pracowal i żle sie jeżdzilo .
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 21:06
Posty: 35
Skąd: Poddębice
Auto: 2x323F.BA.Z5.rok.98/ BA.BP.96

Postprzez karolq » 19 kwi 2007, 19:50

piotrek a krokowiec od wolnych obrotow sprawdzaleś ?? czy czasem go nie przycina ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez Pioteq25 » 19 kwi 2007, 20:08

Krokowy mam 100% ok. Bardziej szukam przyczyny w zapłonie.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez faraon » 22 kwi 2007, 08:30

Ja bym Obstawial przeplywomierz.Mialem tak w Almerze.Mechanik wyczyscił i obroty si.Tez robilem blad ze podkrecałem ciagle linke od gazu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2007, 18:45
Posty: 3080 (0/2)
Auto: Mazdolot Gh RF
Mitowisi Carisma

Postprzez Borkomar » 8 maja 2007, 21:54

Mam ten sam kłopot – nawet gorszy mianowicie przy podjeżdżaniu do świateł obroty potrafia nieco zanurkowac i myślę że może to byc jakaś nieszczelnośc układu dolotowego.
Jeśli nie to prosze powiedzcie co to jeszcze może być ;)
jest też problem z regulacją zaworów – mało kto w mojej okolicy PŁOCK ma płytki do madzi.
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2004, 23:58
Posty: 9
Skąd: Gąbin k/Płocka
Auto: Civ Sport 05'

Postprzez Tasior » 14 maja 2007, 00:21

A co sie stanie jesli sie tropche podkreci obroty linka, tak zeby na biegu jalowym miala jakies 900-1000obr/min Czy cos sie stanie??? Ja tak zrobilem, ale teraz nie wiem czy ie wroce do poprzednich ustawien???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez faraon » 14 maja 2007, 06:38

Mi w nissanie spadaly obroty to wlasnie podkrecalem linka.Po wyczyszczeniu przeplywki obroty wskoczyly na 1600 i mechanik musial regulowac :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2007, 18:45
Posty: 3080 (0/2)
Auto: Mazdolot Gh RF
Mitowisi Carisma

Postprzez Tasior » 14 maja 2007, 16:54

A ktory element musze przeczyscic i jak??? Jestem troche zielony w tych sprawach :( Wczoraj jedyne co to podkrecilem linke tak ze na benzynie mam teraz cos ok 950-1000obrotów, ale za to teraz mi obroty skacza :( Nie wiem czy to nie jest wina gazu, bo zalozylem pare dni temu sekwencje na Stagu 300. I cos mi sie tu nie podoba :( NIe jest tak jak byc powinno!! No i jakos mam slaby nawiew, mialem escorta to dmuchalo duzo lepiej!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez kinki » 14 maja 2007, 22:22

faraonpoland jak sie czysci przeplywke ?? przedmuchuje sie??
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez Tasior » 14 maja 2007, 22:26

Mam to samo u siebie, zarowno na benzynie jak i na gazie a mam sekwencje na Stagu 300. Podkrecilem troche na lince bo byly w granicach 750 i prawie gasla jak mialem wlaczone radio i klime na wolnych obrotach. Ale nadala sa skaczace i niestabilne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Gość » 15 maja 2007, 07:24

kinki napisał(a):jak sie czysci przeplywke przedmuchuje s

Było gdzieś na forum że trzeba spsikać bardzo ostrożnie ten drucik wew przepływomierza preparatem do czyszczenia gaźników, nie WD40!Tylko ostrożnie
Poszukaj bo gdzieś o tym było
Ostatnio edytowano 15 maja 2007, 18:39 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz
Gość
 

Postprzez Pioteq25 » 15 maja 2007, 16:13

Można użyć jakiegoś odtłuszczacza byleby nie był mocno żrący. Ja czyściłem takim elektronicznym środkiem czyszczącym o nazwie isoclean na bazie isopropanolu – dostępny w sklepach elektronicznych.
Specjalny spray do gaźników powinien się sprawdzić choć nie próbowałem.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Tasior » 15 maja 2007, 17:21

A dlaczego WD40 jest zle do tego celu??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323