Stukające łożysko McPhersona, czy nasmarowanie wystarczy?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez skowal » 12 kwi 2007, 17:06

Witam,

od dluzszego czasu (w sumie od czasu jak kupilem autko) mialem pukanie przy skretach w okolicy amortyzatorow. Zauwazylem ze guma ktora siedzi tam, powoduje dziwne skoki i pukanie. Pojechalem specjalnie na przeglad a potem do mechanika aby ktos fachowym okiem na to zerknal. Wszyscy wskazali na lozysko McPhersona.

postanowilem ta gume prysnac odpowiednikiem WD40 w miejsce pokazane na rys. Pukanie ustalo jak i z lewej tak i z prawej strony.

Obrazek

Zwiazku z tym kilka pytań:
Czy rzeczywiscie guma powodowala "pukanie" czy raczej uszkodzone łozysko ?
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 20:47
Posty: 79
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 6 2.0 SKY-G GJ '16
Mazda 6 2.0 CiTD GY '04
Mazda 626 1.8 GE '93

Postprzez GofNet » 12 kwi 2007, 17:47

     Te łożyska są dość żywotne, a stykanie jest wynikiem tego, że są suche. Wystarczy je oczyścić i przesmarować i problem z głowy.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez skowal » 12 kwi 2007, 19:48

troche pojerzdze zobacze jezeli nawroca stuki w tedy rozbiore i postaram sie "zregenerowac".
Gdzies widzialem post w ktorym koles pisal ze wymiane tego wymaga specjalnych przyrzadow (zaciskow do sprezyny).

Robil to ktos w warunkach domowych ?
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 20:47
Posty: 79
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 6 2.0 SKY-G GJ '16
Mazda 6 2.0 CiTD GY '04
Mazda 626 1.8 GE '93

Postprzez Gunn1 » 12 kwi 2007, 20:12

Takie zaciski bez problemu sam sobie w domu zrobisz. Wystarczy dłuższy nagwintowany pręt, dwie tulejki z przyspawanymi do nich zaczepami, dwie nakrętki i gotowe. Ja takie zrobiłem i spisały się bardzo dobrze <spoko> Jeśli będziesz potrzebowałł to zrobie fotkę jak to u mnie wygląda :)

Tak poza tym to też muszę spróbować tego patentu z WD40 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 19:53
Posty: 41
Skąd: Bielsko/Żywiec
Auto: 323C 1.5ccm BA

Postprzez Overkill » 12 kwi 2007, 20:36

Komplet ściągaczy do sprężyn kosztuje (za tyle kupiłem w Selgrosie) 35 PLN.
Nowe ori łożysko np. do GD (do GE cena jest pewnie podobna) kosztuje w ASO 45 PLN i powinni mieć dostępne od ręki.
Jężeli dasz radę sam wymienić to najlepiej założyć nowe.
Generalnie rozebranie i złożenie McPhersona nie jest specjalnie trudne.

PS
Właściwe łożysko amortyzatora to na Twoim rysunku nr. 34-38X. Jest z tworzywa a w amerykańskich wersjach bywają stalowe.
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2006, 13:12
Posty: 320

Postprzez darokomadwa » 12 kwi 2007, 21:24

Witam. ja rowniez mam podobne stuki i skrzypienie. juz dawno prysnolem WD 40. pomoglo ale na krotko. chcialem zdjac McPhersona, ale znajomy mechanik powiedzial mi ze po jego zdjeciu bede musial zrobic geometrie podwozia. Czy to prawda??

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lip 2006, 23:09
Posty: 26
Skąd: Opole
Auto: Mazda 626 1.8 GE 1995r.
Lexus is 250 2010r.

Postprzez GofNet » 12 kwi 2007, 21:36

     Samo WD40 z czasem spłynie, więc raczej marny pożytek z niego na dłuższą metę. Trzeba nasmarować a nie prysnąć...
     Co do geometrii, to raczej wątpię, bo niby dlaczego... Może się mylę, ale nie widzę potrzeby ustawiania geometrii po wymianie/rozpięciu kolumny McPhersona.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Overkill » 12 kwi 2007, 21:40

darokomadwa napisał(a):Czy to prawda??

Tak.
Każda poważniejsza naprawa ukadu zawieszenia wymaga jego regulacji czyli geometrii.
W Mazdach ustawia się też geometrię z tyłu, nie tylko z przodu.
Koszt nie jest duży bo ok 120 PLN za obie osie. Naprawdę warto to zrobić.
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2006, 13:12
Posty: 320

Postprzez GofNet » 13 kwi 2007, 02:54

GofNet napisał(a):Może się mylę
Overkill napisał(a):Każda poważniejsza naprawa ukadu zawieszenia wymaga jego regulacji
     Zdania są podzielone. Najprawdopodobniej masz rację, ale myślę, że wypięcie i ponowne włożenie kolumny tak, jak była zamontowana nie wypusza przeprowadzania geometrii. Po wymianie amortyzatorów, to co innego. To jest jednak tylko moje zdanie. Jeśli coś będie nie tak, to od razu się to zauważy w prowadzenia pojazdu, choć stawiam na to, że nic się nie zmieni. Poniżej więcej do poczytania:

<czytaj> Geometria kół po wymianie amortyzatorów

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6