problem z chlodnica, głowicą i temperatura silnika
Strona 1 z 1
Witam, pisałem po części o moim problemie 2 tygodnie temu. Problem jest taki: podnosi sie temperatura silnika (wskaźnik od temperatury wskazuje H) płyń z chłodnicy wyskakuje do góry na sporą wysokość. Cóż samochód stoi u "mechanika" bo już mi wymienił pompę wody, sprzęgło rozrząd (niby przy okazji) planował głowice i poszły do wymiany uszczelki w silniku ponoć wszystkie. Wczoraj odebrałem niby zrobiony samochód i wszystko było ok do póki nie dałem mu więcej gazu... Przejechałem ok 10km spokojnie, bez wchodzenia na wysokie obroty i temperatura się nie podnosiła, gdy wracałem dałem na większe obroty i momentalnie wskaźnik temperatury szedł w górę. Kolejny fakt po tej przejażdżce to taki że chłodnica w prawej części gdzie jest wiatrak była chłodna na górze, lekko ciepła na dole, a z kolei po lewej stronie była gorąca. I teraz mam pytanie czy to jest wina chłodnicy czy gorzej głowicy która jest pęknięta ?
dzięki za pomoc z góry i mam nadzieje że nazwa tematu jest poprawna bo sam nie wiem jak go dokładnie nazwać. Pozdrawiam
- Od: 24 mar 2007, 01:08
- Posty: 8
- Skąd: warszawa
- Auto: 323f 1992r 1.8 16v gazed
Zgodnie z regulaminem. Co prawda mógłbyś stosować polskie znaki diakrytyczne oraz wielkie litery tam, gdzie trzeba (początek nazwy tematu), ale nie będziemy z tego powodu robić szumutyles napisał(a):mam nadzieje że nazwa tematu jest poprawna
A co z termostacikiem?
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
sprawdź termostat bo moze ci blokuje przepływ wody :/ najlepiej wyjmij go i wsadz do garnka z gotujaca woda i zobacz czy sie otwiera. a jak sie otwiera to sprawdz przy jakiej temp jakims termometrem jak masz.
- Od: 5 wrz 2006, 16:15
- Posty: 148
- Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
- Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.
hmm to moze masz zasyfiona chlodnice
u mnie ostatnio wymienialem bo byla tak zgnita ze zostaly same kanaly wodne
i mi sie co chwila zalaczal wentylator a po wymianie nawet nie drgnie:) moze cos z obiegiem wody masz nie tak
a odpowietrzony masz uklad chlodzenia
u mnie ostatnio wymienialem bo byla tak zgnita ze zostaly same kanaly wodne
a odpowietrzony masz uklad chlodzenia
- Od: 5 wrz 2006, 16:15
- Posty: 148
- Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
- Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.
Generalnie nie rozpisywałem się w tym wątku, bo jest wiele innych, w których napisałem tysiące linijek na ten czy podobny temat.
Możliwości jest jak zywkle wiele:
Pozdrawiam
..::GofNet::..
PS1. Nie używaj w układzie chłodzącym wody, czy koncentratu, lecz dobry, odpowiedni płyn chłodzący.
PS2. Złóż reklamację, że usterka nie została usunięta i haracz pobrany...
Możliwości jest jak zywkle wiele:
- Uszkodzony termostat – układ albo nie nagrzewałby się, albo wręcz przeciwnie – przegrzewałby się. Wszystko zależy od tego, w której pozycji by się zatrzymał.
- Zapowietrzony układ chłodzenia. Jeśli w układzie chłodzenia jest powietrze, to nie odbiera ono ciepła z jednostki napędowej, w skutek czego silnik uzyskuje podwyższoną temperaturę, płyn chłodzący się gotuje i wylewa.
- Uszkodzony korek na chłodnicy, który w jedną stronę wypuszcza nadmiar płynu z chłodnicy, zaś w chwili potrzeby nie czyni tego w drugą stornę – nie zasysa ze zbiorniczka wyrównawczego.
- Nieszczelny układ chłodzenia – dziurą dostaje się powietrze a ubywa płyn chłodzący. Układ się zapowietrza a silnik przegrzewa.
- Uszkodzona uszczelka pod głowicą lub sama głowica. Efekt może być podobny. Spaliny przedostają się do układu chłodzącego, wypychając płyn chłodzący do zbiorniczka wyrównawczego i zapowietrzając tym samym układ chłodzenia. Sktukiem czego może być przegrzewanie się silnika i towarzyszące temu kłopoty.
Sprawdź szczelność głowicy w specjalistycznym warsztacie regenerującym głowice lub zapytaj o to swojego mechanika, który przy takich objawach powinien przeprowadzić kontrolę szczelności głowicy oraz wykonać planowanie – jeśli to niezbędne.
- Zakamieniony układ chłodzenia – Przy wyższych obrotach generowane jest większe ciepło i zakamieniony układ chłodzenia może ie odprowadzać nadmiaru ciepła z jednostki napędowej. Dodatkowo załączający się wentylator może niezbyt skutecznie radzić sobie ze schładzaniem chłodnicy, gdyż osadzony na jej wewnętrznych ściankach kamień skutecznie przeciwdziała jemu.
- Sprawdź pompę wodną oraz naciągi pasków. Jeśli pompa jest uszkodzona, to gorąca woda nie cyrkuluje po układzie, lecz stoi w miejscu. Silnik się przegrzewa a resztę już znasz...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
PS1. Nie używaj w układzie chłodzącym wody, czy koncentratu, lecz dobry, odpowiedni płyn chłodzący.
PS2. Złóż reklamację, że usterka nie została usunięta i haracz pobrany...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Wielkie dzięki. Pompa wody jest wymieniona na nowa wiec chociaż to odrzucam. Glowica była planowana ale chyba nie sprawdzał szczelności wiec to widzę musze przypilnować i układ chłodzenia. póki co kasy mu jeszcze nie dałem ale zamierzam się potargować bo nic nie zrobione do tej pory. zdam relacje z wtorkowej wizyty w warsztacie.
- Od: 24 mar 2007, 01:08
- Posty: 8
- Skąd: warszawa
- Auto: 323f 1992r 1.8 16v gazed
Witam. ponoć to wina chłodnicy.. staram się ograniczyć koszty i sam organizuje chłodnicę
możecie mi powiedzieć czy taka będzie pasować ?
http://www.allegro.pl/item184519126_nowa_chlodnica_wody_mazda_323f_323_1_6_1_8_89_94.html
Może to głupie pytanie.. Czytałem forum i wiem ze te wymiary są ok, ale typ silnika BP30, BP31, BP32, BPC2 nie mam pojęcia.. sorki za takie laickie pytanie ale potrzeba pilna..
ja mam 323f BG 1.8 (1840) 16v 1992r manualna skrzynia
dzięki

Może to głupie pytanie.. Czytałem forum i wiem ze te wymiary są ok, ale typ silnika BP30, BP31, BP32, BPC2 nie mam pojęcia.. sorki za takie laickie pytanie ale potrzeba pilna..
ja mam 323f BG 1.8 (1840) 16v 1992r manualna skrzynia
dzięki
- Od: 24 mar 2007, 01:08
- Posty: 8
- Skąd: warszawa
- Auto: 323f 1992r 1.8 16v gazed
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości