Remont Z5

Postprzez michi » 1 kwi 2007, 00:08

Witam

Jako że przez ostatnie 5000 km wlałem do mojej Madzi 6 litrów oleju :P Zapadła decyzja remont silnika ;)

Zakupiłem następujące części :

– komplet uszczelek silnika Takoma
– pierścienie japońskie CTI
– filtr oleju Japan line czy coś takiego
– płyn chłodniczy Antifrost M575 czy jakoś tak
– olej Midland Semisynthetic 10W40
– strumienica w kształcie katalizatora :P (to tak przy okazji)

Remont był robiony przez kolegę z forum o nicku KamilBA, jeszcze raz dzięki Ci Kamil za pomoc ;)
W trakcie prac została m.in. splanowana głowica, aby wszystko działało jak należy.
Jak się okazało po rozebraniu silnika miałem zapieczone pierścienie na wszystkich 4 tłokach co prawdopodobnie było powodem takich ubytków oleju :(
Ale pozatym Kamil stwierdził, że silnik jest w bardzo dobrym stanie i ma raczej oryginalny przebieg (128 tys km) co mnie bardzo ucieszyło :)

Dzisiaj odebrałem samochód i jak narazie chodzi elegancko, ale na efekt remontu trzeba poczekać pare tys. km żeby mieć pewność, że operacja się powiodła. Puki co jestem dobrej myśli i oczywiście postaram się informować jak autko się sprawuje po wszystkim ;)

Pozdrawiam

A tutaj kilka fotek z całego procesu :

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Gdyby ktoś miał jakieś pytania to śmiało walić do mnie albo Kamila ;)
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez Pioteq25 » 1 kwi 2007, 00:21

Teraz dbaj o madzie i niech służy jak najdłużej <spoko>
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez ggumis » 1 kwi 2007, 01:38

też to przerabiałem :| i wszystko oprócz pierścieni i uszczelniaczy zaworowych było OK na cylindrach niebyło progów i panewki niebyły wytarte. Pierścienie też mam założone CTI wymieniałem olej po 5 tyś km i niebyło widocznych ubytków na bagnecie :) no i oby tak dalej...
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2005, 00:13
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V

Postprzez luk323 » 1 kwi 2007, 09:32

slucha te Mazdy 323F takie ak mas zty albo ja to maja pasek rozrzadu czy lancuszek? szczerze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Postprzez Gość » 1 kwi 2007, 09:38

luk323 napisał(a):slucha te Mazdy 323F takie ak mas zty albo ja to maja pasek rozrzadu czy lancuszek? szczerze

pasek
łańcuszek napędza drugi wał...
Gość
 

Postprzez no_fear » 1 kwi 2007, 14:05

michi, ile Cie wyniosl ten remoncik? :) jesli to nie tajemnica ;)
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez michi » 1 kwi 2007, 23:24

W sumie tajemnicy specjalnej nie ma ;) Jako że remont i planowanie głowicy miałem po znajomości to całość razem z założeniem strumienicy zamknęła się w ok. 1600 zł :)

Pozdrawiam
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez Artiks » 1 kwi 2007, 23:52

No Michi teraz powinno być O.K. też świeżo co zrobilem remoncik i tak samo jak u ciebie poza pierścieniami i uszczelnieniami nie bylo zużycia silnika. Części jakich użylem to uszczelki Ori, uszczelniacze Takoma i pierścienie NPR (RIK są praktycznie niedostępne już na rynku polskim) a NPR to dobry japoński producent robiący części m.in. do Subaru. Dodatkowo simeringi i uszczelki kolektorów wymienilem, też Ori, wszystkie graty kupilem i Smirnoffa,u którego cena i fachowa pomoc okazaly się bezkonkurencyjne <spoko> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Szakalek » 10 kwi 2007, 13:41

Otoz mam dylemat czy remontowac swoj silnik czy tez wymienic na inny.

1. Na 1,2,4 cylindrze mam kompresje prawie 13 – czyli dobra. Na 3 cylindrze tylko 9 – zla.

2. Do tego wymiana pierscieni olejowych – dymi na niebiesko przy odpaleniu.

3. Co powinno sie zrobic przy okazji robiac te 2 rzeczy (pierscienie i sprezanie)?

4. Co dokladnie sklada sie na zrobienie kompresji? Tulejowanie bloku, regeneracja glowicy czy co?

5. Czy po tym remoncie moge zalac syntetyk czy polsyntetyk i najlepiej jakiej firmy?
Obecnie jezdze na mineralnym Castrol GTX Magnatec – auto od nowosci bylo jezdzone na mineralnym (znalazlem stara przylepke w aucie).

6. Jaki bylby przyblizony koszt remontu mojego silnika? (oczywiscie na czesciach oryginalnych – chodzi o pierscienie, uszczelniacze, uszczelke pod pokrywe zaworow, uszczelke pod miske i jeszcze jakies uszczelki tez dochodzily).

7. Na ile by wystarczyl taki remont? Slyszalem ze silniki po 97 roku nie mialy juz problemow z pierscieniami – czy po zrobieniu remontu silnik takze juz nie bedzie mial z nimi problemow?
Szakalek
 

Postprzez GofNet » 10 kwi 2007, 14:25

Szakalek napisał(a):2. Do tego wymiana pierscieni olejowych – dymi na niebiesko przy odpaleniu.
Raczej uszczelniacze zaworowe, ale nie będę się sprzeczał :).
Szakalek napisał(a):3. Co powinno sie zrobic przy okazji robiac te 2 rzeczy (pierscienie i sprezanie)?
Uszczelniacze zaworowe, głowicę.
Szakalek napisał(a):4. Co dokladnie sklada sie na zrobienie kompresji?
Trzeba wykonać pomiar ew. owali tulei cylindrów oraz sprawdzić, czy nie ma rys, progów, itp. Dodatkowo należy sprawdzić, czy głowica jest prosta i ew. ją splanować, wykonać test szczelności głowicy, zregenerować/dotrzeć gniazda zaworów – jeśli to niezbędne. Przy okazji umyś szklanki, a nawet cały silnik – będziesz mógł przesiąść się na syntetyczny olej silnikowy.
Szakalek napisał(a):5. Czy po tym remoncie moge zalac syntetyk czy polsyntetyk i najlepiej jakiej firmy?
Po myciu silnika, wymianie filtru olejowego możesz zalać syntetyk (Elf, Midland, Motul, Shell).
Szakalek napisał(a):6. Jaki bylby przyblizony koszt remontu mojego silnika?
DUŻY! Napisz do Smirnoff a dowiesz się o ceny samych części. Robocizna, to niekiedy połowa i więcej ceny części.
Szakalek napisał(a):7. Na ile by wystarczyl taki remont?
Wiele zależy od stylu jazdy oraz częstotliwości wymiany i jakości materiałów eksploatacyjnych – w tym przypadku oleju (syntetyk), filtra, oraz pilnowanie poziomu płynu chłodzącego – nie można dopuścić do tego, aby silnik się przegrzał! Za to odpowiada również termostat...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Szakalek » 10 kwi 2007, 16:25

A jak mam sie dowiedziec czy do wymiany sa pierscienie czy tylko same uszczelniacze zaworowe? Powiem ze oleju na ok. 700 km wział na bagnecie ok. 0,15-0,2 mm (sprawdzane po 4-godzinnym postoju) – dzisiaj jeszcze sprawdze po calej nocy (tzn. rano).
Szakalek
 

Postprzez Pioteq25 » 10 kwi 2007, 17:18

Szakalek sprawdź jeszcze luzy zaworowe. Może masz podparty zawór i nici z kompresji.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez GofNet » 10 kwi 2007, 21:56

Szakalek napisał(a):oleju na ok. 700 km wział na bagnecie ok. 0,15-0,2 mm
     Jak to sprawdziłeś <jelen>? Na co dzień mam styczność z takimi jednostkami i uważam, że takie wartości ledwo dostrzedz gołym okiem. Czasami dzięki padającemu światłu pod odpowiednim kątem można coś dostrzedz – albo i nie. Ludzki włos ma 0,05-0,08mm, więc różnicę na bagnecie wynoszącą dwie-trzy grubości włosa ja osobiście raczej bym nie dostrzegł! Odległość między elektrodami na świecy wynosi 0,9-1,1mm i na bagnecie taką różnicę byłoby raczej trudno zidentyfikować. No chyba, że ktoś sobie robi jakieś znaczniki albo zdjęcia w tych samych warunkach, aby porównanie było możliwe... :)

     No ale dobra, wróćmy do tematu. Najłatwiej zauważalnym objawem jest kopcenie w pierwszych kilku sekundach pracy silnika po dłuższej przerwie (np. po nocy). Jeśli oleju znika mało i rano kopci, to zazwyczaj są to uszczelniacze. Jeśli bierze dość zauważalną ilość oleju i im więcej kilometrów robimy, tym więcej go znika, to oznacza, że najprawdopodobniej do wymiany są pierścienie olejowe. To tak w dużym uproszczeniu.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Szakalek » 11 kwi 2007, 08:40

Co do tych mm to niestety pomylka ;/ Mialo byc 1,5 mm – 2 mm. Wczoraj bedac w pracy zagadalem sie ze znajomym i w trakcie tego pisalem – i takie sa efekty ;/ Zaraz wychodze do pracy to sprawdze poziom oleju. Olej wymienialem dokladnie 700 km temu.

-------------------------------------------- EDITED ------------------------------------------------------

Tak, wiec dokladnie liczac na 700 km nie wzielo na 99% ani grama oleju. Sprawdzone po postoju calonocnym.
Szakalek
 

Postprzez sps-snipers » 22 maja 2007, 23:01

jak masz cieply silnik Szakalek to juz po polgodziny postoju olej sie scieknie i sie ustabilizuje w miare takze sie nieprzejmuj.Mi niestety bierzez wyliczen 6l/10 tys.km oleju :–( Czyli czytajac forum pierscienie.Do tego faluja obroty a to juz zawory wydechowe.Dobilem je na gazie w 4 miesiace.Cisnienie na 2 i 3 garze 13 a na 1 10 a na 4 9 barow czy cos takiego .Takze zawory do wymiany a reszta ich do szlifu.Do tego dojda uszczelniacze i glowica z uszczelka,az sie boje kosztow.No ale chcialo sie Madzie,to trzeba dbac o nia aby sluzyla.Jakby ktos z kolegow tu zgromadzonych napisal jeszcze jaki koszt splanowania glowicy gdzies tanio i od razu zeby zeszlifowali zawory ,to bym byl happy.Remont sie zbliza szybkimi krokami.pozdrawiam :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez sps-snipers » 22 maja 2007, 23:04

Oczywiscie planowanie glowicy gdzies w okolicach Gliwic,ewentualnie dobry i naprawde tani :( mechanik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez michi » 22 maja 2007, 23:10

sps-snipers widze że jesteś ze śląska więc polecam zgłosić sie do KamilBA, załatwi Ci planowanie głowicy po promocyjnej cenie a i remont zrobi za realne pieniądze :)

Pozdrawiam, jakbyś miał jakieś pytania to wal do mnie ;)
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez Lukasz_zdw » 22 maja 2007, 23:54

128 tyś i remont silnika:/ To Lanosy dluzej jeżdzą i to na gazie!!. Czytając te wszystkie posty i problemy jakie dotykają nasze mazdy a Zwłaszcza Z5 to dochodze do wniosku ze nigdy nie wezme do ręki Mazdy z tym silnikiem. Znajomy chce kupić wlasnie Z5 probuje mu to wybić z glowy ale pewnie przyzna racje jak juz kupi i bedzie wszystko robil. Ostatnio na miescie widzialem piekną BA KF lsniący lakier, czysciutka, dokladki, spoilerek nic nie brakowalo orginalne alu, a jak ruszył ze swiatel to olej az chlupał z wydechu nie mowiąc o chmurze niebieskiego dymu. Od razu mi mina zrzedła takie ładne autko a silniki gorsze niz w daewoo. Dlatego Silnikom Z5 i KF mowimy zdecydowane NIE!! pozostaje tylko jeden udany jaki wychodzil w BA czyli 1.8 jak narazie o tym silniku złych opinii nie slyszalem. KL i K8 to to samo co KF i az zal pupę sciska bo dzwiek pracy takiego silnika to najpiekniesza melodia dla uszu ale co z tego jak nadają sie tylko do remontu bo fabrycznie juz biorą sporo oleju:/ Do pozostałych silnikow mazdy nie mam zastrzezen bo osobiscie mam auto z przebiekiem ponad 250 tyś z tego 20 tyś na gazie i dolewam 1l na 10 tyś. Ale to juz inna bajka co B6 to B6 hehe <diabełek>
Lukasz_zdw
 

Postprzez michi » 23 maja 2007, 00:05

Mylisz się, w Z5 po faceliftingu tj. 97-98 zlikwidowano problem pierścieni :)
Więc powiedz znajomemu żeby szukał efki z tych lat ;)

Pozdrawiam
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez Artiks » 23 maja 2007, 00:07

michi napisał(a):Mylisz się, w Z5 po faceliftingu tj. 97-98 zlikwidowano problem pierścieni
a może one nie mają po prostu takich przebiegów. Nie wszystkie modele z 1997 roku mialy zmiany w silniku, dopiero te produkowane w drugiej polowie roku byly zmodernizowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323