Wyciek płynu chłodniczego – GD
News: dziś mechanik stwierdził że płyn chlodniczy wydostaje się z zaślepki bloku silnika , spotkał się ktos z was z czymś takim czy dostane orginalna zaslepke co radzicie w tej sytuacji
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Rekin napisał(a):Dziś juz była pierwsza próba odnalezienia wycieku niestety bez skutku cieknie gdzieś w okolicy nad rozrusznikiem co przeszkadza właśnie rozrusznik w odnalezieniu nieszczelnośći, mechanik podejzewa zaślepke bloku ...
...a nie jest to przypadkiem nieszczelnośc pompy wody
I love this car:)
- Od: 18 gru 2005, 18:50
- Posty: 18
- Skąd: (aktualnie Warszawa)
- Auto: Probe 2.0 16V, focus 2.0
no i zmieniłem dziś odbieram moja czarnulke z warsztatu z powodu tej wyżej wymienionej usterki zobaczymy co i jak
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Awaria była banalna wężyk który jak tłumaczył mi mechanik dochodzi do kolektora nie wytrzymał próby czasu koszt 40PLN i po bólu nic nie cieknie 

Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Witam! Ostatnio zauważyłem że ubywa mi powoli płyny chłodniczego, ale nie ze zbiorniczka wyrównawczego. Zlokalizowałem nieszczelność po lewej stronie chłodnicy u góry. Wyciek jest w dziwnym miejscu tzn. tam gdzie te ząbki które widać nie są zakrzywione. Wyciek następuje po otwarciu termostatu, jak działa cały układ chłodzenia. Przez tę nieszczelnośc zapowietsza się także cały układ, no i ciągle trzeba dolewać płynu.
Mam pytanie jak uszczelnić to miejsce żeby nie wyciskało tam płynu? Może by wystarczyło zagiąc te ząbki jak jest w wyżej i poniżej tego miejsca (jak jest u Was?)? Czym ewentualnie to uszczelnić?
Za każdą poradę będę bardzo wdzięczny

Mam pytanie jak uszczelnić to miejsce żeby nie wyciskało tam płynu? Może by wystarczyło zagiąc te ząbki jak jest w wyżej i poniżej tego miejsca (jak jest u Was?)? Czym ewentualnie to uszczelnić?
Za każdą poradę będę bardzo wdzięczny

Ostatnio edytowano 31 mar 2007, 13:36 przez dakopi, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 10 paź 2005, 12:53
- Posty: 135
- Skąd: Wyry/Górny Śląsk
- Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11
Rura do wymiany, opaski na skręcane, dodatkowo owiń nową rurę np.rozciętą w pól starą w miejscu gdzie styka z ostrymi metalowymi krawędziami i zaciśnij plastikowymi opaskami. Widać wyraźnie że w tym miejscu przewód jest narażony na przetarcia więc musisz to koniecznie dodatkowo zabezpieczyć, przewody miękną pod temperaturą i są bardziej podatne na uszkodzenia.
Dołożę się do tematu
Wczoraj zauważyłem plamę pod samochodem, okazało się że zsunął się wąż który idzie od chłodnicy z prawej strony do silnika. Zsunął się ze sworznia po stronie silnika (na szczęście nie spadł całkiem). Wsunąłem go spowrotem i zacisnąłem opaskę.
1. Od czego mogło się to stać? Głupio jak mi w trasie coś takiego się stanie
Czy te węże nie są za słabo mocowane przy ciśnieniowym układzie?
2. Ciśnienie w układzie jest zależne od temperatury płynu, czyli przy nagrzanym silniku, czy coś jeszcze te ciśnienie reguluje? W sobotę holowałem znajomego przez pół miasta, może się zagrzał za mocno?
Może trochę głupie pytania, ale jutro jadę do Bornego Sulinowa i boję się żeby nic się nie stało, bo ciężko o jakiś warsztat w takiej wiosce w majówkę
Wczoraj zauważyłem plamę pod samochodem, okazało się że zsunął się wąż który idzie od chłodnicy z prawej strony do silnika. Zsunął się ze sworznia po stronie silnika (na szczęście nie spadł całkiem). Wsunąłem go spowrotem i zacisnąłem opaskę.
1. Od czego mogło się to stać? Głupio jak mi w trasie coś takiego się stanie
2. Ciśnienie w układzie jest zależne od temperatury płynu, czyli przy nagrzanym silniku, czy coś jeszcze te ciśnienie reguluje? W sobotę holowałem znajomego przez pół miasta, może się zagrzał za mocno?
Może trochę głupie pytania, ale jutro jadę do Bornego Sulinowa i boję się żeby nic się nie stało, bo ciężko o jakiś warsztat w takiej wiosce w majówkę
- Od: 25 cze 2006, 11:15
- Posty: 72
- Skąd: Szczecin
- Auto: 626 GE '95 (1.8 FP)
Witam
Rowniez sie dolacze w mojej Mazdzie ubywa plyn ze zbiorniczka jak sprawdzic czy to uszczelka pod glowica?
Plyn nie zawsze ubywa w tej samej ilosci, niekiedy zrobie 100 km i nic nie ubedzie a pozniej zrobie pare km po miescie i prawie polowa zbiorniczka znika .Pod autem zadnych plam.
Ile kosztuje wymiana uszczelki?Pozdrawiam.
Rowniez sie dolacze w mojej Mazdzie ubywa plyn ze zbiorniczka jak sprawdzic czy to uszczelka pod glowica?
Plyn nie zawsze ubywa w tej samej ilosci, niekiedy zrobie 100 km i nic nie ubedzie a pozniej zrobie pare km po miescie i prawie polowa zbiorniczka znika .Pod autem zadnych plam.
Ile kosztuje wymiana uszczelki?Pozdrawiam.
-
romeoo9
Powiem ci że ja miałem padnięta i ani sprawdzanie ciśnienia na garach, czy bąbelków w układzie chłodzenia i inne metody nic nie wykazywały. Oleju mi nie przybywało, nie był mętny, w płynie nie było oleju. Płyn mi ubywał, najwięcej szło mi go w mieście, wskazówka od temp. nie była idealnie w poziomie tylko trochę ponad. Po zdjęciu głowicy na uszczelce było aż grubo od odparowanego płynu, szło to najprawdopodobniej gdzieś po cylindrach i było spalane, przed remontem na przygazówkach spaliny były wyraźnie z parą , ale zapachu płynu nie było. Silnik był słabszy,więcej palił, nie miał elastyczności, ale też nie przegrzewał mi się nigdy, rano normalnie odpalał , tak że jak widzisz nie zawsze to jest takie oczywiste. Ja i tak miałem remont silnika więc uszczleka szła do wymiany, poza tym cały układ chłodzenia mam uszczelniony ( wymieniona górna rura od chłodnicy, od zbiorniczka do chłodnicy, wszystkie opaski skręcane), tak że byłem pewien co do tej uszczelki.romeoo9 napisał(a): jak sprawdzic czy to uszczelka pod glowica?
Pozwolcie ze sie podepne na chwilke...
Jeżeli...
to powinno przybywac oleju (zakladajac ze nie "bierze" nam auto oleju),no i jego gestosc powinna malec.
Dobrze kombinuje?
EDIT:wycofuje pytanko-nie doczytalem.Sorka za zamieszanie.
Jeżeli...
GofNet napisał(a):Uszczekla pod głowicą
to powinno przybywac oleju (zakladajac ze nie "bierze" nam auto oleju),no i jego gestosc powinna malec.
Dobrze kombinuje?
EDIT:wycofuje pytanko-nie doczytalem.Sorka za zamieszanie.
Teoretycznie powinno( olej mleczny, rzadki, pod korkiem nagar itp) ale nie musi, sam jestem tego najlepszym przykładem, wszystko zależy od miejsca i stopnia uszkodzenia uszczelki.Marcin_626 napisał(a):GofNet napisał:
Uszczekla pod głowicą
to powinno przybywac oleju
Marcin_626 napisał(a):EDIT:wycofuje pytanko-nie doczytalem.Sorka za zamieszanie
Ale sledze temat bo mi pije plyn ze masakra.
musze cos z tym zrobic bo mi juz nawet obroty podnosi,a co chwile dolewac tez chu**wo
Panowie Jak mam instalacje LPG to co cała wymiana płynu.. (chce spuścić stary i zalać nowy) polega na:
1) odkręcić ten koreczek na dole po prawej od chłodnicy i wężykiem spuścić stary płyn..
2) tym korkiem u góry chłodnicy po lewej wlać nowy
3) lać aż pojawi sie w wyrównawczym minimum...
Jest coś oczym powinienem więcej wiedzieć? w WV wszystko było w jednym.. a tu zwątpiłem bo dodatkowo te LPG. Nic sie niezapowietrzy....?
1) odkręcić ten koreczek na dole po prawej od chłodnicy i wężykiem spuścić stary płyn..
2) tym korkiem u góry chłodnicy po lewej wlać nowy
3) lać aż pojawi sie w wyrównawczym minimum...
Jest coś oczym powinienem więcej wiedzieć? w WV wszystko było w jednym.. a tu zwątpiłem bo dodatkowo te LPG. Nic sie niezapowietrzy....?
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
MadziaForever napisał(a):3) lać aż pojawi sie w wyrównawczym minimum...
Nigdy ci się w GE przy wlewaniu do chłodnicy nie pojawi płyn w wyrównawczym
Lejesz na maxa do chłodnicy, odpowietrzasz (procedura jest na forum, musisz się zaprzyjaźnić z szukajką) a na koniec wlewasz do wyrównawczego tak z pół zbiorniczka.
Szukałem 2 godziny.. wpisujesz: wymiana płynu chłodniczego
wyskakują cztery strony o wymianie uszczelek, cylinderków, silników i bóg wie czego... w każdym razie wszystkiego co niema w tytule ani płyn, ani chłodnica ..nic ZERO.
wpisuje chłodnica.. i zgadnij 951 (to pewnie pół forum) tematów z pierwszych dwóch stron nic z czego mógłbym sie dowiedzieć jak odpowietrza się chłodnicę i jak poprawnie dokonać wymiany płynu w japońcu..
Szukajka niejest lekarstwem na wszystko.. ale dzięki reszty będe się domyślał
wyskakują cztery strony o wymianie uszczelek, cylinderków, silników i bóg wie czego... w każdym razie wszystkiego co niema w tytule ani płyn, ani chłodnica ..nic ZERO.
wpisuje chłodnica.. i zgadnij 951 (to pewnie pół forum) tematów z pierwszych dwóch stron nic z czego mógłbym sie dowiedzieć jak odpowietrza się chłodnicę i jak poprawnie dokonać wymiany płynu w japońcu..
Szukajka niejest lekarstwem na wszystko.. ale dzięki reszty będe się domyślał
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
czy xedos 6 posiadają rownież jakies zbiorniczki wyrownawcze bo mi tez przecieka coś w komoże silnika i wiem ze z układu chłodzenia ponieaz po dolaniu płynu odrazu pojawiła sie plama na jezdni moze przymrozki spowodowały rozszczelnienie weżyka??...
- Od: 14 maja 2007, 00:29
- Posty: 44
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 Sport Kombi 2.0 Diesel
MadziaForever napisał(a):Szukajka niejest lekarstwem na wszystko..
jest – trzeba tylko troszkę pomyśleć i poczytać jak ją obsługiwać.
Poczytaj FAQ zajrzyj do działu Uwagi na temat strony i forum.
A w szukajkę wpisz odpowietrz*
Sorry ale jak wpisujesz coś takiego
MadziaForever napisał(a):wymiana płynu chłodniczego
to szuka wszystkich tych wyrazów.
Witam
!
ja tez chcialem sie podczepic do tematu.
Jednak na początek chcialem sie przywitac poniewaz jestem tu nowy.
witam wszystkich mazdowiczów.
moją mazdą jeżdzę już 3 lata
uważam je za bdobre auta jednak moj egzemplaz był jak to mówił poprzedni właściciel "super NIC NIE ROBILEM". za to ja teraz robie.
chodzi mi o układ chłodzenia. jak to dokladnie wyglada. ponieważ u mnie nie bylo zbiorniczka wyrównowawczego. kupilem ale nie wiem czy dobry
jak o powinien wygladac
ile ma wejsc na przewody (u mnie w zbiorniczku jest wejscie od gory + odpowietrznik przez który leje mi sie plyn)
z której strony powinien byc (u mnie jest po stronie pompy wspomagania)
pomózcie bo nie mam juz sily z tym ciągłym dolewaniem plynu
moze ktos narysuje jakis rysunek nawet odreczny i da mi skan
i jeszcze pytanie czy w beznyniaku powinien byc uklad chermetycznie zamkniety czy powinien miec odpowietrznik (bo znajomy mi tlumaczy ze powinien byc odpowietrznik bo rozsadzi cos w ukladzie)
przosze o pomoc

ja tez chcialem sie podczepic do tematu.
Jednak na początek chcialem sie przywitac poniewaz jestem tu nowy.
witam wszystkich mazdowiczów.
moją mazdą jeżdzę już 3 lata
uważam je za bdobre auta jednak moj egzemplaz był jak to mówił poprzedni właściciel "super NIC NIE ROBILEM". za to ja teraz robie.

chodzi mi o układ chłodzenia. jak to dokladnie wyglada. ponieważ u mnie nie bylo zbiorniczka wyrównowawczego. kupilem ale nie wiem czy dobry
jak o powinien wygladac
ile ma wejsc na przewody (u mnie w zbiorniczku jest wejscie od gory + odpowietrznik przez który leje mi sie plyn)
z której strony powinien byc (u mnie jest po stronie pompy wspomagania)
pomózcie bo nie mam juz sily z tym ciągłym dolewaniem plynu

moze ktos narysuje jakis rysunek nawet odreczny i da mi skan
i jeszcze pytanie czy w beznyniaku powinien byc uklad chermetycznie zamkniety czy powinien miec odpowietrznik (bo znajomy mi tlumaczy ze powinien byc odpowietrznik bo rozsadzi cos w ukladzie)
przosze o pomoc
- Od: 17 paź 2007, 20:17
- Posty: 12
- Skąd: bialystok
- Auto: mazda 626 1,8 1992 GE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6