Mazda 626 Cronos 1995

Postprzez fishman_c » 5 sie 2004, 12:49

Po zamontowaniu gazu 80%jazdy świeci się check engine.OD/OFF miga.Na testerze nie ma błędów ale na pracy silnika da się zauważyć.Szukam porady bo gazownik nie może dac sobie rady(twierdzi że pierwszy raz się z tym spotkał)
Początkujący
 
Od: 5 sie 2004, 12:17
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: mazda 626 cronos

Postprzez Paweł » 5 sie 2004, 14:34

Jaki silnik? FS czy KL?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez fishman_c » 5 sie 2004, 15:04

Jest to silnik FS
Początkujący
 
Od: 5 sie 2004, 12:17
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: mazda 626 cronos

Postprzez Paweł » 5 sie 2004, 15:22

To powiedz mi jeszcze, na jakim testerze nie ma bledow. Jak wyglada ten tester i gdzie sie go podlacza.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Globy » 5 sie 2004, 21:33

Ze swieci Ci sie check engine, to nic dziwnego – kazda instalacja bez emulatora tak ma. Opowiedz jeszcze, jakie ujemne objawy ma silnik w swej pracy – bo jesli chodzi o spadek dynamiki, wibracje lub kichniecia, moze byc to spowodowane instalacja.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Carrrlos » 5 sie 2004, 22:00

Globy napisał(a):Ze swieci Ci sie check engine, to nic dziwnego – kazda instalacja bez emulatora tak ma.


jeśli nie kazda to większość, śruba = stały nastaw, stały skład, niezaleznie od obciążenia silnika, stąd błędy
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez fishman_c » 6 sie 2004, 07:42

Podłączane było do gniazda z przodu pod maską.Instalacja ma emulator(już wymieniany).Check engine nie świeci powyżej 3000 obr.OD/OFF świeci ok.600 km i gaśnie i znów się zapala na te 600km.Jak zapala się check engine to silnik zmiienia obroty(ale nie dużo) w górę lub w dół.Trudno przy wyprzedzaniu redukuje na niższy bieg(przy zapalonej)
Początkujący
 
Od: 5 sie 2004, 12:17
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: mazda 626 cronos

Postprzez Paweł » 6 sie 2004, 14:47

Wlasnie chcialem dowiedziec sie, gdzie dokladnie byl podlaczany, czy przy prawym nadkolu (kolumnie mcphersona), czy zaraz za lewym reflektorem... Jesli w to pierwsze miejsce, to nic dziwnego, ze nie odczytano kodow bledow. Nawet ASO (hehe) chcialo mi tak kody odczytac. Bledy silnika i skrzyni odczytujesz z koncowki STI-SGN, ktora jest w kostce wiszacej na luznym kablu za lewym reflektorem. Poszukaj na stronie klubowej.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez fishman_c » 6 sie 2004, 14:55

Dzięki-sprawdzę gdzie to jest ale podłaczał u mnie za lewym reflektorem(chyba dobrze)
Początkujący
 
Od: 5 sie 2004, 12:17
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: mazda 626 cronos

Postprzez Paweł » 6 sie 2004, 15:10

Istotna roznica: "dobre" zlacze forda wisi na kablu i ma lacznie 7 wyprowadzen, ma zsuwana oslone z napisaem EEC TEST (zobacz ksztalt kostki na stronie klubowej), a zlacze mazdy z ktorej nie odczytasz kodow jest zamocowane do nadwozia, ma uchylana klapke z napisaem DIAGNOSTICS i okolo dwudziestu wyprowadzen.

Odczyt kodow w Cronosach z silnikami FS i skrzynia CD4E:
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/dtc.php
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Rafal » 6 sie 2004, 15:29

też tak miałem że w ASO mi nie mogli odczytać błędów.....bez komentarza to pozostawię, przyczyną świecącego się Check Engine był... zabrudzony przepływomierz, ale DZIĘKI Jaksie, który to wykrył i wyczyścił, problem świecącej kontrolki znikł:)!
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 13:38
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG

Postprzez fishman_c » 9 sie 2004, 07:18

Ogłądałem to złącze(ECC TEST).U mnie ma cztery wyprowadzenia
Początkujący
 
Od: 5 sie 2004, 12:17
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: mazda 626 cronos

Postprzez Paweł » 9 sie 2004, 08:19

Ma cztery styki, ale sama kostka ma szesc wyprowadzen. Czy wlasnie do tego zlacza podlaczali komputer, zeby odczytac kody bledow? Bo jesli nie, to nic dziwnego ze nic nie zrobili. <lol>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez fishman_c » 9 sie 2004, 12:55

Mój błąd.Ma cztery przewody ale nie tu było podłączane.Jutro może mi się uda pojechać.Jak coś będę wiedział to się odezwę.Dzięki
Początkujący
 
Od: 5 sie 2004, 12:17
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: mazda 626 cronos

Postprzez Paweł » 9 sie 2004, 13:40

Oczywiscie musisz pamietac, ze komputer kody bledow podaje na dodatkowym, pojedynczym zlaczu, ktory jest wsuniety w oslone obok tej kostki. Jesli warsztat mazdy nie bedzie mogl sobie z tym poradzic, to sprobuj poszukac pomocy w serwisie forda. Chociaz jak mowilem, mozna to wszystko bez problemow zrobic samemu.

Pozdrawiam
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez fishman_c » 11 sie 2004, 17:38

Błędy odczytali i wyszło im że to 1172 i 1816 ale nie wiedzą z czym to sie je.Za to stwierdzili że sonda Lambda jest padnięta.Mają za 250zł nie wiem czy to rozsądna cena
bo na Allegro są jakieś uniwersalne po 80 zl.Czy to możliwe że na benzynie jest wszystko OK a na gazie nie przy padniętej sondzie?
Początkujący
 
Od: 5 sie 2004, 12:17
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: mazda 626 cronos

Postprzez Paweł » 11 sie 2004, 18:37

Czterocyfrowe kody (OBD-II) w Cronosie z '95? Cos mi tu nie gra. Wez no zmostkuj drutem te koncowki, tak jak opisane jest na stronie i sam odczytaj te kody. Nic trudnego.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez fishman_c » 12 sie 2004, 12:01

Będę próbował odczytać dzisiaj-mam pytanie,czy na odpalonym silniku to na benzynie czy na gazie(może jest różnica)Może odczytac na benz.-skasować i powtórnie na gazie.
Początkujący
 
Od: 5 sie 2004, 12:17
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: mazda 626 cronos

Postprzez Paweł » 12 sie 2004, 14:41

Do testu na uruchomionym silniku nie musisz kasowac pamieci, bo pokazuje i tak tylko biezace kody. Proponuje odczytac to co jest zapamietane, skasowac pamiec, uruchomic na benzynie, zobaczyc czy sa jakies kody i ktore powracaja, potem na gazie – ale to chyba tylko z ciekawosci jak jest rozwiazana instalacja LPG.

Po skasowaniu pamieci mozesz bez uruchamiania silnika sprawdzic, czy wszystkie kody sa wykasowane i czy nic nie wraca momentalnie. Pozniej dla pewnosci powinienes przejechac kilka km.

Przy tescie KOER na poczatku nastapi pojedyncze mrugniecie i dosc dluga przerwa (okolo 30 sekund). W tym czasie musisz obrocic kolo kierownicy przynajmniej pol obrotu, wcisnac pedal hamulca i dwa razy nacisnac przycisk O/D OFF. Jesli po zakonczeniu odczytu kodow KOER wcisniesz na chwile pedal gazu do polowy, to komputer przeprowadzi test rownomiernosci pracy na wszystkich cylindrach.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez fishman_c » 12 sie 2004, 18:54

Odczytałem kody.Na wyl. silniku wyszło: 181 i 628
Na uruchomionym: 521 i 172 lub 182.
Wykasowałem błędy i jutro powtórzę test -może nie będzie zmian.
Nie wiem co oznaczają i ile kaski włożyć żeby było OK.Boje się że pójdę z torbami.
Mam nadzieję że ktoś podpowie rozsądne rozwiązanie
Początkujący
 
Od: 5 sie 2004, 12:17
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: mazda 626 cronos

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6