ogromne spalanie PB,czarny dym

Postprzez siwy » 27 mar 2007, 17:03

Witam. Jestem tutaj nowy, oraz stalem sie nowym posiadaczem mazdy 323:). Zanim przedstawie swoj problem, chcialbym sie przywitac.
Otóż moj problem jest nastepujacy:
Auto (323 3d 90') posiada silnik 1,3 8V z lpg, jezdzilem caly czas na lpg i bylo wszystko wporzadku, spalanie w normie 9l gazu po miescie. Ostatnio zabrakło mi gazu, przelaczylem na PB, i praca silnika wyglada tak –> jade, wyrzucam na luz, auto prawie przygasa z ledwoscia trzyma obroty, po chwili minimalnie sie podnosza ale sa nadal niestabilne. Na dodatek, nawet na wolnych obrotach widoczny jest czarny dym z układu wydechowego, ktory nie wystepuje na jezdzie na LPG. Czarny dym jest symbolem zbyt bogatej mieszanki, ale nie wiem jak za to sie zabrac. Na dodatek spalanie PB jest ogromne , szacuje je na okolo 13-15 l przy naprawde spokojnej jezdzie. Auto na PB jezdzi dobrze, dobrze sie zbiera, pali na wszystkie garnki. Jak jade na PB czuje az smrod spalenizn praktycznie w srodku auta. Auto nie posiada zadnych wyciekow, sprawdzilem, mozna to wykluczyc. Szukalem roznych tematow na forum, z kopceniem i spalaniem, ale dotyczyly one silnikow diesla, a tak naprawde nie bylo podobnych problemow do moich. Proszę o pomoc, ew. jakies sugestje. Pozdrawiam
edit: zapomnialem dodac iz nie mam problemow ze ssaniem, zalacza sie na PB i LPG jak i wylacza.
Mazda 323 90' BG 3D, 1,3 8V +LPG
Początkujący
 
Od: 27 mar 2007, 16:54
Posty: 5
Skąd: Wrocław

Postprzez ravi » 27 mar 2007, 17:33

podstawowe pytanie to czy masz gaźnik czy wtrysk – jeśli to drugie to sprawdź sondę lambda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez tadziol » 27 mar 2007, 17:36

ravi napisał(a):jeśli to drugie to sprawdź sondę lambda


to bym odpuścił,raczej czujnik temperatury silnika do wymiany,one lubiły robic takie hece,zielony konektor 2 pin
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez siwy » 27 mar 2007, 17:43

tadziol napisał(a):
ravi napisał(a):jeśli to drugie to sprawdź sondę lambda


to bym odpuścił,raczej czujnik temperatury silnika do wymiany,one lubiły robic takie hece,zielony konektor 2 pin

pelny wtrysk, wystepowaly wogle auta z 90r z gardzielem?
sonda raczej jest dobra bo przeciez na gazie jest ok, a pozatym auto przyspiesza bardzo dobrze, faktycznie moze to byc czulnik temperatury silnika, moze lac za duzo na wolnych a na wysokich jest wszystko spalane, nei wiem dlaczego wczesniej bylem na tyle glupi ze wiazalem czujnik temp silnika z wskaznikiem temperatury silnika ;)sprawdze go i dzisiaj dam znac
Mazda 323 90' BG 3D, 1,3 8V +LPG
Początkujący
 
Od: 27 mar 2007, 16:54
Posty: 5
Skąd: Wrocław

Postprzez GofNet » 27 mar 2007, 19:08

Były silniki z gaźnikiem w tych latach. I to nawet 16v! To łatwo poznać – patelnia na silniku...

Sonda LAMBDA ma się nijak do LPG no chyba, że masz wtrysk gazu...

Skład mieszanki paliwowo-powietrznej dobierany jest na podstawie danych z sondy LAMBDA. Czujnik temperatury steruje automatycznym ssaniem oraz dawką paliwa. Te dwa elementy możesz rozpatrywać w pierwszej kolejności, lecz nie wszystkie. Zainteresuj się jeszcze przepustnicą oraz przepływomierzem (czujnikiem temperatury zasysanego powietrza).

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Na początku odczytaj ew. błędy ECU a na koniec sprawdź jeszcze wtryskiwacze na konieć.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez siwy » 28 mar 2007, 00:26

wiec tak, przed chwila bylem sprawdzilem ecu, dioda swieci, po chwili przestaje – 0 bledow. Czujnik temperatury silnika raczej odpada bo przeciez wtedy mialbym wadliwe ssanie, jesliby nie dzialal albo jesliby szwankowal, a jak silnik zimny ssanie mam wlaczone, po nagrzaniu sie wylacza sie normalnie. Sonda – ciezka sprawa, tutaj jedynie problem polega na spalaniu i nierownej pracy na wolnych obrotach, a nie na obnizonej mocy itp, chociaz nie potrafie zrozumiec jak dziala sonda od ktorej idzie 1 kabel, rozumiem 2 albo 4 ale 1? jak ja ew, mam zmierzyc jej opor?
Moze ktos posiada jeszcze inne pomysly?
ps. sproboje jeszcze jutro zresetowac ECU
Mazda 323 90' BG 3D, 1,3 8V +LPG
Początkujący
 
Od: 27 mar 2007, 16:54
Posty: 5
Skąd: Wrocław

Postprzez karolq » 28 mar 2007, 08:04

W sondzie nie mierzy sie oporu tylko napięcie pomiedzy tym jednym kabelkiem a masą :) powinno ono wynosic od 0,2V na bardzo ubogiej mieszance do 1V na bardzo bogatej. Średnio jakies 0,45- 0,6 dla poprawnego skladu. A czujnik sprawdzałeś na zimnym czy na cieplym silniku ?? Do tego mozesz sprawdzić jeszcze wtryskiwacze jak dlugo nie jeździłeśna benie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez tadziol » 28 mar 2007, 19:54

no to pozostaje jeszcze jeden podejrzany punkt:dupiata masa przepływki.Kodu usterki nie będzię,ale sygnał jest przesunięty i komp posłusznie za nim dawkuje więcej paliwa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez siwy » 31 mar 2007, 00:04

przejrzalem dzisiaj wszystko dokladnie, wyszlo na to ze mam walniety przeplywomierz, ktory rozwalil sie po strzale gazu, zablokowal sie w pozycji otwartej , przez co auto dostawal najbogatsza mieszanke. Kupilem przeplywomierz za 50zl i juz jest ok, nie kopci, kopci jeszcze przy wysokich obrotach, (4,5 -6tys), macie tutaj jakies pomysly?
Mazda 323 90' BG 3D, 1,3 8V +LPG
Początkujący
 
Od: 27 mar 2007, 16:54
Posty: 5
Skąd: Wrocław

Postprzez tadziol » 2 kwi 2007, 21:19

siwy napisał(a):wiec tak, przed chwila bylem sprawdzilem ecu, dioda swieci, po chwili przestaje – 0 bledow.


ciekawe...bo:
siwy napisał(a):przejrzalem dzisiaj wszystko dokladnie, wyszlo na to ze mam walniety przeplywomierz, ktory rozwalil sie po strzale gazu, zablokowal sie w pozycji otwartej , przez co auto dostawal najbogatsza mieszanke.


i nie było kodu 08 ?? :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez siwy » 3 kwi 2007, 09:10

tadziol napisał(a):
siwy napisał(a):wiec tak, przed chwila bylem sprawdzilem ecu, dioda swieci, po chwili przestaje – 0 bledow.


ciekawe...bo:
siwy napisał(a):przejrzalem dzisiaj wszystko dokladnie, wyszlo na to ze mam walniety przeplywomierz, ktory rozwalil sie po strzale gazu, zablokowal sie w pozycji otwartej , przez co auto dostawal najbogatsza mieszanke.


i nie było kodu 08 ?? :|

Nie, nie bylo nic zupelnie, zwarlem kablem, podlaczylem diode, dioda swiecila po chwili gasnie, wiec ECU nie wyswietlal zadnych bledow – co dla mnie tez jest dziwne. Wolne obroty chociaz juz trzyma, ale na 4,5 litrach zrobilem 30km co wynika na niezbyt dobre spalanie jak na silnik 1,3
Mazda 323 90' BG 3D, 1,3 8V +LPG
Początkujący
 
Od: 27 mar 2007, 16:54
Posty: 5
Skąd: Wrocław

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323