Klimatyzacja słabo chłodzi po napełnieniu.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ram » 11 mar 2007, 00:32

xANDy napisał(a):i co ze sprawdzaniewm – masz dwa, czy jeden?
a może wymieniłeś tylko jeden...?

Można rzec jest jeden dwuczęściowy lub dwa w jednym – zależnie jak kto na takie kwestie patrzy ;–) Wsuwa się jedną część a potem po prowadnicy pierwszej – drugą. Przerabiałem to w lecie, krótko po kupnie auta – kosztował niewiele ponad 60 zł (bez upustu).
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez xANDy » 11 mar 2007, 16:50

procol napisał(a):Czy z takimi problemami najlepiej jechac do ASO (czy innego dobrego mechanika), czy do specow od klimatyzacji?
Raczej najpierw oglądnąłbym sam wszelkie kable i czujniki, potem do speców od klimatyzacji. ASO to raczej chyba niezyt chętnie na tym się zna(?)....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez procol » 27 mar 2007, 21:55

Klimatyzacja sama z siebie zaczela dzialac, chyba podjade gdzies na kontrole ilosci czynnika chlodzacego, moze go za malo. Sila rzeczy jednak obserwowalem ja dokladniej niz przedtem ;) Zaobserwowalem, ze gdy sobie spokojnie jade i zalacze klime czuje jakby przyhamowanie, zwiekszenie oporu. Wiem, ze klima pobiera troche mocy, ale czy to jest wyraznie wyczuwalne?
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2006, 21:56
Posty: 112 (0/1)
Auto: Mazda 3 SkyPassion sedan, 2016

Postprzez xANDy » 27 mar 2007, 22:10

procol napisał(a):ale czy to jest wyraznie wyczuwalne?
Tak. Szarpnięcie jest delikatne ale wyczuwalne. W momencie załączenia sprężarki komputer kompensuje obciążenie dawką paliwa. Ale nie da się tego zrobić całkiem idealnie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Nefar » 27 mar 2007, 22:28

skontrolowac mozesz samemu. Na jednej z rurek masz taka plastikowa nakretke odkrecasz i w otwor wkladasz maly srubokret jak pizgnie jak z opony (kompresora) to masz duzo, jak pizgnie jak z opony na flaku to masz polowe jak ledwo ledwo to masz malo.

Co do momentu zalaczenia klimy i jego wyczucia to zalezy od samochodu. w civiku i lantrze czulem to bardzo, ale w lagunie i yarisie nie czuc tego praktycznie wcale.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez Riki » 27 mar 2007, 22:35

xANDy jak jezdzisz na wlaczonej klimie to odczuwasz spadek osiagow? :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez procol » 27 kwi 2007, 20:43

Czuje, ze musze deptac mocniej, albo gdy hamuje silnikiem i klima sie zalaczy to czuje, ze bardziej hamuje silnikiem :( . No i wiatrak od klimy jest znacznie glosniejszy od wiatraka chlodnicy i wprowadza okolice w silniejsze wibracje. To moj pierwszy samochod z klima, wiec nie wiem, czy to normalne, czy tez cos z tym trzeba zrobic.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2006, 21:56
Posty: 112 (0/1)
Auto: Mazda 3 SkyPassion sedan, 2016

Postprzez xANDy » 27 kwi 2007, 22:10

Klima "je" 5,5 KW (w moim przypadku). Wersje "słabsze" chyba 4,5 KW. Jest to – jakby nie liczyć 7,5KM (6), czyli dość odczuwalny spadek mocy. Jednak ważniejszy jest "zjadany" moment obrotowy, który daje się we znaki – i wyraźnie czuje się "słabszy" motor. To jest wada klimy (każdej klimy).
Dlatego przy gwałtownym (ratunkowym) wyprzedzaniu mam już "program" w głowie i palcu – wyłączenie sprężarki w ułamku sekundy niemal na ślepo.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Iwan002 » 29 cze 2007, 17:11

Mam problem z klimą W Mażdzie GF 2.0 '99. Nabijałem w ubiegłym roku. Spadła sprawnosć o ok 70%. W filtrze z przodu samochodu za przednim zderzakiem / w kształcie puszki od piwa/ jest szklane "oko" w którym widać płyn /niewiem czy to płyn czy skloplony gaz. Co moze być przyczyną – w "oku" widać gaz-płyn a klima nie chłodzi?
Automatyczna.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2007, 08:43
Posty: 20
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626;2.0 Kombi 99 GF

Postprzez xANDy » 29 cze 2007, 22:41

Płyn MUSI być widoczny, po to jest to "oczko" powinno być (w czasie pracy sprężarki) pełno bez bąbelków, choć widać, że ciecz przepływa.
Sprawdź filtr kabinowy.
PS. czy zimą włączałeś sprężarkę w ogóle??
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Iwan002 » 2 lip 2007, 08:52

Tak włączałem.

Filtr kabinowy OK

Mam bąbelki w "oczku" myśle że ten element mam zatkany – jak on się nazywa? Czy często należy go wymieniać?
Początkujący
 
Od: 15 cze 2007, 08:43
Posty: 20
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626;2.0 Kombi 99 GF

Postprzez JimmyK » 2 lip 2007, 10:03

To jest osuszacz, zatkany raczej nie jest tylko może już być zużyty jego wkład, nie pochłaniać w wystarczającym stopniu wilgoci z czynnika. Teoretycznie zaleca się go wymieniać co 3 albo nawet i 2 lata, nie jestem pewien, ale i tak tego nikt nie robi, działa zazwyczaj znacznie dłużej.
Osuszacz to koszt w przybliżeniu sto kilkadziesiąt zł.

A to że masz bąbelki to raczej trzeba się zająć szczelnością układu (a raczej nieszczelnością ;)).
Pozdrawiam, JimmyK™ Obrazek
________________

!!! Sprzedam alufelgi !!!
________________
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2004, 16:10
Posty: 235
Skąd: Lublin
Auto: 626 GE FS sedan

Postprzez xANDy » 2 lip 2007, 10:19

Bąbelki oznaczają niedobór czynnika, co wiąże się ze spadkiem wydajności klimy aż do zera. Klima (sprężarka) może się załączać ale może już po prostu nie schładzać w ogóle (sam tak miałem).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez ram » 3 lip 2007, 10:57

JimmyK napisał(a):To jest osuszacz, zatkany raczej nie jest tylko może już być zużyty jego wkład, nie pochłaniać w wystarczającym stopniu wilgoci z czynnika. Teoretycznie zaleca się go wymieniać co 3 albo nawet i 2 lata, nie jestem pewien, ale i tak tego nikt nie robi, działa zazwyczaj znacznie dłużej.
Osuszacz to koszt w przybliżeniu sto kilkadziesiąt zł.

Ja wymieniłem w zeszłym tygodniu. Kosztował (z przesyłką za pobraniem) 127 zł. W warsztacie też się trochę dziwili po co chcę wymieniać – to u nas temat jeszcze nieznany.
Na marginesie – w ciągu roku ubyło mi prawie 300 g czynnika. Sprawdzenie szczelności układu nie wykazało wycieku. Kazali mi przyjechać za miesiąc do sprawdzenia.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Iwan002 » 3 lip 2007, 14:49

Masz kontakt do tego sklepu? Wczoraj nabiłem od ubiegłego roku cały gaz mi zszedł a układ mam szczelny... Oglądałem katalog Valeo ale tam nie mają do mojego modelu mazdy.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2007, 08:43
Posty: 20
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626;2.0 Kombi 99 GF

Postprzez ram » 5 lip 2007, 12:20

Iwan002 napisał(a):Masz kontakt do tego sklepu? Wczoraj nabiłem od ubiegłego roku cały gaz mi zszedł a układ mam szczelny... Oglądałem katalog Valeo ale tam nie mają do mojego modelu mazdy.

http://www.sklep.climateam.pl/product_i ... ts_id/1035
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6