Czyszczenie zaworu wolnych obrotów (BA Z5)
Jesli chodzi o ustawienie biegu jalowego, to ustawialem go w trybie serwisowym,ale dopiero po przykreceniu sruby do konca obroty spadaja do 1200 i nie chca zejsc nizej.
Jednak kilka dni temu bylem u mechanika z problemem za wysokich obrotow i ustawial mi te oborty,ale normalnie, bez trybu serwisowego, co nie dalo efektu. Z tego co czytalem, to TPS-em nie mozna sie samemu bawic. Jesli jednak ktos to robil i udalo mu sie odniesc pozytywny skutek,to prosze o opinie
POZDRAWIAM
Jednak kilka dni temu bylem u mechanika z problemem za wysokich obrotow i ustawial mi te oborty,ale normalnie, bez trybu serwisowego, co nie dalo efektu. Z tego co czytalem, to TPS-em nie mozna sie samemu bawic. Jesli jednak ktos to robil i udalo mu sie odniesc pozytywny skutek,to prosze o opinie
POZDRAWIAM
- Od: 26 sie 2005, 08:00
- Posty: 131
- Skąd: Mława
- Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM
jacks napisał(a):Jestem po czyszczeniu przepustnicy i silniczka krokowego, ale problem nie zniknal, a wrecz przeciwnie – obroty po rozruchu silnika wzrosly z 2000 do 2500 i spadaja po kilku minutach do 1200, probowalem je regulowac z trybie serwisowym, ale to praktycznie nic nie zmienia. Juz mi rece opadly i nie wiem co robic
Objawy które masz po czyszczeniu jak miałem przed zrobieniem przepustnicy
Musisz teraz sprawdzić czy na pewno zawór się domyka. Jak będzie chociaż mała szczelina to obroty na wolnych nie spadną do poziomu 750 tylko zostaną na 1000-1200. Przypadkiem nie rozciągałeś tej większej sprężyny?
U mnie to wyglada troche inaczej, zaluje ze nie zrobilem zdjecia tego zaworu, ale pewnie bede musial jeszcze raz to rozkrecic, wiec zamieszcze fotke. U mnie te sprezyny sa umieszczone tak, ze jedna siedzi w drugiej i nawet nie ma miejsca zeby tam cokolwiek rozciagac. Silniczek krokowy jest przykrecony obok tych sprezyn
- Od: 26 sie 2005, 08:00
- Posty: 131
- Skąd: Mława
- Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM
Pioteq25 napisał(a): Przypadkiem nie rozciągałeś tej większej sprężyny?
Jeślli rozciągnięcie tej mniejszej sprężynki ma wpływ na wysokość obr na ssaniu to za co jest odpowiedzialna ta większa sprężynka????
-
Gość
Witam jestem począdkujący,mam mazde 323/89 kombi 1,6 pełny wtrysk.Tak jak w temacie wysokie obroty na zimno do 3000 ob/min w miare nagrzewania się spada dook.800 . Przeczytałem wasze wypowiedzi i mam pytanie czy regulacja obrotów według opisu dotyczy też mojej madzi czy to coś zupełnie innego.
-
marmat59
Ja ustawilem ten TPS, ale nadal za dlugo trzyma na ssaniu (okolo 5-10 minut przy takiej pogodzie jak teraz) Oczywiscie po rozruchu zimnego silnika ma 2 tys obrotow, czyli nic sie nie zmienilo po czyszczeniu przepustnicy........macie jeszcze jakies pomysly ? Dodam ze wymienilem czujnik temperatury silnika, bo rok temu byl blad w komputerze tego czujnika oraz blad nr 25 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B oraz 16 – Czujnik EGR,ale po skasowaniu bledow do tej pory sie nie pojawily
- Od: 26 sie 2005, 08:00
- Posty: 131
- Skąd: Mława
- Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM
dobra to moze ktos mi powie ktore GND mam zmostkowac bo sa dwa. Jeden w rzedzie obok TEN a drugi w osobnym rzedzie niezej. Wszystko to wyglada jak by dwie kostki sie wpinaly w DIAGNOSTIC, wiec nie wiem ktore GND polaczycz z tylko jednym TEN.
Piszcie piszcie...
Piszcie piszcie...
- Od: 24 lut 2006, 13:59
- Posty: 62
- Skąd: Gdańsk -> Blackpool UK
- Auto: Mazda MX3 1.6 16v SOHC
GND to masa i obojętnie które zmostkujesz będzie dobrze...
ja zmostkowałem to najbliżej TEN
pozd
ja zmostkowałem to najbliżej TEN
pozd
-
Gość
ale nic sie nie dzieje po zmostkowaniu
Zadnych objawow. Ale zauwazylem ze cos mi nie gra chyba z krokowym (zostal wyczyszczony). Trzyma mi strasznie wysokie obroty pomiedzy 4000-5000obr. I nie spadaja!!! Ale gdy scisne wezyk powietrza idacy do krokowego toobroty spadaja
Pomozcie bo nie wiem co jest grane.
Czy krokowy jest walniety czy co??
pozdro
Pomozcie bo nie wiem co jest grane.
Czy krokowy jest walniety czy co??
pozdro
- Od: 24 lut 2006, 13:59
- Posty: 62
- Skąd: Gdańsk -> Blackpool UK
- Auto: Mazda MX3 1.6 16v SOHC
<font color="#FF0000"><b>Po wyczyszczeniu i nasmarowaniu tulei zaworu elektromagnetycznego nie trzeba rozciągać sprężyn tylko zrobić regulację śrubą, która wpływa na siłę sprężyny! Jak ktoś ma już wyczyszczoną
przepustnicę i posmarowany tłoczek zaworu, to bez rozbierania od razu możne
przystąpić do regulacji.</b></font>
przepustnicę i posmarowany tłoczek zaworu, to bez rozbierania od razu możne
przystąpić do regulacji.</b></font>
Ciekawe czy nie pomogłaby sama regulacja tą śrubą bez czyszczenia zaworu? Jeżeli problem tkwi tylko w skurczonej sprężynie to może by zadziałało? Żeby zawór lepiej się domykał i mniej otwierał na zimnym silniku należy tą śrubę wkręcić czy wykręcić?
- Od: 24 cze 2006, 10:58
- Posty: 111
- Skąd: Białystok
- Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.
Witam
Dzisiaj rano rizkrecilem swoj silniczek krokowy,ale nie wiem jak wyciagnac z niego te sprezynki zeby oczyscic i nasmarowac
ponizej umieszczam zdjecia mojego silniczka krokowego
Na tej fotke wszystko opisałem:
Sorry za jakosc zdjec,ale robilem je telefonem, bo nie mam dobrej cyfrowki, ale jesli ktos rozbieral ten silniczek ,to bedzie wiedzial jak mi pomoc
Dzisiaj rano rizkrecilem swoj silniczek krokowy,ale nie wiem jak wyciagnac z niego te sprezynki zeby oczyscic i nasmarowac
ponizej umieszczam zdjecia mojego silniczka krokowego








Na tej fotke wszystko opisałem:

Sorry za jakosc zdjec,ale robilem je telefonem, bo nie mam dobrej cyfrowki, ale jesli ktos rozbieral ten silniczek ,to bedzie wiedzial jak mi pomoc
- Od: 26 sie 2005, 08:00
- Posty: 131
- Skąd: Mława
- Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM
Na razie zostaw wszystkie sprężyny w spokoju, tylko wykręć zawór elektromagnetyczny od przepustnicy (to coś czarnego – plastikowego na zdjęciach
Wymyj dokładnie wszystko w benzynie i poskładaj do kupy. Znajdź na zewnętrznej części przepustnicy śrubę do regulacji do późniejszego ustawienia. Nie widzę tej śruby na Twoich zdjęciach- powinna być naprzeciwko krokowego. Z tego co pisałeś to nie masz problemu z dużymi obrotami na ssaniu, tylko z czasem ich utrzymania. Jak wykręcisz krokowy, to w przepustnicy zostanie zawór reagujący na temperaturę płynu chłodzącego (duża sprężyna bimetalowa) i sprawdź jego działanie. Powinien się całkowicie zamknąć po wrzuceniu do gorącej wody 80C Wybadaj tylko którym kanałem jest wpuszczane powietrze, a którym wychodzi z termo-zaworu. Pisałem już o tym na początku tego tematu, więc tam zajrzyj. Sprawdź jeszcze drożność kanałów wodnych jak poskładasz już wszystko.
Możesz jeszcze na rozgrzanym silniku sprawdzić ręką (tylko ostrożnie) jak nagrzewa się dolna część przepustnicy gdzie jest zawór ze sprężyną bimetalową, bo jak układ jest zapowietrzony lub jest za mało płynu to zawór nie będzie się zamykał i ssanie się nie wyłączy całkowicie.
Możesz jeszcze na rozgrzanym silniku sprawdzić ręką (tylko ostrożnie) jak nagrzewa się dolna część przepustnicy gdzie jest zawór ze sprężyną bimetalową, bo jak układ jest zapowietrzony lub jest za mało płynu to zawór nie będzie się zamykał i ssanie się nie wyłączy całkowicie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości