Przymierzam sie do wymiany poduszki powietrznej w xedosie..
Czy ktos dysponuje schematami jak tego dokonac i co z czym popodlaczac?
Czy wymiana napinaczy pasow jest rowniez niezbedna?
No i czy po wszystkim trzeba bedzie resetowac komputer, czy niekonicznie?
Pozdrawiam,
Darek.
wymiana poduszki powietrznej w xedosie
Strona 1 z 1
a po co wymieniasz poduche???Jak chcesz to zrobic to tylko w ASO i to ori a jak chcesz pakowac uzywke z allegro to daj sobie spokoj.Chyba,ze lubisz nagle i niespodziewane strzaly w czasie jazdy.A zakladajac sam nie masz pewnosci,ze strzeli w momencie kiedy bedzie potrzebna.kup zaslepke i tyle.
-
waldii
Nie ma znaczenia gdzie kupisz poduche. Wazne by byla cala. Poduchy sa wyciagane z aut po strzale w tyl, lub dachu. Nie ma to kompletnie zadnego znaczenia dla uzytkownika. Poduszka jest odpalana za pomoca impulsu elektycznego jesli go nie dostala to nie wybuchla. Wiec czym sie rozni od tej z ktora jezdzisz? Niczym. No moze tym ze ktos wykrecil 2 srobki i odpial tasme a ty musisz je wkrecic i ja przypiac.
Pasy, napinacze to masakra. W kazdym aucie jest inaczej. W jednym wymienia sie tylko napinacze, w innym i pasy i napinacze, w jeszcze innym wymienia sie nawet zamki w tylnych pasach. a w jeszcze innym nie wymienia sie nic poza airbagiem. Oczywiscie trzeba zrobic jeszcze reset sensora i reset ukladu (komputera) ale to drobnostka.
Niespodziewany wybuch poduszki moze nastapic kiedy masz stary samochod po przejsciach, (choc i to jest malo prawdopodobne) i przykladowo wpadniesz w dziure jakas potezna, po czym sila uderzenia na slabych podluznicach, belce zostanie blednie odczytana przez sensor. Bywa i tak. Jak masz pasy i nie siedzisz bezposrednio przy kierownicy to nic ci sie nie stanie. Taki wybuch jesli ma nastapic to nastapi i tu kompletnie zadnego znaczenia nie ma skad masz poduszke. To nie ona decyduje kiedy wystrzelic.
Przezylem juz kilka strzalow poduch i to nic strasznego. Bynajmniej dla mnie. Jak ktos sie boi wybuchu malej petardy w srodku samochodu to sorry.
Pasy, napinacze to masakra. W kazdym aucie jest inaczej. W jednym wymienia sie tylko napinacze, w innym i pasy i napinacze, w jeszcze innym wymienia sie nawet zamki w tylnych pasach. a w jeszcze innym nie wymienia sie nic poza airbagiem. Oczywiscie trzeba zrobic jeszcze reset sensora i reset ukladu (komputera) ale to drobnostka.
Niespodziewany wybuch poduszki moze nastapic kiedy masz stary samochod po przejsciach, (choc i to jest malo prawdopodobne) i przykladowo wpadniesz w dziure jakas potezna, po czym sila uderzenia na slabych podluznicach, belce zostanie blednie odczytana przez sensor. Bywa i tak. Jak masz pasy i nie siedzisz bezposrednio przy kierownicy to nic ci sie nie stanie. Taki wybuch jesli ma nastapic to nastapi i tu kompletnie zadnego znaczenia nie ma skad masz poduszke. To nie ona decyduje kiedy wystrzelic.
Przezylem juz kilka strzalow poduch i to nic strasznego. Bynajmniej dla mnie. Jak ktos sie boi wybuchu malej petardy w srodku samochodu to sorry.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
- Od: 5 mar 2007, 14:32
- Posty: 157
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Nissan Murano 3.5 V6
Nefar napisał(a):Przezylem juz kilka strzalow poduch i to nic strasznego. Bynajmniej dla mnie. Jak ktos sie boi wybuchu malej petardy w srodku samochodu to sorry.
niby masz racje ale niestety kilka osob zginelo przez takie strzaly np.dziecko w zaparkowanym mondeo
-
waldii
darek007 napisał(a):Przymierzam sie do wymiany poduszki powietrznej w xedosie..
To powinien zrobic specjalistyczny zaklad, tak jak ktos juz sugerowal. Absolutnie konieczne jest, aby na czas calej operacji odlaczyc akumulator, aby w trakcie demontazu/montazu uklad sterowania poduszkami nie zwariowal.
Jesli miales wystrzal poduszek, powinno sie chyba rowniez wymienic uklad sterowania poduszkami.
Jesli szukasz poduszki kierowcy do Xedosa6, to ja mam taka. Caly czas jezdzi w autku, ale chce ja wymienic.
Wlasciwie chce tanio odsprzedac kierownice razem z airbagiem.
Pozdrawiam,
voytecku.
Kolega wyżej pisze o sensorze. Sensor mozna zresetowac. Nie trzeba go wymieniac.
Zaklad nie musi byc specjalistyczny. Zalozenie poduszki to zadna filozofia. Generalnie jak juz pisalem dwie, trzy srubki i tasma. Powinien byc odpiety akumulator. Kazdy blacharz to juz robil milion razy. Tyle ze potem trzeba zrobic reset ukladu i sensora.
Zaklad nie musi byc specjalistyczny. Zalozenie poduszki to zadna filozofia. Generalnie jak juz pisalem dwie, trzy srubki i tasma. Powinien byc odpiety akumulator. Kazdy blacharz to juz robil milion razy. Tyle ze potem trzeba zrobic reset ukladu i sensora.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
- Od: 5 mar 2007, 14:32
- Posty: 157
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Nissan Murano 3.5 V6
wszysko dobrze tylko jaka jest gwarancja,ze w czasie buuum taka poducha zadziala i napinacze tez??
-
waldii
Pany odświeżam.
Przekładam pasy jak i poduchę.Wymieniam sensor...Jak zrobić reset SRS
Tak samo jak ECU 
Przekładam pasy jak i poduchę.Wymieniam sensor...Jak zrobić reset SRS
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Mnie bardziej chodziło jak już wszystko wymienię . Ale rozumiem że to bez znaczenia 
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6