Regulacja wolnych obrotów

Postprzez ravi » 17 mar 2007, 23:42

Witam, czytałem wiele wątków na temat obrotów w mazdach, ale nigdzie nie było jednoznacznej odpowiedzi. Auto miało za niskie obroty, tzn. jak je dobrze rozgrzałem były w granicach 500-600obr/min, minimalnie czasem skacząc o 1mm. Postanowiłem je podnieść – zrobiłem to w ten sposób, że po rozgrzaniu auta, zmostkowałem styki TEN i GND. Obroty wtedy spadły jeszcze bardziej, a ja zacząłem kręcić śrubą jak na poniższym obrazku:
Obrazek
Obroty sobie rosły wraz z kręceniem... ustawiłem jakieś 800rpm i zdjąłem zworkę. Wydawało się że wszystko ok, a już jakieś 50km dalej obroty znowu są niższe. Co jest grane? Czy w ogóle regulacja jaką wykonałem była należycie przeprowadzona, bo czytałem też takie głosy że bez komputera nie da rady ustawić obrotów...

dzięĸi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez tomas2107 » 19 mar 2007, 13:45

witam ja regulowałem bez właczania trybu serwisowego i jest ok tylko z zapłnem mam problem i nie ma chetnych na regulacje w mojej mx3 nikt w oklicy sie nie chce podiac mowiac ze nie trzeba a troszke mi nie równo przyspiesza :(
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 16:04
Posty: 17
Skąd: Lębork
Auto: mazda mx3 1,6 16v

Postprzez Pioteq25 » 19 mar 2007, 14:49

Obroty i zapłon reguluję się wyłącznie w trybie serwisowym- pisze jak byk w każdej instrukcji <czytaj>
Przy ustawianiu obrotów trzeba wziąć korektę na obroty w trybie serwisowym i po zdjęciu zworki – różnica wynika m.in. z wyprzedzenia zapłonu i jest to całkowice normalne.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Orin » 19 mar 2007, 19:16

ravi – daruj sobie – obroty po pewnym czasie spowrotem unormują się na poprzedniej wartości. Ja się tym bawiłem tak jak Ty (w trybie serwisowym) i zawsze po pewnym czasie wracały do 750... A na 100% po resecie kompa. Jeśli masz LPG to dodatkowo możesz sobie zaszkodzić – więcej powietrza to zubożenie mieszanki, a wtedy łatwo u bum :)
Ja zapisywałem o ile stopni i w któą stronę regulowałem bieg jałowy – po kilku próbach dałem sobie spokój i wróciłem do punktu wyjścia :)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez ravi » 19 mar 2007, 20:05

Orin napisał(a):raviJeśli masz LPG to dodatkowo możesz sobie zaszkodzić – więcej powietrza to zubożenie mieszanki, a wtedy łatwo u bum :)


LPG nie mam, ale chyba na benzynie od tego jest lambda i przepływomierz żeby mieszanka nie była zbyt uboga więc ta śruba chyba nie powinna wpłynąć na to? Pytam bo nie zapisałem o ile obrotów i jak kręciłem, a niebardzo pasuje mi wizja jeżdżenia na zubożonej mieszance.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez Orin » 19 mar 2007, 21:12

Na benzynie masz rację – silnik zniweluje sobie dodatkowe powietrze w inny sposób. Przy wtrysku w książce obsługowej pisze że "obroty biegu jałowego nie podlegają regulacji"
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Mikula » 20 mar 2007, 09:49

witam ja mialem podobna sytuacje co ty ravi obroty biegu jalowego na poziomie ok 600obr i didatkowo prze wlaczonych swietlach trzepalo autem jak galareta (strasznie denerwujace) pojechalem z tym do mechanika i podniusl mi obroty wlasnie ta srubka, ktora zaznaczyles (krecil nia na wlaczonym silniku w zwyklym trybie a nie w serwisowym i dodatkowo na wlaczonych swiatlach), po czym zdiol kleme z akumulatora (zresetowal kompa) i teraz jest ok mam obroty jakies 900obr a po wlaczeniu swiatel troche siadaja na 800 ale autkiem juz nie trzesie:) i jezdze z tym juz jakies 2m-c i nic samo sie nie zmienilo:) dodam jeszcze ze tez mam takie wahanie sie obrotow 1mm ale zawsze tak bylo odkad ja kupilem jaies 3 latka temu i to chyba normalne
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:41
Posty: 58
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323F 1.6 16V 94r. BG

Postprzez Orin » 20 mar 2007, 11:21

Mikula napisał(a):didatkowo prze wlaczonych swietlach trzepalo autem jak galareta


Walnięty elektrozawór powietrza dodatkowego, który się powinien otwierać przy np wł świateł. Pan mechanik zamiast naprawić to zwiększył obroty :]
Niemniej dzięki za informacje jak ktoś wyregulował obroty by się nie traciły. Za to <piwo>
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Danielo » 22 mar 2007, 20:03

Muszę też spróbować bo troszku mam niskie obroty i delikatnie trzęsie :| .Wiem że to z innej beczki ale czy nie wiecie może co to może być że jak powciskam jej do 6 tysięcy na każdym biegu to na chwilę się przymula przy przyśpieszaniu.Taka jakby dziura na 2, 3 sekundy. byłbym wdzięczny za odpowiedz, i nie zlinczujcie mnie że nie na temat <zawstydzony>
PRAWDZIWA JAZDA,TO MUSI BYć MAZDA!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2007, 13:57
Posty: 64 (2/0)
Auto: mazda323 1.6 16v BG
Mazda 6 2.0 16V GY 2005R

Postprzez Orin » 22 mar 2007, 20:55

strzelam – odcięcie zapłonu? :D
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Danielo » 22 mar 2007, 21:05

:| chiba nie..Autko chodzi dobrze pali na tyk rozpędza się też w miarę ale jak dokładam stopniowo gazu.A jak wcisnę do spodu pojawia się dziura,poprostu przyśpiesza i na chwilę się przymula ale potem dalej idzie jak trzeba.a zapłon to może by gasił..
PRAWDZIWA JAZDA,TO MUSI BYć MAZDA!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2007, 13:57
Posty: 64 (2/0)
Auto: mazda323 1.6 16v BG
Mazda 6 2.0 16V GY 2005R

Postprzez Orin » 22 mar 2007, 21:25

Nie nie – odcięcie zapłonu powyżej 6 tyś obr. Co do dziury to wygląda jakby silnik nie przepalał całej mieszanki. Kiedy ostatnio wymieniałeś świece i kable WN?
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Pioteq25 » 22 mar 2007, 21:35

Poczytajcie jeszcze to:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=120
A jak to w końcu się robi? Bo czytam że ludzie podnoszą, zdejmują mostek i im wraca do poprzednich ustawień. I która to w końcu śruba jest do tej regulacji?



to nie takie proste, ja to robie tak:
1 resetujemy kompa
2 zakładam mostek oczywiście na rozgrzanym silniku
3 zapalam
4 obroty w trybie serwis są u mnie wyższe niż normalnie nie wiem dlaczego ale tak jest, kręce śrubą regulacyjną przy przepustnicy jeszcze je podnosząc.
5 czekam 3 minuty
6 gasze
8 wyjmuje moste.

po ponowym odpaleniu oborty są wyższe niestety jak sie śrubę regulacji odkręci za dużo to potem obroty nie chcą schodzić z podbicia i zostają na 1200obr. wtedy czynność powtażam wkręcając śrubę o 1/4 obrotu i znów 3min itd gaszę zapalam i sprawdzam czy jest ok.

jest z tym trochę zabawy ale da się ustawić tak że chodzi na jakieś 850-950 obrotów i nie trzęsie.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Danielo » 22 mar 2007, 21:49

Świece z rok temu, a kable z pół roku temu.Tyle że są z JC a jak teraz doczytałem na forum że one są do...niczego. może gdyby były NGK. nie wiem co to byłem z tym u mechanika ale skończyło się tym że zapłaciłem 90zł nawet nie podłączył pod kompa i stwierdził że pompa zaraz padnie. a poza tym to nie wpięli mi kostki do filtra pow i próbowali wmówić że już padła!a może Orin wiesz kogoś konkretnego w okolicy Wielunia to nie tak daleko od Ciebie a tak naprawdę to nie mam zaufanego mechanika. Same paproki co polonezy mają w małym palcu ale z mazdą gorzej.a może już sam wiesz co to może być ?? ??
PRAWDZIWA JAZDA,TO MUSI BYć MAZDA!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2007, 13:57
Posty: 64 (2/0)
Auto: mazda323 1.6 16v BG
Mazda 6 2.0 16V GY 2005R

Postprzez Orin » 22 mar 2007, 22:10

Danielo napisał(a):poza tym to nie wpięli mi kostki do filtra pow i próbowali wmówić że już padła


Czy masz na myśli podłużne czarne złącze znajdujące się nad filtrem powietrza od strony akumulatora?

Co do pompy to w książce WKŁ "Mazda 323" jest opis w jaki sposób można ją sprawdzić. Tyle że ja swoją pożyczyłem kumplowi i nie mogę się doprosić o zwrot :| Pogadaj z GofNet'em to będziesz mieć dostęp do wersji elektronicznej.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Danielo » 22 mar 2007, 22:50

Właśnie ta kostka, dopiero jak sam to zauważyłem i pokazałem im to wpięli. bo jak można się domyślać bez tego auto uparte jak osiołek nie pójdzie..dojechałem tylko do wyjazdu.Co do tej książki to nie wiem czy chodzi o tą fabryczną od Mazdy, bo jak tak to niestety nie szprecham po niemiecku :( A może masz jakiś link do takiej książki obsługi we własnym zakresie w języku polskim?Muszę trochę czasu wygospodarować i poklikać z Gofnet'em tak jak proponujesz. w ogóle to dzięki Orin że starasz się pomóc <piwo>
PRAWDZIWA JAZDA,TO MUSI BYć MAZDA!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2007, 13:57
Posty: 64 (2/0)
Auto: mazda323 1.6 16v BG
Mazda 6 2.0 16V GY 2005R

Postprzez Orin » 22 mar 2007, 23:08

Fajni mechanicy – nie wpięli kostki od przepływomierza. Tak w ogóle to się dziwię że udało Ci się uruchomić auto :) Jeśli od tego czasu nie robiłeś resetu kompa, to możliwe że komp zapamiętał błąd "uszkodzenie przepływomierza" i przestał reagować na czujniki. Przeczytaj to:
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/warsztat/warsztat.php?c=obd

Co do książki to zerknij na PW ;)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Danielo » 22 mar 2007, 23:21

Był resetowany. właściwie to po tej wizycie nic się nie zmieniło więc nic nie naprawili ale i nie uszkodzili trwale.Ale mechanicy to naprawdę pierwsza klasa, ale cwaniaczków !! a proponowali mi ich jako super warsztat.Stronkę odwiedzę napewno i chyba głupie pytanie mianowicie PW to znaczy :|
PRAWDZIWA JAZDA,TO MUSI BYć MAZDA!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2007, 13:57
Posty: 64 (2/0)
Auto: mazda323 1.6 16v BG
Mazda 6 2.0 16V GY 2005R

Postprzez GofNet » 23 mar 2007, 00:33

Danielo napisał(a):PW to znaczy
Prywatna Wiadomość.

Np. oto PW do Ciebie.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Danielo » 23 mar 2007, 21:08

Nocny Marek z Ciebie GofNet.. Dzięki za podpowiedz teraz wiem o co chodzi z tym PW , początki bywają trudne. A może Ty masz jakieś opinie na mój problem. :| Podobno coś ciekawego możesz wiedzieć.
PRAWDZIWA JAZDA,TO MUSI BYć MAZDA!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2007, 13:57
Posty: 64 (2/0)
Auto: mazda323 1.6 16v BG
Mazda 6 2.0 16V GY 2005R

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323