zapach oleju npędowego

Postprzez Arekwo » 18 lut 2007, 22:43

Po wejściu do samochodu (gdy ten stał conajmniej 2-3 godzin )czuć zapach oleju napędowego
w garażu nie widać na posadzce żadnych śladów wycieków, również po otwarciu maski nie widać żadnych wycieków oleju
Gdzie szukać przyczyny?



EDIT by MODERATOR
Narobiłem Ci trochę wstydu – ale skoro sam nie potrafiłeś poprawić tematu, to ktoś musiał się za to zabrać, no i wypadło na mnie :|
Arekwo
 

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 18 lut 2007, 22:58

Bagaznik i wylana dolewka .. :D
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Arekwo » 18 lut 2007, 23:18

rozwiń temat z tym bagażnikiem ...wylana dolewka?
Arekwo
 

Postprzez Długi » 18 lut 2007, 23:32

uszkodzony TCV jak sądzę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Arekwo » 18 lut 2007, 23:45

przepraszam ...co to TCV? szukałem TCV w instrukcji obsługi ale komputer wyrzucił, że nie może znaleźć
Arekwo
 

Postprzez tomekrvf » 18 lut 2007, 23:51

Długi napisał(a):uszkodzony TCV jak sądzę

Czyli Timing Control Valve. Ten eletrozawór umieszczony jest na dole pompy wtryskowej i jego zadaniem jest kontrolowanie momentu wtrysku paliwa poprzez kierowanie ciśnienia, które jest wewnątrz pompy, na lewą lub prawą stonę tłoka przestawiacza. TCV sterowany jest sygnałem PWM z PCM, i tu dochodzimy do sedna sprawy, zawór przecieka a ropa przez wiazkę elektryczną idzie do środka auta.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Arekwo » 18 lut 2007, 23:56

no to jeszcze pozostaje zapytać jaki jest ewentualnie koszt naprawy
Arekwo
 

Postprzez xANDy » 19 lut 2007, 12:32

Arekwo – Nie napisałeś o jakie auto Ci chodzi. Można się tylko domyślać, że o diesla DiTD.
Znajdź sobie w dziale diesle tematy o cieknącej wtyczce w pompie denso, albo o innych rewelacjach w stylu ropa w kabinie. Polecam tam przenieść się z postem ale najpierw uzupełnij w temacie, że to o diesla chodzi.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tomekrvf » 19 lut 2007, 13:45

xANDy napisał(a):o jakie auto Ci chodzi. Można się tylko domyślać, że o diesla DiTD.

Eee, w temacie jest 626 GW a w poście że wali ropą w kabinie. To jak nic chodzi o DITD
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Arekwo » 19 lut 2007, 17:19

tak chodzi o diesla z 2001 110 KM

widzę, że to się zdarza ...
Arekwo
 

Postprzez xANDy » 19 lut 2007, 17:31

Wymontuj zaślepki pod nogami pasażera aby odchylić matę (filce podłogi), znajdziesz pod tym blachę (dokładnie tam, gdzie stopy pasażera) pod którą znajduje się komputer, jak jeszcze odchylisz matę, to na podłodze powinna być mata bitumiczna (bardzo gruba). Sprawdź czy tam masz ślady ropy. Jeśli tak – to wykręć blachę (4 śriubki) i spróbuj zdemontować komputer. Wyczyść wszystko, wyłóż gazetą :) A potem czekałoby Cię uszczelnienie silikonem pewnego czujnika, opis którego znajdziesz na forum.
Jeśli to coś innego, to niech koledzy znawcy tematu wypowiedzą się: Długi, tomekrvf, newbie itd.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Solo » 20 lut 2007, 11:36

Kłaniam się,

Arekwo napisał(a):tak chodzi o diesla z 2001 110 KM

widzę, że to się zdarza ...


no to popraw temat. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2004, 16:37
Posty: 824
Skąd: Kolno

Postprzez xANDy » 17 mar 2007, 21:04

Arekwo – czy cokolwiek udało się zrobić z tym problemem?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tomekrvf » 17 mar 2007, 23:31

xANDy napisał(a):A potem czekałoby Cię uszczelnienie silikonem pewnego czujnika

To nie jest naprawa tylko rzeźba w g.....
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Riki » 17 mar 2007, 23:38

sluchajcie a ile ten czujnik (elektrozawór?) kosztuje?...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grendel » 18 mar 2007, 00:27

Riki napisał(a):sluchajcie a ile ten czujnik (elektrozawór?) kosztuje?...


Mi powiedzieli coś koło 1100 PLN w zeszłym roku bez robocizny.
Polecam moje story:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=


tomekrvf napisał(a):To nie jest naprawa tylko rzeźba w g.....


Fakt, ale czy ktoś mógłby, chociaż w przybliżeniu, powiedzieć (a ty, tomekrvf, jesteś jak najbardziej kompetentny tak sądzę) na ile wystarcza nowy, wymieniony w Mabi?

U mnie, po 9-ciu miesiącach :D na razie spokój.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 15:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Postprzez Riki » 18 mar 2007, 00:35

Grendel napisał(a):Mi powiedzieli coś koło 1100 PLN


:| to niezle.............
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tycjan » 18 mar 2007, 15:08

Cos kolo 1200 – 1400 zl, ale nie pamietam dokladnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:18
Posty: 75
Skąd: Z-ść / Krk
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '00

Postprzez xANDy » 18 mar 2007, 16:01

Rozumiem Tomcio, że czujnik a zawór to dwie różne rzeczy – więc naturalne jest, że sposób naprawy jest inny. Gdyby to był czujnik ciśnienia to wystarczyłoby go "zabezpieczyć", ale co do elektrozaworu, to chyba nikt go nie naprawiał jeszcze.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tomekrvf » 18 mar 2007, 20:39

xANDy napisał(a):Rozumiem Tomcio, że czujnik a zawór to dwie różne rzeczy – więc naturalne jest, że sposób naprawy jest inny

To powiedz mi jaki to czujnik, bo moim zdaniem mówimy tu bez przerwy o cieknącym zaworze TCV :]
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323