Znika płyn chłodzacy

Postprzez lucas_ka » 18 lut 2007, 12:51

Mam pytanie, odnosnie znikajacego płynu chłodzacego. Mam w aucie instalacje gazową na której jest juz przejechane około 150 tys km. Reduktor nie był regenerowany ani wymieniany. Znika mi około litr płynu na około 4000 km czyli w sumie mało. Pytam czy jest moizliwosc zeby ten płyn znikał z winy reduktora, czy jest tam tak mozliwosc wogóle zeby spalało mi troche tego płynu, w oleju go nie ma, i podejzewam ze gdyby była to uszczelka pod głowica trafiona to by tego płynu ubywało troche wiecej. jaki sa jeszcze mozliwosci? Pod autem po postoju jest sucho, z komory silnika podasz gdy on jest uruchomiony nic nie paruje tak ze jakies wycieki tez raczej wykluczam.Co moze byc jeszcze powodem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2006, 00:38
Posty: 233
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2,0 citd

Postprzez Artiks » 9 mar 2007, 19:48

Przejrzyj dokladnie przewody, sprawdź czy obejmy dobrze trzymają, ,najlepiej powymieniać je na skręcane SPrawdź, czy nie ma śladów odparowanego plynu chlodniczego na końcówkach przewodów, obejrzyj dokladnie pompę wody, sprawdź jak wygląda górna rura od chlodnicy, u mnie byla sparciala przez wyciek gorącego oleju spod aparatu zaplonowego ( uszkodzony oring), odparowywalo to w praktycznie niezauważalny spodob i bylo przyczyną ubytków. Sprawdź czy plyn chlodniczy nie jest tlusty, czy pod korkiem oleju nie tworzy się podejrzana maź,co do uszczelki... co do uszczelki kwestia tego gdzie i jak bardzo jest uszkodzona.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez nemi » 9 mar 2007, 19:57

lucas_ka przede wszystkim sprawdź wszelkie połączenia do instalacji gazowej. Z nich "lubi" najczęściej cieknąć, a bardzo często w jakichś specyficznych warunkach (tylko na postoju po jakimś czasie, albo w czasie jazdy – wszystko zależy od materiału). Ja się z tym borykałem w Cinquecento, szczególnie zimą musiałem co jakiś czas dokręcać obejmy. Po płynie pozostaje białawy nalot.

<czytaj>
ArtX napisał(a):sprawdź czy obejmy dobrze trzymają, ,najlepiej powymieniać je na skręcane
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez SHY » 11 mar 2007, 00:09

Mam cos podobnego. Podobne zuzycie na podobnym dystansie. Tez nic nie widze z tym, ze u mnie jak kontroluje to powiedzmy przez wiekszosc czasu nic nie schodzi (czesto zagladam) az tu nagle po kilku dniach brakuje litra. Wyglada jakby poprostu nagle gdzies wylatywal i pozniej znowu nic.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez darokomadwa » 11 mar 2007, 11:18

Ja rowniez mialem podobny problemw mojej madzi. Schodzilo mi ok. 1 litra na 5000 km, a zadnych wyciekow nie bylo widac i tez podejrzewalem uszczelke. Okazalo sie ze plyn wyciekal z weza prowadzacego z dolu chlodnicy do silnika. Poprostu nie trzymala opaska. Wymienilem na skrecane i problem z glowy. Zaznaczam ze wycieku nie bylo widac tylko slad po odparowanym plynie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lip 2006, 23:09
Posty: 26
Skąd: Opole
Auto: Mazda 626 1.8 GE 1995r.
Lexus is 250 2010r.

Postprzez GofNet » 11 mar 2007, 20:45

darokomadwa napisał(a):Poprostu nie trzymala opaska. Wymienilem na skrecane i problem z glowy. Zaznaczam ze wycieku nie bylo widac tylko slad po odparowanym plynie.
Standardowa usterka, również w 323...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Artiks » 14 mar 2007, 17:46

GofNet napisał(a):również w 323...
BA też??? czy znasz temat z autopsji Gofik???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez GofNet » 14 mar 2007, 17:57

ArtX napisał(a):czy znasz temat z autopsji Gofik?
Tak.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Marcin » 16 mar 2007, 01:38

Dokladam swoje trzy grosze do tematu i potwierdzam ze za znikanie plynu moze byc odpowiedzialna opaska na wezach.Praktycznie byla luzna ze palcami mozna bylo ja obrocic.
.Mialem ten problem i po przyjrzeniu sie weżom stwierdzilem ze sa nieszczelnosci przy "dolocie" do bloku,i widac ze plyn tam sobie powolutku ciekł (cos w rodzaju "kamienia" widac na wezu).
Opaski juz wymienione.Zobaczymy co dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez Artiks » 16 mar 2007, 09:26

Marcin_626 napisał(a):Opaski juz wymienione
Przychylam się do opinii kolegi, wszystkie paski kwalifikują się do wymiany na skręcane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez uhu » 20 mar 2007, 01:20

U mnie również znikał płyn chłodzący...
lałem do FULLa a po przejechaniu 50 km było już poniżej LOW i wentylator pracował...

Na szczęście dzisiaj zlokalizowałem wyciek, cienki gumowy wężyk (nie ten gruby od chłodnicy) był nacięty w miejscu w którym przytrzymywała go opaska. Na obrotach wręcz sikał cienkim strumieniem na blok.
Całe szczęście bo już sie bałem że to uszczelka pod głowicą ;)

Jutro wymieniam i mam nadzieje że będzie już spokój :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 mar 2007, 22:27
Posty: 23
Skąd: dolnośląskie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6