U mnie wszystko jest wporządku – nie widzę ani poprawy ani pogorszenia (czyli jest ok bo było ok)... No plusem jest to, że już nie jeżdżę na mineralu ;–).prokopcio napisał(a):Jeśli jestem w błędzie, to proszę, żeby ktoś mnie poprawił.
Przejście z oleju mineralnego na półsyntetyczny
Dziękuję Grzyby – wkońcu ktoś wali prosto z mostu... moje spostrzerzenia są snute tylko z tego forum – jesteś moderatorem więc powinieneś dokładnie wiedzieć co większość pisze o przechodzeniu na rzadszy olej.... Ja mam 0 (zero) doświadczenia i dlatego napisałem, żeby ktoś mnie poprawił, jeśli napiszę bzdury.
Autko na sprzedaż !
- Od: 9 sty 2006, 09:35
- Posty: 213
- Skąd: Grodków
- Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)
prokopcio napisał(a):Dziękuję Grzyby – wkońcu ktoś wali prosto z mostu
jak zwykle
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Polecam wszystkim przy wymianie oleju zrobić płukankę – naprawdę warto.
polecam się na przyszłość
Ja w mojej mazdce mam przebieg 15kkm jeżdzi na 10w 40 nie bierze dużo od wymiany do wymiany ubyło trochę na miarce i jak nadejdzie czas zmiany to też zrobię płukankę i spróbuję 5W, specyfiki mam bo je sprzedaję, ale nie wierzyłem w skuteczność.a co do oleju to ja leję PETRO_CANADA
helo
Panowie muszem zmienic olej
Nie wiem co w nim siedzi teraz...
Co wlac? bawic sie w pol syntetyka czy lac mineralny dla swietego spokoju?
Mam 280tys przejechane
Mazda 626 2,0 8v 90km 1991r.
A i po przejechaniu 150km nie wzial wogole oleju

Panowie muszem zmienic olej
Nie wiem co w nim siedzi teraz...
Co wlac? bawic sie w pol syntetyka czy lac mineralny dla swietego spokoju?
Mam 280tys przejechane
Mazda 626 2,0 8v 90km 1991r.
A i po przejechaniu 150km nie wzial wogole oleju

- Od: 4 mar 2007, 16:21
- Posty: 24
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 626 2.0i Kombi :)
Nigdy w życiu minerala.... 

Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
A co to ma do rzeczy? Przebieg nie jest wyznacznikiem rodzaju oleju, który się leje! To nie maluch ani polonez (motor pochodził z lat trzydziestychPageUp napisał(a):Przypominam jaki mam przebieg: 280tys!

Nagarami się nie przejmuj – lepiej, żebyś "wykończył" auto półsyntetykiem niż zarżnął mineralem. Minealny olej "dewastuje" ten motorek w sposób bezpośredni.PageUp napisał(a):kurde a jak juz taki byl? nagary? boje sie![]()
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
PageUp – trzeba tylko wierzyć, że w poprzednim nie było moto doktorka... 
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ja tez zmieniam na półsyntetyk...Kupiłem Orlenowski PLATINUM SEMISYNTHETIC 10W/40? Lał ktoś już taki? Specyfikacje ma super...
No i zmieniłem. Przejechałem kilkanaście kilometrów. Na razie żadnych różnic nie zauważyłem...Wymieniłem też od razu filtr oleju i paliwa...
Po 500km wszystko ok.
No i zmieniłem. Przejechałem kilkanaście kilometrów. Na razie żadnych różnic nie zauważyłem...Wymieniłem też od razu filtr oleju i paliwa...
Po 500km wszystko ok.
- Od: 8 maja 2006, 17:12
- Posty: 163
- Skąd: warm.-maz., mazowieckie
- Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)
croow napisał(a):mineral ale za 5 tys km.
pomysl czy te 5tys nie bedzie Cie za duzo kosztowalo;)
im dłużej na mineralu tym bardziej zapiekają się pierścienie...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
już kilka miesiączków i kilkanaście tysiączków minęło od kiedy tu pytałem, czy przechodzić na półsyntetyk z minerala... nic się nie dzieje, nic nie cieknie silniczek pracuje jak pracował (rewelacyjnie)...
pozdrawiam.
____________
prokopcio
pozdrawiam.
____________
prokopcio
Autko na sprzedaż !
- Od: 9 sty 2006, 09:35
- Posty: 213
- Skąd: Grodków
- Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)
Adaś napisał(a):croow napisał(a):mineral ale za 5 tys km.
pomysl czy te 5tys nie bedzie Cie za duzo kosztowalo;)
Myślę że nie, jakieś 40 tyś mam na mineralnym a ogolnie dopiero 170kkm na liczniku.
po 3kkm, olej piękny niezabrudzony, a zmienię go dopiero jak wrócę z Holandii..
ByZyDURA.....
- Od: 5 lis 2006, 20:36
- Posty: 33
- Skąd: a moze wies...POD OLSZTYNEM
- Auto: mazda 323F 1.8 16v '92czerwona
croow napisał(a):jakieś 40 tyś mam na mineralnym
kto śmiał madzię zalać mineralem...?

Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):kto śmiał madzię zalać mineralem...?
Poprzedni właściciel!!!

to wynika z niewiedzy chociażjego syn jest mechanikiem....

po prostu mineralny jest tańszy...(nie w eksloatacji)
Bardzo duża część ludzi leje mineralny bo na bańce 5litrowej oszczedza sie ok 30 – 150 zl.. zaleznie od oleju..
Niestety muszę się przyznać (pytałem znajomych o zmiane oleju na połsyntetyk i odradzali... bo ponoć się popsuje), że jeździł bym dalej na mineralnym...
Ale po to TU zaglądam żeby się czegoś dowiedzieć...
więc .....
ByZyDURA.....
- Od: 5 lis 2006, 20:36
- Posty: 33
- Skąd: a moze wies...POD OLSZTYNEM
- Auto: mazda 323F 1.8 16v '92czerwona
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki